Pređi na glavni sadržaj

Zatišje u zapošljavanju kao šansa za dolazak do kvalitetnih ljudi

10. jun 2020.
·3 minuta za čitanje

– Kada je ponuda poslova manja, tada je pravo vreme za oglašavanje!
– Otkud sad to?
– Pa, vanredno stanje je gotovo, a konkurencija je još uvek manje aktivna, što je dobar trenutak da za oglašavanje i ostvarivanje konkurentske prednosti bez dodatnih ulaganja.

Zapošljavajte dok još ima onih koji oklevaju

Ukoliko se oglasite u periodu kada je nadmetanje za kandidate slabije izraženo, kao što je sada slučaj, uspećete da privučete i zaposlite bolje kandidate nego kada je ponuda poslova najveća. Čak i ako ste slabije brendirani  kao poslodavac i manje poznati na tržištu možete biti mnogo uspešniji u periodu kada vlada zatišje i doći do kvalitetnijih kandidata nego inače.

Radi se o posebnoj strategiji regrutacije koja podrazumeva zapošljavanje u kontra ciklusu od konkurencije, a koju sada imate priliku da s uspehom primenite.

Prvo ispratite šta se dešava sa konkurencijom

Saznajte šta se trenutno dešava s konkurencijom. Ko je zamrzao dalja zapošljavanja? Ko smanjuje broj zaposlenih? Ko je slao zaposlene na prinudni odmor? Pronađite odgovor na ta i slična pitanja.

Pogledajte broj sličnih oglasa za posao koji biste da oglasite, ako ponuda nije velika, vaš oglas može da bude dobitna kombinacija i za vas i za budućeg zaposlenog.

Pretražite Profile poslodavaca konkurentskih firmi kako biste videli koliko otvorenih pozicija imaju. Nije zgoreg da posetite i karijerne stranice na njihovim korporativnim sajtovima i proveriti da li imaju otvorene pozicije ili su stali sa zapošljavanjem.

Ako ne znate ko su konkurentske firme s kojima se nadmećete za kandidate onda pitajte kandidate tokom intervjua kod kojih još poslodavaca su konkurisali. Ili naprosto proverite gde su se kandidati od kojih ste odustali, a koji su bili finalisti na ranije oglašenim pozicijama, zaposlili.

Zatim, period zatišja može biti vrlo interesantan ne samo zbog toga što su drugi poslodavci manje aktivni, već i zbog toga što kandidati u istom tom periodu mogu biti mnogo aktivniji nego inače.

Kandidati aktivniji nego ikad

Po pravilu kandidati su aktivniji nego inače, odnosno otvoreniji za nove mogućnosti onda kada se nađu u kriznim situacijama.

Zbog ekonomske krize do koje će doći usled  pandemije neke kompanije će morati da optimizuju broj zaposlenih što će definitivno biti neprijatno iskustvo za zaposlene bez obzira na način sprovođenja.

Zatim, neki kandidati zbog novonastale situacije neće dobiti očekivano unapređenje ili povišicu već smanjenje plate umesto toga, nekima će biti stopirani projekti na kojima su radili ili njihove ideje više neće nailaziti na odobravanje što sve mogu biti razlozi da požele da krenu dalje.

A kako fluktuacija nekada znači odlazak pretpostavljenog ili bliskih kolega to može uticati i na druge zaposlene da razmatraju odlazak iz firme.

Osim oglašavanja upražnjene pozicije u ovom trenutku vam možete biti posebno interesantno i  targetiranje kandidata jer na taj način možete doći baš do onih kandidata koji razmišljaju o promeni posla. Mi smo stalno u kontaktu sa njima i pažljivo pratimo njihove potrebe, pa smo tako među prvima koji saznaju i kada je vreme za promene.

Osim u periodu recesije, kada značajan broj kompanija smanjuje broj novih zapošljavanja, dok neke kompanije moraju da idu i na smanjenje broja trenutno zaposlenih, do zatišja dolazi i u uobičajenim okolnostima i to više puta godišnje. To je uglavnom  vreme godišnjih odmora, kao i vreme pri kraju fiskalne godine kada je budžet predviđen za potrebe zapošljavanja potrošen. Ovo je i period kada su u nekim branšama ili profesijama veliki poslovi završeni, kao što je, recimo, u računovodstvu predaja završnog računa i slično.

Ono što se može zaključiti jeste to da iako je ponuda poslova iz dana u dan sve bolja, situacija nije još na onom nivou kao pre uvođenja vanrednog stanja. Sa druge strane, kandidati su aktivniji nego inače i veće je interesovanje za pronalaskom novog odnosno promenom postojećeg posla. Zato je bitno iskoristiti trenutak. Možda je ovo dobra šansa za vas da dođete do onih ljudi koje na tržištu inače nije lako naći.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaKako ChatGPT može da pomogne HR-u?

Više je nego jasno da veštačka inteligencija postaje deo naše svakodnevnice. Ali to što je prisutna, ne znači i da će nam nužno biti korisna, pogotovo ako ne znamo kako da je upotrebimo. Kada je ChatGPT u pitanju mnogi se ne upuste u korišćenje jer smatraju da im je potrebno opsežno istraživanje, testiranje i kompleksna […]

Regrutacija i selekcijaZapošljavanje zbog veština, a ne prethodnog iskustva

Dobrodošli u sezonu masovnih otpuštanja! Talas, eru, trend, kako god to želite da nazovete. Masovnost otpuštanja je trenutno tolika, da postoje organizacije koje se bave samo time, pa tako, kod najveće od njih, možemo da pročitamo, da su samo kompanije koje se bave tehnologijom u 2022. otpustile 164 hiljada ljudi (više od 1.000 kompanija je […]

Regrutacija i selekcijaIstina ili laž: Koliko kandidati „naduvavaju“ svoj CV?

Čak 78% kandidata frizira svoj CV kako bi dobilo posao, pokazalo je istraživanje. Hajde da vidimo u pogledu čega se obično ne govori istina i kako na to gledaju menadžeri koji vode proces regrutacije i selekcije Najčešće neistine i poluistine Kandidati najviše, svesno ili nesvesno, govore neistine u pogledu toga koliko dobro vladaju određenim znanjima […]

Regrutacija i selekcijaKako je Žika promenio proces regrutacije i selekcije u A1?

Nije da je Design Thinking tek sada „zavirio“ u A1 prostor, ali smo možda tek prošle godine uspešno prvi put „prohodali Design Thinking korake bez držanja za ruku” 😊! Baš zato nam je bilo važno da podelimo ovo iskustvo sa svima kojima je cilj da dizajniraju bolja iskustva za svoje zaposlene i to koristeći metodologiju […]