Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.
HR priču kompanije Roaming Networks penosimo vam u celosti:
COVID 19 pandemija i sve globalne mere prevencije koje su usledile preko noći promenile su radnu rutinu širom sveta.
U novim uslovima poslovanja, odlučili smo da pored zadovoljstva naših zaposlenih, koje nam je uvek prioritet, u fokus stavimo očuvanje njihovog zdravlja i zdravlja njihovih najbližih. Uz stalno osluškivanje zaposlenih i naših partnera, sproveli smo strategiju prilagođavanja u nekoliko faza.
Dogovor kuću gradi
Već početkom februara, dok se virus još zvanično nije pojavio u Srbiji, održali smo prvi sastanak tima za krizni menadžment. Iako prisustvo virusa tada zvanično nije bilo potvrđeno u našoj zemlji, stanje u drugim zemljama u kojima poslujemo – Nemačke, Austrije i SAD-a, zahtevalo je preuzimanje određenih koraka u smeru prilagođavanja na novu situaciju.
Pored neophodnosti definisanja statusa tehničkih uslova za nesmetan rad od kuće svih zaposlenih, želeli smo da budemo transparentni u komunikaciji kako bismo zaposlenima dali dodatnu sigurnost i oslonac.
Digitalizujmo se humano
Verujemo da je digitalizacija neophodna kako bi unapredila radne procese i olakšala radne zadatke naših zaposlenih.
Iz tog razloga, već smo započeli sa procesom digitalizacije u naša dva ključna sektora- finansije i ljudski resursi, ali i u ostalim delovima kompanije. Na primer, proces digitalizacije umnogome nam je olakšao automatizaciju i robotizaciju procesa prilikom izdavanja dozvola za kretanje zaposlenih tokom policijskog časa zbog potreba posla. Na taj način smo značajno olakšali ovaj proces našim zaposlenima i omogućili nesmetano izvršavanje radnih zadataka na terenu.
Ovo je bio samo jedan od primera kako nam je digitalizacija pomogla da tokom rada od kuće rešimo problem velike administracije, sa kojom smo mogli da se izborimo putem nekoliko „klikova“.
Nastavak rada na digitalizaciji i automatizaciji nastavlja da nam pomaže jer sada nije nužno da zaposleni fizički bude prisutan u našim kancelarijama kako bi se neki procesi i zadaci završili uspešno. Postalo je moguće da razne procese brzo i efikasno završimo iz udobnosti svog doma- podnošenje zahteva za godišnji odmor, podnošenje zahteva za selekciju, evaluacija zaposlenih itd.
Još svesniji značaja digitalizacije, nastavljamo u smeru unapređenja i automatizacije naših poslovnih procesa.
“Dobre vibracije u doba korone”
Verovali smo da je komunikacija osnova za uspešno prilagođavanje novim uslovima poslovanja, iz tog razloga smo dodatni akcenat stavili na kreiranje elektronskih biltena pod nazivom „Dobre vibracije u doba korone“.
Pozitivnim pričama, radionicama, linkovima ka online predstavama i koncertima i osmišljavanjem zajedničkih humanitarnih akcija i donacija želeli smo da podstakne optimizam i motivaciju kod naših zaposlenih.
Heart Count
Uz pomoć Heart Count aplikacije, uspeli smo da na nedeljnom nivou pratimo zadovoljstvo naših zaposlenih time pomerajući granice komunikacije između zaposlenih, sektora ljudskih resursa i top menadžmenta. Zaposleni su dobili priliku da podele raspoloženje i mišljenje iako nisu fizički u kancelarijama.
Procenat popunjavanja ankete i dodatni komentari u delu predviđenom za to, pokazatelj su da je ova aplikacija uvedena u pravom trenutku.
Humanost u doba korone
Kao kompanija, osetili smo dužnost da pomognemo zajednici u kojoj poslujemo. Iz tog razloga donirali smo tehničku i medicinsku opremu zdravstvenim institucijama i centrima širom regiona.
Naši zaposleni su takođe iskazali zainteresovanost da dodatno učestvuju i pomognu, pa smo u saradnji sa lokalnim institucijama organizovali dostavu paketa za starije osobe koje nisu smele ili mogle da napuštaju svoje domove, u skladu sa svim preventivnim merama.
Zajedno smo porodica
Za mnoge naše kolege koje su obavljale svoje radne zadatke u inostranstvu, u trenutku proglašenja vanrednog stanja nažalost nije postojala mogućnost da se vrate svojim porodicama u Srbiji.
Svesni situacije, naše kolege iz sektora ljudskih resursa bile su tu kao podrška u svakodnevnoj komunikaciji sa njima i njihovim porodicama. Želeli smo da im pružimo dodatnu podršku i budemo tu za sve što im je u tim trenucima bilo važno.
Čak i u tako izazovnim trenucima, pamtimo situacije u kojima smo sa svima delili lepe vesti – da se nečija supruga porodila i da je sve u redu!
Povratak u kancelarije
Ukidanjem vanrednog stanja, stekli su se uslovi da se pojedini zaposleni vrate na posao.
Dezinfikovanjem celog radnog prostora, obezbeđivanjem higijenskih sredstava, maski i rukavica, i instaliranjem termalnih kamera za merenje temperature želeli smo da budemo sigurni da ćemo obezbediti uslove rade koji neće uticati na zdravlje naših zaposlenih.
Kroz anketu i mali test znanja na temu „Koje su sve mere prevencije na radnom mestu“ dodatno smo uticali na svest o važnosti prevencije iako je vanredno stanje u zemlji ukinuto.
Zdravlje je važno
Zbog brige o svojim zaposlenima, ne samo na poslu i u toku radnog vremena, već u širem smislu, pokrenuli smo benefit privatnog zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene.
Iako je u kompanijama ovaj benefit najčešće privilegija menadžmenta kompanije, mi smo se odlučili da polisu privatnog zdravstvenog osigiranja ponudimo svim našim zaposlenima. Svi naši zaposleni, koji su u kompaniji više od 3 meseca, mogu iskoristiti benefit privatnog zdravstvenog osiguranja, bez obzira da li su stalno zaposleni ili su na ugovoru na određeno vreme. Danas, 280 naših kolega koriste ovaj benefit, kako za sebe, tako i za članove svojih porodica.
Takođe smo želeli da, kroz različite aktivacije i posete zdravstvenih institucija, podignemo svest naših kolega o važnosti preventivnih i redovnih pregleda i na taj način još jednom stavimo akcenat na važnost očuvanja zdravlja.
Nedostajala su nam zajednička okupljanja
Nedostajalo nam je druženje jer smo prethodne godine propustili nekoliko proslava kojima smo se radovali- Nova godina, Letnja žurka, Porodični dan…
Sektor ljudskih resursa i marketinga ipak su želeli da organizuju team building za naših 800 zaposlenih širom sveta – online zabave nisu isto kao i naša prethodna druženja, ali su dobra zamena.
Online igra „Escape room“, gde su se timovi od po petoro zaposlenih, u 160 grupa, borili za prva tri mesta igrala se čak nedelju dana. O utiscima se pričalo danima, bio je ovo sjajan način da vreme provedemo zajedno van posla.
Verujemo da su zadovoljni zaposleni osnova uspeha svake kompanije. Iz tog razloga smo i pre početka pandemije aktivno radili na tom polju.
Situacija u kojoj smo se našli u martu prošle godine samo je ubrzala pojedine procese, ali i pružila priliku da zaposlenima kroz razne aktivnosti budemo na raspolaganju i pokažemo da kompanija može da bude važan oslonac u kriznim situacijama.
Redovna komunikacije i transparentni odgovori na postavljena pitanja, pokazali su nam da se tokom vanrednog stanja 94% zaposlenih koji su popunjavali Heart Count aplikaciju, na nedeljnom nivou, osećalo zadovoljno i sigurno na poslu.
Pokazali smo da kolegijalnost, osećaj razumevanja i empatije, pripadnosti i sigurnosti kod zaposlenih direktno utiču na produktivnost svakog od njih što na kraju donosi pozitivne rezultate poslovanja.