Pređi na glavni sadržaj

Ljudi u centru Planete

HR Lab
Autor
14. jul 2021.
·4 minuta za čitanje

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije HR priče su svojim kvalitetom zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Planeta sport – ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.

HR priču kompanije Planeta sport, prenosimo vam u celosti:

Večita dilema:

„Da li da razvijamo naše zaposlene? A šta ako nam odu?

Ili da ne ulažemo u njih? A šta ako nam ostanu?”

Naša kompanija je bila stabilna i pravila dobre rezultate, ali se nametalo pitanje u kom pravcu i na koji način ići dalje? Kako da jednu solidnu organizaciju pretvorimo u sjajnu organizaciju koja postiže izvanredne i održive rezultate u svakom pogledu?

Na svom razvojnom putu, prepoznajemo dva strateška pravca organizacionog razvoja, ključna za naše putovanje od Dobrog do Sjajnog:

  1. Digitalna transformacija
  2. Razvoj liderskih i menadžerskih kapaciteta

Kod nas više nije bilo dileme.

Sistematski razvoj ljudi u oblasti liderskih i menadžerskih veština treba da bude polazno stajalište našeg puta od Dobrog do Sjajnog, Ali ne bilo kojih, već Pravih ljudi, značajnog iskustva i potencijala.

U ovu intelektualnu avanturu na putu od Dobrog ka Sjajnom kompanija je krenula smestivši Prave ljude u autobus „Ljudi u centru Planete“.

U protekle dve godine, naš autobus “Ljudi u centru Planete” je prošao dve ozbiljne i vrlo značajne deonice.

Krećemo na put

Na početku prve deonice urađena je procena 360 za svakog putnika pojedinačno, definisani vrlo precizni ulazni i izlazni parametri za merenje uspešnosti našeg putovanja i usvojeni razvojni planovi.

Na toj prvoj deonici našeg puta Pravi ljudi su savladali osnovni nivo menadžersko – liderskih veština, zadržavajući se na sedam različitih stajališta:

  • Osnovne veštine liderstva i razvoja zaposlenih
  • Konstruktivna komunikacija / Davanje i primanje fidbeka
  • Planiranje i organizovanje
  • Planiranje sopstvenog razvoja
  • Vođenje produktivnih sastanaka
  • Donošenje odluka
  • Izgradnja naslednika

Po prelasku prve deonice, napravili smo pauzu na kojoj su održani završni individualni sastanci za sumiranje napretka u odnosu na definisane razvojne planove.

Promene u načinu planiranja, postavljanja ciljeva, praćenja realizacije, merenja rezultata i donošenja odluka su bile značajne i primetne na nivou kompanije.

Organizacija i planiranje ličnih aktivnosti svakog putnika je podignuta na viši nivo.

Ponašanja rukovodilaca i primena odgovarajućeg stila rukovođenja počela su da se definišu u odnosu na razvojne nivoe zaposlenog za konkretni zadatak.

Razvila se svest o mogućnosti izbora i različitosti u pristupu ka zaposlenima u odnosu na njihov razvojni nivo.

Kritična masa

Napredak je bio značajan i vidljiv i kompanija odlučuje da na početnu stanicu ove naše Intelektualne avanture, postavi još jedan autobus u koji će ukrcati narednu grupu Pravih ljudi i sa njima krenuti na put od Dobrog do Sjajnog, kako bi, između ostalog, postigla i takozvanu kritičnu masu koja je neophodna da bi promene koje se dešavaju kao posledica našeg putovanja i zaživele unutar kompanije.

Na drugoj deonici našeg puta Pravi ljudi su savladali veštine orijentisane ka naprednim veštinama liderstva zadržavajući se na novim stajalištima:

  • Complexity menadžment
  • Napredne veštine liderstva
  • Menadžer kao coach
  • Timska sinergija

Obzirom da se čitavo naše putovanje zasnivalo na preciznom merenju – ulaznom i izlaznom, po prelasku druge deonice našeg puta, dobili smo objektivne parametre postignutih razvojnih pomaka kao i parametre koji posredno govore o promeni organizacione kulture.

Rezultati koje smo postigli i koji su dokumentovani merenjima su izuzetno retki i predstavljaju primer dobre razvojne prakse. Kompanija je napravila promenu uticaja menadžmenta, a samim tim i organizacione kulture iz dominantno agresivno-pasivne u konstruktivnu, dok je većina menadžera napravila slične lične razvojne pomake.

Vrednosti kompanije su se menjale u smislu da smo od jednog tradicionalnog načina poslovanja prelazili u funkcionalnu organizaciju sa manjim stepenom kontrole i moći pozicije, a većom autonomijom zaposlenih i agilnijim sistemom.

Menadžment je postajao samostalan, orijentisan na poboljšanja i inovacije i spreman na promene. Razvilo se podržavajuće kreativno okruženje za zaposlene sa boljim međusobnim razumevanjem, većim uvažavanjem, jasnom i otvorenom komunikacijom.

Promene kao proces koji traje

Kompanija je, u svakom smislu postala potpuno podržavajaća za razvoj intelektualnog kapitala i sprovođenje neophodnih promena, što je u velikoj meri i uticalo na to da upravo u toku 2019.godine i 2020. godine imamo najveću ekspanziju digitalne transformacije.

Napredak koji je napravljen od novembra 2018. godine do januara 2021. godine i zabeležen objektivnim pokazateljima je izuzetno redak u praksi i vredan pažnje.

Osim navedenih rezultata, zabeleženo je smanjenje procenta fluktuacije zaposlenih i postoji observabila procena povećanja stepena agilnosti i adaptabilnosti organizacije potvrđena kroz izuzetnu adaptaciju na iznenadnu situaciju izazvanu pandemijom 2020. godine.

Razvijanje svesti ljudi i shvatanje njihove lične uloge u kompleksnosti bilo je od velikog i ključnog značaja.

Za nas promene nisu više nešto što je trenutno već su postale proces koji traje i koji je neminovan i poželjan u savremenoj paradigmi poslovanja.

Sistematski i kontinuirani razvoj liderstva u kontekstu razvoja organizacione kulture kao i razvoja konstruktivne organizacione kulture za biznis su od neprocenjivog značaja.

Mi smo uspeli da sa Pravim ljudima izgradimo tim izvrsnih menadžera sa kojima pravimo dobre, održive rezultate i sa kojima možemo da nastavimo putovanje od Dobrog do Sjajnog.

Zato se naša priča ne završava ovde.

Mi smo putovali divnim predelima, imali izazovna stajališta, razgovarali i družili se sa mudrim ljudima, uzimali znanja i gradili iskustva. Destinacije koje smo mi prošli toplo preporučujemo svima koji se ne boje promena i koji su spremni da u svoj autobus ukrcaju Prave ljude i kroz svoje putovanje izgrade sjajan tim izvrsnih menadžera sa kojima će birati put do Zvezda.

 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]

Pobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijomUspešne HR pričePobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijom

Jedna od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče je prošlogodišnji projekat najvećeg privatnog zdravstvenog sistema u Srbiji, organizacije MediGroup. U pitanju je projekat “Kanu Transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti”, koji je na ovogodišnjoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, predstavila Ivana Pejak ispred Medigroup.  – Zamislite da ste u […]

Pobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanijeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanije

Projekat “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric koja posluje u oblasti IT i energetike, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat je, ispred kompanije Schneider Electric, predstavila Sanja Grozda. Wellbeing zaposlenih u opisu novog radnog mesta “Koliko vas je […]

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]