Ukoliko u toku samog trajanja procesa selekcije ne omogućite kandidatima da prate šta se dešava s njihovom prijavom za posao onda ih na taj način držite u neizvesnosti. Isčekivanje će kod mnogih stvoriti izvesnu nervozu i tenziju, a to su neprijatna osećanja. Naravno da vam nije cilj da se kandidati osećaju neprijatno jer će vam u tom slučaju biti teže da ih zadržite u procesu selekcije.
Poslovanje će trpeti negativne posledice
Ne samo da će proces regrutacije trpeti negativne posledice ukoliko kandidati ne mogu da se informišu o sopstvenom progresu u procesu selekcije već će se to negativno odraziti i na celokupno poslovanje vaše kompanije.
Neke od negativnih posledica su:
- Broj novih kandidata, koji se prvi put javljaju za posao u vašoj kompaniji, će se smanjivati – ukoliko kandidati vide da ne saosećate s njima, da niste otvoreni i transparentni u smislu da ne dajete detaljan opis koraka iz kojih se proces selekcije sastoji niti očekivani vremenski okvir ili da je vaš proces selekcije negativno ocenjen
- Broj vrlo kvalitetnih kandidata koji će odustajati u procesu selekcije će se povećavati – jer će ih frustrirati činjenica što ne znaju kako se kotira njihova prijava za posao i dokle su stigli, a pred sobom imaju i druge mogućnosti
- Stopa prihvatanja ponude za posao će se smanjivati – često kandidati nedostatke u procesu selekcije vide kao znake upozorenja koji ukazuju na to kako je raditi u vašoj kompaniji, ukoliko primete nizak nivo transparentnosti i nedovoljno korišćenje savremenih tehnoloških rešenja pretpostaviće da će se sa ovim nedostacima suočavati i kao vaši zaposleni
- Manja je verovatnoća da će frustrirani kandidati ponovo konkurisati za posao u vašoj kompaniji – neka istraživanja pokazuju da se čak 80 posto kandidata koji nisu bili obavešteni o svom statusu u procesu selekcije oseća obeshrabreno u pogledu ponovnog konkurisanja kod istog poslodavca
- Poželjni kandidati će biti obeshrabreni negativnim objavama na društvenim mrežama – današnji kandidati nemaju običaj da frustraciju koju su pretrpeli zadrže za sebe zbog čega treba da očekujete da će se žaliti na vašu firmu na Internetu što će se negativno odraziti na vaš brend poslodavca i smanjiti vam broj odgovarajućih prijava u budućnosti
- Kao regruter ćete trpeti veći pritisak – ukoliko ne postoji automatizovan proces informisanja kandidata o kretanju njihove prijave mnogi će direktno zvati vas kao regrutera da se raspitaju u kakvom je statusu njihova prijava, a odgovaranje na njihove upite će vam oduzimati dosta vremena i može da se nastavi i dugo nakon što je konkurs zatvoren
- Verovatnoća da se kandidati koji su frustrirani ne pojave na poslu nakon što su prethodno prihvatili ponudu za posao se povećava – ako finalista kojeg ste izabrali ima otužan utisak posle svega može se desiti da se predomisli i nakon što je prihvatio vašu ponudu i da se jednostavno ne pojavi prvog dana na poslu
- Kvalitet novozaposlenih će se smanjivati – oslabljen brend poslodavca u kombinaciji sa većim brojem kandidata koji odustaju u procesu selekcije će rezultirati manjim kvalitetom novih zaposlenih, a to će se negativno odraziti na produktivnost i inovativnost tima
- Frustrirajuće iskustvo koje su novozaposleni imali kao kandidati može da rezultira i njihovim preranim odlaskom iz firme – dešava se da frustrirani kandidati prihvate vašu ponudu ali nastavljaju da traže bolji posao i obično odlaze kroz par meseci kada ga nađu
- Prodaja može da opada ukoliko su frustrirani kandidati ujedno i kupci vaših proizvoda ili usluga – što je naročito slučaj u maloprodaji.
Sve su ovo razlozi da komunikaciju sa kandidatima u toku procesa selekcije shvatite kao nešto što je obavezno. Ekipa iz HR Laba je kreirala napredni alat za regrutaciju i selekciju sa kojim je ovaj zadatak izuzetno olakšan. Na klik možete da pošaljete povratnu informaciju, bez obzira da li je reč o jednom ili više kandidata. Isprobajte demo verziju ovog alata i uverite se koliko je to jednostavno.
Da li vi obaveštavate vaše kandidate o progresu u procesu selekcije?