Pređi na glavni sadržaj

Zašto su interne obuke (i dalje) važne

27. jul 2020.
·3 minuta za čitanje

Korona nam je pokvarila mnoge planove. Između ostalog, odložila je odlaske na domaće i međunarodne konferencije i obuke za neke bolje dane. To nam je teško palo, posebno zato što nije bilo većeg stručnog okupljanja iz oblasti komunikacija, IT ili biznisa, da se nije pojavila vesela ekipa iz Infostud grupe. Sa obe strane govornice. 😊

Ali, jedna od naših vrednosti glasi: Inoviramo i razvijamo se. Druga opet kaže – pozitivni smo (na sreću, ne na virus, nego u smislu optimizma), tako da čašu uvek vidimo kao polupunu, umesto polupraznu. Imamo volju da učimo, puno znanja koje smo već akumulirali, tu su i različite oblasti u kojima poslujemo pa se iskustva mogu beskrajno deliti, imamo ljude koji su stručni u svojim oblastima i mnogi od njih predavanje i deljenje znanja doživljavaju kao svoju misiju.

Eto prilike da se intenzivnije okrenemo internim obukama, načinu učenja i  razmene znanja koji već dugo strateški razvijamo u Infostud grupi. Kada razmišljamo o njihovim benefitima u odnosu na eksterne, prvo nam pada na um ekonomska isplativost ovakvog načina razvoja i učenja, međutim Bojana Filipović, iz našeg HR tima kaže da postoje mnogi drugi razlozi zašto je to dobro kako za kompaniju, tako i za učesnike ali i same predavače.

Zašto su interne obuke dobre za kompaniju?

  • Raspoređivanje znanja unutar kompanije na veći broj ljudi, nasuprot zadržavanju znanja kod pojedinaca, čiji bi potencijalni odlazak u tom slučaju značajno više naštetio kompaniji
  • Prilika za negovanje i podsticanje kompanijskih vrednosti i organizacijske kulture
  • Razvijanje međuljudskih odnosa i timskog duha

Šta zaposleni dobijaju ovakvim vidom razmene znanja?

  • Razvijanje sopstvenog znanja iz određene oblasti prilikom pripreme i realizacije obuke
  • Mogućnost za stručno napredovanje u pravcu specijalističke pozicije i profilisanje kao eksperta za određenu oblast
  • Obogaćivanje posla i dinamike rada
  • Prilika za prepoznavanje potencijala kod učesnika za datu temu i regrutacija saradnika ili tima
  • Razvijanje sopstvenih veština u prezentovanju i javnom nastupu
  • Prevazilaženje treme
  • Lična satisfakcija

Trenutno su u toku (u više grupa, zbog velikog interesovanja 😊), dve interne obuke. Ovog meseca učimo tajne pisanja dobrog bloga od Tatjane Vidaković iz PR tima sajta poslovi.infostud.com i metodologiju istraživanja, u koju će kolege uvesti Isidora Gatarić iz sektora korporativnog razvoja.

Šta ih je motivisalo da se prijave i postanu interni predavači?

Isidora kaže da je u razgovoru sa kolegama prepoznala da postoji potreba da se malo intenzivnije poradi na usvajanju nekih važnih, modernijih koncepata vezanih za metodologiju istraživanja (anketa, intervju i sl.), a i kolege su prepoznale to isto. „Lično mislim da je interna razmena znanja dobar način za usavršavanje, jer smo uvek opušteniji da nešto što ne razumemo pređemo detaljnije sa kolegama, a posebno smo opušteni kada znamo da uvek imamo šansu da tog kolegu nešto pitamo i kada se obuka završi. 😊“ Isidora u svom pozivu na obuku poručuje da je radionica „Metodologija istraživanja (upitnik/anketa/intervju)“ zamišljena kao početni nivo namenjen svim kolegama koji se susreću sa potrebom da sprovode istraživanja, pre svega marketarima i ljudima koji se bave razvojem proizvoda.

Tatjana, koja je urednik sadržaja sajta poslovi.infostud.com, često ima priliku da radi sa kolegama koje pišu tekstove za blog i tu je primetila da postoji njihov entuzijazam i želja da dobiju konkretne smernice i obuku na tom polju. „Posle dosta pregledanih i pročitanih tekstova naših autora prilično dobro mogu da zaključim gde su tačke spoticanja, na kojim poljima fali malo više praktičnih primera i analize, a gde nam sledi savladavanje potpuno nepoznatih predela😊. Mislim da  mogu da im pomognem da lakše i bolje pišu i to je ono što me motiviše da se posvetim ovoj internoj obuci. Kroz  obuku „Kako da napišem stvarnoo dobar blog post“ ćemo analizirati vrste blog postova, ući ćemo u anatomiju pojedinačnog blog posta i rastavićemo ga na delove, a potom ćemo pričati o procesu sklapanja tih delova  u stvarno dobar tekst.“

Usled situacije, obuke se održavaju ili putem Zoom platforme, ili u manjim grupama uživo, uz sprovođenje svih mera predostrožnosti. Pomažemo jedni drugima da produbimo znanje i ispratimo trendove, sve dok interne obuke ponovo ne postanu samo jedan od naših načina usavršavanja, uz konferencije i eksterne obuke.

Do tada, ostajte zdravo i budite kreativni da ostvarite ciljeve i u okolnostima okarakterisanim kao „new normal“.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]

Kako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencijeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencije

Uvođenje veštačke inteligencije u svakodnevni rad ne menja samo alate i procedure. Ono utiče na to kako zaposleni doživljavaju sebe, svoju ulogu i doprinos timu. Kada posao koji su godinama radili odgovorno i savesno odjednom mogu da obave algoritmi u samo nekoliko sekundi, javljaju se pitanja koja narušavaju sigurnost i samopouzdanje. „Da li moje znanje […]

Šta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišuEmployer brandingŠta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišu

Kada je u pitanju privlačenje odgovarajućih kandidata, poslodavcu su na raspolaganju mnogi izvori. Uživo događaji, oglasi za posao, društvene mreže… Ipak, u moru svih tih izvora informacije i vremena potrebnog da se oni kreiraju i održavaju, često se zanemari možda i najvažniji – karijerni sajt.   Karijerni sajt bi trebalo da bude glavni kanal za privlačenje […]

Neispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“Employer brandingNeispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“

Radni odnos se pokreće kroz „ugovor o radu“ gde su definisane mnoge formalne obaveze i prava: zarada, radno vreme, mesto rada, preduslovi za otkaz ugovora o radu i slično. U momentu potpisivanja ugovora o radu, novozaposleni ali i poslodavac kreiraju i jedan neformalan, nepotpisan psihološki ugovor kojim se kreiraju očekivanja obe strane. Ta očekivanja su […]