Kako naziv radne pozicije utiče na broj konkurisanja

Kako naziv radne pozicije utice na broj konkurisanja

Sigurno vam je poznata situacija da mnogo vremena ulažite u osmišljavanje teksta oglasa,  definisanje radnih aktivnosti, neophodnog obrazovanja i kompetencija, benificija i svega ostalog što jedan oglas podrazumeva, a ipak niste zadovoljni brojem prijavljenih kandidata.

Ovo sve češće čujemo od kompanija. I sami znate da se situacija na tržištu u odnosu na pre samo 3-4 godine drastično promenila. Danas ne samo da mi biramo kandidate – danas i oni biraju nas, poslodavce.

U velikom broju slučajeva razlog nedovoljnog broja konkurisanja može biti jednostavan, a često ga previdimo: naziv radne pozicije.

Jedan od najefektnijih načina da saznamo više o iskustvima kandidata dok traže posao, njihovim potrebama i kako doživljavaju oglase za posao jeste da ih jednostavno – pitamo.

Zato smo sproveli istraživanje o informativnosti oglasa i saznali da:

Kandidati cene transparentnost.

Njihov zadatak je bio da ocene 10 elemenata oglasa, po značaju, a zanimljiv podatak je da čak 86% njih kaže da im je navažniji jasno definisan naziv pozicije.

A da li se dovoljno bavite time?

Ulažete toliko truda i vremena da tekst oglasa bude razumljiv, transparentan sa svim neophodnim elementima i onda se desi da kandidati i ne pogledaju oglas. Onda opet ulazite u ceo proces, dodatno ulaganje resursa u još jedan krug i dodatno vreme koje najčešće nemate.

Ali ako razmislite o tome da je prva stvar sa kojom se kandidati susreću kada dođu na sajt za zapošljavanje upravo naziv radne pozicije, shvatate da je to prva stvar koja treba da bude jasno definisana.

Ako nazivom poentirate, ispunili ste prvi uslov za uspešan konkurs, a to je da se kandidat zainteresuje i pročita oglas.

Kada tražite kandidate za ključnu poziciju vi želite da jasno kažete da tražite najbolje na terenu. Na neki način, želite superheroja.

Ali šta se zapravo događa?

Najčešće greške prilikom formulisanja naziva radne pozicije

(Pre)Kreativno formulisanje naziva radne pozicije

Da li tražite ekspeditora ili vozača, radnika u odeljenju hotelskog domaćinstva ili jednostavno domaćicu, operatera u šanku ili jednostavno šankera?

Većina poslodavaca koji koriste ovakve termine samo pokušavaju da pronađu cool način da kažu da žele najbolje kandidate.

Međutim iako imate želju da naziv radne pozicije zvuči dobro, zbunjujete kandidate. Umesto da budete jasni, nazivom previše zakomplikujete pa na prvi pogled kandidati nisu sigurni da li je to oglas za njih.

Uvek budite svesni toga da je naziv pozicije prva stvar sa kojom se kandidat susretne a kao što je već rečeno prvi uslov za uspešan konkurs je da se kandidat zainteresuje i pročita oglas.

(Pre)Ambiciozno formulisanje naziva pozicije

Jasno je da želite najbolje kandidate kao i da izbegnete neadekvatne prijave. Ali, postavlja se pitanje da li ćete nazivom da eliminišete samo kandidate koje ne želite ili možda i one koje želite.

Zapravo, ambiciozno definisan naziv radne pozicije u praksi može da postigne kontraefekat.

Kada kandidat pročita naziv pozicije, često sam sebe diskvalifikuje jer smatra da nije dovoljno kompetentan.

Ovo se najčešće u praksi dešava kada tražite usko specijalizovani kadar kao na primer HR biznis partnera odnosno specijalistu za ljudske resurse.

Pre oko 3 meseca kada smo tražili pojačanje u našem timu imali smo sličan problem.

Raspisali smo oglas za Specijalistu za ljudske resurse. Na konkurs se javilo 40 kandidata, no znali smo da ima mnogo više onih koji ispunjavaju uslove i u jednom trenutku smo odlučili da pokušamo da i njih privučemo promenom naziva pozicije.

Promenili smo samo jednu reč: umesto “specijalista”, poziciju smo nazvali “osoba za ljudske resurse”. I pokazalo se da smo bili u pravu: sa prvobitnih 40, ovom promenom samo jedne reči na konkurs nam se javilo 100 kandidata – složićete se, velika razlika!

(Pre)Opšti naziv pozicije

Dešava se da radne pozicije budu tako definisane i “opšte”, da jedino odličnim poznavanjem poslovanja firme koja raspisuje konkurs, kandidat može da dokuči o kakvoj se poziciji radi.

Ova se greška se dešava u u slučaju kada navodimo zvanje u nazivu radne pozicije. Može se desiti da ne dođete do pravih ljudi jer kandidat ne razume poslovanje vaše kompanije, pa samim tim i ne želi da konkuriše.

Da li ovim rizikujemo da izgubimo kandidata? Apsolutno!

Evo kako to izgleda u praksi. U nazivu pozicije se neretko nađe arhitekta, ali ko vam zapravo treba – izvođač radova, šef gradilišta ili arhitektonski projektant? A zamislite da vam treba jedan od njih, a na konkurs vam se, zbog nepreciznosti, jave druga dva.

Slično je i sa mašinskim inženjerima, tehnolozima i elektroinženjerima – vi ste mislili jedno, kandidati su pročitali drugo, i eto nesporazuma!

Još jedan primer je sa pozicijom Mašinski inženjer gde je poslodavcu zaista trebao Konstruktor za crtanje na računaru.

Iz ovog primera vidimo da neko možda nije Mašinski inženjer po zvanju, ali je već radio na poslovima koji se traže. Iz naziva pozicije to nije mogao da prepozna, a ako ne poznaje kompaniju, ispuštamo ga.

Ne treba se ograničavati ni formalnim obrazovanjem jer možda neko i nije završio određeni fakultet, ali se bavi svime što je navedeno u opisu posla. Dozvolite mu da se pronađe u poziciji i da pročita više a potom da se i prijavi.

Problem nastaje i kod preopštih naziva, kao na primer direktor, menadžer, stručni saradnik. Poželjno je da budete što jasniji. Recite tačno gde će taj direktor ili mendžer raditi kao i da li vam treba stručni saradnik u proizvodnji, prodaji ili u IT-ju. Da li vam je Tehnolog potreban u prehrambenoj industriji ili u proizvodnji nameštaja?

Jednim delom kandidat može naslutiti koja pozicija vam je tačno potrebna i iz naziva vaše kompanije ili same delatnosti, ali hajde da uradimo sve što možemo da obezbedimo transparentnost, da se ne vodimo pretpostavkama i da da ne dozvolimo da izgubimo kandidata zbog nedovoljno jasno definisanog naziva radne pozicije. Uštedećete i svoje vreme i vreme kandidata.

Šta zaključiti iz svega ovoga?

Jasno je da nazivi pozicija mogu zvučati dosadno ili se ponavljati, a vi želite da se izdvojite iz gomile. Međutim, naslovi inspirisani superherojima, zvanjima ili opštim naslovima nisu način da se vaša pozicija učini atraktivnijom.

Zato, trudite se da budete jasni, konkretni i informativni.

Ne dozvolite da vam kandidat preskoči oglas jer ste ga jednim scroll-om izgubili.

Jasnoća i iskrenost imaju veoma dobre šanse da se izdvoje u mnoštvu naglašenih i dramatizovanih naziva radnih pozicija.

Naziv pozicije je najvažniji element za efektan oglas, jer prvo što želimo je da pravi kandidati obrate pažnju na nas. No, to nije i jedini važan element – obratite takođe pažnju i na opis pozicije i tekst samog oglasa, kako biste bili sigurni ne samo da će ga pravi kandidati pogledati, nego se i prijaviti.

Ukoliko imate sličnih iskustava ili svojih dobrih primera, podelite sa nama jer dobre prakse treba čuti, kao i greške na kojima svakodnevno učimo.

Podeli:
ATS Baner

Ostavite svoj komentar

Vaša Email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *



Vezani postovi

7 načina da izgubite zainteresovanost kvalitetnih kandidata

Nervira vas, verujem, to što više nije ni blizu lako kao nekada zaposliti dobre (pa čak i manje dobre) kandidate....

GDPR (ZZPL) i nove uloge u procesu selekcije

Selekcija podrazumeva deljenje ličnih podataka između kandidata i vas. Zbog toga je bitno pomenuti da je 21. avgusta...

Šta srpski GDPR znači za selekciju kandidata?

Novi zakon o zaštiti podataka o ličnosti (ZZPL) počinje sa primenom od 21. avgusta ove godine. Veoma je sličan...