Pređi na glavni sadržaj

Komunikacija sa zaposlenima je ključna za razvoj firme

Održana je prva po redu regionalna „Customer Experience i Employee Experience“ konferencija FIRESTARTER22, na kojoj je učestvovala i naša koleginica Isidora Maksimović Stanković, Employer Branding specijalista u Infostudu, na panel diskusiji „Employer Branding: Da li mi treba pomoć konsultanta?“. Isidora je zajedno sa Jelenom Mikić, direktorkom i partnerkom Represent Academy i Katarinom Šonjić, Employer Branding konsultantkinjom, razgovarala o novim trendovima koji utiču na razvoj Employer Branding-a i kako u praksi izgleda saradnja kompanijama sa konsultantima u navedenoj oblasti. Panel diskusiju vodio je Dušan Vukanović, osnivač platforme Benefiti.rs.

Employer Branding postaje sve popularniji

Na samom početku diskusije, panelistkinje su komentarisale podatke istraživanja koji pokazuju da bi većina ljudi otišla iz kompanija ako bi im se ukazala bolja poslovna prilika. Isidora je istakla da je ovakav podatak ne čudi, jer istraživanja koje sprovodi Infostud, pokazuje da ljudi češće traže nove poslove jer imaju prostora za traganjem boljih radnih uslova. Jelena je objasnila da ova situacija predstavlja izazov kompanijama, ali isto tako da se danas često dešavaju brze promene i da poslodavci treba da se potrude da im se prilagode, ali i da tragaju na koji način ispraviti krizne momente i izaći na kraj sa njima. Katarina se složila sa njima i dodala da danas sve više kompanija govori o Employer Brandingu i da se oni uspešno primenjuju u Srbiji.

Istraživanja kao prvi korak ka poboljšanju uslova rada

Jelena je objasnila da danas kompanije treba da čuju i istražuju šta zaposleni zaista žele i da naprave sklad između uslova rada i onoga što kompanija komunicira.

– Potrebno je prvo da se sprovede interno istraživanje i da se zaposleni pitaju za mišljenje. Ponekad dobijeni rezultati predstavljaju bolan proces, jer istina može da boli. Nakon toga sledi eksterna komunikacija. Da bi firma dobro iznela spolja svoje prednosti, mora prvo da popravi stvari unutra – rekla je Jelena.

Isidora je objasnila da Infostud postoji veoma dugo i pruža usluge klijentima, ali isto tako i kandidatima. Veoma često se događalo da se kandidati žale na kompanije i njihove uslove, ali isto tako i kompanije su se žalile na sposobnost kandidata.

– Infostud je spojio te dve strane. Pomažemo klijentima da poboljšaju radne uslove i kandidatima da se spreme za radni odnos. Najveći izazov imamo kod „tvrdoglavih“ kompanija koje često ignorišu i negiraju rezultate istraživanja, odnosno neretko ne žele da ih prihvate. Sa druge strane, postoje i kompanije koje prihvate da postoji problem, ali su suočeni sa izazovom da prikažu realno stanje centrali iz koje dobijaju instrukcije. Često je potrebno duže vreme kako bi objasnile lokalne potrebe i stanje u firmi direktorima iz inostranstva i preneti im kako stvari funkcionišu u Srbiji. Međutim, ono što je uvek preporučljivo raditi je ne odustati od komunikacije jer ljudi žele da znaju šta se dešava u kompaniji i kakvi su uslovi rada – istakla je Isidora.

Kako se razvija Employer Branding?

Katarina je naglasila da danas kompanije počinju da ukljućuju Employer Branding tek kada osete određeni nedostatak.

– Kreće se od bolnih tačaka, odnosno nedostataka i postavlja se pitanje ko je u taj proces uključen. Bolne tačke mogu biti manjak radne snage koja odlazi u inostranstvo. To je proces istraživanja i realizacije koji traje, potrebno je postaviti pitanje šta se dešava unutar kompanije i kako se komunicira? Zatim je potrebno razumeti ciljnu grupu, odnosno zaposlene, i šta je sve njima potrebno da bi ostali u firmi. Zato su prvi koraci u tom procesu interna istraživanja – rekla je Katarina.

Za razvoj Employer Brandinga, Jelena ističe da je važno uključiti što više ljudi i tim lidere koji treba da shvate zahteve zaposlenih, da stvore dobru komunikaciju sa njima i uliju im sigurnost na radnom mestu.

– Potrebno je da postoje Employer Branding timovi i u njih treba da uđu ljudi koji se bave komunikacijom, HR-ovi i ljudi iz prodaje ako je potrebno. Bitno je prvenstveno objasniti ljudima šta se dešava unutar firme, kakva je organizacija i zbog čega je nešto važno – ukazala je Jelena.

Koliko god da je Employer Branding važan za velike kompanije, Isidora je iznela i činjenicu da danas sve više manjih kompanija počinju da govore o ovom trendu i primenjuju ga u praksi.

– Manje kompanije se trude da iskoriste svaku priliku kako treba. Najveće greške koje kompanije danas rade su što veoma često snime jedan video ili napišu jedan tekst o njima gde se nalaze sve informacije. Međutim to su kratkoročni efekti i nisu dovoljni, pogotovo ako u tekstu iznesu odjednom sve njihove benefite, to na kraju izgleda natrpano – rekla je Isidora.

Kao važan savet firmama, Isidora je istakla da kompanije treba da imaju autentične izjave i činjenice o njima, da pažljivo i pametno biraju načine kako će iskomunicirati i da kombinuju društvene mreže na kojima plasiraju poruku u skladu sa ciljnom grupom.

Diskusiju su govornice zatvorile zaključkom da je potrebno da se kompanije oslanjaju na podatke i prihvate i dobre i loše rezultate, kako bi mogli da ih isprave ili poboljšaju. Potom da razgovaraju sa svojim zaposlenima, jer veoma često se problemi mogu većinom rešiti uz pomoć interne komunikacije i uvek pitati zaposlene kako se osećaju u firmi i na osnovu toga kreirati dalje planove.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingTalent Outlook 2023: Tržište zapošljavanja je još uvek vrelo, ali nije više usijano

Godina 2023. može biti prva prava post-pandemijska godina za regrutovanje i upravljanje talentima. Da li će se neke norme koje smo usvojili u eri COVID-a zadržati? Kako će usporavanje zapošljavanja uticati na angažovanje zaposlenih, pregovore o zaradama i beneficije čija je svrha poboljšanje kvaliteta života zaposlenih? I šta poslodavci mogu da preduzmu da zadrže ključne […]

Employer BrandingDa li kandidati na tržištu prepoznaju vrednost koju vaša kompanija može da im ponudi za njihovu karijeru?

Jedno od pitanja koji treba sebi da postavi svaki CEO jeste: Koju to vrednost moja kompanija nudi trenutnom zaposlenima i potencijalnim kandidatima za njihovu karijeru? #1 KORAK – DEFINIŠITE VREDNOST ZA SVOJE ZAPOSLENE Prvi korak u kreiranju brenda poslodavca jeste upravo definisanje vrednosti (EVP) formi svih nagrada i beneficija koje kompanija nudi svojim zaposlenima za […]

Employer BrandingPosao budućnosti: Employer Branding

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina […]

Employer BrandingVeća plata presudna za promenu radnog mesta – pokazalo istraživanje “Budućnost zapošljavanja u Srbiji”

Samo 23% ispitanika aktivno traži posao (što je dosta manje od svetskog proseka) i to rade najviše iz razloga što žele neku zanimljiviju ili seniorniju poziciju, kao i zbog želje za većom zaradom. Ovde kompanije treba da prepoznaju priliku da osim adekvatnom politikom zarada, mogu u velikoj meri da utiču na zadržavanjem zaposlenih i time […]