Skip to main content

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Senior People Development Program Manager
5. mart 2025.
·3 minuta za čitanje

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. Iako ovo dosta često važi za marketing kao takav, EB se ipak od njega razlikuje. Negde na prekretnici ljudskih resursa i marketinga, brend poslodavca priča priču koju je moguće uspešno reći i sa malo ili nimalo novčanih sredstava. Sve što je potrebno je malo kreativnosti.  

Društvene mreže su vaš najmoćniji alat  

Jasno je da danas svako može da postane viralan, i baš to treba iskoristiti na pravi način. Bez obzira na to ko je vaš idealni budući zaposleni koga targetirate, najviše vremena provešće pred telefon. Što znači da je kampanja usmerena na društvene mreže efikasnija od one koja je usmerena na tradicionalne medije, poput televizije, radija, novina ili klasičnog oglašavanja korišćenjem reklamnog prostora. 

Kreativno osmišljena kampanja koja privlači pažnju i stvara “viralnost” jeste odlična strategija za EB, ali kako je postići? Stavite fokus na ono što zaposleni zaista žele da čuju a to je – kako zapravo izgleda raditi u vašoj kompaniji. Pružite im što više materijala koji je transparentan, sirov, realan. Da li se vaši zaposleni organizuju da zajedno kolima idu na posao? Da li imate kafeteriju gde svi obožavaju burgere četvrtkom? Da li je uobičajeno da imate unapređenja jednom godišnje? Da li imate česta putovanja u inostranstvo? Da li često koristite Slack u komunikaciji? 

I to nas dovodi do narednog najefikasnijeg alata svake EB kampanje. 

Najbolji ambasador brenda poslodavca je zadovoljan zaposleni  

Vaši budući zaposleni ne žele da čuju o tome kako je raditi u vašoj firmi od svog budućeg šefa, direktora, vlasnika firme. Oni žele da upoznaju svoje buduće kolege, oni koji već rade za njihove potencijalne poslodavce. Žele da čuju od onih koji već imaju ono što oni pokušavaju da dobiju – poziciju u vašoj firmi. Oni će najbolje znati da podele sa njima sve najbolje stvari, jer će oni biti ti sa kojima će deliti svakodnevnicu. 

I zato, dajte glas svojim zaposlenima, ali ne samo onima na visokim pozicijama, koji će imati spreman PR tekst i izgledati sjajno ispred kamere. Njihovim rečima, iako deluju impozantno, neće tako lako poverovati. Sa druge strane, zadovoljan zaposleni koji će sutra biti njihov najbliži kolega, e to je jako dobar znak da je vaša firma pravo mesto za njih. 

Izađite iz konferencijske sale pravo u lokalnu zajednicu 

Firme uglavnom deluju nepristupačno, sakrivene iza savršeno skockanih sajtova i nejasnih kontakt formi. Kandidati zaziru od pisanja menadžmentu preko mreža, a HR ne može da postigne personalizovan pristup svakom kandidatu. I baš zato je nekada potrebno izaći iz firme i upoznati, potpuno neposredno, lokalnu zajednicu u kojoj se nalaze budući zaposleni. 

Od društveno odgovornih inicijativa, do rada sa mladim talentima, preko sajmova zapošljavanja ili sponzorisanja lokalnog festivala za decu, dosta je mogućnosti da se firma predstavi onako kako želi. U slučaju da je ovo nešto što vam je nepoznato, partnerstvo sa nekim lokalnim organizacijama može da bude odličan prvi korak i probijanje leda. 

Ono što je važno je da se svaka ova mogućnost maksimalno iskoristi – da zaposleni pričaju sa učesnicima, da se skupe kontakti i da se uradi praćenje sa svima koji su zainteresovani. Zato je od velikog budžeta mnogo važniji dobar plan – koji će se ispoštovati! 

Ako bi se dobra EB kampanja svela na dva pojma, to bi bili autentičnost i transparentnost. Ono što kandidati zaista žele da čuju je kako izgleda raditi u vašoj kompaniji. Na sreću, to ne košta ništa. Tako da, počnite od toga! Ostalo će se već rešiti.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Newsletter - employment and labor market news, educational and entertaining texts, and event announcements for HR and entrepreneurs.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanostiEmployer brandingZašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanosti

Psihološka sigurnost na poslu nije „ušuškanost“ nego rad bez straha, u slobodi.  Pandemija Covid-a je podigla na sto važnost kvaliteta života. Generacija Z je pristupila tržištu rada i glasno rekla da ne pristaje na toksičnost na radnom mestu. Digitalizacija je unela šumove u komunikaciju pa su otvorenost i dobro razumevanje postali važniji nego ikada. Jedna […]

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]

Aleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizacijiEmployer brandingAleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizaciji

U susret novom izdanju Empple festivala (30. septembra i 1. oktobra u Ložionici u Beogradu), razgovarao sam sa Aleksandrom Vuković, osnivačicom i direktorkom agencije nura* digital. Aleksandra je preduzetnica i autorka Singular Advantage Framework-a, sa bogatim iskustvom u radu sa startapovima i scale-up kompanijama. Na Empple festivalu predstaviće se predavanjem Before You Pivot, Reframe, u […]

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]