Pređi na glavni sadržaj

Naftna industrija Srbije, Air Serbia i Coca-Cola HBC su najatraktivniji domaći poslodavci!

9. septembar 2020.
·4 minuta za čitanje

Tokom jula  meseca, u organizaciji najveće domaće grupacije sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse, Poslovi Infostud, sprovedeno je istraživanje atraktivnosti poslodavaca na tržištu radne snage u Republici Srbiji.  Svrha istraživanja je bila da se odaberu najatraktivniji (VRH) poslodavci po mišljenu ispitanika, utvrdi šta je to što čini jednog poslodavca atraktivnim i šta je to što kandidati očekuju od poslodavaca u procesu selekcije i prilikom definisanja uslova zaposlenja.

VRH poslodavci – Ko su idealni poslodavci za VRHunsku karijeru

Prema mišljenu 10.418 ispitanika, prva tri mesta na listi najatraktivnijih poslodavaca su zauzeli:

  1. NIS – Naftna industrija Srbije
  2. Air Serbia
  3. Coca-Cola HBC

Na listu 20 VRH poslodavaca su se plasirale i sledeće kompanije (po abecednom redu):

Atlantic Grupa, Banca Intesa, British American Tobacco, dm drogerie markt, Elektroprivreda Srbije, Hemofarm, IKEA, Lidl, Loreal, MTS/Telekom Srbija, Nestle, PepsiCo (Marbo Product), Philip Morris International, Robert Bosch, Siemens, Telenor, A1 (nekadašnji Vip mobile).

Dodela nagrada VRH poslodavac 2020 - HR Lab

Sonja Ćetković, direktorka Infostudovih sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse, dodelila ja priznanja VRH poslodavac predstavnicima tri najbolje plasirane kompanije.

POGLEDAJTE GALERIJU FOTOGRAFIJA SA DOGAĐAJA DODELE PRIZNANJA VRH POSLODAVAC

Šta poslodavci treba da urade kako bi postali idealni

Ispitanike smo pitali šta čini jednog poslodavca atraktivnim. Rezultati istraživanja pokazuju da su atraktivni oni poslodavci za koje kandidati smatraju da su…

…finansijski stabilna kompanija. Finansijska stabilnost kompanije je i dalje značaj aspekt koji utiče na atraktivnost poslodavca, te će kandidati uvek davati prednost kompanijama koji imaju dugoročnu perspektivu, kontinuiran razvoj  i dobre poslovne rezultate. Sigurnost posla je podjednako bitan faktor kada govorimo o atraktivnosti poslodavca. Ispitanici smatraju da će kompanija obezbediti stabilan posao ukoliko iz godine u godine ostvaruje zadovoljavajući nivo profitabilnosti.

…prijateljsko i prijatno radno okruženje. Poslodavci koji žele da budu atraktivni, posebnu pažnju treba da obrate na atmosferu koju promovišu u radnom okruženju. Rezultati istraživanja pokazuju  da je 67% ispitanika odabralo prijateljsko i prijatno radno okruženje kao bitan faktor prilikom odabira poslodavca.

…lideri koji poštuju svoje saradnike. Sa sve većom konkurencijom na tržištu radne snage i povećanjem broja karijerinih opcija koji kandidati imaju, sve više dolazi do jačanja uloge lidera u  privlačenju i zadržavanju zaposlenih. Većina istraživanja, koja se bave razlozima za napuštanje kompanije, pokazuju da je jedan od glavnih razloga za napuštanja upravo odnos koji lideri imaju prema svojim članovima. Poštovanje saradnika od strane lidera je ponašanje koje ispitanici najviše cene.

…dobar balans privatnog i poslovnog života. Poslednjih godina sve više dobija na važnosti značaj ravnoteže između posla i privatnog života. Rezultati našeg istraživanja pokazuju da 56% ispitanika smatra da su atraktivni oni poslodavci koji imaju takvu organizaciju rada koja omogućava zaposlenima da ostvare balans između poslovnih obaveza i privatnog života.

…mogućnost sticanja dodatnih znanja u okviru profesije. Sa razvojem tržišta radne snage, dolazi i do povećanja značaja nivoa obučenosti svakog pojedinca. Prema mišljenju 48% ispitanika, poslodavci će biti atraktivni ukoliko nude mogućnost profesionalnog usavršavanja koje će doprineti daljem razvoju karijere, kao i da svaki pojedinac stekne znanja koja će mu omogućiti da održi zapošljivost tokom celog radnog veka.

…jasan i fer sistem nagrađivanja. Ispitanici (njih 66% od ukupnog broja ispitanika) su poslali jasnu poruku poslodavcima koji žele da budu atraktivni: „Posvetite pažnju definisanju jasnog i transparentnog sistema nagrađivanja koji će nam omogućiti da budemo fer nagrađeni u skladu sa ostvarenim rezultatima”.

Poslodavca, koji je idealan za VRHunsku karijeru, karakteriše:

  • Finansijski stabilno poslovanje
  • Prijateljska atmosfera
  • Lideri koji poštuju ljude oko sebe
  • Dobar balans poslovnog i privatnog života
  • Sticanje novih profesionalnih znanja
  • Jasan i fer sistem nagrađivanja

Visoka dinamičnost tržišta radne snage

Kada govorimo o namerama ispitanika da promene posao, rezultati istraživanja pokazuju da 33% ispitanika planira da promeni posao u narednih mesec dana, dok 59% kumulativno od ukupnog broja ispitanika planira da promeni posao u narednih šest meseci.

Samo 18% ispitanika ne planira da promeni posao, što ukazuje na veoma nizak nivo lojalnosti trenutnim poslodavcima i da je velika većina kandidata u konstantnoj potrazi za boljim zaposlenjem.

Ko ima najveći kredibilitet kad govori o poslodavcu? Samo ZAPOSLENI!

Jedna od velikih promena na tržištu radne snage jeste i način na koji se gradi kredibilitet poslodavca. Tokom istraživanja smo postavili pitanje ispitanicima ko ima najveći kredibilitet kada govori u ime kompanije. Rezultati istraživanja pokazuju da ubedljivo najveći kredibilitet imaju zaposleni kod potencijalnog poslodavca (73% ispitanika ih smatraju kredibilnim). Na drugom mestu su članovi menadžment tima, a zatim i direktor koji rukovodi kompanijom.

Zaposleni predstavljaju najvažnije ambasadore brenda poslodavca i samim tim imaju značajan uticaj na formiranje atraktivnog brenda poslodavca. Zaposleni su ti koji će sa jedne strane promovisati dobre strane rada kod poslodavca, dok će, sa druge strane, i jasno komunicirati svom okruženju da su nezadovoljni uslovima i kulturom kod trenutnog poslodavca.

Zašto je povratna informacija sa konkursa važna

Kada govorimo šta poslodavci treba da urade kako bi ostavili dobar utisak na kandidate u procesu selekcije, javljanje povratne informacije je i dalje imperativ. Prema rezultatima istraživanja 80% ispitanika bi želelo da im predstavnici poslodavca jave ishod konkursa na koji su aplicirali i da im predstavnici poslodavca objasne razloge zašto nisu prošli proces selekcije, kako bi se bolje pripremili za sledeću priliku.

talentX

U talentX istraživanju je učestvovalo 10.418 ispitanika što ga čini najvećim istraživanjem percepcije brenda poslodavaca u Srbiji. Svrha istraživanja je da identifikuje poslodavce koji su atraktivni, kao i da da odgovor šta je to što čini poslodavca atraktivnog. Na taj način će i poslodavci biti u prilici da prilagode svoje uslove i ponudu za kandidate. Sledeće istraživanje će biti posvećeno atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu radne snage, i biće sprovedeno u prvoj polovini 2021. godine.

Ukoliko vas zanimaju detaljniji rezultati istraživanja ili personalizovani izveštaji koje za kompanije kreiramo na osnovu rezultata ovog istraživanja možete da nam se javite putem e-maila: bojana.salatic@infostud.com.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiKLAUZULA ZABRANE KONKURENCIJE U UGOVORU O RADU

U današnjem poslovnom okruženju poslodavci imaju dosta poteškoća da pronađu adekvatan kadar za najvažnije pozicije u svojim firmama. Pri tom, zaposlenima koji su raspoređeni na najodgovornije radne zadatke omogućava se pristup posebno važnim znanjima, informacijama, poslovnim tajnama, kao i poslovnim kontaktima, a u svrhu kvalitetnog obavljanja posla, ili uopšte kao uslov za izvršavanje radnih zadataka. […]

NovostiPravo zaposlenih na topli obrok

Pravo zaposlenih na naknadu svih troškova koji nastaju u vezi sa radom regulisano je članom 118. Zakona o radu. Prema Zakonu o radu, zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to: 1) za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, […]

NovostiGarancija za mlade – nove mogućnosti i prilike

Priključite se Projektu Garancija za mlade, zajedno da pružimo šansu mladima do 30 godina starosti, koji nisu zaposleni, nisu na školovanju ili obuci (NEET – not in education, employment or training) da dobiju kvalitetnu ponudu za posao, nastavak obrazovanja ili praksu u roku od četiri meseca od ulaska u status nezaposlenosti ili napuštanja, odnosno završetka […]

NovostiPROGRAM REŠAVANJA VIŠKA ZAPOSLENIH 

U prethodnom tekstu smo opisali situacije u kojima nastupa višak zaposlenih kod poslodavca. Podsećamo da smo takođe definisali kada postoji obaveza donošenja programa rešavanja viška zaposlenih. Obaveza donošenja programa postoji u sledećim slučajevima:  Poslodavac koji ima više od 20, a manje od 100 zaposlenih, a prestaje potreba za radom 10 zaposlenih;  Poslodavac koji ima najmanje […]