Pređi na glavni sadržaj

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

8. septembar 2025.
·5 minuta za čitanje

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.  

Projekat Human Centric Inside Out, jednu od pet pobedničkih HR priča koje je izglasao stručni žiri, na konferenciji je predstavila Olga Žarković, menadžerka za  Employer Branding i iskustvo zaposlenih, koja je na tu poziciju došla pre dve godine kada je i uvedena ta nova rola u Neltu.  

Projekat je zasnovan na istraživanju zdravlja kompanije 

Olga Žarković je istakla da je bilo izuzetno izazovno uskladiti 5.500 zaposlenih, 4 brenda, tri različite niše.  

Ona je početke projekta Human Centric Inside Out povezala sa pričom o redovnom istraživanju zdravlja kompanije koju od 2017. godine, Nelt radi na dve godine, kroz OHI metodologiju i podršku McKinsey konsultantske kuće.  

 “U pitanju je Organizational Health Indeks (OHI) koji sam predstavljala na HR Experience konferenciji pre dve godine pa ću sada samo naglasiti da je u pitanju detaljna i sveobuhvatna analiza koju dobijamo na kraju istraživanja i na osnovu nje kreiramo dvogodišnju HR strategiju i HR inicijative. Na poslednjem OHI istraživanju 2023. odlučili smo se za, do tada, novi i drugačiji pristup nakon dobijenih rezultata. Odlučili smo da se vodimo Design Thinking (DT) metodologijom u svim koracima i da nakon analize rezultata organizujemo kvalitativno istraživanje sa svim demografskim grupama organizacije kroz DT faze”, rekla je Olga Žarković.  

Šta se krije iza uočenih izazova? 

Design Thinking (DT) u HR-u metodologija je efikasan i efektivan pristup pojednostavljivanju i odgovaranju na kompleksne izazove u poslovanju, uz empatiju i razumevanje perspektive zaposlenih. Pristup je fokusiran na ljude, njihove potrebe i povratne informacije, radi pronalaženja inovativnih i kreativnih rešenja uz aktivno učestvovanje svih relevantnih ljudi iz kompanije na koje se izazovi odnose.  

 “Cilj ovog novog pristupa bio je da se validiraju rezultati, da razumemo koji su tačno problemi iza detektovanih izazova i da se ti izazovi rešavaju kroz kreiranje i implementaciju inicijativa koje su u skladu sa Neltovim strategijama za ljude i biznis. Nelt je ovom izazovu pristupio sledeći korake Design Thinking metodologije, kreirajući multifunkcionalne timove i vodeći se transparentnošću i povratnim informacijama”, objasnila je Olga Žarković. 

Prva faza projekta Human Centric Inside Out je, dakle, bilo istraživanje organizacionog zdravlja u maju 2023. godine. Istraživanje se odnosilo na sve zaposlene u Nelt grupi, aktivno su učestvovali (response rate) rekordnih 93%, sa preko 13.000 otvorenih komentara zaposlenih, što govori dosta o poverenju zaposlenih u ceo proces. 

 “Nakon desetodnevne ankete usledio je period analize dobijenih podataka i rad sa McKinsey konsultantima tokom juna i jula 2023. godine. Potom je usledila faza Empatije, koju smo sproveli smo organizujući više od 120 manjih fokus grupa i više od 300 pojedinačnih intervjua širom Nelt grupe. Validirali smo podatke sa ciljem da nakon analitike koju smo dobili kroz OHI, kroz ovu fazu shvatimo šta se stvarno krije iza nekog izazova, i da kroz narednu fazu te izazove definišemo za poslovne jedinice, za departmente i za sve nivoe pozicija. Cilj je bio da uočimo i definišemo bolne tačke kroz bolje razumevanje perspektive zaposlenih iz različitih delova organizacije. Te tačke ne mogu biti univerzalne za sve, ali smo ih definisali po sektorima, tržištima i pozicijama, pa smo zajedno došli do mogućih rešenja, odnosno inicijativa koje bi ciljale na te definisane slabe tačke. 

 Šta smo naučili? Naučili smo da moramo u naredne 2 godine da stavimo fokus na motivaciju, liderstvo, sposobnosti i pravac. 

Transparentnost, povratne informacije i multifunkcionalni timovi 

Potom smo, sledeći DT metodologiju, organizovali 25 radionica, od septembra do kraja novembra 2023.  i kreirali smo 6 grupnih inicijativa koje sve ciljaju uočene bolne tačke, sa naglaskom na naše frontlajnere. Na inicijativama je radio projektni tim u proširenom sastavu, Odbor direktora i Izvršni odbor su se pridružili ovoj fazi. Projektni tim je sumirao ishode radionica i predložene aktivnosti, i zajedno, u decembru 2023. godine oblikovali smo 6 ključnih strateških inicijativa na nivou Nelt Grupe. Istovremeno, u decembru 2023. oformili smo Human Centric tela za monitoring inicijativa, međusobni uticaj i osluškivanje pulsa zaposlenih. U 2024. započeli smo sa testiranjem i fine-tuningom projekta, na kvartalnom nivou analizirali smo pristup i rezultate. Komunikacirali smo ka zaposlenima o statusu projekta i postavili smo linkove za povratne informacije svih zaposlenih na kojem mogu da ostave komentar, pitanja, sugestiju za svaku od 6 grupnih inicijativa. U skladu sa DT, na osnovu uvida iz celog Human Centric projekta, napravili smo istraživanje za za kreiranje persona zaposlenih i na snovu njih smo definisali ključne HR aktivnosti, programe i benefite značajne za samo Iskustvo zaposlenih, ali i eksterno, za privlačenje talenata. Nadalje smo osluškivali puls zaposlenih i insistirali smo na transparentnosti, ne samo u vezi sa napretkom već i kada napravimo neki korak u drugom pravcu i kada to treba da ispravimo. Bili smo fokusirani na pomenutih 6 inicijativa i u skladu sa njima smo i formulisali People strategiju za 2024 i 2025. godinu”, rekla je Olga Žarković.  

Koje su to inicijative kompanije Nelt, u okviru projekta Human Centric Inside Out?  

Prva inicijativa je Jednostavno Nelt: Pojednostavljenje identiteta kompanije i politike upravljanja na nivou Nelt grupe, kao i implementacija nove organizacione strukture koja obuhvata Neltove brendove i fabrike  

Olga Žarković je o ovoj inicijativi rekla da je proistekla iz potrebe da se Nelt grupa međusobno uskladi, da brendovi i zaposleni budu pod jednom “kapom”, tako da taj identitet bude jasan i zaposlenima i javnosti. 

Druga inicijativa je Novi lideri: “U pitanju je sprovođenje programa za unapređenje veština supervizora frontlajnera. Shvatili smo da uprkos već postojećim obukama, nisu svi menadžeri dovoljno obučeni da upravljaju ljudima na masovnim pozicijama. Realizovanje ove inicijative je bilo važno i u cilju transparentnosti i ujednačenosti kriterijuma za interna pomeranja i druge razvojne aktivnosti. Nakon što je 360 supervizora je steklo dodatne uvide i alate, od ove godine ove obuke će biti uobičajeni deo razvoja ljudi, rekla je Olga Žarković. 

O trećoj inicijativi, Next Era Leadership, Olga Žarković je rekla: “U pitanju je sprovođenje senior razvojnog programa sa ciljem oblikovanja agilnih lidera sa mentalitetom rasta, svesnih sebe i svoje okoline, koji aktivno razvijaju svoje timove i koji spremno dočekuju promene.  Shvatili smo da je sadašnji tempo promena najsporiji što će ikada, te smo 120 menadžera obučili i dali im alate kako da pripremaju sebe i svoje timove za budućnost”. 

Četvrta inicijativa, Nagradi Sinergiju, nastala je kada je uočeno da u kompaniji, pre svega, zbog različitih niša poslovanja, nedostaje sinergija. Kroz struktuirano povezivanje aktivnosti skladišta, dostave, prodaje, a na osnovu zajedničkih ciljeva, prepoznajemo uspešne timove i nagrađujemo ih za zajednički uspeh, i time podstičemo sinergiju i saradnju različitih funkcija”, rekla je Olga Žarković. 

Peta inicijativa Novi Info Nelt za sve, je, kako je Olga Žarković rekla, njena omiljena inicijativa, u vidu platforme koju je Nelt uspostavio za inkluziju svih zaposlenih, iz svake zemlje i fabrike. 

“U pitanju je uvođenje integrisane platforme kojoj se može pristupiti sa računara,pametnog telefona, tableta ili kioska kako bi se svim zaposlenima obezbedilo: pravovremenoi transparentno informisanje, konsultovanje i uključivanje, dvosmerna komunikacija svih zaposlenih”, rekla je Olga Žarković. 

Šesta inicijativa je posebno vezana za jedno tržište: Afrika u fokusu. Inicijativa obuhvata uspostavljanje Nelt procesa na afričkim tržištima, definisanje EB strategije za privlačenje zaposlenih i uspostavljanje razvojnih planova za zaposlene. 

“Šta smo radili različito u odnosu na naše ranije OHI cikluse koji traju od 2017. godine? Definisali smo multifunkcionalne projektne timove za svaku od 6 inicijativa. Uložili smo dodatan napor da kroz empatiju razumemo različite perspektive. Nakon toga krenuli smo u testiranje različitih pristupa za inicijative, oblikovanja, nadograđivanja i unapređenja strateških tačaka na nivou HR-a, ali i biznisa. Svaki tim je imao po jednog člana Izvršnog odbora kao sponzora koji daje svoje inpute. U tim timovima je HR bio samo jedan od članova tima jer nije samo na HR-u da rade na temama za ljude nego radimo zajedno.”, rekla je Olga Žarković. 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijomUspešne HR pričePobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijom

Jedna od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče je prošlogodišnji projekat najvećeg privatnog zdravstvenog sistema u Srbiji, organizacije MediGroup. U pitanju je projekat “Kanu Transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti”, koji je na ovogodišnjoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, predstavila Ivana Pejak ispred Medigroup.  – Zamislite da ste u […]

Pobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanijeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanije

Projekat “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric koja posluje u oblasti IT i energetike, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat je, ispred kompanije Schneider Electric, predstavila Sanja Grozda. Wellbeing zaposlenih u opisu novog radnog mesta “Koliko vas je […]

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]

Pobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurseUspešne HR pričePobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurse

Na ovogodišnjoj, Sedmoj konferenciji HR Experience, tradicionalno je posebnu pažnju izazvao takmičarski deo projekta “Uspešne HR priče”, koji je pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Pet pobedničkih priča se nadmetalo za nagradu publike, koja je glasanjem na samoj konferenciji izabrala “New Wint” […]