Pređi na glavni sadržaj

HR Experience: JAČAJTE SVOJU MREŽU KONTAKATA KOLIKO I SVOJE VEŠTINE

HR Lab4 minuta za čitanje

Treća po redu konferencija “HR Experience”, u organizaciji vodećeg sajta za zapošljavanje Poslovi Infostud održana je juče 27.maja po prvi put u online formatu, a sa istim ciljem kao i prethodne dve godine – da promoviše znanje i omogući razmenu iskustva u domenu ljudskih resursa.

Direktorka sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Poslovi Infostud Sonja Ćetković, pozdravila je učesnike uz reči da smo u prethodnoj godini u uslovima pandemije naučili od čega smo satkani, šta znamo i možemo i da je ovo prilika da podelimo te uvide i zajedno napravimo boljitak.

Sonja-Ćetković

Sonja Ćetković

Vremena su se promenila, poslovno okruženje, kompanije ali i mi sami smo se promenili. Stoga je ovaj HR Experience, posvećen upravo promenama – rekla je u uvodnom obraćanju Sonja Ćetković.

Na konferenciji HR Experience “Redefinišemo HR u 2021”, HR stručnjaci iz zemlje i inostranstva, podelili su svoja znanja i iskustva, kroz predavanja, panel diskusiju i primere dobre prakse.

Da li je poželjnije raditi u Nemačkoj ili od kuće?

Učesnici zoom konferencije, imali su priliku da čuju dva izuzetno zanimljiva predavanja iz inostranstva, prvo Kate Kavanagh, direktorku „The Network”, globalnog udruženja vodećih vebsajtova, koja je govorila je o trendovima u oblasti rada.

– Pandemija Covid-19 je preoblikovala svet rada i naše preferencije u vezi sa migracijom, odredištem i fleksibilnošću na poslu – rekla je Kavanagh, osvrćući se na to da je rad na daljinu postao “uobičajen a ne benefit”.

Ona je istakla i najpopularnije izbore destinacija za radnike koji migriraju zbog posla – što se značajno promenilo od poslednjeg izveštaja, kao i gde je mesto Jugoistočne Evrope u toj dinamici.

Hvatajmo beleške jedni od drugih

Drugo inostrano predavanje imao je čuveni autor i konsultant Lars Šmit (Lars Schmidt), pisac knjige „Redefining HR“. Šmit je istakao mnoge značajne koncepte koje moderan HR treba da razmotri i prihvati, što je trend koji se već dešava ali po njegovom mišljenju još uvek ne u dovoljnoj meri.

Šmit je naglasio više puta tokom predavanja svoju veru u „open source“, odnosno besplatnu i slobodnu razmenu ideja i znanja.

– Nekada je HR bio kao „crna kutija“, niko nije delio kako i šta radi, niti šta su naučili, ali to se menja – rekao je Šmit i ocenio da je konferencija „HR Experience“ jedan od načina da se takav koncept primenjuje u HR-u i da bi bilo dobro da “hvatamo beleške jedni od drugih“. Šmit je skrenuo pažnju HR profesionalcima da grade kontakte i umrežavaju se, bar koliko rade i na građenju i jačanju svojih veština, i da će im to višestruko pomoći u karijernom razvoju.

Najuspešnije HR priče

Značajan deo online događaja “HR Experience” odnosio se na predstavljanja 5 HR projekata i praksi u Srbiji, koje su se takmičile za glasove učesnika konferencijee, kako bi ponele titulu najbolje. Sama ideja iza ovog takmičenja je, naravno, deljenje dobrih praksi i učenje HR profesionalaca jednih od drugih, ali takmičarski aspekt dodaje atraktivnost i uzbuđenje. Glasovima učesnika vebinara, pobedila je HR priča Isidore Ušendić Stošić u ime kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”. Na drugom mestu je “The Blue is New Red”, Atlantic grupe koju je predstavljala Tina Miličić, a na trećem mestu je NIS, sa Ivanom Markovićem koji je predstavio projekat “Platforma Poštovanje, pre svega”. Među pet najboljih u izboru žirija u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft), bile su i priče o HR praksama kompanije UMLAUT, ispred koje su priču „Curtural Architects“ ispričali Jelena Jevrić i Boban Pavlović, kao i WEBCentric d.o.o „Outsource dela poslovanja – u selo!“, koju je predstavila Jovana Marković.

HR-Uspešne-priče

Finalisti Uspešnih HR priče

Dodeljena je i prva Employer branding nagrada u Srbiji, sa idejom da se istakne i nagradi kompanija koja je najbolje sprovela aktivnosti brendiranja poslodavaca. Ovu nagradu ponela je Atlantic grupa, u čije ime je priznanje primila Tina Miličić.

Brendiranje i rebrendiranje poslodavca

Od domaćih govornika, na vebinaru su nastupili i Vladimir Damnjanović (Talent X) i Milena Rajković, (A1). Govoreći na temu “Šta pokreće atraktivnost kompanija u Srbiji, Vladimir Damnjanović je prikazao i rezultate TALENT X istraživanja koji je dao uvid u očekivanja koja više od 15.000 ispitanika imaju od svojih sadašnjih i budućih poslodavaca. Drugi predavač iz Srbije bila je Milena Rajković, HR biznis partner u A1, na temu rebrendiranja poslodavca. Milena je dinamično i živo opisala različite faze rebrendiranja kompanije koju smo dugo znali kao VIP, sa primerima i entuzijazmom koji su činili da su prisutni na vebinaru mogli zamisliti da su bili prisutni kroz faze procesa koje je Milena prenela.

Panel Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?

O tome kakva poslovna iskustva nose iz poslednjih 15 meseci krize izazvane kovid pandemijom, koliko su njihove kompanije, HR timovi i zaposleni brzo reagovali na krizu, kao i koliko toga se promenilo u samim HR timovima i načinu rada, razgovarale su vođe HR timova kroz panel diskusiju „Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?“ čiji moderator je bila Tanja Ikić, šef sektora ljudskih resursa Infostud grupe.

Učesnice panela Marija Božović iz Mozzart-a, Borka Mršić, iz Bosch-a, Jelisaveta Obradović iz DM Drogerie i Sonja Bunčić iz Levi9, istakle su koliko su se i one same i načini na koje rade prilagođavale kriznim okolnostima, trudeći se da HR timovi budu oslonac zaposlenima i biznisu. Sve tri su istakle važnost jasne, pravovremene i transparentne komunikacije, psihološke i poslovne sigurnosti i saradnje kao ključnih aspekata uspešnog prolaska kroz izazovne okolnosti, koje u nešto manjoj meri i dalje traju.

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingKEJT KAVANA na konferenciji HR EXPERIENCE: Da li je za srpske talente poželjnije da rade u inostranstvu ili od kuće?

Na trećoj konferenciji HR EXPERIENCE, Kejt Kavana (Kate Kavanagh), direktor globalnog udruženja vodećih vebsajtova za povezivanje talenata i poslodavaca The Network, govorila je o trendovima u oblasti mobilnosti rada, na osnovu istraživanja koje je su sproveli sa Boston Consulting Group (BCG). Kako je pandemija Covid-19 preoblikovala svet rada i naše preferencije u vezi sa migracijom, […]

Employer BrandingEMPLOYER BRANDING AKADEMIJA: Sertifikate dobila prva generacija stručnjaka za brendiranje poslodavaca u Srbiji

U martu ove godine startovala je prva domaća generacija polaznika čuvene Universum Employer Branding Akademije (EBA) kao plod saradnje švedske kompanije Universum i srpskog Employer Branding Studija u okviru kompanije Infostud. Čak 16 polaznika iskoristilo je priliku da istovremeno pohađa ovu akademiju i prođe kroz 5 modula značajnih za svakoga ko želi da se profesionalno […]

Employer BrandingHR EXPERIENCE: Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?

Pandemija COVID -19 uticala je na celo tržište rada, što je zahtevalo razne promene unutar timova, kompanija i organizacije rada u celini. Jedno od ključnih pitanja koje se postavljalo kroz sve ovo vreme jeste: „Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?“. Ovo je bila i tema panel diskusije na konferenciji HR EXPERIENCE u kojoj su učestvovale: […]

Employer BrandingLARS ŠMIT na konferenciji HR EXPERIENCE: HR konačno dobio mesto za upravljačkim stolom!

“Kako ste nekada odgovarali na pitanje ko ste i šta radite? Pre pandemije uglavnom se sve što drugima prvo kažemo o sebi ticalo našeg profesionalnog života. Sada, u 2021. godini promenilo se kako se prikazujemo i šta vrednujemo u ovim konverzacijama” – rekao je Lars Šmit (Schmidt), jedan od glavnih govornika na startu svog obraćanja […]