Pređi na glavni sadržaj

Roaming Networks: Zadovoljstvo zaposlenih kao imperativ u kriznim situacijama

20. jul 2021.
·5 minuta za čitanje

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.

HR priču kompanije Roaming Networks penosimo vam u celosti:

COVID 19 pandemija i sve globalne mere prevencije koje su usledile preko noći promenile su radnu rutinu širom sveta.

U novim uslovima poslovanja, odlučili smo da pored zadovoljstva naših zaposlenih, koje nam je uvek prioritet, u fokus stavimo očuvanje njihovog zdravlja i zdravlja njihovih najbližih. Uz stalno osluškivanje zaposlenih i naših partnera, sproveli smo strategiju prilagođavanja u nekoliko faza.

Dogovor kuću gradi

Već početkom februara, dok se virus još zvanično nije pojavio u Srbiji, održali smo prvi sastanak tima za krizni menadžment. Iako prisustvo virusa tada zvanično nije bilo potvrđeno u našoj zemlji, stanje u drugim zemljama u kojima poslujemo – Nemačke, Austrije i SAD-a, zahtevalo je preuzimanje određenih koraka u smeru prilagođavanja na novu situaciju.

Pored neophodnosti definisanja statusa tehničkih uslova za nesmetan rad od kuće svih zaposlenih, želeli smo da budemo transparentni u komunikaciji kako bismo zaposlenima dali dodatnu sigurnost i oslonac.

Digitalizujmo se humano

Verujemo da je digitalizacija neophodna kako bi unapredila radne procese i olakšala radne zadatke naših zaposlenih.

Iz tog razloga, već smo započeli sa procesom digitalizacije u naša dva ključna sektora- finansije i ljudski resursi, ali i u ostalim delovima kompanije. Na primer, proces digitalizacije umnogome nam je olakšao automatizaciju i robotizaciju procesa prilikom izdavanja dozvola za kretanje zaposlenih tokom policijskog časa zbog potreba posla. Na taj način smo značajno olakšali ovaj proces našim zaposlenima i omogućili nesmetano izvršavanje radnih zadataka na terenu.

Ovo je bio samo jedan od primera kako nam je digitalizacija pomogla da tokom rada od kuće rešimo problem velike administracije, sa kojom smo mogli da se izborimo putem nekoliko „klikova“.

Nastavak rada na digitalizaciji i automatizaciji nastavlja da nam pomaže jer sada nije nužno da zaposleni fizički bude prisutan u našim kancelarijama kako bi se neki procesi i zadaci završili uspešno. Postalo je moguće da razne procese brzo i efikasno završimo iz udobnosti svog doma- podnošenje zahteva za godišnji odmor, podnošenje zahteva za selekciju, evaluacija zaposlenih itd.

Još svesniji značaja digitalizacije, nastavljamo u smeru unapređenja i automatizacije naših poslovnih procesa.

“Dobre vibracije u doba korone”

Verovali smo da je komunikacija osnova za uspešno prilagođavanje novim uslovima poslovanja, iz tog razloga smo dodatni akcenat stavili na kreiranje elektronskih biltena pod nazivom „Dobre vibracije u doba korone“.

Pozitivnim pričama, radionicama, linkovima ka online predstavama i koncertima i osmišljavanjem zajedničkih humanitarnih akcija i donacija želeli smo da podstakne optimizam i motivaciju kod naših zaposlenih.

Heart Count

Uz pomoć Heart Count aplikacije, uspeli smo da na nedeljnom nivou pratimo zadovoljstvo naših zaposlenih time pomerajući granice komunikacije između zaposlenih, sektora ljudskih resursa i top menadžmenta. Zaposleni su dobili priliku da podele raspoloženje i mišljenje iako nisu fizički u kancelarijama.

Procenat popunjavanja ankete i dodatni komentari u delu predviđenom za to, pokazatelj su da je ova aplikacija uvedena u pravom trenutku.

Humanost u doba korone

Kao kompanija, osetili smo dužnost da pomognemo zajednici u kojoj poslujemo. Iz tog razloga donirali smo tehničku i medicinsku opremu zdravstvenim institucijama i centrima širom regiona.

Naši zaposleni su takođe iskazali zainteresovanost da dodatno učestvuju i pomognu, pa smo u saradnji sa lokalnim institucijama organizovali dostavu paketa za starije osobe koje nisu smele ili mogle da napuštaju svoje domove, u skladu sa svim preventivnim merama.

Zajedno smo porodica

Za mnoge naše kolege koje su obavljale svoje radne zadatke u inostranstvu, u trenutku proglašenja vanrednog stanja nažalost nije postojala mogućnost da se vrate svojim porodicama u Srbiji.

Svesni situacije, naše kolege iz sektora ljudskih resursa bile su tu kao podrška u svakodnevnoj komunikaciji sa njima i njihovim porodicama. Želeli smo da im pružimo dodatnu podršku i budemo tu za sve što im je u tim trenucima bilo važno.

Čak i u tako izazovnim trenucima, pamtimo situacije u kojima smo sa svima delili lepe vesti – da se nečija supruga porodila i da je sve u redu!

Povratak u kancelarije

Ukidanjem vanrednog stanja, stekli su se uslovi da se pojedini zaposleni vrate na posao.

Dezinfikovanjem celog radnog prostora, obezbeđivanjem higijenskih sredstava, maski i rukavica, i instaliranjem termalnih kamera za merenje temperature želeli smo da budemo sigurni da ćemo obezbediti uslove rade koji neće uticati na zdravlje naših zaposlenih.

Kroz anketu i mali test znanja na temu „Koje su sve mere prevencije na radnom mestu“ dodatno smo uticali na svest o važnosti prevencije iako je vanredno stanje u zemlji ukinuto.

Zdravlje je važno

Zbog brige o svojim zaposlenima, ne samo na poslu i u toku radnog vremena, već u širem smislu, pokrenuli smo benefit privatnog zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene.

Iako je u kompanijama ovaj benefit najčešće privilegija menadžmenta kompanije, mi smo se odlučili da polisu privatnog zdravstvenog osigiranja ponudimo svim našim zaposlenima. Svi naši zaposleni, koji su u kompaniji više od 3 meseca, mogu iskoristiti benefit privatnog zdravstvenog osiguranja, bez obzira da li su stalno zaposleni ili su na ugovoru na određeno vreme. Danas, 280 naših kolega koriste ovaj benefit, kako za sebe, tako i za članove svojih porodica.

Takođe smo želeli da, kroz različite aktivacije i posete zdravstvenih institucija, podignemo svest naših kolega o važnosti preventivnih i redovnih pregleda i na taj način još jednom stavimo akcenat na važnost očuvanja zdravlja.

Nedostajala su nam zajednička okupljanja

Nedostajalo nam je druženje jer smo prethodne godine propustili nekoliko proslava kojima smo se radovali- Nova godina, Letnja žurka, Porodični dan…

Sektor ljudskih resursa i marketinga ipak su želeli da organizuju team building za naših 800 zaposlenih širom sveta – online zabave nisu isto kao i naša prethodna druženja, ali su dobra zamena.

Online igra „Escape room“, gde su se timovi od po petoro zaposlenih, u 160 grupa, borili za prva tri mesta igrala se čak nedelju dana. O utiscima se pričalo danima, bio je ovo sjajan način da vreme provedemo zajedno van posla.

Verujemo da su zadovoljni zaposleni osnova uspeha svake kompanije. Iz tog razloga smo i pre početka pandemije aktivno radili na tom polju.

Situacija u kojoj smo se našli u martu prošle godine samo je ubrzala pojedine procese, ali i pružila priliku da zaposlenima kroz razne aktivnosti budemo na raspolaganju i pokažemo da kompanija može da bude važan oslonac u kriznim situacijama.

Redovna komunikacije i transparentni odgovori na postavljena pitanja, pokazali su nam da se tokom vanrednog stanja 94% zaposlenih koji su popunjavali Heart Count aplikaciju, na nedeljnom nivou, osećalo zadovoljno i sigurno na poslu.

Pokazali smo da kolegijalnost, osećaj razumevanja i empatije, pripadnosti i sigurnosti kod zaposlenih direktno utiču na produktivnost svakog od njih što na kraju donosi pozitivne rezultate poslovanja.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]