Pređi na glavni sadržaj

Saradnja HR-a i marketinga ključna za privlačenje i zadržavanje kadrova

HR Lab
Autor
3. novembar 2022.
·2 minuta za čitanje

Održan je osmi po redu festival integrisanih komunikacija „KAKTUS 2022“, pod sloganom „Samorefleksija“, na kome su održale predavanje i naše kolege iz Infostuda Darko Burčul, marketing i PR direktor i Vesna Davidović, marketing specijalista, na temu „Employer branding – nova era inspiracije za marketare“.

Novi izazovi za poslodavce

Danas sve više kompanija ima pred sobom izazov da sačuvaju i privuku kvalitetan radni kadar. Trenutna situacija na tržištu rada u Srbiji pokazuje da se godišnje gubi 40.000 radno sposobnog stanovništva, dok se sa druge strane javlja sve više oglasa za posao. To dokazuje podatak da se iz godine u godinu povećava broj i da je u odnosu na 2021. godinu, 2022. godine postavljeno 10% više oglasa. U potražnji za odgovorom na krizu koja se nalazi pred poslodavcima, Vesna i Darko su na predavanju istakli da je potrebno da se u proces zapošljavanja uključe i marketari.

– Poslodavci danas teško dolaze do zaposlenih, jer zaposleni imaju više mogućnosti za odabir radnog mesta i uslova u kojima žele da rade. Prognozira se da će najveći problem u budućnosti poslodavcima predstavljati upravo privlačenje i zadržavanje kandidata na radnom mestu – istakla je Vesna.

Uključivanje marketara u rešavanje ovog problema predstavlja mogućnost da zaposleni dobro reklamiraju i istaknu prednosti radnog mesta kandidatima.

– Posao marketinga je da približi proizvod ljudima, isto tako kompanija treba da privuče svoje zaposlene i približi im svoje uslove rada – objašnjava Darko.

Način informisanja kandidata o kompanijama treba posmatrati iz ugla klasičnog korisničkog iskustva o informisanju o proizvodima.

– Korisnici kada se informišu o samom proizvodu: traže gde mogu da ga kupe, interesuju se o njemu, propituju druge o kvalitetu tog proizvoda… Ovo je momenat gde marketari treba da se uključe, primene svoja znanja i iskustva, promovišu firmu u kojoj rade i privuku zaposlene da nađu u njoj ono najbolje – kaže Darko.

Kada je u pitanju informisanje kandidata, oni se o firmama najviše informišu na njihovim sajtovima pa tek onda na društvenim mrežama od kojih najviše koriste Fejsbuk, potom Instagram i na kraju Linkedin, dok firme sa druge strane najviše se oglašavaju na specijalizovanim sajtovima za oglašavanje, umesto da pospeše svoje sajtove, da tu pruže sve informacije budućim zaposlenima i na taj način ih privuku.

Saradnja između sektora je ključna

Često se dešava da firme koje imaju jake proizvode, ne učestvuju aktivno u ličnom brendiranju. Kompanije bi trebalo danas da se pozabave i lokalnim potrebama, odnosno svetske kompanije treba da prilagode svoje uslove zemlji u kojoj posluju i urade eksterno istraživanje kako bi shvatile na koji način da kreiraju poruku i kampanju, shodno potrebama tržišta rada u kom posluju.

Kako bi se u budućnosti u što većoj meri izbegao problem sa zadržavanjem i privlačenjem kandidata potrebno je da postoji program privlačenja talenata i momenat gde će marketing da radi na plasiranju poruke, privlačenju kandidata i istraživanju potreba tržišta, dok sa druge strane selekciju i odabir kandidata treba da ostane u nadležnosti HR-a, ali da je neophodna saradnja ovih sektora kako bi se firma uspešno brendirala, istakla svoje benefite, privukla i zadržala kvalitetan radni kadar.

Na kraju festivala dodeljene su i KAKTUS All Stars nagrade, među kojima se našla se i naša kampanja „Skrati priču. Pronađi bolji posao“ za koju smo dobili nagradu u kategoriji Produkcija.

 

kaktus-nagrada

 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Da li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeriEmployer brandingDa li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeri

Došlo je i to vreme: sve manje ljudi vidi sebe na menadžerskoj poziciji. Do sada se podrazumevalo da karijerni put i ostvarenje u poslu ide uz hijerarhijske stepenice ali to više nije slučaj. Randstad je uradio istraživanje po kom trećina onih ambicioznih zaposlenih ne želi da bude menadžer. Šta se to desilo? Desila se promena […]

Ljudi su naš najveći resurs, ali samo na papiruEmployer brandingLjudi su naš najveći resurs, ali samo na papiru

Care washing – čak 69% zaposlenih smatra da se njihove kompanije drže carewashing principa Mi smo ovde kao porodica. Brinemo da se svaki zaposleni oseti cenjeno. Ljudi su naš najveći resurs! Kandidati se često naroguše nad ovakvim izjavama kompanija – smatraju ih ispraznim frazama, neiskrenim maskiranjem prave slike i na kraju dana, klasičnim PR-om koji […]

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]