Pređi na glavni sadržaj

Da li ste spremni za biznis pozornicu?

HR Lab
Autor
10. februar 2021.
·2 minuta za čitanje

Pozornice su nam se promenile, zar ne? Sada umesto sala za sastanke imamo razne online platforme sa mnogim novim izazovima. Kako se čujemo i vidimo, kamera je uključena ili nije, pažnja je rasuta, publika je nefokusirana… Naša biznis pozornica traži neke nove veštine za svakog od nas koji prezentuje sadržaj, ali traži i one osnovne, najvažnije veštine javnog nastupa. Te najvažnije veštine su iste od vajkada. Nekada trg ili amfiteatar, danas zoom, nekada publika, danas ista ta publika, nekada poziv na akciju, danas isti taj cilj. Nekada se govorništvo učilo od malena – a danas to učimo sa zakašnjenjem, ali učimo.

Šta je vama danas potrebno da biste zabilistali na svojoj pozornici?

I dalje je strah od javnih nastupa u samom vrhu, a trema tema o kojoj se najviše priča, kada govorimo o javnim nastupima. I strah i trema mogu da nam budu pokretači da budemo bolji ili pokazatelji gde je potrebno da najviše uložimo vremena i truda, kako bismo se osećali bolje u ulozi govornika.

Zamislite situaciju u kojoj se osećate kao da je upravo iza vas prezentacija, sastanak, obraćanje kolegama. I sve je prošlo baš kako treba. Vaša poruka je bila jasna i pogodila je pravo u metu, vi ste bili u svom najboljem izdanju, publika je bila zainteresovana i odobravala je sardžaj i sve je prošlo baš kako treba. Cilj je postignut, lavina je pokrenuta i vi sada znate da ste prava osoba na pravom mestu. Tražite povratnu informaciju od svog tima i kažu – bila si sjajna!

Ta, baš ta situacija je moguća. Naravno, potrebno je da definišete polja na kojima treba da izbrusite svoj javni nastup i da krenete u akciju. Spremni?

A akcija je: odlična priprema, način na koji ćemo upoznati publiku, definisanje argumenata, organizacija sadržaja, brzalice, neverbalna komunikacija, kako da savladamo tremu, kako da je ne savladamo ali da nas ne blokira… Ima puno različitih segmenata koji mogu da vam pomognu da budete zadovoljni rezultatom javnog nastupa. Potrebno je da budete spremi da se suočite sa tim kako izgledate, kako se osećate, kako razmišljate dok nastupate i da jasno definišete korist koju ćete dobiti ako postanete samo malo bolji, pa još malo bolji.

Naše biznis pozornice su odlične za vežbu, te ih svakodnevno koristite. I ne zaboravite – nema čarobnih štapića, ali ima čarobnih vežbi i praksi. Baš one će vam biti od pomoći da na toj svojoj pozorici zablistate, jer govornik se ne rađa već se stvara.

Novi kurs na Krojačevoj platformi – pređi put do vrhunskog govornika je spreman za vas.

Više informacija o online treninzima možete videti na stranici: Krojačeva škola biznis ponuda

Maja Gabrijan
Executive Coach

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Motivacija zaposlenih počinje od ličnog razvojaNovostiMotivacija zaposlenih počinje od ličnog razvoja

Na prvi pogled, u mnogim timovima sve deluje besprekorno. Zadaci su završeni, rokovi ispoštovani, projekti predati na vreme. Ipak, iza uredne spoljašnjosti često se krije nedostatak energije. Zamislite firmu u kojoj sve funkcioniše kako treba, ali nema onog dodatnog entuzijazma zbog kojeg ljudi s radošću dolaze na posao i ponosno govore o rezultatima. Upravo ta […]

Rezultati istraživanja Šta to radi zaposlene – fleksibilnost važnija od plateNovostiRezultati istraživanja Šta to radi zaposlene – fleksibilnost važnija od plate

Četvrtu godinu zaredom, Osiguranik, TIM Centar, Rezilient i Infostud predstavili su rezultate istraživanja „Šta to radi zaposlene“, koje donosi najsveobuhvatniji pregled potreba, očekivanja i percepcija zaposlenih u Srbiji. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3.111 zaposlenih, a oba uzorka su usklađena sa podacima Republičkog zavoda za statistiku, što ga čini u […]

Koliko dugo može da traje rad na određeno vreme kod novoosnovanog poslodavacaNovostiKoliko dugo može da traje rad na određeno vreme kod novoosnovanog poslodavaca

Ugovor o radu, kojim poslodavac i zaposleni zasnivaju radni odnos, može da se zaključi na neodređeno ili određeno vreme. Zakon o radu određuje da poslodavac ne može da angažuje radnika po ugovoru o radu duže od dve godine, osim u zakonom predviđenim izuzecima. Jedan od izuzetaka jeste i ugovor kod novoosnovanog poslodavca, što je tema […]

Stigli su rezultati četvrtog istraživanja “Šta to radi zaposlene”NovostiStigli su rezultati četvrtog istraživanja “Šta to radi zaposlene”

I ove, 2025. godine, četvrti put zaredom, Osiguranik, Tim Centar, Rezilient i Infostud, sproveli su najveće istraživanje benefita i wellbeing podrške zaposlenih u Srbiji: “Šta to radi zaposlene”. U istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3111 zaposlenih, što ga čini najobimnijim do sada. Oba uzorka su usklađena sa zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, […]