Ako ste na Fejsbuku verovatno ste i sami jureni reklamama i upravo je to remarketing. Ne morate da znate kako se koristi data tehnika niti da budete marketing ekspert, ali treba da počnete da sarađujete sa marketingom unutar vaše firme ili da angažujete nekoga eksterno, ko će voditi onlajn kampanju za vas, kako biste potencijalnim kandidatima uvek bili pred očima.
Počnite da „jurite“ kandidate
Digitalna tehnologija vam omogućava da posetioca vaše karijerne stranice ili oglasa za posao pratite dok surfuje Internetom i da ga podsećate na aktuelne oglase, beneficije koje imate i sebe kao poslodavca.
Zamislite da ste raspisali oglas za neku tehničku poziciju i da kasnije sve kandidate koji nisu konkurisali, ali su pogledali oglas pustite da odu neznajući gde i da li će se ikada vratiti.
Na taj način gubite kontakt sa kandidatima koji su pokazali interesovanje.
Međutim, ukoliko iste te kandidate retargetirate različitim porukama, kao na primer porukom o nekim beneficijama koje vaši inženjeri imaju vi ostajete u vezi s njima.
Upravo je to remarketing tehnika ili retargetiranje kandidata koja vam omogućava da vaš brend poslodavca bude vidljiv za potencijalne kandidate koji mogu ne samo da vas vide, već i da pričaju i razmišljaju o vama.
Na taj način ne samo da ostajete u kontaktu sa njima već istovremeno dolazite do novih potencijalnih kandidata jer je veća verovatnoća da ljudi podele vaš sadržaj i da on dopre do većeg broja ljudi.
Ova tehnika vam omogućava da stalno iznova podsećate kandidate na sebe dajući im dodatne informacije o sebi kao poslodavcu, privlačeći i zadržavajući njihovu pažnju na taj način. Takođe, možete dobiti i drugu šansu da eventualno popravite nedovoljno upečatljiv prvi utisak.
Koga možete da retargetirate
To mogu biti svi koji su pokazali bilo kakvo interesovanje za vašu kompaniju u smislu da su posetili vašu karijernu stranicu, pogledali aktivne oglase, konkurisali, ušli u uži izbor ili su bili kandidati finalisti.
U krajnjoj liniji mogu se retargetirati svi kandidati koje niste zaposlili da li zbog toga što iako su pogledali i pročitali oglas nisu ujedno i konkurisali, ili su konkurisali ali se nisu odazvali na intervju, ili nisu ušli u uži izbor, ili su ušli u uži, odnosno najuži izbor ali ih niste zaposlili.
Ranije smo na sve te kandidate gledali kao na one koji nisu zadovoljili kriterijum selekcije i koji nam više nisu zanimljivi.
Međutim, danas kada se oseća deficit kandidata to je luksuz koji više ne možemo dozvoliti sebi.
Nemojte gubiti kandidate
Kada ste već privukli kandidate, nemojte ih tek tako pustiti da odu. Nikada ne možete znati zašto je neko pogledao oglas ali ga nije ujedno i pročitao, ili ga je pročitao ali nije konkurisao, ili je konkurisao ali je odustao u procesu selekcije, ili je i došao do finala ali mu vaša ponuda nije bila dovoljno atraktivna ili vi niste imali prostora da zaposlite više dobrih kandidata.
Neko je možda tog dana pogledao i previše oglasa, možda se već javio na više oglasa, možda je pomislio da je konkurencija suviše jaka pa nije ni konkurisao, možda mu je u samom procesu selekcije nešto iskrslo pa je odustao ili vas je neko preduhitrio u pogledu kandidata.
U svakom slučaju radi se o kandidatima koje ste uspeli da privučete i koji su pokazali manji ili veći stepen zainteresovanosti.
Retargetirajući ih dajete im šansu da ovog puta završe započeto, pročitaju oglas, konkurišu, istraju u procesu selekcije, prihvate ponudu za posao i zaposle se.
Kada se radi o deficitarnim kandidatima za svakog kandidata se treba boriti. Treba se potruditi da se ne izgubi nijedan jedini kandidat.
Zaključak
Iako datu tehnologiju možete koristiti i na sopstvenom korporativnom sajtu, kao i na društvenim mrežama budite prisutni i na sajtovima za zapošljavanje jer su i to platforme koje vam nude napredna tehnološka rešenja.
Tako ćete pokrenuti široku, višekanalnu marketinšku kampanju za potrebe regrutacije i brendiranja sebe kao poslodavca i bićete stalno pred očima ne samo aktivnih, već i pasivnih kandidata, što je u slučaju deficitarnog kadra još važnije.