Pređi na glavni sadržaj

Imaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenih

8. maj 2025.
·4 minuta za čitanje

Kompanija Imaco Systemtechnik posluje u oblasti obrade metala i mašinske industrije i ima stopostotni izvoz u EU.

Iako su usmereni na kupce, naglašavaju da im je dugoročno zadovoljstvo zaposlenih predstavlja “jednako važan cilj kao i zadovoljstvo kupaca”.

“Mi proizvodimo mašine za različite vrste industrije, ali ne zaboravljamo da iza svih tih mašina, stoje ljudi, koji su društvena bića, porodični ljudi, koji su tu upravo kako bi sebi i svojim najbližima osigurali budućnost”, kažu u kompaniji.

Prepoznajući važnost balansa poslovnog i privatnog života zaposlenih, kao i potrebu za sigurnošću, kompanija je pokrenula projekat “Family is Future”, odnosno Porodica je budućnost. Ovaj projekat okuplja i razvija postojeće i nove benefite koji se odnose na podršku porodičnom životu zaposlenih u Imaco Systemtechnik.

Projekat traje od jeseni 2022. godine i tiče se razvoja organizacije i zaposlenih; brendiranja poslodavca; nagrađivanja i motivacije.

Kako je HR tim prepoznavao potrebe za određenim benefitima, tako su oni postajali deo paketa za zaposlene. Kroz dijaloge i ankete se redovno prikupljaju informacije kako bi kompanija sve zaposlene, a posebno roditelje, kroz ovaj projekat podržala u postizanju balansa između privatnog i poslovnog života.

U okviru projekta “Family is Future”, Imaco Systemtechnik je posebno ponosna na sledeće benefite:

Odmor za trudnice i start paket za bebe

Sve zaposlene koje su u drugom stanju i još uviek dolaze na posao, imaju pravo da 30 minuta dnevno u toku radnog vremena koriste sobu za opuštanje, gde se mogu odmoriti. Korišćenje sobe za relaksacije kompanija omogućava trudnicama od kraja 2021. godine.

Prilikom rođenja deteta, kompanija od 2022. godine poklanja roditeljima start paket sa različitim proizvodima za negu deteta, a tu je i mogućnost da dobiju organizovane savete i podršku od strane stručnjaka.

Šestočasovno radno vreme prvih mesec dana nakon porodiljskog odsustva i program adaptacije

Benefit za zaposlene koleginice koje su tek postale mame je program adaptacije prilikom povratka sa porodiljskog odsustva.

Zaposlene koje se vrate sa porodiljskog dobijaju plan adaptacije, uz osiguranu podršku i mentorstvo, kako bi se što lakše prilagodile na radne zadatke i usvojile rutinu poslovnog radnog dana. U prvih mesec dana omogućeno im je fleksibilno radno vreme u trajanju od 6 časova.

Ovaj benefit je kreiran kao odgovor na potrebe roditelja koji prvi put upisuju dete u vrtić. Prilagođavanje deteta na vrtić je proces koji traje i gde majke često izlaze sa posla.

U novoj životnoj fazi kada se deca upisuju u jaslice ili vrtić, pokazalo se da roditelji imaju poteškoća da dobiju mesto u lokalnim vrtićima, pa je kompanija Imaco Systemtechnik pre 8 godina bila jedna od organizacija koje su pružile punu podršku za osnivanje novog lokalnog vrtića. Kompanija je nastavila da podržava njegovo funkcionisanje, a nakon toga podržava izgradnju većeg objekta vrtića. Kažu da su na ovaj način želeli da omoguće zaposlenima sigurno mesto za njihovo dete i tako im olakšaju povratak na posao.

Benefiti za školarce

S obzirom da su svi ovi benefiti nastali kroz dijalog sa zaposlenima, kompanija je prepoznala i da su mnogi zaposleni tražili izlaz sa posla ili slobodan dan za prvi dan škole. Ova potreba je pretočena u benefit, tako da roditelji imaju opravdano odsustvo u trajanju od 4 sata, za prvi dan škole svog deteta. Benefit se zove “Ja. idem u školu!” i kompanija ga realizuje od početka školske 2022/2023. godine. Osim toga deca zaposlenih do punoletstva dobijaju poklon ili novčani bon za Novu godinu.

Izazov boravka dece za vreme letnjeg raspusta

Ko čuva decu tokom raspusta dok su roditelji na poslu? Zaposleni u Imaco Systemtechnik koji su roditelji dece nižeg školskog uzrasta susretali su se do 2024. godine, kao i drugi zaposleni roditelji, sa ovim izazovom. Kompanija im je izašla u susret sa inicijativom „Mo.Ja. Školica“.

U pitanju je letnja škola za sve školarce od 6 – 12 godina, u prostorijama namenjenim za rekreaciju i odmor u kompaniji, gde učitelji razredne nastave i fizičkog vaspitanja i sporta pomažu deci da kroz edukativne i rekreativne sadržaje kvalitetnije provedu svoj odmor. Kompanija je na ovaj način nastojala, pre svega, da pomogne zaposlenima koji tokom letnjeg raspusta, kada ne radi škola imaju teškoće da obezbede čuvanje dece dok su na poslu. Prva letnja školica je organizovana prošlog leta, a s obzirom na pozitivne povratne informacije, plan je da to bude redovna godišnja aktivnost.

Zaposleni koji imaju decu starijih uzrasta, takođe mogu da računaju na podršku poslodavca

Ukoliko deca zaposlenih u kompaniji studiraju za profile sa kojima mogu da rade u organizaciji , imaju prvenstvo u dobijanju stipendije tokom školovanja, obavljanju prakse tokom fakulteta i ostvarivanju radnog odnosa po završetku fakulteta.

1. Stipendiranje učenika srednje škole kompanija Imaco Systemtechink započela je školske 2017/2018. godine, a stipendiranje studenata u 2019/2020. akademskoj godini. Inicijativa se zove „Imaco stipendiJa“. U Imaco Systemtechnik je danas zaposleno četiri bivša praktikanta stručne nastave i tri bivša korisnika studentske stipendije.

“Trudimo se da našim zaposlenima pružimo sigurnost koja je ključna za ostvarivanje ciljeva u budućnosti. Pojedinac koji se oseća sigurno, spreman je na nove poduhvate, odlučan je i ozbiljnije korača u život. To rezultira većim zadovoljstvom, i motivacijom zaposlenih za dugoročno angažovanje i rast unutar kompanije”, kažu u HR-u Imaco Systemtechnik. Ankete o zadovoljstvu zaposlenih, kao i neposredan dijalog sa njima pokazuju da su povećan radni učinak, retencija zaposlenih i jačanje ugleda u lokalnoj zajednici i kod potencijalnih kandidata, neki od očiglednih benefita, kažu u kompaniji.

Pročitajte još dobrih praksi u sekciji Uspešne HR priče.

Ukoliko želite uživo da čujete najuspešnije prakse za 2025. pridružite nam se na konferenciji HR Experience 26. maja u Sava Centru. Kompletan program možete pogledati OVDE.

KUPI ULAZNICE

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]

Pobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurseUspešne HR pričePobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurse

Na ovogodišnjoj, Sedmoj konferenciji HR Experience, tradicionalno je posebnu pažnju izazvao takmičarski deo projekta “Uspešne HR priče”, koji je pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Pet pobedničkih priča se nadmetalo za nagradu publike, koja je glasanjem na samoj konferenciji izabrala “New Wint” […]

Najbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”Uspešne HR pričeNajbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”

Nakon zatvaranja konkursa „Uspešne HR priče“, stručni žiri je izabrao najbolje primere iz oblasti ljudskih resursa koji će biti nagrađeni i predstavljeni u okviru programa HR Experience konferencije, 26. maja u Sava Centru u Beogradu. Izbor nije bio lak. Pristigle su 33 HR prakse iz različitih organizacija, a veliki broj zanimljivih i dobrih rešenja učinio […]

Uspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencijeUspešne HR pričeUspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencije

Istraživanja pokazuju da je za zaposlene, a posebno za milenijalce i mlađe generacije, pozitivan uticaj na zajednicu i društvo važan koliko i ambicija da kupe svoj stan ili kuću i da imaju visoke zarade. Prepoznavši u ovom trendu svoje zaposlene, takozvane Najnere, kompanija Levi9 je pokrenula 9Inspiration konferenciju sa ciljem da omogući razmenu znanja i […]