Zapošljavanje na najvišim menadžerskim pozicijama uvek nosi posebne izazove – od uskog tržišta kandidata, preko specifičnih kompetencija, do pitanja kulturnog uklapanja.
U Inspira grupi smo u poslednjih godinu dana imali potrebu za zapošljavanjem dvoje kolega na C level pozicijama za naša dva biznisa – Infostud i Prodaja delova. Iz tih razloga smo želeli da na svom primeru testiramo koliko u stvari naši kanali daju efekata prilikom pronalaženja kandidata na ovakvim pozicijama.
Epilog ovih naših napora je da smo u poslednjih godinu dana uspešno zatvorili dve izuzetno bitne pozicije u Inspira grupi: direktora prodaje u Infostudu i direktora sajta Prodajadelova.rs. Šta su nam bili ključni izazovi, kako smo na njih odgovorili i kakav smo kvalitet prijava dobili sa vama delimo u ovom tekstu.
Ključni izazovi
Za prvu poziciju – direktor prodaje u Infostudu – tražili smo iskusnog menadžera koji može da vodi veliki i kompleksan prodajni tim u Subotici. Poseban izazov bio je spoj iskustva u B2B prodaji i razumevanja digitalnog tržišta rada.
Druga pozicija – direktor sajta Prodajadelova.rs – podrazumevala je i kompetencije iz oblasti e-commerce-a, sa fokusom na specifičnu nišu – auto delove.
Lokacija na kojoj smo zapošljavali je Subotica u kojoj se nalazi sedište Inspira grupe. Bili smo svesni toga da su geografska ograničenja značajna prepreka, ali i da su nam šanse da pronađemo kolegu ili koleginicu bile daleko više ako u obzir uzmemo i kandidate iz većih gradova. Zato smo ponudili model hibridnog rada sa obaveznim prisustvom u Subotici dva dana nedeljno kako bismo omogućili balans između poslovnih potreba i životnog stila kandidata.
Inspira grupa posluje u vrlo specifičnim oblastima. Od kandidata se ne može očekivati da imaju identično iskustvo koje nama treba, pa smo kriterijume prilagodili – važnije nam je bilo da osoba ima lidersko iskustvo, da je spremna da brzo uči i da deli vrednosti kompanije, nego da je već radila u istoj industriji.
U slučaju zapošljavanju direktora prodaje u biznisu kakav je Prodajadelova.rs naglasak je bio na iskustvu u online biznisu. Ovo se pokazalo kao najveći filter u selekciji jer je tržište relativno usko.
Rezultati konkursa
Na oba oglasa imali smo veliki odziv: za direktora prodaje u Infostudu prijavilo se 165 kandidata, od kojih je gotovo četvrtina bila više nego odgovarajuća; za direktora sajta Prodajadelova.rs stiglo je 174 prijave, od čega je visokokvalitetnih bilo nešto više od 6%
Prijave koje smo dobili su bile vrlo relevantne u procesu selekcije za Infostud poziciju obavili smo 24 intervjua u prvom krugu i 4 u drugom – što je za nas bio neočekivano veliki broj.
Na konkursu za direktora prodaje Prodajadelova.rs imali smo 13 kandidata u prvom krugu intervjua i 4 u drugom krugu – čime smo takođe bili vrlo zadovoljni.
Zanimljivo je da je veliki broj kandidata izabrao da se prvi intervju održi uživo u Subotici, iako su imali opciju online sastanka što nam je ukazalo na njihov izuzetno visok stepen motivacije.
Alati koje smo koristili u selekciji
Celokupan proces vodili smo kroz HR Lab – od pregleda prijava i ocenjivanja kandidata, preko interne komunikacije sa hiring menadžerima, do slanja povratnih informacija kandidatima.
Posebno se izdvojila funkcionalnost SmartSort, Infostudov alat koji automatski rangira prispele prijave na konkurs, pri čemu se oslanja na informacije iz oglasa za posao i biografije kandidata i povezuje ključne elemente poput: radnog iskustva, veština, industrije, zaduženja na prethodnim pozicijama. Iako je sve prijave pregledao i naš HR, SmartSort nam je značajno olakšao prvobitno filtriranje i omogućio da brzo prepoznamo najkvalitetnije prijave i optimalno iskoristimo vreme.
Na obe pozicije stopa ispunjenih upitnika o iskustvu kandidata koji smo slali nakon procesa selekcije bila je izuzetno visoka, konkretno u slučaju direktora prodaje u Infostudu čak 83%. Ono što su kandidati naročito istakli je transparentnost procesa, autentičnost i doslednost u komunikaciji, kao i to da smo tokom intervjua potvrdili vrednosti o kojima govorimo javno.
Lekcije koje smo poneli
- Brend poslodavca zaista pravi razliku, a kandidati to prepoznaju i dolaze motivisani
- Fleksibilnost otvara tržište. Ponuda hibridnog rada pomogla je da prevaziđemo geografske barijere. Kvalitet kandidata je bio bolji od očekivanog.
- Iskustvo kandidata jednako je važno kao i iskustvo zaposlenih. Visok odziv na upitnik i pozitivni komentari potvrđuju da način na koji komuniciramo tokom selekcije oblikuje reputaciju kompanije.