Pređi na glavni sadržaj

Miloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

12. februar 2024.
·3 minuta za čitanje

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja. 

Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao novom saradnjom, sa sličnim pristupom kroz rad sa kompanijom Pepsico.  

Format je mnogima poznat, blizak i često korišćen, ali ono što je privuklo toliko pažnje, bilo je ono što se nalazi na samim videima. 

Kako kroz oči jednog glumca, pisca i kopirajtera izgleda Employer Branding, ko može sebi da dozvoli opušteniji pristup ovoj temi, gde kompanije greše, a šta rade dobro i kako iz njegovog ugla izgleda budućnost zapošljavanja u Srbiji, pričamo upravo sa Milošem – idejnim tvorcem ovih kampanja.

Kako je uopšte došlo do ovih saradnji i šta si prvo pomislio kada su te kompanije kontaktirale? 

Miloš: Uočio sam da se polako kreće sa intenzivnijim EB kampanjama kod nas i pretpostavio sam da će me u nekom momentu neko cimati. Kampanja sa kompanijom IT ENGINE je predobro prošla i nakon toga sam bio siguran da neće biti jedina koju ću raditi. Prvo što sam pomislio je – ok, hajde da probamo ali da ne bude slično ostalim kampanjama, hajde da uradimo nešto sveže.  

Koliko si u tom trenutku uopšte znao koji su izazovi u zapošljavanja i šta ti je na prvu loptu delovalo kao “najkrupniji zalogaj”? 

Miloš: Što se tiče IT ENGINE, solidno sam poznavao način na koji takve kompanije posluju, s obzirom na to da su mi rođeni brat, kum i najbolji drugovi u toj industriji. Kada je reč o kompaniji PepsiCo – znao sam samo ko su, nisam imao predstavu o veličini celog lanca i strukturi tolike kompanije. Najveći izazov mi je bio kako da uradim što više onoga što želim a da oni ne odmahnu glavom i kažu „ipak mi ovo nećemo.“

Šta je tebi i kompanijama poslužilo kao inspiracija za korišćenje ovog formata? 

Miloš: Koristio sam  posredna i neposredna iskustva u radu. Radno okruženje je sitcom na neki način. Firme imaju svoje „likove“, „radnju“ različite „zaplete“ i „rasplete“.

Imali smo prilike da vidimo sličan pristup kod dve potpuno različite kompanije: jedna je mala IT firma iz Novog Sada, a druga je multinacionalna kompanija sa hiljadama zaposlenih. Koja je razlika u saradnji? 

Miloš: Ona je najvidljivija kada su u pitanju procedure. Paradoksalno, mi smo za PepsiCo radili video baš o toj temi. Jednostavno, kad je kompanija toliko velika, nemoguće je očekivati da neke odluke budu brzo donesene. Drugačije je  kada je u pitanju programerska firma iz Novog Sada, koja svakako nije mala i posluje internacionalno, ali ipak sa decision maker-ima sediš za stolom i uz kafu dogovaraš priču. Zajedničko za obe kompanije jeste to da je saradnja bila zaista sjajna i da su rezultati i više nego dobri. Bar se nadam. 

Koliko je bilo teško “hodati po ivici” sa ovakvim pristupom, na granici humora i satire, budući  da se radi o dosta ozbiljnoj temi – zapošljavanju i karijeri, koja je mnogim ljudima ionako stresna?  

Miloš: Smatram da, baš zato što ta tema sa sobom nosi određen nivo stresa, mora da bude obrađena kroz humor, satiru, šta god. Za šalu uvek ima mesta. Kompanije to moraju da shvate. 

Kako ti vidiš zapošljavanje u Srbiji? Šta bi rekao da je danas najteže i za kompanije i za one koji traže posao? 

Miloš: Danas je najteže biti zaposlena trudnica, rekao bih. Mislim da je zadržati posao u Srbiji najveći podvig.. Kad to kažem mislim da je u nekim profesijama lako naći posao i još lakše dobiti otkaz, a ono što je daleko teže je imati posao na duže staze u ovoj atmosferi u kojoj živimo. Dodao bih da je čuvanje dostojanstva i negovanje profesionalnosti na radnom mestu  takođe bitno, a često vidimo suprotno – da fale oba. 

Šta je tvoja poruka kompanijama prilikom kreiranja employer branding kampanja? 

Miloš: Definitivno moja poruka bi bila – ne bojte se i budite iskreni! 

Šta možemo da očekujemo od tebe u narednom periodu? 

Miloš: Nemojte imati velika očekivanja od mene. To je najgore što možete da uradite.
 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingPiterovo načelo: i ironija i oprez

Kako nagraditi odličnog zaposlenog, u organizaciji koja zaista nastoji da nagradi učinak, trud i uspeh? Menadžeri i služba za ljudske resurse često nemaju opciju da ponude dalje povišice ili više slobodnog vremena, ili iz različitih razloga ne uspevaju da rad organizuju tako da omoguće dalje usavršavanje i autonomiju. Tako kao opcija nagrade ostaje napredovanje na […]

Employer BrandingEmployer Branding Akademija: Nova lestvica u vašoj karijeri

Infostud, najveći domaći centar za rešenja iz oblasti regrutacije, selekcije i brendiranja poslodavaca, i Universum, najveća globalna kompanija za Employer Branding, posvećeno rade na tome da tržište Srbije i Emloyer Branding scenu podignu na viši nivo, a pojedince kroz EB Akademiju specijalizuju za ovu oblast. Employer Branding Akademija sada već broji više od 50 sertifikovanih […]

Employer BrandingOsam pobedničkih strategija za lidere u sticanju talenata i brendiranju poslodavaca 

U ovom članku ćemo istražiti ključne strategije za efikasno pozicioniranje vaše organizacije i privlačenje vrhunskih talenata u 2024. godini.   Procenite i analizirajte svoj učinak u 2023. godini  Započnite sveobuhvatnim pregledom vaših marketinških strategija zapošljavanja, percepcije brenda poslodavca i ukupnog iskustva kandidata tokom prošle godine. Ova vežba će vam pomoći da identifikujete oblasti u kojima ste […]

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]