Pređi na glavni sadržaj

1. septembra i poslodavci mogu nešto da nauče

HR Direktor, Wint - Wagen International
1. septembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Da li i u vašim kompanijama zaposleni tokom druge polovine avgusta pričaju o 1.septembru?

Roditelji novih prvaka imaju tremu, vreme posvećuju u nabavkama i praćenju adaptacije deteta na ideju o polasku u školu. Roditelji čija su deca preko leta upisala srednje škole, razmenjuju iskustva sa starijim roditeljima i pričaju o različitim problemima starijih školaraca. Da li čujete na pauzi svoje kolege i koleginice kako diskutuju o cenama, popustima na patike i rančeve, cenama svesaka i bojica?

Zaposleni roditelji su u posebnom finansijskom, vremenskom i psihičkom položaju tokom avgusta: planiranje nabavke, upoređivanje cena, informisanje o udžbenicima i tako dalje.

Da li kompanija može da obrati pažnju na svoje zaposlene u ovom periodu? Može. Postoji veliki broj načina na koje kompanija može da pokaže brigu o zaposlenim roditeljima. Sledi nekoliko konkretnih primera koji ne traže previše ulaganja, a mogu da imaju značajan efekat.

  1. Pomeranje isplate avgustovske zarade: Na primer, ima kompanija u kojima je praksa da se zarada isplaćuje poslednjeg radnog dana u mesecu. Sem u avgustu kada se, upravo zbog roditelja, isplata pomera za par dana ranije, čime se omogućava roditeljima da stignu da realizuju svoje poslednje pripreme za školu.
  2. Nabavka i podela školskog materijala: jedan blok za likovno i set bojica neće spasiti roditeljski džep u avgustu, ali će pokazati brigu kompanije za zaposlene.
  3. Programi podrške samohranim roditeljima: priprema za školu je zahtevna za sve ali je posebno osetljiv period za samohrane roditelje ili za roditelje sa više dece. Finansijski programi podrške ili pokloni u vidu školskog materijala, u vidu rančeva i svesaka bi ovim osetljivim grupama prilično olakšale njihove probleme, makar u ovom, finansijski izazovnom mesecu u godini.
  4. Slobodan dan za roditelje malih prvaka: Pravilnikom o radu može se omogućiti slobodan dan za sve roditelje malih prvaka. Na taj način kompanija šalje poruku da ima razumevanja za ovaj poseban dan i da podržava zaposlene da budu prisutni tog dana u životu svoje dece. Roditelji će biti rasterećeni i moći će da se posvete polasku deteta u školu.
  5. Razmena udžbenika: zaposleni koji imaju udžbenike koji nisu više potrebni njihovoj deci, mogu da naprave zajednički spisak ponude knjiga. To će omogućiti roditeljima, koji su u potrazi za udžbenicima, da ih dobiju besplatno. Kompanija može da organizuje ovo prikupljanje spiskova ponude i potražnje.
  6. Razumevanje menadžmenta: menadžment kompanije, tokom druge polovine avgusta, može da ograniči ili potpuno ukine prekovremeni rad ili dodatna angažovanja za zaposlene roditelje, posebno za roditelje prvaka.
  7. Edukacija za roditelje: u slučaju da se zaposleni suočava sa problemima u roditeljstvu, moguće je da se neće obratiti za pomoć niti će uspeti da nađe adekvatnu edukaciju za sebe. Kompanija može u fazama, ako ne kontinuirano, da obezbedi edukaciju i na ove teme i tako promoviše zdravo roditeljstvo ali ujedno i da pošalje poruku da je sasvim OK učiti i o roditeljstvu. Tema je bezbroj koje kompanija može da ponudi zaposlenima: adaptacija dece na školu, poremećaj pažnje kod dece, pristup u vaspitanju tinejdžera, kupovina telefona deci, reakcije dece na traumu, dete koje ne sluša, polazak dece u vrtić itd.

Kada se u kompaniji prepozna važnost ove teme i značaja koji svaka, pa i najmanja, aktivnost ovog tipa ima na motivaciju roditelja, verujem da će kreativni HR timovi pronaći mnogo novih i boljih načina da uključe svoje kompanije aktivnije u ovaj period godine i postanu partneri zaposlenima čak i na tom polju.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]