Skip to main content

Kompanija Nelt: Nemoj da maštaš, uzmi karijeru u svoje ruke!

27. jul 2021.
·3 minuta za čitanje

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet.

Jedna od njih je i HR priča kompanije Nelt. To je ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze. HR priču kompanije Nelt prenosimo vam u celosti:

Nelt je tradicionalna firma i neguje „domaćinski“ duh. Da li uprkos ubrzanim promenama iz okruženja i rastu biznisa može to i da ostane?

Svi zaposleni, bez obzira na sektor u kome rade, su deo trasformacija i promena. Kada je u pitanju edukacija, razvoj i motivacija zaposlenih, uloga HR-a je da im pomogne da se lakše adapiraju na promene u okruženju. Visoka specijalizacija i složenost sistema su uticali na smanjeno razumevanje funkcionisanja kompanije kao celine i pred nama je bio izazov kako da to promenimo. Dobro smo oslušnuli potrebe organizacije i oblasti koje su neophodne da se unaprede kako bi sve ovo bilo spušteno u realan svet poslovanja.

Tako se rodila ideja da pokrenemo projekat koji ima za cilj: da pruži zaposlenima kontinuitet u procesu učenja i sticanju dodatnih veština, kreira dodatni benefit u kontekstu razvoja zaposlenih i internih predavača, stvara veći osećaj pripadnosti unutar kompanije, ostvaruje veću međusektorsku povezanost i razumevanje šire slike celokupnog poslovanja.

Projekat je koncipiran da traje godinu dana i sačinjen je od četiri modula koji su usko prilagođeni potrebama zaposlenih. Svaki modul sadrži više radionica jedne oblasti (soft skills, finansije, logistika, distribucija) i otvorenog su tipa. Trajanje svake radionice je 3 sata, a zaposleni se samoinicijativno prijavljuju na one kojima žele da prisustvuju.

Težimo ka tome da svaki projekat bude vođen misijom i vrednostima naše kompanije. Upravo tako i projekat „Uzmi karijeru u svoje ruke“ poseduje te vrednosti:

1.INOVATIVNOST

Nove ideje i nove mogućnosti su nešto što nas pokreće. Svi učesnici idu ka jednom cilju i svačiji doprinos je različit i značajan. Tako je i projekat “Uzmi karijeru u svoje ruke” zaživeo. Ideja je prerasla u projekat, a projekat je od ove godine svrstan u naš redovan progam pre svega edukacije, ali i razvoja i motivacije.

2.BRIGA O LJUDIMA

Jedni za druge, da bismo ostali prvi – ko može bolje da pruži širu sliku o poslovanju kompanije, ako ne naši zaposleni koji svojim ekspertizama zapravo utiču na uspešnost biznisa i njegovo napredovanje. Svaki deo organizacije ima svoj značaj, ali je taj značaj najveći kada je deo celine koja diše kao jedno. Radionice su sklopile mozaik našim zaposlenima o tome kako jedan veliki sistem funkcioniše i osvestio ulogu pojedinca u njemu.

3.LIČNA ODGOVORNOST

Tim počinje sa ti – Kada smo definisali cilj projekta i povezali ga sa konkretnim temama i predavačima, naši zaposleni su dobili nove uloge – a to je edukacija kolega iz oblasti u kojoj imaju naveću ekspertizu. Ponosni smo što je prvi ciklus projekta okupio 53 predavača podeljenih u blizu trideset neformalnih timova. Svako od njih je ozbiljno shvatio svoju ulogu u ovom projektu. Oni su zapravo prvi to i praktično sproveli time što su radili na razvoju svoje karijere, preuzeli nove uloge i odgovornosti.

4.DUGOROČNA PERSPEKTIVA

Budućnost počinje danas – Kada smo probudili dugoročno razmišljanje o tome koji karijerni put bi svaki pojedinac želeo za sebe, nismo ostali dužni ni za putokaze koji ih usmeravaju ka željenom pravcu, zato će se projekat “Uzmi karijeru u svoje ruke” ponavljati iz godine u godinu sa novim temama. Naše danas je bilo nekada naša budućnost, a svako od nas najbolje zna koliki je put iza nas i koliko smo efikasniji kada napravimo plan puta.

5.POBEDNIČKI MENTALITET

Uvek korak više – Naši zaposleni uvek žele da naprave korak više i zato uspešno godinama branimo broj jedan. Pored sticanja šire slike i međusketorske povezanosti, uspeli smo da motivišemo naše zaposlene da rade na svojim karijerama, da ulažu u svoju edukaciju, da uče nešto novo, da pokažu inicijativu da se razvijaju u pravcu koji žele.

Poslovni svet je brz i dinamičan, kao i naš život. Često trčimo i nemamo vremena za predah i druge ljude, toliko da nismo ni svesni da li želimo da idemo u pravcu u kome smo krenuli i ne stižemo da se osvrnemo da shvatimo što se na tom putu izgradilo i promenilo. Projekat “Uzmi karijeru u svoje ruke” je svima dao ono najvrednije što možemo da priuštimo sebi – a to je kutak gde imamo vreme i prostor da se posvetimo sebi. U prvoj godini to vreme se oslikava u 235 sati edukativnog sadržaja i prostoru da sami zaposleni biraju šta im je interesantno.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]