Pređi na glavni sadržaj

EB priče iz regiona – Jelena Jelušić: Universumova Akademija pruža dubinsko razumevanje Employer Brandinga

9. maj 2024.
·3 minuta za čitanje

Kako je u toku prolećni upis na priznatu Universumovu EB Akademiju, prenosimo vam sveža iskustva i utiske Jelene Jelušić, HR & Employer Branding Consultant, Inspo Consulting, iz Zagreba koja je nedavno pohađala Akademiju.

Jelena je diplomirani psiholog iz Zagreba, sa više od 18 godina iskustva u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Radila je kao prvi i jedini Employer Brand Manager u kompanijama A1 Hrvatska, zatim Photomath (nedavno ih je kupio Google) te se smatra jednom od pionirki Employer Brandinga u Hrvatskoj.

Šta vas je privuklo da upišete Employer Branding Akademiju?

Universum je oduvek bio moj najdraži izvor korisnih informacija i relevantnih istraživanja, a njihovi vebinari su mi pružili uvid u najnovije trendove i najbolje prakse u Employer Brandingu (EB). Kao jedna od prvih osoba u Hrvatskoj koja se posvetila EB-u full time (2019. godine), nisam imala puno prilika da se konsultujem s drugim kolegama, jer ih u to vreme jednostavno – nije bilo :). Iskreno, nedostajao mi je neki mentor ili edukacija koja bi mi dala određeni okvir kako se ovaj posao radi. EB Akademija pružila mi je kvalitetan sadržaj uz mnoštvo praktičnih primera koji mi je omogućio da s više samopouzdanja krenem u svoje EB putovanje.

Ja sam 2023. osnovala svoju kompaniju INSPO Consulting za HR i Employer Branding savetovanje koja pomaže kompanijama i pojedincima, koji žele na strateški način da se bave Employer Brandingom, da steknu potrebna znanja i veštine.

Šta je to što ste naučili na Employer Branding Akademiji i koju biste veštinu posebno izdvojili?

Program mi je pružio dubinsko razumevanje EB roadmapa podeljenog u 9 koraka. Dodatni materijali, template-i, case study-ji i istraživanja pružili su mi dodatno bogatstvo znanja i uvida u EB. Posebno ističem strukturirani pristup, koji mi je pomogao da radim planski i strateški, te sam razvila veštine nužne za dugoročni uspeh i uticaj na biznis.

Najlepše mi je bilo što sam stvarno osetila korist od materijala koje smo kroz program dobili. Nekad su to bili potpuno novi uvidi, a nekad jednostavno potvrda da je ono što i kako radim ispravno i da ima smisla. Osim toga, svaki modul pružio mi je osećaj sigurnosti da gradim kvalitetnu EB strategiju.

S obzirom da je nešto “duži” period u kom traje kurs, sigurno ste naišli i na neki izazov. Šta vam je bilo najteže?

Najteže mi je bilo da uskladim vreme u toku radne nedelje sa ostalim obavezama, ali svaki modul mi je doneo potvrdu da je ovo bila mudra investicija. Svaki petak popodne sam rezervisala sebi u kalendaru po 4 sata i to je bilo vreme posvećeno ovom online programu. Shvatila sam da mi je to postao najdraži deo nedelje i jedva sam čekala da dođe petak i naučim nešto novo.

Vaša poruka onima koji planiraju da uplove i razvijaju se u Employer Brandingu?

EB je ključan za privlačenje, angažman i zadržavanje vrhunskih talenata. Po meni je to idealno područje za sve one koje zanima kako izgledaju HR priče ispričane na jedan moderan, marketinški način. Ako želite da se ozbiljno bavite Employer Brandingom, jako je važno da odmah u početku znate da predstavite vrednost koju snažan Employer Brend ima za biznis. Jedino tako ćete sebi osigurati podršku C-levela, njihovo aktivno učešće kao i potrebne resurse za realizaciju vaše strategije. Iako nije toliko bitno da li EB “sedi” u HR-u ili marketingu u organizacionoj podeli, vrlo je bitno da ta dva tima usko sarađuju. I za kraj, možda najvažnije, ne zaboravite da angažujete zaposlene kao brand ambasadore, pokažite im “what’s in it for them”!

Za sam kraj hajde da sumiramo sve kroz pitanje – Šta biste rekli budućim polaznicima Employer Branding Akademije, zbog čega je dobro da je upišu?

EB Akademija od Universuma je vrhunski izvor znanja i veština. Osim konkretnog znanja, dobićete podršku mentora, kao i pristup EB stručnjacima iz celog sveta. Imate mogućnost izbora relevantnih tema za završni rad, što je sjajna prilika da primenite naučeno u praksi. Recimo ja sam u sklopu svog završnog rada razvijala EVP za Photomath. Osim što sam dobila konstruktivan feedback na ceo projekat, jako vredno mi je bilo da čujem i pohvalu, kao i komentar da za tako neki projekt specijalizovanoj agenciji treba bar 6-8 meseci vremena. To mi je, naravno, dalo dodatan osećaj sigurnosti i pojačalo moju motivaciju. Globalno priznata diploma sigurno otvara neke nove karijerne prilike, tako da – go for it! 😊

Ovo je bila Jelenina EBA priča! Da li ste možda baš vi moj sledeći sagovornik nakon uspešno završene EB Akademije ?

Verujem da jeste i radujem se našem razgovoru. Do tada, kliknite na link do upisa programa i vidimo se!

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingKada je fluktuacija zaposlenih opomena za poslodavca

Fluktuacija ili odliv zaposlenih veoma varira od pozicije do pozicije, ali i s obzirom na različite poslovne funkcije i branše. I same kompanije se razlikuju po svojim poslovnim politikama i odnosu prema fluktuaciji. Neke svesno idu na visoku fluktuaciju kao što je bio slučaj sa Wall-Mart kompanijom kod koje je fluktuaciju dostigla 70%. U pomenutoj […]

Employer BrandingVredan, vredna, a nikako da nas unaprede na poslu

Pre par meseci sam razgovarala sa zaposlenom koja je najiskusnija u svom timu, ima dugogodišnje znanje u svojoj oblasti, vredna je i odgovorna. Zbog svega toga, predloženo joj je da povede sektor kao menadžer. Njen odgovor je bio: „Ako nije problem, ja ne bih da budem lider sektora. Ne umem da delegiram, teško mi je […]

Employer BrandingDa li je iskustvo baš uvek najbolji učitelj

Kada se bira vođa novog projekta, često apsolutnu prednost imaju iskusni menadžeri koji su imali uspeha na sličnim poslovima. Ali, da li je uspešno iskustvo ključna karakteristika na koju treba da se fokusiramo? Nakon finansijske krize 2008. godine mnogi su se pitali da li je Alan Grinspan, slavljeni dugogodišnji šef američkih federalnih rezervi, bio zaista […]

Employer Branding„Dodaj svetu malo boje“ (u komunikaciji)

Postoji veliki broj tekstova, treninga i saveta o važnosti komunikacije u okviru kompanija i to verovatno nije bez razloga. Posebno u kriznim situacijama ili velikim promenama i reorganizacijama, komunikacija često bude ključan faktor uspeha ili neuspeha. Sem transparentnosti i otvorenosti koje se često naglašavaju da su u toj priči važni segmenti , postoji deo koji […]