Kako efikasno zaštiti kompaniju od sve opasnijih pretnji sa interneta?

HR Lab

Cyber Crime - Photo: Pixabay

Postoje 2 tipa kompanija – one koje su bile mete hakera i one koje će tek postati.

Dakle, na internetu ama baš niko nije siguran. Samo je pitanje vremena kada će se ovaj najbrže rastući oblik modernog kriminala – sajber kriminal – obrušiti i na vašu kompaniju. I ugroziti ne samo njene resurse, već i reputaciju.

Takva su bar predviđanja i statistike. Prilično crne za praktično svaku firmu. I potpuno je nebitno da li ste veliki ili mali – jer sajber kriminal ne bira žrtve.

Hakeri mogu da ciljaju sve uređaje koje koristite (računare, telefone, tablete, rutere…) kako bi vam upali u sistem i napravili štetu, ukrali važne podatke i prodali konkurenciji, „očistili“ račun u banci, ucenjivali vas, hakovali mejl, sajt, društvene mreže…

Jednostavno, napašće sve ono što mogu da zloupotrebe za ličnu korist. Jer hakovanje je unosan posao.

Predviđa se da će do 2021. sajber napadi globalno koštati kompanije 6 biliona dolara na godišnjem nivou. A trenutni prosečni gubici kompanija svih veličina iznose 200.000 dolara.

Za firme su to gubici, ali za hakere premija. Zato su napadi sve češći, sve kompleksniji, a hakeri sve pametniji.

Da li je vaša kompanija stvarno zaštićena?

Ako se vodite mišlju da je dovoljno da vaša IT podrška zna šta radi, totalno ste neobezbeđeni. Jer, u realnosti, meta sajber napada može da bude bilo ko u kompaniji – od sekretarice, preko marketing menadžera, do finansijskih stručnjaka. Bukvalno bilo ko.

Ali da li će „bilo ko“ znati da prepozna opasnost i reaguje – pitanje je sad.

Začkoljica kod bezbednosti na internetu je ta što ni najskuplja tehnologija ne može 100% da vas zaštiti ukoliko ljudski faktor „zakaže“. Zato je ne samo najbitnija, već i poslednja linija odbrane, zapravo tim zaposlenih. Jer džaba sve ako radnici ne znaju koje internet pretnje uopšte postoje, kako da ih izbegnu i šta da rade ako se nešto desi.

Dugme „restart“ ovde jednostavno neće pomoći.

Ali edukacija zaposlenih hoće

Da bi se rizici smanjili na minimum, poznavanje sajber pretnji je neophodno. I ne samo to, potrebno je širiti svest o tome da je svaki zaposleni podjednako odgovoran za online bezbednost kompanije.

Pored IT sektora koji svakako brine o internet bezbednosti, HR sektor takođe ima važnu ulogu u tome, kao deo kompanije zadužen za edukaciju zaposlenih.

Kvalitetna, pravovremena i stalna edukacija zaposlenih na temu šta se sme, a šta ne sme, zapravo je mnogo delotvornija i isplativija od bilo kojih softverskih i hardverskih rešenja.

Svakako dobri načini da se to ostvari jesu različiti kursevi, radionice, seminari… gde se mogu dobiti pouzdane i aktuelne informacije, saveti iz prve ruke, čuti iskustva stručnjaka.

Seminar o bezbednosti na internetu - HR Lab

Jedan takav seminar održava se 13. decembra u Beogradu. U pitanju je seminar o sajber bezbednosti posebno namenjen firmama i njihovim zaposlenima. Na seminaru ćete imati mogućnost da slušate i pitate jednog od najvećih stručnjaka za oblast sajber bezbednosti, Adela Abusaru. A najbitnije od svega, saznaćete odakle sve danas dolaze sajber pretnje po biznis, koje su najčešće i najgore i kako se zaštiti od njih.

Da bi dobili svaku bitku, morate da poznajete i napadača i sebe. U suprotnom, poraz i gubici su neizbežni. Sebe verujemo poznajete, a na seminaru o internet bezbednosti – sajber bezbednosti imaćete priliku da jako dobro upoznate i napadača. I tako zaštite ne samo sebe, već i svoje poslovanje, svoje radno mesto od nepoželjnih, opasnih i sve učestalijih hakerskih napada.

Podeli:

Ostavite svoj komentar

Vaša Email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *



Vezani postovi

Izostanak povratne informacije sa konkursa za posao najveća mana srpskih poslodavaca

Kao i prethodnih godina, i tokom 2019. kandidati koji konkurišu za poslove su putem sajta poslovi.infostud.com dali...

Stručna obuka: Employer Branding – od strategije do pobedničke prakse

Trend smanjene dostupnosti kvalitetne radne snage postaje sve izraženiji, pa samim tim i važnost brendiranja...

BLACK FRIDAY AKCIJA

Planetarno popularni crni petak stiže i kod nas! Kupovinom oglasa, paketa ili usluge na dan 29. novembra ostvarite...