Pređi na glavni sadržaj

EB priče iz regiona – Jelena Jelušić: Universumova Akademija pruža dubinsko razumevanje Employer Brandinga

Saradnik u Marketingu, Infostud
9. maj 2024.
·3 minuta za čitanje

Kako je u toku prolećni upis na priznatu Universumovu EB Akademiju, prenosimo vam sveža iskustva i utiske Jelene Jelušić, HR & Employer Branding Consultant, Inspo Consulting, iz Zagreba koja je nedavno pohađala Akademiju.

Jelena je diplomirani psiholog iz Zagreba, sa više od 18 godina iskustva u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Radila je kao prvi i jedini Employer Brand Manager u kompanijama A1 Hrvatska, zatim Photomath (nedavno ih je kupio Google) te se smatra jednom od pionirki Employer Brandinga u Hrvatskoj.

Šta vas je privuklo da upišete Employer Branding Akademiju?

Universum je oduvek bio moj najdraži izvor korisnih informacija i relevantnih istraživanja, a njihovi vebinari su mi pružili uvid u najnovije trendove i najbolje prakse u Employer Brandingu (EB). Kao jedna od prvih osoba u Hrvatskoj koja se posvetila EB-u full time (2019. godine), nisam imala puno prilika da se konsultujem s drugim kolegama, jer ih u to vreme jednostavno – nije bilo :). Iskreno, nedostajao mi je neki mentor ili edukacija koja bi mi dala određeni okvir kako se ovaj posao radi. EB Akademija pružila mi je kvalitetan sadržaj uz mnoštvo praktičnih primera koji mi je omogućio da s više samopouzdanja krenem u svoje EB putovanje.

Ja sam 2023. osnovala svoju kompaniju INSPO Consulting za HR i Employer Branding savetovanje koja pomaže kompanijama i pojedincima, koji žele na strateški način da se bave Employer Brandingom, da steknu potrebna znanja i veštine.

Šta je to što ste naučili na Employer Branding Akademiji i koju biste veštinu posebno izdvojili?

Program mi je pružio dubinsko razumevanje EB roadmapa podeljenog u 9 koraka. Dodatni materijali, template-i, case study-ji i istraživanja pružili su mi dodatno bogatstvo znanja i uvida u EB. Posebno ističem strukturirani pristup, koji mi je pomogao da radim planski i strateški, te sam razvila veštine nužne za dugoročni uspeh i uticaj na biznis.

Najlepše mi je bilo što sam stvarno osetila korist od materijala koje smo kroz program dobili. Nekad su to bili potpuno novi uvidi, a nekad jednostavno potvrda da je ono što i kako radim ispravno i da ima smisla. Osim toga, svaki modul pružio mi je osećaj sigurnosti da gradim kvalitetnu EB strategiju.

S obzirom da je nešto “duži” period u kom traje kurs, sigurno ste naišli i na neki izazov. Šta vam je bilo najteže?

Najteže mi je bilo da uskladim vreme u toku radne nedelje sa ostalim obavezama, ali svaki modul mi je doneo potvrdu da je ovo bila mudra investicija. Svaki petak popodne sam rezervisala sebi u kalendaru po 4 sata i to je bilo vreme posvećeno ovom online programu. Shvatila sam da mi je to postao najdraži deo nedelje i jedva sam čekala da dođe petak i naučim nešto novo.

Vaša poruka onima koji planiraju da uplove i razvijaju se u Employer Brandingu?

EB je ključan za privlačenje, angažman i zadržavanje vrhunskih talenata. Po meni je to idealno područje za sve one koje zanima kako izgledaju HR priče ispričane na jedan moderan, marketinški način. Ako želite da se ozbiljno bavite Employer Brandingom, jako je važno da odmah u početku znate da predstavite vrednost koju snažan Employer Brend ima za biznis. Jedino tako ćete sebi osigurati podršku C-levela, njihovo aktivno učešće kao i potrebne resurse za realizaciju vaše strategije. Iako nije toliko bitno da li EB “sedi” u HR-u ili marketingu u organizacionoj podeli, vrlo je bitno da ta dva tima usko sarađuju. I za kraj, možda najvažnije, ne zaboravite da angažujete zaposlene kao brand ambasadore, pokažite im “what’s in it for them”!

Za sam kraj hajde da sumiramo sve kroz pitanje – Šta biste rekli budućim polaznicima Employer Branding Akademije, zbog čega je dobro da je upišu?

EB Akademija od Universuma je vrhunski izvor znanja i veština. Osim konkretnog znanja, dobićete podršku mentora, kao i pristup EB stručnjacima iz celog sveta. Imate mogućnost izbora relevantnih tema za završni rad, što je sjajna prilika da primenite naučeno u praksi. Recimo ja sam u sklopu svog završnog rada razvijala EVP za Photomath. Osim što sam dobila konstruktivan feedback na ceo projekat, jako vredno mi je bilo da čujem i pohvalu, kao i komentar da za tako neki projekt specijalizovanoj agenciji treba bar 6-8 meseci vremena. To mi je, naravno, dalo dodatan osećaj sigurnosti i pojačalo moju motivaciju. Globalno priznata diploma sigurno otvara neke nove karijerne prilike, tako da – go for it! 😊

Ovo je bila Jelenina EBA priča! Da li ste možda baš vi moj sledeći sagovornik nakon uspešno završene EB Akademije ?

Verujem da jeste i radujem se našem razgovoru. Do tada, kliknite na link do upisa programa i vidimo se!

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]