Pređi na glavni sadržaj

Vebinar „Organizacija rada u vanrednim okolnostima“: Zaposleni se prilagodili, radi se efikasno

Neke od najvećih kompanija na tržištu Srbije, tokom pandemije korona virusa i vanrednog stanja, uspele su da organizuju poslovanje efikasno i brzo se prilagode datim okolnostima, kako bi zaštitile svoje zaposlene, ali i kupce, poručile su predstavnice Hemofarma, Atlantic Grupe i Deleza, na Webinaru „Organizacija rada u vanrednim okolnostima“ sajta Poslovi.infostud.com.

Bezbednost na prvom mestu

Lana Stamenković, supervizor regrutacije i selekcije u kompaniji Hemofarm, navela je da su prilično brzo reagovali, i još početkom marta, pre proglašenja vanredne situacije, oformili tim za upravljanjem krizom.

– Doneli smo odmah smernice i pravilnike, kao i konkretna pravila šta da radimo, tako da smo već tada počeli da primenjujemo pune mere prevencije, naročito zato što smo proizvodna kompanija. Kao gigant koji posluje već 60 godina, mi smo i ranije imali stroga beznednosna i higijenska pravila, koja su sada samo još više pooštrena. Uveli smo mere prevencije u pogledu virusa, kako bismo zaštitili zdravlje zaposlenih. Sve smo to uskladili sa globalnim smernicama, jer Hemofarm je deo nemačke STADA grupe,  našom državnom regulativom i lokalnim pravilnicama, a odnose se, pre svega, na ljude koji rade u proizvodnji. Uveli smo i dva autobusa koja prevoze zaposlene do proizvodnih linija kako bi, dok se voze, imali propisno odstojanje jedni od drugih. Proizvodnja radi maksimalnim kapacitetima i sve ide kako treba.

Za one zaposlene koji rade od kuće, obezbedili smo nekoliko stotina laptopova, i svakodnevno smo u kontaktu onlajn. Mislim da smo jedna od kompanija koja je među prvima reagovala i sve učinila kako bi sačuvala najbolje što ume radnike i posao – rekla je Stamenković.

Svaki dan novi izazov

Danica Miler, Head of Talent Acquistion & Onboarding Atlantic Grupe, istakla je da je u toj kompaniji brzo kreiran Krizni štab koji se sastaje na dnevnom nivou.

– Moj ključni utisak u ovoj situaciji, koja je nova za sve nas, je da su zaposleni u Atlantic Grupi veoma kolegijalni i da vlada jedan osećaj solidarnosti. Za sve su obezbeđene maske i rukavice, a za ljude u proizvodnji zaštitna oprema, a tamo gde je neophodno koriste se službena kola i autobusi koji ih prevoze do posla. Zaposleni dosta pozitivno reaguju, a javljaju nam se i radnici koji su zbog ove situacije na vanrednom odsustvu i pitaju kako mogu da doprinesu. Jednostavno, vlada osećaj brige i podrške na svakom koraku – opisala je Miler.

Prodavci su naši heroji

Gordana Panajotović, Talent Development & Talent Acquistion Head kompanije Delez, rekla je da je svakako bio izazov organizovati se brzo i kvalitetno sa 13.000 zaposlenih, od čega oko 11.000 radi u prodavnicama širom Srbije, ali je Delez, kao najveći retailer u Srbiji spremno reagovao i u najkraćem roku prilagodio svoje poslovanje vanrednoj situaciji.

– Naš Krizni štab je oformljen pre nego što je proglašeno vanredno stanje u Republici Srbiji i delovali smo proaktivno, pokušavajući da predvidimo dalja dešavanja. To je omogućilo da sve nove okolnosti dočekamo spremni, da se odluke donose vrlo odgovorno, i da se sve mere preduzimaju efikasno i u najboljem interesu naših zaposlenih- smatra Panajotović.

U sve tri kompanije i sada rade onlajn intervjue i zapošljavaju nove radnike u želji da dođu do pravih kandidata.

Stimulacije na postojeće plate

Na pitanje da li u doba pandemije dodatnu motivušu zaposlene, iz Atlantic Grupe kažu da im je to jedan od prioriteta.

– Apsolutno da, i to kroz redovnu i transparenntnu komunikaciju. Tu su i stimulacije od 15 odsto na postojeću platu za sve koji svakodnevno dolaze na posao u proizvodnju, a imamo i podršku za roditelje čija su deca mlađa od 12 godina. Takođe, punu platu dajemo i zaposlenima koji su hronični bolesnici ili su u samoizolaciji – naglašava Danica Miler.

Lana Stamenković iz Hemofarma dodaje da su i oni uveli značajne stimulacije za radnike u proizvodnji, dok mame sa malom decom imaju fleksibilno radno vreme kako bi se uskladile sa privatnim obavezama.

Gordana Panajotović iz kompanije Delez kaže da su zaposlenima iznad 65 godina obezbedili plaćeno odsustvo u skladu sa preporukama Vlade Srbije.

Za zaposlene u službi podrške i prodavnicama smo omogućili fleksibilno radno vreme, finansijske podsticaje, smene su organizovane tako da se kolege ne sreću i nastojimo da što većem broju zaposlenih omogućimo rad u prodavnici najbližoj njihovoj adresi stanovanja. Uveli smo i psihološku podršku svim zaposlenima koja bi se odnosila na besplatnu pomoć psihologa i doktora u slučaju potrebe za medicinskom pomoći, stresa, straha ili panike – navela je ona.

I dalje zapošljavaju

Danica Miler iz Atlantic Grupe istakla je i da je njen utisak da se ljudi u toj kompaniji veoma dobro prilagođavaju i usklađuju čak i u otežanim okolnostima.

– Najveći izazov je svakako kako obezbediti kontinuirano poslovanje, a da istovremeno budu zaštićeni zaposleni i da se ne izlažu bespotrebnom riziku. Fascinatno je kako svi uspevamo da se snađemo u ovako teškim uslovima i pronađemo dobra rešenja koja daju rezultate...

U Hemofarmu su i sada zadovoljni što njihovi zaposleni ne osećaju neizvesnot u smislu gubitka posla, već se osećaju rasterećeno pošto su konstantno u potrazi za novim ljudima, dok i u Delezu stalno traže dodatne radnike.

Proces selekcije i regrutacije u kompaniji Delez teče normalnim tokom. Intervjui se obavljaju online, a sve procedure vezano za proces zapošljavnja su svedene na neophodni minimum, dok se pojačana selekcija radi za Internet prodaju koja je od velikog značaja za zajednicu u ovim uslovima, – navodi Gordana Panajotović.

Sve naše sagovornice se slažu da će u danima kada pandemija prođe, uloga njihovih timova biti još neophodnija i da se već sada prave planovi kako da se u što većoj meri da podršku ljudima i dobre smernice kako bi znali da će posla biti, a život svakako vratiti u normalu.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiOnline sajam zapošljavanja – Zašto i kako?

Saradnja između sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud (Srbija), Moj Posao (Hrvatska), MojPosao.ba (BiH), Vrabotuvanje (Makedonija) i Deloglasnik.si (Slovenija) rezultirala je jedinstvenim događajem za zapošljavanje i brendiranje poslodavaca u ovom delu Evrope.  Već jedanaestu godinu za redom zajedničkim snagama dajemo mogućnost, kako poslodavcima, tako i kandidatima da odaberu najbolje za sebe i svoje potrebe. Ono šta […]

NovostiSvi kandidati i dokumenti na jednom mestu 

Razvojem HR Laba želimo da olakšamo proces selekcije i obezbedimo vam prostor da više pažnje usmerite na izgradnju odnosa sa kandidima, a ne na logistiku njihovih prijava. Prijave kandidata u HR Labu su dostupne na klik – na svim uređajima i u svako doba. Ovaj alat za selekciju krije mnogo opcija koje će vam pomoći […]

NovostiPočelo je najveće istraživanje brenda poslodavaca u Srbiji – talentX!

Najavljivali smo ga dugo, trebalo je sve da krene u martu ali nas je korona omela i evo nas sada u julu, u punom jeku prikupljanja upisa ispitanika kroz brojne kanale promocije. Istraživanje talentX predstvlja po obimu najveće istraživanje ove vrste na domaćem tržištu. Ovako veliko istraživanje pokrenuli smo sa ciljem da saznamo nekoliko važnih informacija sa srpskog tržišta rada. Krenimo redom:  Ko su najpoželjniji poslodavci u Srbiji  Svaka […]

NovostiAnaliza nedoumica o primeni Vladine Uredbe o fiskalnim pogodnostima i direktnim novčanim davanjima

Dana 10. aprila 2020. godine stupila je na snagu Uredba Vlade Republike Srbije na osnovu koje se iz budžeta Republike Srbije obezbeđuju fiskalne pogodnosti i direktna novčana davanja privrednim subjektima u privatnom sektoru u cilju ublažavanja ekonomskih posledica nastalih usled bolesti COVID-19 (u daljem tekstu: Uredba), o čemu smo pisali u jednom od prethodnih tekstova. […]