Da li i u vašim kompanijama zaposleni tokom druge polovine avgusta pričaju o 1.septembru?
Roditelji novih prvaka imaju tremu, vreme posvećuju u nabavkama i praćenju adaptacije deteta na ideju o polasku u školu. Roditelji čija su deca preko leta upisala srednje škole, razmenjuju iskustva sa starijim roditeljima i pričaju o različitim problemima starijih školaraca. Da li čujete na pauzi svoje kolege i koleginice kako diskutuju o cenama, popustima na patike i rančeve, cenama svesaka i bojica?
Zaposleni roditelji su u posebnom finansijskom, vremenskom i psihičkom položaju tokom avgusta: planiranje nabavke, upoređivanje cena, informisanje o udžbenicima i tako dalje.
Da li kompanija može da obrati pažnju na svoje zaposlene u ovom periodu? Može. Postoji veliki broj načina na koje kompanija može da pokaže brigu o zaposlenim roditeljima. Sledi nekoliko konkretnih primera koji ne traže previše ulaganja, a mogu da imaju značajan efekat.
- Pomeranje isplate avgustovske zarade: Na primer, ima kompanija u kojima je praksa da se zarada isplaćuje poslednjeg radnog dana u mesecu. Sem u avgustu kada se, upravo zbog roditelja, isplata pomera za par dana ranije, čime se omogućava roditeljima da stignu da realizuju svoje poslednje pripreme za školu.
- Nabavka i podela školskog materijala: jedan blok za likovno i set bojica neće spasiti roditeljski džep u avgustu, ali će pokazati brigu kompanije za zaposlene.
- Programi podrške samohranim roditeljima: priprema za školu je zahtevna za sve ali je posebno osetljiv period za samohrane roditelje ili za roditelje sa više dece. Finansijski programi podrške ili pokloni u vidu školskog materijala, u vidu rančeva i svesaka bi ovim osetljivim grupama prilično olakšale njihove probleme, makar u ovom, finansijski izazovnom mesecu u godini.
- Slobodan dan za roditelje malih prvaka: Pravilnikom o radu može se omogućiti slobodan dan za sve roditelje malih prvaka. Na taj način kompanija šalje poruku da ima razumevanja za ovaj poseban dan i da podržava zaposlene da budu prisutni tog dana u životu svoje dece. Roditelji će biti rasterećeni i moći će da se posvete polasku deteta u školu.
- Razmena udžbenika: zaposleni koji imaju udžbenike koji nisu više potrebni njihovoj deci, mogu da naprave zajednički spisak ponude knjiga. To će omogućiti roditeljima, koji su u potrazi za udžbenicima, da ih dobiju besplatno. Kompanija može da organizuje ovo prikupljanje spiskova ponude i potražnje.
- Razumevanje menadžmenta: menadžment kompanije, tokom druge polovine avgusta, može da ograniči ili potpuno ukine prekovremeni rad ili dodatna angažovanja za zaposlene roditelje, posebno za roditelje prvaka.
- Edukacija za roditelje: u slučaju da se zaposleni suočava sa problemima u roditeljstvu, moguće je da se neće obratiti za pomoć niti će uspeti da nađe adekvatnu edukaciju za sebe. Kompanija može u fazama, ako ne kontinuirano, da obezbedi edukaciju i na ove teme i tako promoviše zdravo roditeljstvo ali ujedno i da pošalje poruku da je sasvim OK učiti i o roditeljstvu. Tema je bezbroj koje kompanija može da ponudi zaposlenima: adaptacija dece na školu, poremećaj pažnje kod dece, pristup u vaspitanju tinejdžera, kupovina telefona deci, reakcije dece na traumu, dete koje ne sluša, polazak dece u vrtić itd.
Kada se u kompaniji prepozna važnost ove teme i značaja koji svaka, pa i najmanja, aktivnost ovog tipa ima na motivaciju roditelja, verujem da će kreativni HR timovi pronaći mnogo novih i boljih načina da uključe svoje kompanije aktivnije u ovaj period godine i postanu partneri zaposlenima čak i na tom polju.