Pređi na glavni sadržaj

Nelt: Merenje indeksa organizacionog zdravlja

HR Lab
Autor
13. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Organizaciono zdravlje se odnosi na to koliko dobro kompanija, institucija ili neka druga organizacija funkcioniše efikasno, raste održivo i prilagođava se promenama. Međutim, mnogi lideri zanemaruju organizaciono zdravlje jer im nedostaje jasan način da ga izmere i poboljšaju.

Kako se Nelt pozabavio ovim izazovom, saznali smo na Petoj konferenciji HR Eksperience, održanoj nedavno u organizaciji Infostuda, u Beogradu.

U okviru prezentacije pet najuspešnijih HR priča, FMCG korporacija Nelt predstavila je kako, uz podršku partnera, konsultantske kuće Mc Kinsey, meri i poboljšava zdravlje organizacije. U pitanju je projekat „Merenje indeksa organizacionog zdravlja”, o kojem je govorila Olga Žarković, menadžer iskustva zaposlenih, odnosno Employee Experience Manager u Neltu.

OHI – uspešan alat i bogata baza organizacionog zdravlja

Prilikom procesa transformacije 2017. Nelt se odlučio da se fokusira na strateško upravljanje kulturom kompanije i u okviru tog pristupa je fokus stavljen na zdravlje organizacije.

“S obzirom da u tom domenu nismo imali mnogo iskustva i ekspertize unutar same kompanije, bio nam je potreban partner. Odlučili smo se za jednu od najvećih konsultantskih kuća, Mc Kinsey, koja nam je i u drugim strateškim transformacijama izabrani partner a u bavljenju ovom temom je među pionirima u svetu. Mc Kinsey ima dvadesetak godina iskustva u istraživanjima ovog tipa i alat koji koriste mnoge organizacije u svetu, sa čak 8 miliona popunjenih upitnika na svetskom nivou“, rekla je na konferenciji o ovoj uspešnoj HR praksi Olga Žarković.

Alat o kojem je reč je Indeks zdravlja organizacije (OHI) i, kako piše na sajtu mckinsey.com: omogućava da se stave stvarni brojevi i ciljane akcije na zdravlje organizacije.

“OHI (Indeks zdravlja organizacije) je metrika koja nam jasno markira ključne oblasti u organizaciji na kojima treba raditi kako bi poboljšali efikasnost, posvećenost, motivaciju ali i sveobuhvatnu organizacionu kulturu. Preko 2.600 klijenata u preko 100 zemalja sveta – čine OHI najbogatijom bazom podataka na temu Organizacionog zdravlja”, rekla je Olga Žarković.

Ono u šta McKinsey i njihovi klijenti veruju jeste da biste uspešno upravljali velikim sistemima, potrebno je da sagledavamo više aspekata i da ih uvezujemo: performans – koji se meri u finansijskom i poslovnom smislu, zdravlje organizacije – zdravlje u smislu jasno definsanog pravca, efikasnost izvršavanja – delivery i renewal – kako organizacija uspeva kroz vreme da obnovi svoje snage).

HR inicijative na osnovu OHI merenja

Nelt od 2017. godine, svake dve godine meri zdravlje organizacije i na osnovu povratnih informacija strateški kreira različite uspešne HR inicijative.

„Na osnovu rezultata, organizujemo radionice kako bismo zajedno kreirali strateške i biznis inicijative koje gađaju tačke za poboljšanje. Suština je da se od 2017. do danas veoma oslanjamo na ovaj proces koji nam je dokazao da sve inicijative i projekte koji su organizaciji potrebni generišemo upravo iz OHI istraživanja“, naglasila je Olga Žarković.

Na osnovu rezultata dosadašnjih istraživanja Nelt Grupa je kreirala inicijative na grupnom i na timskom nivou u svim organizacijama i na svim tržištima u okviru Grupe. Među tim inicijativama su bile uvođenje fleksibilnog modela rada, kreiranje dugoročnih karijernih planova, jačanje on-boarding procesa, uvođenje slobodnog dana za roditelje čija deca polaze u prvi razred, prošireno zdravstveno osiguranje na niže nivoe od menadžerskog, program koji podstiču samorazvoj “Uzmi karijeru u svoje ruke”, dodata je nova linija organizovanog prevoza za zaposlene Novi Sad – Dobanovci, ali i organizovana borbe viljuškarista.

Među ključnim inicijativama su Definisanje Employer branding strategije, kao i People DevelopNelt program koji ima za cilj pojačavanje saradnje i deljenje znanja među svim rukovodećim pozicijama u kompaniji.

hre23-nelt-uhrp

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat

Ljudi određuju pravac u kojem zdravlje naše kompanije treba da ide.Kada planiramo inicijative, u Neltu, uvek imamo u vidu na obe kategorije zaposlenih – white collar i blue collar, bele i plave okovratnike. Tako smo i inicijative prilagodili specifičnostima posla zaposlenih.

“Zaposleni imaju osećaj da se njima neko konkretno bavi, imaju priliku da razvijaju svoja znanja i veštine, imaju priliku da iskažu mišljenje, mogućnost da utiču na strategiju kompanije i donošenje odluka. Oni vide inicijative, vide reakciju na OHI upitnike, i zato su motivisani da učestvuju. Posledično svim ovim utičemo na građenje organizacione kulture i zadržavanje zaposlenih unutar kompanije”, naglasila je Olga Žarković.

“OHI istraživanje koje je sprovedeno 2021. godine je bilo najobimnije od sva tri koja su do sada sprovedena u Nelt Grupi i ostvarena je vrlo visoka izlaznost. Ovo je jasan signal da zaposleni imaju poverenja u menadžment da će njihova poruka naići na odgovarajuću reakciju. Istovremeno i jasna poruka menadžmentu kompanije da zaposleni iza ovog istraživanja očekuju konkretne aktivnosti i inicijative. Prvo OHI istraživanje u Neltu, 2017. godine, imalo je izlaznost od 64%, drugo 2019. godine izlaznost od 68%, a 2021. godine od 72%.”, naglasila je Olga Žarković i nastavila:

“Ovo je dobar pokazatelj i poruka za Top menadžment kompanije da su organizacione promene koje su sprovedene u prethodne 2 godine ojačale organizacionu kulturu i stvaraju pozitivno osećanje kod zaposlenih, kao i da su poverenje i transparentnost na izuzetno visokom nivou. Odgovornosti kao i inovacije i učenje ostaju snage kompanije odnosno najbolje ocenjeni ishodi. Pregled top 15 najprisutnijih vrednosti u kompaniji pokazuje da je dugoročna perspektiva najizraženija vrednost, a da je briga o ljudima skočila sa 15. na 7. Mesto.”

„Mi želimo da OHI bude buzz word i da svi znamo šta i kako želimo, ultimativni cilj menadžmenta da poboljšamo uslove i iskustvo naših zaposlenih.

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat. Tražimo iskrenu povratnu informaciju“, rekla je Olga Žarković.

partneri-hre-2023

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]

Pobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijomUspešne HR pričePobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijom

Jedna od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče je prošlogodišnji projekat najvećeg privatnog zdravstvenog sistema u Srbiji, organizacije MediGroup. U pitanju je projekat “Kanu Transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti”, koji je na ovogodišnjoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, predstavila Ivana Pejak ispred Medigroup.  – Zamislite da ste u […]

Pobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanijeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanije

Projekat “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric koja posluje u oblasti IT i energetike, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat je, ispred kompanije Schneider Electric, predstavila Sanja Grozda. Wellbeing zaposlenih u opisu novog radnog mesta “Koliko vas je […]

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]