Postavljanje oglasa za određeno radno mesto na sajtu poslovi.infostud.com, dokazano će vam doneti dobre rezultate. Međutim, razlika između dobrog i odličnog ipak postoji kada je u pitanju privlačenje najboljih kandidata, a mi naše gotovo dvodecenijsko iskustvo na tržištu zapošljavanja koristimo da pomognemo kompanijama da pronađu najbolje modele za sebe.
Koliko puta ste se našli u situaciji da vam kandidat treba “za juče”? Odlazi vam osoba i hitno vam treba adekvatna zamena, širi se obim posla i treba vam još talenata i sjajnih ljudi? Koji god da je razlog u pitanju, jedno je sigurno – dobrih kandidata nikada nema viška.
Upravo iz iskustva, znamo da nije poželjno čekati da deficitarne pozicije u kompaniji postanu gorući problem, pa tek onda osmišljavati taktike za prevazilaženje takve situacije.
Strateško razvijanje brenda poželjnog poslodavca postalo je neophodan pristup, a za privlačenje i zadržavanje talenata, puca se “iz svih oružja”.
Dobra vest je da se paralelno sa jačanjem digitalnih kanala proširuje i spektar načina na koji možete doći do ljudi za svoju kompaniju. Mi smo definitivno postali više od posrednika-oglašivača vaših slobodnih radnih mesta. Od prvih koraka, do potpunog poznavanja tržišta zapošljavanja prošlo je celo punoletstvo, a mi smo od samog početka nastojali da budemo partneri obe strane u procesu zapošljavanja.
Činjenica je da je baza od preko 100 000 kandidata kojima trenutno šaljemo aktuelnosti u vezi sa zapošljavanjem i koja je ubedljivo najveća na tržištu, jedan od naših najdragocenijih resursa u tom procesu, i zaista je doživljavamo kao dokaz poverenja koje smo stekli za sve ove godine rada sa kandidatima. Tu plasiramo vesti o poslodavcima i ostale relevantne informacije iz sveta zapošljavanja.
Drugi kanal koji je daje zaista sjajne rezultate je promovisana objava kroz našu Fejsbuk stranicu. Na osnovu bogatog iskustva u targetiranju, dodatnim promocijama kompanijskih oglasa ili vesti, dolazimo do tačno onih kandidata koji su vam potrebni.
Šta to može značiti za poslodavce? Iza nas je već nekoliko uspešno realizovanih kampanja i pravi je trenutak da dosadašnja iskustva i dobre prakse podelimo sa vama, kako bismo zajedno mogli da osmislimo najbolje taktike i tako vam na putu do savršenog kandidata uštedimo vreme i novac. A ruku na srce, i pomalo živaca. 😊
Kako je to uradila Naftna industrija Srbije?
Da sve ovo što smo vam naveli kao mogućnosti dodatne promocije definitivno i radi, pokazaćemo vam na slučaju NIS-a, kompanije koja se već duže vreme nalazi na listi najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji. Oni već godinama oglašavaju radna mesta na našem sajtu, ali šta smo ovom prilikom drugačije uradili i kakve je rezultate to donelo?
Raspisan je konkurs za program studentske prakse “NIS Calling”, za različite profile studenata i oglas je regularno bio aktivan na našem sajtu. Imajući u vidu ciljnu grupu studenata, oglas smo postavili i na našem sajtu najstudent.com.
Međutim, u saradnji sa klijentom, sproveli smo dodatne korake u promociji ove pozicije na svim našim raspoloživim kanalima, što je dalo dodatni kvalitet.
Koje taktike su dovele do odličnih rezultata i preko 1000 prijava?
Sjajno napisan tekst, priča iz ličnog iskustva je uvek dobar način da motivišete ljude da se prijave na konkurs za određeno radno mesto. Ovog puta je devojka koja je već učestvovala u programu prakse u kompaniji NIS, prenela svoja konkretna iskustva, u tekstu koji je objavljen na profilu poslodavca. Ljudi vole priče iz kompanije, tu dobiju sliku o organizacijskoj kulturi, ali u ovom slučaju su saznali i konkretne benefite prakse, što je definitivno doprinelo dodatnoj motivaciji da konkurišu.
Informacije o praksi postavljene su i na na sekciju Vesti, odakle je rađena promocija kroz mejling listu Vesti o zapošljavanju, sa preko 100.000 prijavljenih potencijalnih kandidata.
I tekst i oglas promovisani su kroz našu Fejsbuk stranicu, gde osim što imamo zajednicu od preko 200.000 ljudi, targetiranjem možemo postići puno toga.
Činjenica je da kompanija NIS već ima reputaciju jednog od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji kao i da ovo jeste bio oglas za praksu, a ne za neku radnu poziciju gde se zahteva više kvalifikacija, kao npr. za inženjera. Ipak, kada se ovi rezultati uporede sa nekim drugim multinacionalnim kompanijama koje su imale oglas za praksu u istom periodu, a koje su imale dobre rezultate na nivou proseka, broj konkurisanja koje je NIS imao posle ovih dodatnih promotivnih aktivnosti, višestruko je veći.
Ako uzmemo u obzir da je prosečan broj pregleda oglasa za praksu ove godine bio 1.680, brojka od 18.681 odnosno preko 10 puta veći broj pregleda, jasan je pokazatelj snage kanala koje koristimo pored oglasa u cilju privlačenja što većeg broja kvalitetnih kandidata.
Ovo je još jedan u nizu primera koji pokazuje da je oglas sjajno rešenje za brze akcije, međutim iz prakse se pokazalo da ne daje dovoljno prostora da se na pravi način prenese ponuda poslodavca u celosti, što definitivno dodatno privlači kandidate. PR tekstovi, posebno oni koji prenose kulturu kompanije i daju dodatne informacije o radnom mestu, u kombinaciji sa snagom naših naloga na društvenim mrežama i pravim targetiranjem, definitivno daju najbolje rezultate i sistematično se bave problematikom brendiranja kompanije kao poželjnog poslodavca.