Pređi na glavni sadržaj

Ljudi u centru Planete

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije HR priče su svojim kvalitetom zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Planeta sport – ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.

HR priču kompanije Planeta sport, prenosimo vam u celosti:

Večita dilema:

„Da li da razvijamo naše zaposlene? A šta ako nam odu?

Ili da ne ulažemo u njih? A šta ako nam ostanu?”

Naša kompanija je bila stabilna i pravila dobre rezultate, ali se nametalo pitanje u kom pravcu i na koji način ići dalje? Kako da jednu solidnu organizaciju pretvorimo u sjajnu organizaciju koja postiže izvanredne i održive rezultate u svakom pogledu?

Na svom razvojnom putu, prepoznajemo dva strateška pravca organizacionog razvoja, ključna za naše putovanje od Dobrog do Sjajnog:

  1. Digitalna transformacija
  2. Razvoj liderskih i menadžerskih kapaciteta

Kod nas više nije bilo dileme.

Sistematski razvoj ljudi u oblasti liderskih i menadžerskih veština treba da bude polazno stajalište našeg puta od Dobrog do Sjajnog, Ali ne bilo kojih, već Pravih ljudi, značajnog iskustva i potencijala.

U ovu intelektualnu avanturu na putu od Dobrog ka Sjajnom kompanija je krenula smestivši Prave ljude u autobus „Ljudi u centru Planete“.

U protekle dve godine, naš autobus “Ljudi u centru Planete” je prošao dve ozbiljne i vrlo značajne deonice.

Krećemo na put

Na početku prve deonice urađena je procena 360 za svakog putnika pojedinačno, definisani vrlo precizni ulazni i izlazni parametri za merenje uspešnosti našeg putovanja i usvojeni razvojni planovi.

Na toj prvoj deonici našeg puta Pravi ljudi su savladali osnovni nivo menadžersko – liderskih veština, zadržavajući se na sedam različitih stajališta:

  • Osnovne veštine liderstva i razvoja zaposlenih
  • Konstruktivna komunikacija / Davanje i primanje fidbeka
  • Planiranje i organizovanje
  • Planiranje sopstvenog razvoja
  • Vođenje produktivnih sastanaka
  • Donošenje odluka
  • Izgradnja naslednika

Po prelasku prve deonice, napravili smo pauzu na kojoj su održani završni individualni sastanci za sumiranje napretka u odnosu na definisane razvojne planove.

Promene u načinu planiranja, postavljanja ciljeva, praćenja realizacije, merenja rezultata i donošenja odluka su bile značajne i primetne na nivou kompanije.

Organizacija i planiranje ličnih aktivnosti svakog putnika je podignuta na viši nivo.

Ponašanja rukovodilaca i primena odgovarajućeg stila rukovođenja počela su da se definišu u odnosu na razvojne nivoe zaposlenog za konkretni zadatak.

Razvila se svest o mogućnosti izbora i različitosti u pristupu ka zaposlenima u odnosu na njihov razvojni nivo.

Kritična masa

Napredak je bio značajan i vidljiv i kompanija odlučuje da na početnu stanicu ove naše Intelektualne avanture, postavi još jedan autobus u koji će ukrcati narednu grupu Pravih ljudi i sa njima krenuti na put od Dobrog do Sjajnog, kako bi, između ostalog, postigla i takozvanu kritičnu masu koja je neophodna da bi promene koje se dešavaju kao posledica našeg putovanja i zaživele unutar kompanije.

Na drugoj deonici našeg puta Pravi ljudi su savladali veštine orijentisane ka naprednim veštinama liderstva zadržavajući se na novim stajalištima:

  • Complexity menadžment
  • Napredne veštine liderstva
  • Menadžer kao coach
  • Timska sinergija

Obzirom da se čitavo naše putovanje zasnivalo na preciznom merenju – ulaznom i izlaznom, po prelasku druge deonice našeg puta, dobili smo objektivne parametre postignutih razvojnih pomaka kao i parametre koji posredno govore o promeni organizacione kulture.

Rezultati koje smo postigli i koji su dokumentovani merenjima su izuzetno retki i predstavljaju primer dobre razvojne prakse. Kompanija je napravila promenu uticaja menadžmenta, a samim tim i organizacione kulture iz dominantno agresivno-pasivne u konstruktivnu, dok je većina menadžera napravila slične lične razvojne pomake.

Vrednosti kompanije su se menjale u smislu da smo od jednog tradicionalnog načina poslovanja prelazili u funkcionalnu organizaciju sa manjim stepenom kontrole i moći pozicije, a većom autonomijom zaposlenih i agilnijim sistemom.

Menadžment je postajao samostalan, orijentisan na poboljšanja i inovacije i spreman na promene. Razvilo se podržavajuće kreativno okruženje za zaposlene sa boljim međusobnim razumevanjem, većim uvažavanjem, jasnom i otvorenom komunikacijom.

Promene kao proces koji traje

Kompanija je, u svakom smislu postala potpuno podržavajaća za razvoj intelektualnog kapitala i sprovođenje neophodnih promena, što je u velikoj meri i uticalo na to da upravo u toku 2019.godine i 2020. godine imamo najveću ekspanziju digitalne transformacije.

Napredak koji je napravljen od novembra 2018. godine do januara 2021. godine i zabeležen objektivnim pokazateljima je izuzetno redak u praksi i vredan pažnje.

Osim navedenih rezultata, zabeleženo je smanjenje procenta fluktuacije zaposlenih i postoji observabila procena povećanja stepena agilnosti i adaptabilnosti organizacije potvrđena kroz izuzetnu adaptaciju na iznenadnu situaciju izazvanu pandemijom 2020. godine.

Razvijanje svesti ljudi i shvatanje njihove lične uloge u kompleksnosti bilo je od velikog i ključnog značaja.

Za nas promene nisu više nešto što je trenutno već su postale proces koji traje i koji je neminovan i poželjan u savremenoj paradigmi poslovanja.

Sistematski i kontinuirani razvoj liderstva u kontekstu razvoja organizacione kulture kao i razvoja konstruktivne organizacione kulture za biznis su od neprocenjivog značaja.

Mi smo uspeli da sa Pravim ljudima izgradimo tim izvrsnih menadžera sa kojima pravimo dobre, održive rezultate i sa kojima možemo da nastavimo putovanje od Dobrog do Sjajnog.

Zato se naša priča ne završava ovde.

Mi smo putovali divnim predelima, imali izazovna stajališta, razgovarali i družili se sa mudrim ljudima, uzimali znanja i gradili iskustva. Destinacije koje smo mi prošli toplo preporučujemo svima koji se ne boje promena i koji su spremni da u svoj autobus ukrcaju Prave ljude i kroz svoje putovanje izgrade sjajan tim izvrsnih menadžera sa kojima će birati put do Zvezda.

 

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeKompanija Nelt: Nemoj da maštaš, uzmi karijeru u svoje ruke!

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Nelt. To je ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeRoaming Networks: Zadovoljstvo zaposlenih kao imperativ u kriznim situacijama

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeKompanija WEBCentric i projekat „Outsource dela poslovanja – u selo!”

Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience. Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online […]

Uspešne HR pričeKompanija Umlaut: Kulturne arhitekte na zadatku povezivanja zaposlenih

Među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience, stručni žiri je izabrao i priču „Cultural Architects“ kompanije Umlaut koju su predstavili Jelena Jevrić i Boban Pavlović. Jelena i Boban su zajedno na podijumu ispričali kako ih je pandemija COVID-19 podstakla da osnaže zaposlene u Umlautu, više se povežu i ojačaju kulturu i […]