Pređi na glavni sadržaj

Uspešne HR priče u doba pandemije: Kompanija Vip mobile

HR Lab
Autor
4. maj 2020.
·3 minuta za čitanje

Ekipa iz sektora ljudskih resursa kompanije Vip mobile podelila je sa nama svoja pozitivna iskustva iz organizacije rada u vreme pandemije

Vanredna situacija u zemlji uzrokovana koronavirusom zahteva i vanredne mere organizacije poslovanja, a i naših života kao pojedinaca. Svaki dan se suočavamo sa potrebom za novim odlukama i raznim promenama, velikim brojem pitanja na koje nemamo odgovore, zahtevima da reagujemo brzo i pametno.

Za nas ključno pitanje, u kome se ogledaju i naši ciljevi, jeste kako da našim korisnicima omogućimo kvalitetnu uslugu i povezanost sa prijateljima i porodicom, a našim zaposlenima uslove da svoj posao obavljaju nesmetano i uz maksimalnu zaštitu sopstvenog zdravlja. Svi naši napori u vanrednoj situaciji usmereni su ka ostvarenju ovog cilja.

Izazovi su brojni! Odjednom rad od kuće nije više tako idealan kao kada možemo sami da odaberemo kada želimo da radimo van kancelarije, a kada ne; šta je sve potrebno kolegama na prodajnim mestima i kako to da što pre obezbedimo; kako organizovati korisničku podršku; kako biti dobar lider ako nisi fizički sa svojim timom…

Evo nekoliko važnih tema kojima smo se temeljno posvetili u cilju da kolegama bar malo olakšamo rad u novonastalim okolnostima:

1. Kolege na prodajnim mestima i kolege iz tehničke podrške svakodnevno su na terenu i našim korisnicima pružaju najbolju uslugu. Da bi se maksimalno zaštitili poštujemo sve preporučene mere zaštite i obezbeđujemo dodatna higijenska sredstva. Kolege koji se ne osećaju bezbedno ili ne žele da rade tokom trajanja epidemije imaju mogućnost da koriste odmor ili neplaćeno odsustvo.

2. Rad od kuće nije lako organizovati u uslovima vanrednog stanja. Većina kolega ima nekoga o kome brinu, bilo da su roditelji, bake, deke ili deca, a kojima je potrebno da posvete svoje vreme. Zbog toga kolege svoj rad mogu da oranizuju fleksibilno u periodu od 6.00 do 22.00h, a u dogovoru sa svojim timovima i liderom.

Izazovi koje lideri imaju uz ovakvu organizaciju su brojni, a jedna od naših koleginica je podelila šta je za nju lično, kao lidera, najveći izazov:

„Najveći izazov u kreiranju novih modela rada jeste osećaj pripadnosti i socijalizacija. Šta je prava mera? Kako osigurati osećaj da priradaš timu, da delimo i neke lične price, a da se svi članovi osete sigurno? Najveći izazov jeste održavanje kruga poverenja.“

VIP Mobile 2 - HR Lab

3. Okolnosti u kojima se nalazimo menjaju se iz sata u sat, pa tako i mi iz sata u sat iznova pravimo planove kako im se prilagoditi. U ovakvim situacijama ključna je komunikacija sa zaposlenima! Svakodnevno komuniciramo sa kolegama o dešavanjima i njihovom uticaju na poslovanje, bilo putem mejla bilo putem drugih internih kanala komunikacije.

Ne delimo samo servisne informacije, već delimo sa sa kolegama i našu svakodnevnicu, razmenjujemo savete za uspešnije funkcionisanje i prilagođavanje novonastalim okolnostima, šaljive priče, a nedavno je i naš interni „krizni bend“ izveo kratku svirku za sve kolege.

VIP Mobile 3 - HR Lab4. Vanredna situacija je uticala na to da se u nekim timovima smanji obim posla što nam je ostavilo dosta prostora za učenje i lični razvoj. Obezbedili smo zaposlenima pristup raznim platformama za učenje, posvetili se organizaciji vebinara sa temama relevantnim za trenutne uslove i ponudili im savete i psihološku podršku, kako bi se bolje nosili sa mogućim psihološkim problemima.

Uticaj vanrednih uslova na organizaciju rada je ogroman i promene koje je bilo potrebno da uvedemo i prilagodimo im se su brojne. Verujemo da će sve te promene imati veliki uticaj na organizaciju rada i u budućnosti. Kakva će biti očekivanja zaposlenih po pitanju organizacije posla? Koje su to nove navike stekli? Kako su se potrebe zaposlenih promenile? Ovo su neka su od pitanja koja će se verovatno otvoriti pred poslodavcima.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u BiospringeruUspešne HR pričeKod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u Biospringeru

Kako zaposlene motivisati da bezbednost na radu dožive kao svoju odgovornost, a ne samo kao poštovanje pravila koje je postavio poslodavac? Ovaj izazov je posebno značajan za kompanije koje poseduju fabrike i, generalno, proizvodnju. Kompanija Biospringer iz Sente, koja je od 2018. u vlasništvu francuskog Lesaffre, decenijama poseduje proizvodnju u oblasti prehrambene industrije i biotehnologije. […]

Dijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju  tim i poziciju i pre apliciranja za posaoUspešne HR pričeDijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju tim i poziciju i pre apliciranja za posao

Kompanija Fiscal Solutions je projektom Live oglasi – Zapošljavanje kroz live sesije na inovativan način pristupila rešavanju problema do kojih se dolazi u različitim fazama tradicionalnog zapošljavanja. Njihovi “Oglasi uživo” su privukli pažnju kandidata, IT zajednice, stručnjaka za employer branding, pa i pažnju žirija Infostudovog konkursa za uspešne HR priče. – Live oglas je u […]

Dragan Reščik, ProCredit banka, o projektu  „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanjaUspešne HR pričeDragan Reščik, ProCredit banka, o projektu „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanja

U ProCredit banci verujemo da dobra ideja vredi koliko i dobar tim – a najbolja nastaje kada promeniš perspektivu. Zato smo pokrenuli projekat „Exotic Remote Work“ i omogućili da dva oktobra uzastopno, 2023. i 2024. godine, veliki broj koleginica i kolega kancelariju zameni terasom s pogledom na more, sastanke smo prebacili pod suncobrane, a pauze […]

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]