Pređi na glavni sadržaj

Ako držite kandidate u neizvesnosti teže ćete ih zadržati u procesu selekcije

22. jul 2019.
·3 minuta za čitanje

Ukoliko u toku samog trajanja procesa selekcije ne omogućite kandidatima da prate šta se dešava s njihovom prijavom za posao onda ih na taj način držite u neizvesnosti. Isčekivanje će kod mnogih stvoriti izvesnu nervozu i tenziju, a to su neprijatna osećanja. Naravno da vam nije cilj da se kandidati osećaju neprijatno jer će vam u tom slučaju biti teže da ih zadržite u procesu selekcije.

Poslovanje će trpeti negativne posledice

Ne samo da će proces regrutacije trpeti negativne posledice ukoliko kandidati ne mogu da se informišu o sopstvenom progresu u procesu selekcije već će se to negativno odraziti i na celokupno poslovanje vaše kompanije.

Neke od negativnih posledica su:

  • Broj novih kandidata, koji se prvi put javljaju za posao u vašoj kompaniji, će se smanjivati – ukoliko kandidati vide da ne saosećate s njima, da niste otvoreni i transparentni u smislu da ne dajete detaljan opis koraka iz kojih se proces selekcije sastoji niti očekivani vremenski okvir ili da je vaš proces selekcije negativno ocenjen
  • Broj vrlo kvalitetnih kandidata koji će odustajati u procesu selekcije će se povećavati – jer će ih frustrirati činjenica što ne znaju kako se kotira njihova prijava za posao i dokle su stigli, a pred sobom imaju i druge mogućnosti
  • Stopa prihvatanja ponude za posao će se smanjivati – često kandidati nedostatke u procesu selekcije vide kao znake upozorenja koji ukazuju na to kako je raditi u vašoj kompaniji, ukoliko primete nizak nivo transparentnosti i nedovoljno korišćenje savremenih tehnoloških rešenja pretpostaviće da će se sa ovim nedostacima suočavati i kao vaši zaposleni
  • Manja je verovatnoća da će frustrirani kandidati ponovo konkurisati za posao u vašoj kompaniji – neka istraživanja pokazuju da se čak 80 posto kandidata koji nisu bili obavešteni o svom statusu u procesu selekcije oseća obeshrabreno u pogledu ponovnog konkurisanja kod istog poslodavca
  • Poželjni kandidati će biti obeshrabreni negativnim objavama na društvenim mrežama – današnji kandidati nemaju običaj da frustraciju koju su pretrpeli zadrže za sebe zbog čega treba da očekujete da će se žaliti na vašu firmu na Internetu što će se negativno odraziti na vaš brend poslodavca i smanjiti vam broj odgovarajućih prijava u budućnosti
  • Kao regruter ćete trpeti veći pritisak – ukoliko ne postoji automatizovan proces informisanja kandidata o kretanju njihove prijave mnogi će direktno zvati vas kao regrutera da se raspitaju u kakvom je statusu njihova prijava, a odgovaranje na njihove upite će vam oduzimati dosta vremena i može da se nastavi i dugo nakon što je konkurs zatvoren
  • Verovatnoća da se kandidati koji su frustrirani ne pojave na poslu nakon što su prethodno prihvatili ponudu za posao se povećava – ako finalista kojeg ste izabrali ima otužan utisak posle svega može se desiti da se predomisli i nakon što je prihvatio vašu ponudu i da se jednostavno ne pojavi prvog dana na poslu
  • Kvalitet novozaposlenih će se smanjivati – oslabljen brend poslodavca u kombinaciji sa većim brojem kandidata koji odustaju u procesu selekcije će rezultirati manjim kvalitetom novih zaposlenih, a to će se negativno odraziti na produktivnost i inovativnost tima
  • Frustrirajuće iskustvo koje su novozaposleni imali kao kandidati može da rezultira i njihovim preranim odlaskom iz firme – dešava se da frustrirani kandidati prihvate vašu ponudu ali nastavljaju da traže bolji posao i obično odlaze kroz par meseci kada ga nađu
  • Prodaja može da opada ukoliko su frustrirani kandidati ujedno i kupci vaših proizvoda ili usluga – što je naročito slučaj u maloprodaji.

Sve su ovo razlozi da komunikaciju sa kandidatima u toku procesa selekcije shvatite kao nešto što je obavezno. Ekipa iz HR Laba je kreirala napredni alat za regrutaciju i selekciju sa kojim je ovaj zadatak izuzetno olakšan. Na klik možete da pošaljete povratnu informaciju, bez obzira da li je reč o  jednom ili više kandidata. Isprobajte demo verziju ovog alata i uverite se koliko je to jednostavno.

Da li vi obaveštavate vaše kandidate o progresu u procesu selekcije?

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaKako ChatGPT može da pomogne HR-u?

Više je nego jasno da veštačka inteligencija postaje deo naše svakodnevnice. Ali to što je prisutna, ne znači i da će nam nužno biti korisna, pogotovo ako ne znamo kako da je upotrebimo. Kada je ChatGPT u pitanju mnogi se ne upuste u korišćenje jer smatraju da im je potrebno opsežno istraživanje, testiranje i kompleksna […]

Regrutacija i selekcijaZapošljavanje zbog veština, a ne prethodnog iskustva

Dobrodošli u sezonu masovnih otpuštanja! Talas, eru, trend, kako god to želite da nazovete. Masovnost otpuštanja je trenutno tolika, da postoje organizacije koje se bave samo time, pa tako, kod najveće od njih, možemo da pročitamo, da su samo kompanije koje se bave tehnologijom u 2022. otpustile 164 hiljada ljudi (više od 1.000 kompanija je […]

Regrutacija i selekcijaIstina ili laž: Koliko kandidati „naduvavaju“ svoj CV?

Čak 78% kandidata frizira svoj CV kako bi dobilo posao, pokazalo je istraživanje. Hajde da vidimo u pogledu čega se obično ne govori istina i kako na to gledaju menadžeri koji vode proces regrutacije i selekcije Najčešće neistine i poluistine Kandidati najviše, svesno ili nesvesno, govore neistine u pogledu toga koliko dobro vladaju određenim znanjima […]

Regrutacija i selekcijaKako je Žika promenio proces regrutacije i selekcije u A1?

Nije da je Design Thinking tek sada „zavirio“ u A1 prostor, ali smo možda tek prošle godine uspešno prvi put „prohodali Design Thinking korake bez držanja za ruku” 😊! Baš zato nam je bilo važno da podelimo ovo iskustvo sa svima kojima je cilj da dizajniraju bolja iskustva za svoje zaposlene i to koristeći metodologiju […]