Pređi na glavni sadržaj

Nelt: Merenje indeksa organizacionog zdravlja

HR Lab
Autor
13. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Organizaciono zdravlje se odnosi na to koliko dobro kompanija, institucija ili neka druga organizacija funkcioniše efikasno, raste održivo i prilagođava se promenama. Međutim, mnogi lideri zanemaruju organizaciono zdravlje jer im nedostaje jasan način da ga izmere i poboljšaju.

Kako se Nelt pozabavio ovim izazovom, saznali smo na Petoj konferenciji HR Eksperience, održanoj nedavno u organizaciji Infostuda, u Beogradu.

U okviru prezentacije pet najuspešnijih HR priča, FMCG korporacija Nelt predstavila je kako, uz podršku partnera, konsultantske kuće Mc Kinsey, meri i poboljšava zdravlje organizacije. U pitanju je projekat „Merenje indeksa organizacionog zdravlja”, o kojem je govorila Olga Žarković, menadžer iskustva zaposlenih, odnosno Employee Experience Manager u Neltu.

OHI – uspešan alat i bogata baza organizacionog zdravlja

Prilikom procesa transformacije 2017. Nelt se odlučio da se fokusira na strateško upravljanje kulturom kompanije i u okviru tog pristupa je fokus stavljen na zdravlje organizacije.

“S obzirom da u tom domenu nismo imali mnogo iskustva i ekspertize unutar same kompanije, bio nam je potreban partner. Odlučili smo se za jednu od najvećih konsultantskih kuća, Mc Kinsey, koja nam je i u drugim strateškim transformacijama izabrani partner a u bavljenju ovom temom je među pionirima u svetu. Mc Kinsey ima dvadesetak godina iskustva u istraživanjima ovog tipa i alat koji koriste mnoge organizacije u svetu, sa čak 8 miliona popunjenih upitnika na svetskom nivou“, rekla je na konferenciji o ovoj uspešnoj HR praksi Olga Žarković.

Alat o kojem je reč je Indeks zdravlja organizacije (OHI) i, kako piše na sajtu mckinsey.com: omogućava da se stave stvarni brojevi i ciljane akcije na zdravlje organizacije.

“OHI (Indeks zdravlja organizacije) je metrika koja nam jasno markira ključne oblasti u organizaciji na kojima treba raditi kako bi poboljšali efikasnost, posvećenost, motivaciju ali i sveobuhvatnu organizacionu kulturu. Preko 2.600 klijenata u preko 100 zemalja sveta – čine OHI najbogatijom bazom podataka na temu Organizacionog zdravlja”, rekla je Olga Žarković.

Ono u šta McKinsey i njihovi klijenti veruju jeste da biste uspešno upravljali velikim sistemima, potrebno je da sagledavamo više aspekata i da ih uvezujemo: performans – koji se meri u finansijskom i poslovnom smislu, zdravlje organizacije – zdravlje u smislu jasno definsanog pravca, efikasnost izvršavanja – delivery i renewal – kako organizacija uspeva kroz vreme da obnovi svoje snage).

HR inicijative na osnovu OHI merenja

Nelt od 2017. godine, svake dve godine meri zdravlje organizacije i na osnovu povratnih informacija strateški kreira različite uspešne HR inicijative.

„Na osnovu rezultata, organizujemo radionice kako bismo zajedno kreirali strateške i biznis inicijative koje gađaju tačke za poboljšanje. Suština je da se od 2017. do danas veoma oslanjamo na ovaj proces koji nam je dokazao da sve inicijative i projekte koji su organizaciji potrebni generišemo upravo iz OHI istraživanja“, naglasila je Olga Žarković.

Na osnovu rezultata dosadašnjih istraživanja Nelt Grupa je kreirala inicijative na grupnom i na timskom nivou u svim organizacijama i na svim tržištima u okviru Grupe. Među tim inicijativama su bile uvođenje fleksibilnog modela rada, kreiranje dugoročnih karijernih planova, jačanje on-boarding procesa, uvođenje slobodnog dana za roditelje čija deca polaze u prvi razred, prošireno zdravstveno osiguranje na niže nivoe od menadžerskog, program koji podstiču samorazvoj “Uzmi karijeru u svoje ruke”, dodata je nova linija organizovanog prevoza za zaposlene Novi Sad – Dobanovci, ali i organizovana borbe viljuškarista.

Među ključnim inicijativama su Definisanje Employer branding strategije, kao i People DevelopNelt program koji ima za cilj pojačavanje saradnje i deljenje znanja među svim rukovodećim pozicijama u kompaniji.

hre23-nelt-uhrp

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat

Ljudi određuju pravac u kojem zdravlje naše kompanije treba da ide.Kada planiramo inicijative, u Neltu, uvek imamo u vidu na obe kategorije zaposlenih – white collar i blue collar, bele i plave okovratnike. Tako smo i inicijative prilagodili specifičnostima posla zaposlenih.

“Zaposleni imaju osećaj da se njima neko konkretno bavi, imaju priliku da razvijaju svoja znanja i veštine, imaju priliku da iskažu mišljenje, mogućnost da utiču na strategiju kompanije i donošenje odluka. Oni vide inicijative, vide reakciju na OHI upitnike, i zato su motivisani da učestvuju. Posledično svim ovim utičemo na građenje organizacione kulture i zadržavanje zaposlenih unutar kompanije”, naglasila je Olga Žarković.

“OHI istraživanje koje je sprovedeno 2021. godine je bilo najobimnije od sva tri koja su do sada sprovedena u Nelt Grupi i ostvarena je vrlo visoka izlaznost. Ovo je jasan signal da zaposleni imaju poverenja u menadžment da će njihova poruka naići na odgovarajuću reakciju. Istovremeno i jasna poruka menadžmentu kompanije da zaposleni iza ovog istraživanja očekuju konkretne aktivnosti i inicijative. Prvo OHI istraživanje u Neltu, 2017. godine, imalo je izlaznost od 64%, drugo 2019. godine izlaznost od 68%, a 2021. godine od 72%.”, naglasila je Olga Žarković i nastavila:

“Ovo je dobar pokazatelj i poruka za Top menadžment kompanije da su organizacione promene koje su sprovedene u prethodne 2 godine ojačale organizacionu kulturu i stvaraju pozitivno osećanje kod zaposlenih, kao i da su poverenje i transparentnost na izuzetno visokom nivou. Odgovornosti kao i inovacije i učenje ostaju snage kompanije odnosno najbolje ocenjeni ishodi. Pregled top 15 najprisutnijih vrednosti u kompaniji pokazuje da je dugoročna perspektiva najizraženija vrednost, a da je briga o ljudima skočila sa 15. na 7. Mesto.”

„Mi želimo da OHI bude buzz word i da svi znamo šta i kako želimo, ultimativni cilj menadžmenta da poboljšamo uslove i iskustvo naših zaposlenih.

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat. Tražimo iskrenu povratnu informaciju“, rekla je Olga Žarković.

partneri-hre-2023

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u BiospringeruUspešne HR pričeKod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u Biospringeru

Kako zaposlene motivisati da bezbednost na radu dožive kao svoju odgovornost, a ne samo kao poštovanje pravila koje je postavio poslodavac? Ovaj izazov je posebno značajan za kompanije koje poseduju fabrike i, generalno, proizvodnju. Kompanija Biospringer iz Sente, koja je od 2018. u vlasništvu francuskog Lesaffre, decenijama poseduje proizvodnju u oblasti prehrambene industrije i biotehnologije. […]

Dijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju  tim i poziciju i pre apliciranja za posaoUspešne HR pričeDijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju tim i poziciju i pre apliciranja za posao

Kompanija Fiscal Solutions je projektom Live oglasi – Zapošljavanje kroz live sesije na inovativan način pristupila rešavanju problema do kojih se dolazi u različitim fazama tradicionalnog zapošljavanja. Njihovi “Oglasi uživo” su privukli pažnju kandidata, IT zajednice, stručnjaka za employer branding, pa i pažnju žirija Infostudovog konkursa za uspešne HR priče. – Live oglas je u […]

Dragan Reščik, ProCredit banka, o projektu  „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanjaUspešne HR pričeDragan Reščik, ProCredit banka, o projektu „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanja

U ProCredit banci verujemo da dobra ideja vredi koliko i dobar tim – a najbolja nastaje kada promeniš perspektivu. Zato smo pokrenuli projekat „Exotic Remote Work“ i omogućili da dva oktobra uzastopno, 2023. i 2024. godine, veliki broj koleginica i kolega kancelariju zameni terasom s pogledom na more, sastanke smo prebacili pod suncobrane, a pauze […]

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]