Pređi na glavni sadržaj

Sinergijom jačajte tim i brend kompanije

Kako privući kvalitetne kandidate u tim? Da li je to odgovornost top menadžmenta, HR sektora, marketinga, komunikacija, ili je tajna u zajedničkom i koordinisanom delovanju? Kako možemo da poboljšamo rezultate?

Nema razvoja brenda poželjnog poslodavca ako top mendžment nije svestan njegove važnosti i benefita za kompaniju. Pa ipak, sektori koji su osim njih najčešće uključeni u ovaj proces su HR, marketing i PR sektor. Upravo na liniji HR – marketing i PR  je najvažnija sinergija. Trenutno u praksi je da jedan sektor drugi posmatra kao protivnički tim i nekad teško može sa njim da nađe zajednički jezik: – „Šta oni u stvari rade? Baš su zapeli, zašto im je ovo važno? Šta će im to i da li znaju šta je naš posao u svemu tome? Ko je ovde u stvari odgovoran i da li mi treba na ovome da radimo?“

Greg Rokos u svom članku navodi da marketing često ne razume svoju važnost i ulogu u vezi sa privlačenjem kvalitetnih kandidata. Naime, 39% marketara veruje da je top menadžment odgovoran za brend poželjnog poslodavca, a 40% smatra da je on u odgovornosti HR sektora. To je i uzrok mnogih nesuglasica i međusektorskog nerazumevanja. Zato ćemo pojasniti i  ceo proces brendiranja poslodavca kao marketing levak tj. proces kroz koji vaša kompanije prolazi da bi privukla prave kandidata.

Marketing levak u Regrutaciji

Kada se faze raščlane, podela odgovornosti i važnost timskog rada je daleko jasnija i logičnija. U najširem delu levka, koji je i najbrojniji, nalaze se svi kandidati koji su možda negde čuli za naš brend. Međutim nama je krajnji cilj da privučemo kvalitetne ljude u svoj tim i učinimo ih dobrim ambasadorima svog brenda. Naravno taj deo levka je najuži i nalazi se na njegovom dnu. Put do toga cilja je često dugotrajan proces.

Privlačenje kandidata

Nedavno sprovedeno istraživanje „Najpoželjniji poslodavac 2018“ pokazuje da preko 80% ispitanika aktivno razmišlja o promeni posla. Podatak sa sajta The Muse govori da 67% kandidata ovu opciju razmatra i 6 meseci pre nego što krene u konkretnu realizaciju. Ti kandidati se nalaze u prvoj fazi, u najširem delu levka, oni imaju tek svest o postojanju nekih kompanija kao poslodavaca. Do informacija dolaze iz tzv. „neutralnih“ izvora. To mogu da budu kompanijska pojavljivanja u medijima, korišćenje proizvoda ili usluga kompanije, učešće kompanijskih eksperata na važnim događajima i panelima, dani otvorenih vrata, materijali koje o organizaciji objavljuju drugi izvori. Praktično, kandidat počinje da formira svest o kompaniji kao o potencijalnom poslodavcu. Ovde veliku ulogu imaju marketing i PR, koji treba da pripreme i plasiraju sadržaj koji je bitan za prvu fazu ovog procesa, naravno u dogovoru sa HR sektorom.

Pogledajte detaljnije u videu ispod:

 

 

Drugim rečima, ako želite prepoznatljiv brend poželjnog poslodavca, bitan je holistički pristup i raznovrsnost igrača u vašem timu. Na top menadžmentu i HR sektoru je da definiše profil i kvalifikacije ljudi koje kompanija želi da privuče. Na marketingu i PR-u je da osmisli strateški komunikacioni plan i da se pobrine za njegovu implementaciju uz blisku saradnju sa ostalim sektorima.

Kada razumemo i shvatamo svoju ulogu i svoj uticaj u širem kontekstu lakše nam je da razumemo i šta drugi sektori rade i kako da sa njima bolje sarađujemo. A za to je nekada sasvim dovoljno da se izađe iz svojih cipela i problem sagleda iz one druge perspektive.  Važan je jasan cilj, kao i sinergija i snaga vaših trenutnih timova.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingZasijajte pred IT kandidatima

Grupacija sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud ima višegodišnje iskustvo u pomaganju poslodavcima da približe svoj brend i kulturu odgovarajućim kandidatima. U tom brending univerzumu pre pet godina izgrađena je posebna galaksija namenjena isključivo IT kandidatima – sajt HelloWorld.rs. Svakodnevnu komunikaciju sa IT kandidatima i znanje o brendiranju HelloWorld je spojio u jednu celinu, kreirajući kompanijski […]

Employer BrandingKandidati se prvo informišu o firmi, pa onda konkurišu na posao

Odmah pošto pročitaju neki oglas za posao, a pre nego što konkurišu na to radno mesto, kandidati u najvećem broju slučajeva traže informacije o kompaniji i poslodavcu kod koga žele da dobiju zaposlenje, pokazalo je najnovije istraživanje koji su popunili posetioci profila kompanija na sajtu Poslovi.infostud.com.  Od ukupno 966 anketiranih ispitanika, čak 67,2% njih pretražuje profile kompanija i […]

Employer BrandingKako izgleda Employer Branding u doba krize

Kako kod menadžmenta izboriti resurse za strateško bavljenje Employer Brandingom? Kako formirati EVP? Kako postaviti KPI I kako meriti učinkovitost Employer Branding aktivnosti? Koji su konkretni alati i primeri  iz prakse? Upravo o ovim temama je najviše bilo reči tokom vebinara posvećenog Employer Brandingu ( u doba krize) u organizaciji sajtova Poslovi infostud i HR […]

Employer BrandingKako je kompanija NIS koristeći svu snagu naših kanala postigla desetostruko veći broj pregleda oglasa

Postavljanje oglasa za određeno radno mesto na sajtu poslovi.infostud.com, dokazano će vam doneti dobre rezultate. Međutim, razlika između dobrog i odličnog ipak postoji kada je u pitanju privlačenje najboljih kandidata, a mi naše gotovo dvodecenijsko iskustvo na tržištu zapošljavanja koristimo da pomognemo kompanijama da pronađu najbolje modele za sebe. Koliko puta ste se našli u […]