Pređi na glavni sadržaj

Drugi plasman u izboru najbolje HR priče – Endava: Vezuje nas nešto više od projekata

23. jun 2022.
·5 minuta za čitanje

Kada je otvarala nedavno održanu, četvrtu konferenciju HRExperience, Sonja Ćetković, direktor Poslovi Infostud, naglasila je da kandidati i zaposleni sve veću važnost pridaju balansu između privatnog i poslovnog života i opštem wellbeingu, i da su to jedni od najvažnijih aspekata kojima treba da se rukovode poslodavci pri retenciji zaposlenih i privlačenju talenata.
To su prepoznali i učesnici konferencije, te nije neobično da su drugu nagradu za Najbolju HR priču dodelili softverskoj kompaniji Endava, koja je kroz svoj projekat “Engangers klub” uspela da, uz uključivanje, motivaciju i posvećenost koje podrazumeva pojam “engagement” ojačaju i ova pomenuta dva aspekta u kulturi svoje kompanije.

“Ubrzo nam je postalo jasno da u kompaniji kao što je Endava, koja broji nekoliko stotina zaposlenih, postoji i veliki broj različitih hobija i interesovanja i da naši zaposleni, pored ljubavi prema IT svetu, imaju dosta toga zajedničkog, rekla je Jelena Beličević, Communications Business Partner u ovoj kompaniji.

Kako je balans između poslovnog i privatnog života jedan od velikih prioriteta Endave i nešto na šta smo jako ponosni, važno nam je da pružimo našim zaposlenima priliku da iskažu i u poslovnom okruženju ono u vezi s čim su strastveni kao i da im pomognemo da nađu svoje istomišljenike u kompaniji. Vodeći se tim uvidom osnovani su Engagersi”, objasnila je Jelena Beličević ideju koja stoji iza ovog sjajnog projekta.

Kao posebnost kompanijske kulture kompanije Endava, Jelena Beličević je istakla volju da se interesovanja koju zaposleni imaju podele, da se istomišljenici okupe ali i da se u to uključe sve kolege koje to žele. “Kako naše ljude ne bi vezivali samo radni zadaci i projekti, i kako se interesovanja koja međusobno delimo ne bi mimoišla, bilo je potrebno malo magije,“ rekla je Jelena Beličević i objasnila ko su Engagersi u Endavi:

Šta pokreće pokretače?

“Engagersi su grupa entuzijasta koji organizuju različite hobi klubove, interne događaje i humanitarne akcije u okviru kompanije i u kojima mogu da učestvuju svi zaposleni koje određena tema zanima. Kao Engagers, svaki Endavin zaposleni dobija priliku da osmisli i realizuje događaje i inicijative za svoje kolege u saradnji sa lokalnim timovima za komunikaciju i za People Development (Razvoj zaposlenih). Oni učestvuju na sastancima Engagersa, predlažu ideje za događaje i kreativne aktivnosti, očekuje se da budu proaktivni i preuzmu vođenje različitih inicijativa, da budu prisutni tokom događaja i prate aktivnosti, da budu u kontaktu sa svojim kolegama: da slušaju njihove ideje i slušaju i analiziraju povratne informacije kako bi poboljšali engagement aktivnosti u Endavi. Sve aktivnosti koje Engagersi organizuju za zaposlene su besplatne, a svaka od njih zahteva dobru organizaciju i entuzijazam”, rekla je Jelena Beličević i naglasila:

“Saznali smo i da ljude ispunjava i pokreće mogućnost da učine nešto za svoje kolege a da za to ne budu plaćeni”.

Od orijentalnog plesa do malih proizvođača

U trenutku održavanja konferencije Engagers tim je činilo 15 kolega i aktivnosti koje su bile u toku kao plod njihovih inicijativa i truda su: časovi španskog jezika (svake srede popodne), časovi Joge (sveka srede ujutru), časovi orijentalnog plesa (svakog ponedeljka), kviz znanja (jednom mesečno), Endava Runners klub – tim “Endavljanja” okupljen oko istog hobija – trčanja (tokom proleća, leta i jeseni), Board games night – veče nadmetanja u društvenim igrama.

Posebno zanimljiva je grupa koja okuplja sve kolege preduzetnike, koji su svoj hobi pretvorili u biznis – Mali proizvođači u Endavi.

Podrška zaposlenima koji imaju mali biznis van kompanije

“Shvativiši da među zaposlenima ima kolega koji imaju svoje male biznise koji su nezavisni od Endave, kompanija je odlučila, da preko Engagers kluba osmisli način na koji će njihove biznise predstaviti ostalim kolegama i time im pružiti podršku, a sledeći korak je i predstavljanje ovih malih proizvođača širem krugu zainteresovanih. Cilj je da ih podržimo i organizujemo inicijative koje će im pomoći da prerastu u biznise o kojima se priča“, naglasila je Jelena Beličević.

„Njihovi proizvodi deo su paketa koje poklanjamo tokom engagement aktivnosti, internih inicijativa, dok su neki od tih malih proizvođača postali naši najveći dobavljači za poklon pakete koje delimo na našim eksternim događajima.
Do sada smo organizovali jedan prodajni sajam, na kojem su MPE imali priliku da prezentuju svoje proizvode kolegama iz Endave“, rekla je Jelena Beličević o možda najimpresivnijoj inicijativi Engagers kluba.

Izazovi koji su doveli do nastanka Engagersa

„Engagers inicijativa javila se kao podrška procesu integracije Endave i PS Tech-a, način da se na neposrednjiji i neformalniji način prepoznaju potrebe naših ljudi u tranzicionom periodu i da se na njih odgovori. Kada smo se zbog pandemije prebacili na rad na daljinu, nivo „engagementa“ je počeo da opada i naši zaposleni nisu osećali povezanost sa Endavom kao što je to bio slučaj ranije“, rekla je Jelena Beličević.

Jedna od prvih inicijativa, koja i dalje raduje naše zaposlene, je Little Artists – likovni konkurs za decu zaposlenih Engagersi su počeli da se organiuju malo pre početka pandemije, a njihova posvećenost je opstala i tokom nje, kada je veliki broj aktivosti prebačen u online okruženje čime je osigurano da povezanost sa kolegama, komunikacija i podrška ni tad ne prestanu. Sada postepeno vraćamo aktivnosti u offline režim i radujemo se novim idejama i aktivacijama.

Iako većina kolega radi od kuće, cilj je da se kroz ove aktivnosti naši zaposleni umreže i dobiju više prilika za druženje i deljenje zajedničkih interesovanja. Da su zaposleni prepoznali i pozdravili nove koncepte interakcija koje su inicirali Engageresi govori i 85% pozitivnih povratnih informacija, prema istraživanju kompanije.

Projekat za koji nisu potrebni spoljni eksperti

“Endava Engagers klub gradi sistem koji podstiče osećaj pripadnosti, angažovanje zaposlenih u smislu usvajanja i širenja kompanijskih vrednosti, prepoznavanje svoje lične svrhe i doprinosa, kreiranju boljeg radnog okruženja, unapređenje odnosa sa kolegama, bolje interakcije, poboljlšanje balansa privatnog i poslovnog života. Takođe, veliki je uticaj ove inicijative na brže uklapanje novozaposlenih, odnosno onboarding. Posebno novozaposleni koji su pristupili Engagersima ubrzo nakon dolaska u kompaniju, kažu da im je to pomoglo da osete kulturu kompanije i stvore značajne veze sa svojim kolegama kroz zabavne aktivnosti i druženja”, rekla je Jelena Beličević.

Ona je istakla i da su za samu organizaciju, takođe, benefiti očigledni. Osnažuje se kompanijska kultura, i sa njom se zaposleni brže i lakše upoznaju i prihvataju je, povećava se engagement zaposlenih. Zanimljivo je, i da se sve to se radi bez potrebe za stručnjacima sa strane. Prema rečima Jelene Beličević, jedan od prioriteta u organizacionoj kulturi kompaniji Endava negovanje otvorenosti za nove ideje i razmenu znanja, i to ovaj projekat omogućava i reflektuje.

 

 

vizual-sponzora

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]