Pređi na glavni sadržaj

Sve manje poslodavaca daje povratnu informaciju o ishodu konkursa

HR Lab
Autor
14. decembar 2022.
·1 minuta za čitanje

Iako godinama unazad podaci o izostanku povratne informacije ukazuju na negativan uticaj po imidž poslodavaca, ni ove godine se ne vidi pomak u nastojanju poboljšanja ovog koraka u procesu selekcije i regrutacije.

Kao i svih prethodnih 13 godina, Infostud je i tokom ove godine prikupljao ocene kandidata o procesu selekcije i regrutacije kod poslodavaca kod kojih su konkurisali za neku od otvorenih radnih pozicija. U ovogodišnjem istraživanju „Oceni put do posla“ svoj stav je iskazalo 22.339 kandidata na 28.791 konkursa raspisanih od strane 7.783 poslodavaca.

Kandidati su i ove godine dali svoj sud ocenama od 1 do 5 za način na koji je kompanija zakazala intervju, kvalitet dobijenih informacija o radnom mestu, brzina završetka procesa selekcije, kao i obaveštavanje o ishodu konkursa.

Do izbijanja pandemije postojala je blaga tendencija u poboljšanju situacije, prošlogodišnja neprolazna ocena se ponovila i 2022.godine te je najniža prosečna ocena 1.5 data od strane 88% kandidata za izostanak povratne informacije. U vremenu velikog deficita kadrova, kada je sve teže doći do radnika situacija postaje još alarmantnija kada zbog ovog razloga čak 65% kandidata navodi da više ne bi konkurisali kod istog poslodavca, a njih 70% ističe da čak tog poslodavca ne bi prepuručili nekom od svojih bližnjih.

Sa druge strane, da mnoge kompanije pridaju veliki značaj kako ovim procesima tako i svom imidžu u javnosti pokazuju i visoke ocene za način zakazivanja testa ili intervjua gde su ove godine dobile prosečnu ocenu 4. Visoku ocenu 3.7 dele procesi o dobijanju informacija o radnom mestu za koje su kandidati konkurisali (opis posla i radni uslovi) i brzina završetka selekcije.

I ove godine su se u ovim procesima izdvojile kompanije koje su kandidati pohvalili i nagradili najvišim prosečnim ocenama:

Opšti:

1. Neoplanta d.o.o.
2. Asip Prevent d.o.o.
3. Publik d.o.o.

IT:

1. Coing d.o.o.
2. Visaris d.o.o.
3. Sixsentix d.o.o.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako da osvežite svoj oglas za posaoRegrutacija i selekcijaKako da osvežite svoj oglas za posao

Zlatno pravilo glasi – ukoliko vam je dosadno da pišete svoj oglas – kandidatu će biti dosadno da ga čita. Na sajtu Poslovi Infostud se dnevno objavi oko 200 oglasa pa nije retkost da kandidatima u moru sličnih, baš vaš oglas promakne. I pored toga dobijate i prijave kandidata koji ne ispunjavaju uslove, što dodatno […]

Infostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupeRegrutacija i selekcijaInfostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupe

Zapošljavanje na najvišim menadžerskim pozicijama uvek nosi posebne izazove – od uskog tržišta kandidata, preko specifičnih kompetencija, do pitanja kulturnog uklapanja.  U Inspira grupi smo u poslednjih godinu dana imali potrebu za zapošljavanjem dvoje kolega na C level pozicijama za naša dva biznisa – Infostud i Prodaja delova.  Iz tih razloga smo želeli da na […]

„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompanijuRegrutacija i selekcija„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompaniju

Harvard business School je došao do podatka da je zapošljavanje bivših zaposlenih dostiglo i 20% od ukupnog zapošljavanja. Kompanija Deloitte je pokrenula svoj Alumni projekat koji upravo neguje kulturu zapošljavanja i negovanja bivših zaposlenih. Bivši zaposleni ili „bumerang zaposleni“ su značajna baza za regrutaciju.  Prilično je izvesno da je za svaku kompaniju u nekom trenutku […]

Onboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mestoRegrutacija i selekcijaOnboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mesto

Prvi dan na novom poslu se pamti. A kako, zavisi od „dobrodošlice“. Ako je samo formalna, šolja, rokovnik, „evo ti mejl i šifra“, onda je često jedna od onih mučnih uspomena, o neprijatnosti i nepripadanju. Da ovaj prvi susret sa firmom i kolegama može da prođe i mnogo drugačije, da dobrodošlica može da bude iskrena […]