Pređi na glavni sadržaj

EB priče iz regiona – Jelena Jelušić: Universumova Akademija pruža dubinsko razumevanje Employer Brandinga

Saradnik u Marketingu, Infostud
9. maj 2024.
·3 minuta za čitanje

Kako je u toku prolećni upis na priznatu Universumovu EB Akademiju, prenosimo vam sveža iskustva i utiske Jelene Jelušić, HR & Employer Branding Consultant, Inspo Consulting, iz Zagreba koja je nedavno pohađala Akademiju.

Jelena je diplomirani psiholog iz Zagreba, sa više od 18 godina iskustva u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Radila je kao prvi i jedini Employer Brand Manager u kompanijama A1 Hrvatska, zatim Photomath (nedavno ih je kupio Google) te se smatra jednom od pionirki Employer Brandinga u Hrvatskoj.

Šta vas je privuklo da upišete Employer Branding Akademiju?

Universum je oduvek bio moj najdraži izvor korisnih informacija i relevantnih istraživanja, a njihovi vebinari su mi pružili uvid u najnovije trendove i najbolje prakse u Employer Brandingu (EB). Kao jedna od prvih osoba u Hrvatskoj koja se posvetila EB-u full time (2019. godine), nisam imala puno prilika da se konsultujem s drugim kolegama, jer ih u to vreme jednostavno – nije bilo :). Iskreno, nedostajao mi je neki mentor ili edukacija koja bi mi dala određeni okvir kako se ovaj posao radi. EB Akademija pružila mi je kvalitetan sadržaj uz mnoštvo praktičnih primera koji mi je omogućio da s više samopouzdanja krenem u svoje EB putovanje.

Ja sam 2023. osnovala svoju kompaniju INSPO Consulting za HR i Employer Branding savetovanje koja pomaže kompanijama i pojedincima, koji žele na strateški način da se bave Employer Brandingom, da steknu potrebna znanja i veštine.

Šta je to što ste naučili na Employer Branding Akademiji i koju biste veštinu posebno izdvojili?

Program mi je pružio dubinsko razumevanje EB roadmapa podeljenog u 9 koraka. Dodatni materijali, template-i, case study-ji i istraživanja pružili su mi dodatno bogatstvo znanja i uvida u EB. Posebno ističem strukturirani pristup, koji mi je pomogao da radim planski i strateški, te sam razvila veštine nužne za dugoročni uspeh i uticaj na biznis.

Najlepše mi je bilo što sam stvarno osetila korist od materijala koje smo kroz program dobili. Nekad su to bili potpuno novi uvidi, a nekad jednostavno potvrda da je ono što i kako radim ispravno i da ima smisla. Osim toga, svaki modul pružio mi je osećaj sigurnosti da gradim kvalitetnu EB strategiju.

S obzirom da je nešto “duži” period u kom traje kurs, sigurno ste naišli i na neki izazov. Šta vam je bilo najteže?

Najteže mi je bilo da uskladim vreme u toku radne nedelje sa ostalim obavezama, ali svaki modul mi je doneo potvrdu da je ovo bila mudra investicija. Svaki petak popodne sam rezervisala sebi u kalendaru po 4 sata i to je bilo vreme posvećeno ovom online programu. Shvatila sam da mi je to postao najdraži deo nedelje i jedva sam čekala da dođe petak i naučim nešto novo.

Vaša poruka onima koji planiraju da uplove i razvijaju se u Employer Brandingu?

EB je ključan za privlačenje, angažman i zadržavanje vrhunskih talenata. Po meni je to idealno područje za sve one koje zanima kako izgledaju HR priče ispričane na jedan moderan, marketinški način. Ako želite da se ozbiljno bavite Employer Brandingom, jako je važno da odmah u početku znate da predstavite vrednost koju snažan Employer Brend ima za biznis. Jedino tako ćete sebi osigurati podršku C-levela, njihovo aktivno učešće kao i potrebne resurse za realizaciju vaše strategije. Iako nije toliko bitno da li EB “sedi” u HR-u ili marketingu u organizacionoj podeli, vrlo je bitno da ta dva tima usko sarađuju. I za kraj, možda najvažnije, ne zaboravite da angažujete zaposlene kao brand ambasadore, pokažite im “what’s in it for them”!

Za sam kraj hajde da sumiramo sve kroz pitanje – Šta biste rekli budućim polaznicima Employer Branding Akademije, zbog čega je dobro da je upišu?

EB Akademija od Universuma je vrhunski izvor znanja i veština. Osim konkretnog znanja, dobićete podršku mentora, kao i pristup EB stručnjacima iz celog sveta. Imate mogućnost izbora relevantnih tema za završni rad, što je sjajna prilika da primenite naučeno u praksi. Recimo ja sam u sklopu svog završnog rada razvijala EVP za Photomath. Osim što sam dobila konstruktivan feedback na ceo projekat, jako vredno mi je bilo da čujem i pohvalu, kao i komentar da za tako neki projekt specijalizovanoj agenciji treba bar 6-8 meseci vremena. To mi je, naravno, dalo dodatan osećaj sigurnosti i pojačalo moju motivaciju. Globalno priznata diploma sigurno otvara neke nove karijerne prilike, tako da – go for it! 😊

Ovo je bila Jelenina EBA priča! Da li ste možda baš vi moj sledeći sagovornik nakon uspešno završene EB Akademije ?

Verujem da jeste i radujem se našem razgovoru. Do tada, kliknite na link do upisa programa i vidimo se!

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]

Aleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizacijiEmployer brandingAleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizaciji

U susret novom izdanju Empple festivala (30. septembra i 1. oktobra u Ložionici u Beogradu), razgovarao sam sa Aleksandrom Vuković, osnivačicom i direktorkom agencije nura* digital. Aleksandra je preduzetnica i autorka Singular Advantage Framework-a, sa bogatim iskustvom u radu sa startapovima i scale-up kompanijama. Na Empple festivalu predstaviće se predavanjem Before You Pivot, Reframe, u […]

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]