Pređi na glavni sadržaj

Nelt: Merenje indeksa organizacionog zdravlja

13. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Organizaciono zdravlje se odnosi na to koliko dobro kompanija, institucija ili neka druga organizacija funkcioniše efikasno, raste održivo i prilagođava se promenama. Međutim, mnogi lideri zanemaruju organizaciono zdravlje jer im nedostaje jasan način da ga izmere i poboljšaju.

Kako se Nelt pozabavio ovim izazovom, saznali smo na Petoj konferenciji HR Eksperience, održanoj nedavno u organizaciji Infostuda, u Beogradu.

U okviru prezentacije pet najuspešnijih HR priča, FMCG korporacija Nelt predstavila je kako, uz podršku partnera, konsultantske kuće Mc Kinsey, meri i poboljšava zdravlje organizacije. U pitanju je projekat „Merenje indeksa organizacionog zdravlja”, o kojem je govorila Olga Žarković, menadžer iskustva zaposlenih, odnosno Employee Experience Manager u Neltu.

OHI – uspešan alat i bogata baza organizacionog zdravlja

Prilikom procesa transformacije 2017. Nelt se odlučio da se fokusira na strateško upravljanje kulturom kompanije i u okviru tog pristupa je fokus stavljen na zdravlje organizacije.

“S obzirom da u tom domenu nismo imali mnogo iskustva i ekspertize unutar same kompanije, bio nam je potreban partner. Odlučili smo se za jednu od najvećih konsultantskih kuća, Mc Kinsey, koja nam je i u drugim strateškim transformacijama izabrani partner a u bavljenju ovom temom je među pionirima u svetu. Mc Kinsey ima dvadesetak godina iskustva u istraživanjima ovog tipa i alat koji koriste mnoge organizacije u svetu, sa čak 8 miliona popunjenih upitnika na svetskom nivou“, rekla je na konferenciji o ovoj uspešnoj HR praksi Olga Žarković.

Alat o kojem je reč je Indeks zdravlja organizacije (OHI) i, kako piše na sajtu mckinsey.com: omogućava da se stave stvarni brojevi i ciljane akcije na zdravlje organizacije.

“OHI (Indeks zdravlja organizacije) je metrika koja nam jasno markira ključne oblasti u organizaciji na kojima treba raditi kako bi poboljšali efikasnost, posvećenost, motivaciju ali i sveobuhvatnu organizacionu kulturu. Preko 2.600 klijenata u preko 100 zemalja sveta – čine OHI najbogatijom bazom podataka na temu Organizacionog zdravlja”, rekla je Olga Žarković.

Ono u šta McKinsey i njihovi klijenti veruju jeste da biste uspešno upravljali velikim sistemima, potrebno je da sagledavamo više aspekata i da ih uvezujemo: performans – koji se meri u finansijskom i poslovnom smislu, zdravlje organizacije – zdravlje u smislu jasno definsanog pravca, efikasnost izvršavanja – delivery i renewal – kako organizacija uspeva kroz vreme da obnovi svoje snage).

HR inicijative na osnovu OHI merenja

Nelt od 2017. godine, svake dve godine meri zdravlje organizacije i na osnovu povratnih informacija strateški kreira različite uspešne HR inicijative.

„Na osnovu rezultata, organizujemo radionice kako bismo zajedno kreirali strateške i biznis inicijative koje gađaju tačke za poboljšanje. Suština je da se od 2017. do danas veoma oslanjamo na ovaj proces koji nam je dokazao da sve inicijative i projekte koji su organizaciji potrebni generišemo upravo iz OHI istraživanja“, naglasila je Olga Žarković.

Na osnovu rezultata dosadašnjih istraživanja Nelt Grupa je kreirala inicijative na grupnom i na timskom nivou u svim organizacijama i na svim tržištima u okviru Grupe. Među tim inicijativama su bile uvođenje fleksibilnog modela rada, kreiranje dugoročnih karijernih planova, jačanje on-boarding procesa, uvođenje slobodnog dana za roditelje čija deca polaze u prvi razred, prošireno zdravstveno osiguranje na niže nivoe od menadžerskog, program koji podstiču samorazvoj “Uzmi karijeru u svoje ruke”, dodata je nova linija organizovanog prevoza za zaposlene Novi Sad – Dobanovci, ali i organizovana borbe viljuškarista.

Među ključnim inicijativama su Definisanje Employer branding strategije, kao i People DevelopNelt program koji ima za cilj pojačavanje saradnje i deljenje znanja među svim rukovodećim pozicijama u kompaniji.

hre23-nelt-uhrp

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat

Ljudi određuju pravac u kojem zdravlje naše kompanije treba da ide.Kada planiramo inicijative, u Neltu, uvek imamo u vidu na obe kategorije zaposlenih – white collar i blue collar, bele i plave okovratnike. Tako smo i inicijative prilagodili specifičnostima posla zaposlenih.

“Zaposleni imaju osećaj da se njima neko konkretno bavi, imaju priliku da razvijaju svoja znanja i veštine, imaju priliku da iskažu mišljenje, mogućnost da utiču na strategiju kompanije i donošenje odluka. Oni vide inicijative, vide reakciju na OHI upitnike, i zato su motivisani da učestvuju. Posledično svim ovim utičemo na građenje organizacione kulture i zadržavanje zaposlenih unutar kompanije”, naglasila je Olga Žarković.

“OHI istraživanje koje je sprovedeno 2021. godine je bilo najobimnije od sva tri koja su do sada sprovedena u Nelt Grupi i ostvarena je vrlo visoka izlaznost. Ovo je jasan signal da zaposleni imaju poverenja u menadžment da će njihova poruka naići na odgovarajuću reakciju. Istovremeno i jasna poruka menadžmentu kompanije da zaposleni iza ovog istraživanja očekuju konkretne aktivnosti i inicijative. Prvo OHI istraživanje u Neltu, 2017. godine, imalo je izlaznost od 64%, drugo 2019. godine izlaznost od 68%, a 2021. godine od 72%.”, naglasila je Olga Žarković i nastavila:

“Ovo je dobar pokazatelj i poruka za Top menadžment kompanije da su organizacione promene koje su sprovedene u prethodne 2 godine ojačale organizacionu kulturu i stvaraju pozitivno osećanje kod zaposlenih, kao i da su poverenje i transparentnost na izuzetno visokom nivou. Odgovornosti kao i inovacije i učenje ostaju snage kompanije odnosno najbolje ocenjeni ishodi. Pregled top 15 najprisutnijih vrednosti u kompaniji pokazuje da je dugoročna perspektiva najizraženija vrednost, a da je briga o ljudima skočila sa 15. na 7. Mesto.”

„Mi želimo da OHI bude buzz word i da svi znamo šta i kako želimo, ultimativni cilj menadžmenta da poboljšamo uslove i iskustvo naših zaposlenih.

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat. Tražimo iskrenu povratnu informaciju“, rekla je Olga Žarković.

partneri-hre-2023

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: Telesign – Kako kolegama lako i rado davati priznanja za postignuća

Na Petoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, među 5 najuspešnijih praksi pristiglih na konkurs za HR Priče, bila je i kompanija Telesign koja se predstavila projektom priznanja i uključivanja zaposlenih – „Achievers Club”. „’Achievers Club’ je deo našeg programa priznavanja zaposlenih. Stvaramo kulturu u kojoj zaposleni lako i rado jedni drugima odaju priznanje za postignuća“, […]