Program “Rotacijom do uspeha” OTP banke Srbija koji govori o odličnom pristupu integraciji dve kompanije sa dve poslovne kulture i dva poslovna modela, predstavljen je među najuspešnijim HR pričama na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience koja je održana krajem maja u organizaciji Poslovi Infostud.
Od 2019 do 2021. godine OTP banka i Vojvođanska banka su prolazile kroz kompleksni projekat integracije koji je podrazumevao rad na usklađivanju procesa, proizvoda i aplikativnih rešenja, ali i međusobno upoznavanje i saradnju oko 3000 zaposlenih. Izuzetnoj kompleksnosti projekta pridoneli su i pandemija Covid19, vanredno stanje i druge mere ograničenja, što se odrazilo na komunikaciju, saradnju i organizacionu kulturu. O programu “Rotacijom do uspeha” kao odgovorom na splet ovih izazova, na konferenciji je govorile su Evica Kuč, Head of Employee Experience i Ksenija Mijuk Gagović, HR Business Partner u OTP banci.
“U cilju približavanja korporativnih kultura banaka i kombinacije različitih uspešnih modela, odlučili smo se da otpočnemo program rotacije zaposlenih na nekoliko pozicija u obema bankama i tom poduhvatu krenuli smo od mreže ekspozitura”, rekla je Evica Kuč objasnivši:
Upoznaj, vidi, razumi, kreiraj, osvoji
“Ideja je bila da kroz program koji je trajao od 30. novembra 2020 do 04. maja 2021. godine, učesnici radom na istoj poziciji u drugoj banci steknu uvid u način poslovanja i funkcionisanje obe banke, ali i u dve različite poslovne kulture, te da na osnovu toga ukažu na najbolje prakse, ali i postanu pioniri rada u integrisanoj banci.”
“Cilj projekta je bilo približavanje korporativne kulture dve integrišuće banke i predstavljanje biznis modela buduće banke, kao i lakše funkcionisanje nakon integracije. Program je imao za cilj da odgovori na promene koje se već dešavaju, ali i da pripremi zaposlene na one promene koje tek dolaze. Kroz pažljivo kreirane korake i podršku, učesnici su imali priliku za lakše preuzimanje uloga i zadataka u budućoj banci. Inicijalno je izabrano 10 menadžera ekspozitura iz obe banke, koji su prepoznati kao budući nosioci korporativne kulture i biznis modela u mreži. Paralelno je realizovana i razmena direktora direkcije mreže. Nakon njih, rotacija je obuhvatala i pozicije iz drugih organizacionih delova poput rizika, naplate potraživanja, i drugih.”
Prvi korak programa bila je faza “Upoznaj” – upoznavanje sa programom“Rotacijom do uspeha”, a potom najvažnijim postignućima obe banke iz ugla njihove kulture, biznisa i operative. Drugi korak je bio “Vidi” – Dvodnevna poseta jednog zaposlenog drugom zaposlenom na istoj poziciji, upoznavanje sa zaposlenima i dinamikom njihove komunikacije i saradnje, međusobne i sa klijentima. Treći korak “Razumi”– parovi zaposlenih u OTP i nekadašnjoj Vojvođanskoj banci su definisali plan zajedničkih aktivnosti, KPI (ključne pokazatelje učinka), kao i praćenje učinka. Četvrti korak bila je faza “Kreiraj” – zaposleni koji su učestvovali u programu su definisali lični plan aktivnosti za sprovođenje ciljeva zajedničkog plana. Peti korak – “Osvoji” podrazumevao je implementaciju planova aktivnosti i praćenje kroz ključne pokazatelje učinka.
Dođi u posetu!
“S obzirom da su ekspoziture ključne za biznis model banke, dodatna aktivnost za menadžere ekspozitura ‘Dođi u posetu’ odnosila se na sve menadžere ekspozitura u mrežama obe banke. Jednom mesečno svi menadžeri ekspozitura naizmenično išli su u isplaniranu celodnevnu posetu u ekspozituru Vojvođanske banke ili OTP banke i predstavljali sve što može biti korisno kolegi iz druge banke”, naglasile su.
Među komentarima učesnika programa ističu se komentari rukovodilaca ekspozitura, kao na primer: „Susrela sam se sa dva različita biznis modela, dve različite kulture, kako zaposlenih tako i klijenata. Dobru praksu koju sam zatekla iskombinovala sam sa svojim iskustvom kako bismo ostvarili odlične rezultate. Sve to mi je doprinelo da svoj tim dobro obučim za nove modele, procese, aplikacije.“
„Benefiti programa ‘Rotacijom do uspeha’ su bili višestruki: omogućena drugačija perspektiva i razumevanje, bogaćenje individualnog i korporativnog znanja i iskustva, što je podstaklo brže rešavanje izazova i iniciranje inovacija, a program je iznedrio nosioce promena, koji su važnu ulogu imali i tokom stabilizacije. Dakle, obučeni su ambasadori korporativne kulture i biznis modela u mreži, kreirana je osnova za dalju implementaciju sličnih programa za sve nivoe pozicija i identifikovane su oblasti za unapređenje, izazovi, prilike i mogućnosti. Za učesnike je bilo važno što im je omogućeno lakše preuzimanje uloga i zadataka u budućoj banci, prepoznati su bili kao budući nosioci korporativne kulture i biznis modela u mreži, obučeni za kultuloroški, tehnički i operativni aspekt funkcionisanja buduće banke“, istakle su o prednostima dobro osmišljenog i isplaniranog programa rotacije u uslovima integracije dve banke u jednu.