Novi ste na tržištu, ostalo vam je upražnjeno mesto zbog iznenadnog odlaska najboljeg radnika ili ste jedva dočekali da onom lošem istekne ugovor, a možda vam ide toliko dobro vam jednostavno treba još kvalitetnog kadra.
To bi trebalo da budu četiri scenarija zbog kojih ste odlučili da raspišete konkurs za posao i sada je pred vama onaj najstresniji period selekcije i regrutacije kandidata. To „divno“ analiziranje, intervjuisanje i čitanje propratnih pisama u kojima svaki kandidat želi da vam stavi do znanja da je baš on onaj pravi.
I naravno, pred vama su sati, dani i nedelje u kojima ne možete da dignete glavu od papira, razvrstavanja po fasciklama i registratorima.
Digitalizacija štedi vreme
Uf, kad bi samo to mogao neko da uradi umesto vas. Ili, barem da se to provuče kroz neki program, kao kod ovih u računovodstvu i finansijama. Pa, oni samo unesu podatke i dobiju sve što im treba. Nema kod njih muka Tantalovih.
Da li vam ovo zvuči poznato?
Naravno, ne postoji taj zaposleni koji nije makar jednom pomislio da je u drugom sektoru bolja situacija i kako je njima lakše nego kod vas. Znate, to je ona, po malo i dosadna priča o hodanju u tuđim cipelama koju na pauzi za kafu u nedogled ponavljaju ovi iz marketinga.
Pa, dobro, da probamo i mi te čarobne cipelice i vidimo kako izgleda čudesni svet digitalizacije.
Jer, ušteda vremena je u modernom biznisu ključni faktor za ostvarivanje zacrtanih ciljeva zbog čega se njegova uspešna racionalizacija smatra najvećim mogućim umećem. A tehnološka revolucija u oblasti ljudskih resursa pruža baš to.
ATS za brži proces selekcije
Dok još duvate u prvu jutarnju kafu dobijete obaveštenje koje kandidate, po Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti isključujete iz dalje obrade i selekcije. I umesto da njegov dosije uništite ili komisijski spalite, jednostavno ga obrišete i on više nije vaša briga. Recimo, da ste tu uštedeli dobrih 10-15 minuta.
Duplo toliko, ako ne i više od toga, uštedeli ste što informacije o kandidatima ne jurite po policama i fiokama, već se sve nalazi tu ispred vas. Na svega jedan ili dva klika. Sve je lepo sređeno u foldere i datoteke na serveru, a od neprocenjivog značaja je i pristup profilima na društvenim mrežama koje su, ne tako retko, mnogo veći izvor kvalitetnih informacija o potencijalnim kandidatima od njihovih rezimea.
Pa onda, hodanje digitalnim stazama donosi i daleko lakši proces selekcije kandidata, pre svega uz pomoć nečega što se zove Applicant tracking system ili kratko i jasno ATS. To je sistem koji znatno ubrzava, olakšava i pojednostavljuje proces selekcije i regrutacije, a još je i besplatan za sve klijente platforme Poslovi.infostud.
E, to baš zvuči dobro.
Promena razmišljanja i pogleda na svet
Na sreću, četvrta tehnološka revolucija i digitalna transformacija koje se sprovode poslednjih godina na globalnom nivou, učinile su da sve ovo bude dostupno, čak i bez marketinških metafora o hodanju u tuđoj obući.
Digitalizacija je nešto što iz dana u dan, vrlo verovatno i brže nego što možete da zamislite, pomera granice u ljudskim resursima i drastično ubrzava poslovne procese i nešto što iz korena menja način razmišljanja i poglede na svet HR menadžera, ali i svih drugih zaposlenih u kompaniji.
Na taj način ostvaruju se brojni benefiti koji se ogledaju u smanjenju troškova, preciznoj segmentaciji tržišta, upotrebi analitičkih alata, ali pre svega poboljšanje iskustva potrošača, odnosno klijenata, budući da je samo to ono što se računa kad se na kraju radnog dana podvuče crta.
U slučaju da želite i praktičan primer primene digitalizacije (kako u HR svetu, tako i globalno) pogledajte 2020. godinu… Mnogi procesi uspešno sprovedeni upravo zahvaljujući prelaskom na digitalni način rada i funkcionisanja. Od online poručivanja proizvoda do online edukacija i na kraju do online procesa selekcije.
Niko nije očekivao da će se stvari odvijati ovako kada smo planirali godinu. Sigurno je i da veliki broj kompanija nije bio spreman na ovaj skok, ali HR timovi su kreativno i umešno izašli u susret svim izazovima koji su pred njih stavljeni. Baš kao i sve druge životne lekcije i ove, stečene u 2020. treba nastavljati primenjivati i uživati u olakšicama koje nam je to znanje donelo.
Samim tim, pozivamo vas da se priključite našoj HR Lab Asistent zajednici koja će vam pomoći da bar deo poslova ne morate da obavljate “peške”. Ukoliko vam u tom procesu zatreba pomoć, pozovite kolege iz naše korisničke podrške na broj 024 41 55 628 koji će vam pomoći da u par jednostavnih koraka digitalizujete svoj posao u regrutaciji i selekciji.
Ako pak želite sami da istražujete, iskoristite DEMO pristup HR Lab Asistent alatu na linku: