Pređi na glavni sadržaj

Uspešne HR priče u doba pandemije: Kompanija Vip mobile

4. maj 2020.
·3 minuta za čitanje

Ekipa iz sektora ljudskih resursa kompanije Vip mobile podelila je sa nama svoja pozitivna iskustva iz organizacije rada u vreme pandemije

Vanredna situacija u zemlji uzrokovana koronavirusom zahteva i vanredne mere organizacije poslovanja, a i naših života kao pojedinaca. Svaki dan se suočavamo sa potrebom za novim odlukama i raznim promenama, velikim brojem pitanja na koje nemamo odgovore, zahtevima da reagujemo brzo i pametno.

Za nas ključno pitanje, u kome se ogledaju i naši ciljevi, jeste kako da našim korisnicima omogućimo kvalitetnu uslugu i povezanost sa prijateljima i porodicom, a našim zaposlenima uslove da svoj posao obavljaju nesmetano i uz maksimalnu zaštitu sopstvenog zdravlja. Svi naši napori u vanrednoj situaciji usmereni su ka ostvarenju ovog cilja.

Izazovi su brojni! Odjednom rad od kuće nije više tako idealan kao kada možemo sami da odaberemo kada želimo da radimo van kancelarije, a kada ne; šta je sve potrebno kolegama na prodajnim mestima i kako to da što pre obezbedimo; kako organizovati korisničku podršku; kako biti dobar lider ako nisi fizički sa svojim timom…

Evo nekoliko važnih tema kojima smo se temeljno posvetili u cilju da kolegama bar malo olakšamo rad u novonastalim okolnostima:

1. Kolege na prodajnim mestima i kolege iz tehničke podrške svakodnevno su na terenu i našim korisnicima pružaju najbolju uslugu. Da bi se maksimalno zaštitili poštujemo sve preporučene mere zaštite i obezbeđujemo dodatna higijenska sredstva. Kolege koji se ne osećaju bezbedno ili ne žele da rade tokom trajanja epidemije imaju mogućnost da koriste odmor ili neplaćeno odsustvo.

2. Rad od kuće nije lako organizovati u uslovima vanrednog stanja. Većina kolega ima nekoga o kome brinu, bilo da su roditelji, bake, deke ili deca, a kojima je potrebno da posvete svoje vreme. Zbog toga kolege svoj rad mogu da oranizuju fleksibilno u periodu od 6.00 do 22.00h, a u dogovoru sa svojim timovima i liderom.

Izazovi koje lideri imaju uz ovakvu organizaciju su brojni, a jedna od naših koleginica je podelila šta je za nju lično, kao lidera, najveći izazov:

„Najveći izazov u kreiranju novih modela rada jeste osećaj pripadnosti i socijalizacija. Šta je prava mera? Kako osigurati osećaj da priradaš timu, da delimo i neke lične price, a da se svi članovi osete sigurno? Najveći izazov jeste održavanje kruga poverenja.“

VIP Mobile 2 - HR Lab

3. Okolnosti u kojima se nalazimo menjaju se iz sata u sat, pa tako i mi iz sata u sat iznova pravimo planove kako im se prilagoditi. U ovakvim situacijama ključna je komunikacija sa zaposlenima! Svakodnevno komuniciramo sa kolegama o dešavanjima i njihovom uticaju na poslovanje, bilo putem mejla bilo putem drugih internih kanala komunikacije.

Ne delimo samo servisne informacije, već delimo sa sa kolegama i našu svakodnevnicu, razmenjujemo savete za uspešnije funkcionisanje i prilagođavanje novonastalim okolnostima, šaljive priče, a nedavno je i naš interni „krizni bend“ izveo kratku svirku za sve kolege.

VIP Mobile 3 - HR Lab4. Vanredna situacija je uticala na to da se u nekim timovima smanji obim posla što nam je ostavilo dosta prostora za učenje i lični razvoj. Obezbedili smo zaposlenima pristup raznim platformama za učenje, posvetili se organizaciji vebinara sa temama relevantnim za trenutne uslove i ponudili im savete i psihološku podršku, kako bi se bolje nosili sa mogućim psihološkim problemima.

Uticaj vanrednih uslova na organizaciju rada je ogroman i promene koje je bilo potrebno da uvedemo i prilagodimo im se su brojne. Verujemo da će sve te promene imati veliki uticaj na organizaciju rada i u budućnosti. Kakva će biti očekivanja zaposlenih po pitanju organizacije posla? Koje su to nove navike stekli? Kako su se potrebe zaposlenih promenile? Ovo su neka su od pitanja koja će se verovatno otvoriti pred poslodavcima.

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurseUspešne HR pričePobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurse

Na ovogodišnjoj, Sedmoj konferenciji HR Experience, tradicionalno je posebnu pažnju izazvao takmičarski deo projekta “Uspešne HR priče”, koji je pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Pet pobedničkih priča se nadmetalo za nagradu publike, koja je glasanjem na samoj konferenciji izabrala “New Wint” […]

Imaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenihUspešne HR pričeImaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenih

Kompanija Imaco Systemtechnik posluje u oblasti obrade metala i mašinske industrije i ima stopostotni izvoz u EU. Iako su usmereni na kupce, naglašavaju da im je dugoročno zadovoljstvo zaposlenih predstavlja “jednako važan cilj kao i zadovoljstvo kupaca”. “Mi proizvodimo mašine za različite vrste industrije, ali ne zaboravljamo da iza svih tih mašina, stoje ljudi, koji […]

Najbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”Uspešne HR pričeNajbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”

Nakon zatvaranja konkursa „Uspešne HR priče“, stručni žiri je izabrao najbolje primere iz oblasti ljudskih resursa koji će biti nagrađeni i predstavljeni u okviru programa HR Experience konferencije, 26. maja u Sava Centru u Beogradu. Izbor nije bio lak. Pristigle su 33 HR prakse iz različitih organizacija, a veliki broj zanimljivih i dobrih rešenja učinio […]

Uspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencijeUspešne HR pričeUspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencije

Istraživanja pokazuju da je za zaposlene, a posebno za milenijalce i mlađe generacije, pozitivan uticaj na zajednicu i društvo važan koliko i ambicija da kupe svoj stan ili kuću i da imaju visoke zarade. Prepoznavši u ovom trendu svoje zaposlene, takozvane Najnere, kompanija Levi9 je pokrenula 9Inspiration konferenciju sa ciljem da omogući razmenu znanja i […]