Pređi na glavni sadržaj

Sinergijom jačajte tim i brend kompanije

Kako privući kvalitetne kandidate u tim? Da li je to odgovornost top menadžmenta, HR sektora, marketinga, komunikacija, ili je tajna u zajedničkom i koordinisanom delovanju? Kako možemo da poboljšamo rezultate?

Nema razvoja brenda poželjnog poslodavca ako top mendžment nije svestan njegove važnosti i benefita za kompaniju. Pa ipak, sektori koji su osim njih najčešće uključeni u ovaj proces su HR, marketing i PR sektor. Upravo na liniji HR – marketing i PR  je najvažnija sinergija. Trenutno u praksi je da jedan sektor drugi posmatra kao protivnički tim i nekad teško može sa njim da nađe zajednički jezik: – „Šta oni u stvari rade? Baš su zapeli, zašto im je ovo važno? Šta će im to i da li znaju šta je naš posao u svemu tome? Ko je ovde u stvari odgovoran i da li mi treba na ovome da radimo?“

Greg Rokos u svom članku navodi da marketing često ne razume svoju važnost i ulogu u vezi sa privlačenjem kvalitetnih kandidata. Naime, 39% marketara veruje da je top menadžment odgovoran za brend poželjnog poslodavca, a 40% smatra da je on u odgovornosti HR sektora. To je i uzrok mnogih nesuglasica i međusektorskog nerazumevanja. Zato ćemo pojasniti i  ceo proces brendiranja poslodavca kao marketing levak tj. proces kroz koji vaša kompanije prolazi da bi privukla prave kandidata.

Marketing levak u Regrutaciji

Kada se faze raščlane, podela odgovornosti i važnost timskog rada je daleko jasnija i logičnija. U najširem delu levka, koji je i najbrojniji, nalaze se svi kandidati koji su možda negde čuli za naš brend. Međutim nama je krajnji cilj da privučemo kvalitetne ljude u svoj tim i učinimo ih dobrim ambasadorima svog brenda. Naravno taj deo levka je najuži i nalazi se na njegovom dnu. Put do toga cilja je često dugotrajan proces.

Privlačenje kandidata

Nedavno sprovedeno istraživanje „Najpoželjniji poslodavac 2018“ pokazuje da preko 80% ispitanika aktivno razmišlja o promeni posla. Podatak sa sajta The Muse govori da 67% kandidata ovu opciju razmatra i 6 meseci pre nego što krene u konkretnu realizaciju. Ti kandidati se nalaze u prvoj fazi, u najširem delu levka, oni imaju tek svest o postojanju nekih kompanija kao poslodavaca. Do informacija dolaze iz tzv. „neutralnih“ izvora. To mogu da budu kompanijska pojavljivanja u medijima, korišćenje proizvoda ili usluga kompanije, učešće kompanijskih eksperata na važnim događajima i panelima, dani otvorenih vrata, materijali koje o organizaciji objavljuju drugi izvori. Praktično, kandidat počinje da formira svest o kompaniji kao o potencijalnom poslodavcu. Ovde veliku ulogu imaju marketing i PR, koji treba da pripreme i plasiraju sadržaj koji je bitan za prvu fazu ovog procesa, naravno u dogovoru sa HR sektorom.

Pogledajte detaljnije u videu ispod:

 

 

Drugim rečima, ako želite prepoznatljiv brend poželjnog poslodavca, bitan je holistički pristup i raznovrsnost igrača u vašem timu. Na top menadžmentu i HR sektoru je da definiše profil i kvalifikacije ljudi koje kompanija želi da privuče. Na marketingu i PR-u je da osmisli strateški komunikacioni plan i da se pobrine za njegovu implementaciju uz blisku saradnju sa ostalim sektorima.

Kada razumemo i shvatamo svoju ulogu i svoj uticaj u širem kontekstu lakše nam je da razumemo i šta drugi sektori rade i kako da sa njima bolje sarađujemo. A za to je nekada sasvim dovoljno da se izađe iz svojih cipela i problem sagleda iz one druge perspektive.  Važan je jasan cilj, kao i sinergija i snaga vaših trenutnih timova.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer branding je kao maraton

Veliki broj organizacija nema ideju kako treba da izgleda njihov uspeh u građenju brenda poslodavca. Nemoguće je da izaberu najefektivnija sredstva i taktike da postignu cilj ako nisu prethodno definisali i usaglasili ka čemu zapravo teže, kaže jedan od pionira u EB-u i jedan od najpoznatijih EB stručnjaka u Finskoj, Susanna Rantanen u drugom delu […]

Employer BrandingEmployer branding i marketing: Kako da rep ne maše psom?

Ime Susanna Rantanen je brend u oblasti modernog HR-a u Finskoj, a posebno u employer brandingu i talent marketingu u tech industriji. Njena oblast ekspertize je povezivanje poslovne strategije i kulture i iskustva zaposlenih u kompetitivnu poslovnu prednost, koja kroz komunikaciju različitim kanalima, a pre svega, preko društvenih mreža, stiže do ciljne grupe. Veruje da autentičnost […]

Employer BrandingStorytelling: Bilo jednom u jednoj kompaniji!

Znate li kako se zove čistačica vaših poslovnih prostorija? Ne? Pre mnogo godina, tokom završnog ispita iz poslovne strategije, odgovor na ovo pitanje nije znao ni Valt Bettinger, danas direktor Charles Schwab-a i zbog toga je dobio manju ocenu. Betinger je ispričao ovu priču u intervjuu za Njujork Tajms, objasniviši kako je iskustvo uticalo na […]

Employer BrandingSiguran način da od start up firme stvorite prepoznatljivu kompaniju

Izgradnja vidljivosti i reputacije kompanije, njeno pozicioniranje na tržištu kroz odnos prema zaposlenima i njihovim potrebama nešto je što se u modernom poslovanju podrazumeva i naziva Employer branding. Ozbiljnost poslodavaca, kao i njegova moć da u svojoj oblasti rada privuče najkvalitetniji kadar upravo se ogleda u tome sa koliko pažnje i posvećenosti prilazi definisanju brenda […]