Skip to main content

Istraživanje poželjnosti poslodavaca u Srbiji: Finansijska stabilnost ključna za kandidate

14. jun 2024.
·2 minuta za čitanje

Tokom marta 2024. godine sprovedeno je Talent X istraživanje poželjnosti poslodavaca i percepcije brenda poslodavaca na tržištu radne snage u Srbiji putem platformi Infostuda, uključujući sajtove Poslovi Infostud i Startuj Infostud. Preko 11.000 kandidata učestvovalo je u istraživanju, s ciljem identifikacije najpoželjnijih poslodavaca prema mišljenju ispitanika, kao i razumevanja faktora koji čine jednog poslodavca atraktivnim, šta kandidati očekuju od poslodavaca u procesu selekcije, definisanja uslova zaposlenja i tokom radnog angažmana.

Prema mišljenju ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Srbiji su:

1. Coca-Cola HBC

2. NIS i

3. Bosch

Najpoželjniji poslodavac po mišljenju mladih je Coca-Cola HBC. Na listu 20 najpoželjnijih poslodavaca plasirale su se i kompanije (po abecednom redu): A1 Srbija, Aerodrom Beograd, Air Serbia, Atlantic Grupa, Bambi, Banca Intesa, British American Tobacco, Continental, Delta Holding, DM drogerie markt, EPS / Elektroprivreda Srbije, IKEA, Lidl, Telekom Srbija, Philip Morris International, Siemens i Yettel.

Rezultati istraživanja pružaju korisne informacije ne samo kandidatima koji su u potrazi za zaposlenjem, već i kompanijama koje žele da unaprede svoje radno okruženje i privuku najtalentovanije stručnjake. Istraživanje Talent X pruža dublji uvid u faktore koji čine vrhunsko iskustvo zaposlenih, što je ključno za uspeh na konkurentnom tržištu.

Kada govorimo o atributima koji čine atraktivnog poslodavca, finansijski stabilno poslovanje ostaje najvažniji atribut, a njegov značaj je porastao sa 68% na 77%. Kandidati traže poslodavce koji uspešno odolevaju trenutnoj krizi, jer to garantuje sigurnost posla.

Aspekt kulture poslodavca koji je dobio na značaju je vrednovanje doprinosa zaposlenih uspehu kompanije. Uspeh koji zaposleni postignu treba biti prepoznat i proslavljen. Kandidati smatraju da lideri koji rukovode poslovanjem treba da poštuju svoje saradnike i cene njihove veštine.

Značaj balansa privatnog i poslovnog života porastao je sa 51% na 61%. Iako neki poslodavci ukidaju ili modifikuju fleksibilne oblike rada, kandidatima ovaj aspekt postaje sve važniji, sa porastom značaja sa 42% na 51%.

Ispitanici smatraju da je mogućnost napredovanja kroz hijerarhiju ključna. Atraktivni poslodavci omogućavaju zaposlenima da steknu znanja i veštine koje će im omogućiti dugoročnu zapošljivost.

Fer sistem nagrađivanja ostaje imperativ broj jedan. Kandidati očekuju da budu nagrađeni u skladu sa ostvarenim rezultatima, a važnost ovog atributa iz godine u godinu raste.

Na svečanom događaju održanom u četvrtak, 13. juna 2024. godine, dodeljena su priznanja VRH POSLODAVAC najpoželjnijim poslodavcima prema rezultatima istraživanja. Coca-Cola HBC, NIS, Bosch i ostali lideri u svojim industrijskim granama istakli su se kao poslodavci koji unapređuju radne uslove i privlače najtalentovanije stručnjake na srpskom tržištu.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Newsletter - employment and labor market news, educational and entertaining texts, and event announcements for HR and entrepreneurs.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]