Pređi na glavni sadržaj

EVP za Generaciju Z

21. jun 2023.
·3 minuta za čitanje

Generacija Z je naziv za rođene između 1997. i 2010. Dok bebe iz 90-ih počinju da se približavaju 30-oj (da, dobro ste pročitali), vidimo da ova generacija u velikom broju ulazi u radnu snagu ili će uskoro, jer se i najmlađi pripadnici ove generacije već približavaju maloj maturi. Zbog ovoga, poslodavci moraju da razumeju kako da strukturiraju i prenesu svoj paket vrednosti za zaposlene (Employee Value Proposition – EVP) tako da ona ima smisla za ovu generaciju. Evo nekoliko saveta za pravljenje EVP-a koji ide u susret onome što pripadnici generacije Z žele:

Istaknite mogućnosti za učenje, razvoj i rast

Već je dobro poznato da generacija Z pokazuje izrazitu želju i ambiciju za učenjem novih veština. Vaš EVP treba da istakne mogućnosti za napredak unutar vaše kompanije kako bi privukao i zadržao ovu grupu.
To može uključivati stvari kao što su pristup resursima za kontinuirano obrazovanje, mogućnosti mentorstva i programi obuke. Takođe je ključno naglasiti priliku za profesionalni napredak unutar vaše organizacije. „Rast, učenje i razvoj“ su među prvih 10 poželjnih atributa kod poslodavca (WMAE 2022) i nikad ih ne treba ih uzimati olako, a posebno ne kada želite biti atraktivni za ovu ciljnu grupu.

Fokusirajte se na fleksibilnost i ravnotežu između posla i privatnog života

Fleksibilnost i ravnoteža između posla i privatnog života važni su za generaciju Z. Vaš EVP treba da istakne načine na koje vaše preduzeće podržava ravnotežu između posla i privatnog života, omogućavajući fleksibilno radno vreme ili rad na daljinu. Mogu se istaći i načini na koje vaše preduzeće pomaže svojim radnicima da žive ispunjenim ličnim životom, kao što su zdravstvene inicijative ili politike prilagođene porodici.

Prikažite radno mesto koje je inkluzivno i raznoliko

Najraznovrsnija generacija u istoriji, generacija Z, pridaje značajan značaj inkluziji i raznolikosti na radnom mestu. Vaš EVP treba da istakne metode u kojima vaše poslovanje neguje raznoliko i inkluzivno radno mesto, uključujući programe obuke i inicijative za raznovrsnost. Takođe treba istaći raznovrstan liderski tim, kao i način na koji vaše poslovanje ceni različita gledišta i iskustva.

Stavite fokus na održivost i društvenu odgovornost

Generacija Z je duboko posvećena društvenoj odgovornosti i održivosti i traže zaposlenje u organizacijama koje imaju slične ideale. Način na koji je vaše poslovanje posvećeno dobrobiti društva i životne sredine treba da bude istaknut u vašem EVP-u. Ovo može uključivati CSR kampanje, inicijative za održivost i programe koji uključuju lokalne zajednice.

Naglasite pozitivnu poslovnu kulturu vaše organizacije

Generacija Z traži poslodavce sa kojima dele vrednosti i koji imaju jaku korporativnu kulturu. Načini na koje vaše poslovanje promoviše saradnju, partnerstvo i zdravo radno okruženje treba da budu istaknuti u vašem EVP-u. Pored toga, svoju poslovnu kulturu možete istaći u marketinškim materijalima, objavama na društvenim mrežama i preporukama zaposlenih.

Obezbedite plate i beneficije koje su konkurentne na tržištu

Pored mogućnosti za napredovanje, generacija Z takođe želi da bude adekvatno nagrađena za svoj rad. Vaš EVP treba da istakne konkurentne pakete plata i beneficija koje pružate kao poslodavac, uključujući stavke kao što su zdravstveno osiguranje, planovi za penzionisanje i plaćeno slobodno vreme. Takođe je od ključne važnosti da skrenete pažnju na sve posebne pogodnosti ili prednosti koje pruža vaše preduzeće, kao što su čuvanje dece ili besplatni obroci. Imajte na umu da ne može svaka organizacija da ponudi najvišu platu, i zato je izuzetno važno da istaknete druge pozitivne atribute u svom EVP-u kako biste omogućili kompromise.

Implementirajte inovacije i tehnologiju

Prva generacija koja je odrasla uz tehnologiju je generacija Z i privlače ih karijere u inovativnim poslovima. Vaš EVP treba da stavi snažan naglasak na to kako vaše preduzeće koristi tehnologiju da podstakne inovacije i poveća produktivnost. Takođe možete skrenuti pažnju na sve mogućnosti da članovi osoblja rade na inovativnim projektima ili koriste novu tehnologiju.

U zaključku, od ključne je važnosti za kompanije da shvate kako da prilagode svoj EVP interesovanjima i potrebama generacije Z koja ulazi u radnu snagu. Poslodavci mogu razviti EVP koji će privući i zadržati vrhunske talente iz ove generacije fokusirajući se na mogućnosti za rast i razvoj, ravnotežu između poslovnog i privatnog života, raznolikost i inkluziju, društvenu odgovornost i održivost, kulturu kompanije, konkurentnu naknadu i beneficije, kao i na tehnologiju i inovacije.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]

Kako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencijeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencije

Uvođenje veštačke inteligencije u svakodnevni rad ne menja samo alate i procedure. Ono utiče na to kako zaposleni doživljavaju sebe, svoju ulogu i doprinos timu. Kada posao koji su godinama radili odgovorno i savesno odjednom mogu da obave algoritmi u samo nekoliko sekundi, javljaju se pitanja koja narušavaju sigurnost i samopouzdanje. „Da li moje znanje […]

Šta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišuEmployer brandingŠta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišu

Kada je u pitanju privlačenje odgovarajućih kandidata, poslodavcu su na raspolaganju mnogi izvori. Uživo događaji, oglasi za posao, društvene mreže… Ipak, u moru svih tih izvora informacije i vremena potrebnog da se oni kreiraju i održavaju, često se zanemari možda i najvažniji – karijerni sajt.   Karijerni sajt bi trebalo da bude glavni kanal za privlačenje […]