Pređi na glavni sadržaj

Saradnja HR-a i marketinga ključna za privlačenje i zadržavanje kadrova

3. novembar 2022.
·2 minuta za čitanje

Održan je osmi po redu festival integrisanih komunikacija „KAKTUS 2022“, pod sloganom „Samorefleksija“, na kome su održale predavanje i naše kolege iz Infostuda Darko Burčul, marketing i PR direktor i Vesna Davidović, marketing specijalista, na temu „Employer branding – nova era inspiracije za marketare“.

Novi izazovi za poslodavce

Danas sve više kompanija ima pred sobom izazov da sačuvaju i privuku kvalitetan radni kadar. Trenutna situacija na tržištu rada u Srbiji pokazuje da se godišnje gubi 40.000 radno sposobnog stanovništva, dok se sa druge strane javlja sve više oglasa za posao. To dokazuje podatak da se iz godine u godinu povećava broj i da je u odnosu na 2021. godinu, 2022. godine postavljeno 10% više oglasa. U potražnji za odgovorom na krizu koja se nalazi pred poslodavcima, Vesna i Darko su na predavanju istakli da je potrebno da se u proces zapošljavanja uključe i marketari.

– Poslodavci danas teško dolaze do zaposlenih, jer zaposleni imaju više mogućnosti za odabir radnog mesta i uslova u kojima žele da rade. Prognozira se da će najveći problem u budućnosti poslodavcima predstavljati upravo privlačenje i zadržavanje kandidata na radnom mestu – istakla je Vesna.

Uključivanje marketara u rešavanje ovog problema predstavlja mogućnost da zaposleni dobro reklamiraju i istaknu prednosti radnog mesta kandidatima.

– Posao marketinga je da približi proizvod ljudima, isto tako kompanija treba da privuče svoje zaposlene i približi im svoje uslove rada – objašnjava Darko.

Način informisanja kandidata o kompanijama treba posmatrati iz ugla klasičnog korisničkog iskustva o informisanju o proizvodima.

– Korisnici kada se informišu o samom proizvodu: traže gde mogu da ga kupe, interesuju se o njemu, propituju druge o kvalitetu tog proizvoda… Ovo je momenat gde marketari treba da se uključe, primene svoja znanja i iskustva, promovišu firmu u kojoj rade i privuku zaposlene da nađu u njoj ono najbolje – kaže Darko.

Kada je u pitanju informisanje kandidata, oni se o firmama najviše informišu na njihovim sajtovima pa tek onda na društvenim mrežama od kojih najviše koriste Fejsbuk, potom Instagram i na kraju Linkedin, dok firme sa druge strane najviše se oglašavaju na specijalizovanim sajtovima za oglašavanje, umesto da pospeše svoje sajtove, da tu pruže sve informacije budućim zaposlenima i na taj način ih privuku.

Saradnja između sektora je ključna

Često se dešava da firme koje imaju jake proizvode, ne učestvuju aktivno u ličnom brendiranju. Kompanije bi trebalo danas da se pozabave i lokalnim potrebama, odnosno svetske kompanije treba da prilagode svoje uslove zemlji u kojoj posluju i urade eksterno istraživanje kako bi shvatile na koji način da kreiraju poruku i kampanju, shodno potrebama tržišta rada u kom posluju.

Kako bi se u budućnosti u što većoj meri izbegao problem sa zadržavanjem i privlačenjem kandidata potrebno je da postoji program privlačenja talenata i momenat gde će marketing da radi na plasiranju poruke, privlačenju kandidata i istraživanju potreba tržišta, dok sa druge strane selekciju i odabir kandidata treba da ostane u nadležnosti HR-a, ali da je neophodna saradnja ovih sektora kako bi se firma uspešno brendirala, istakla svoje benefite, privukla i zadržala kvalitetan radni kadar.

Na kraju festivala dodeljene su i KAKTUS All Stars nagrade, među kojima se našla se i naša kampanja „Skrati priču. Pronađi bolji posao“ za koju smo dobili nagradu u kategoriji Produkcija.

 

kaktus-nagrada

 

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vasEmployer BrandingZašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X […]

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]

Zašto je bitno da HR zna šta je „slow work“Employer BrandingZašto je bitno da HR zna šta je „slow work“

Do skoro su, u poslu, pokazatelji vrednosti bili užurbanost, preopterećnost, trčanje, jurcanje, stalno telefoniranje, „multitasking“. Smatralo se da su popunjeni kalendari i žongliranje velikim brojem obaveza simboli nečije produktivnosti i „važnosti“ za kompaniju. Ovaj koncept nazivaju čak i „presenteeism“- praksa da se bude fizički prisutan i vidljiv nevezano za realne rezultate i datu vrednost. Ovi […]