Pređi na glavni sadržaj

Recept za uspeh – regrutaciona kampanja skrojena po meri čoveka

13. februar 2020.
·5 minuta za čitanje

Da li postoji recept za uspeh kada je u pitanju zapošljavanje deficitarnih kandidata? U poslednje vreme, kao partner koji pomaže kompanijama da zaposle najbolje ljude, sretali smo se sa različitim reakcijama sa druge strane. Od kompanija koje još nisu spremne da se suoče sa novim procesima, preko onih koje znaju da je važno upravljati svojim brendom poslodavca, ali u datoj fazi žele samo da sprovode ad hoc aktivnosti kako bi doprli do željenih kandidata, pa do nama omiljenih 😊 koje su svesne da je za pozicioniranje kompanije kao poželjnog poslodavca potrebna strategija, investicija, pravi partneri i dobar akcioni plan.

Kada shvate gde su na tom putu i šta su im najveći izazovi, mi smo tu da im pružimo podršku i zajedno nađemo najbolje rešenje. Sjajno iskustvo imali smo sa Atlantic Grupom , kada smo zajedničkim snagama za kratko vreme uspeli da postignemo vrlo konkretne rezultate u dovođenju dobrih kandidata.

Šta je dovelo do toga da Atlantic Grupa u periodu od mesec i po dana reši svoj gorući problem i ostvari neometano zatvaranje svih radnih mesta širom Srbije?

Odgovor je da ne postoje brza, jednostavna, niti jeftina rešenja.

Atlantic Grupa je pratila efekte svoje EB strategije, koju je komunicirala kroz naslov Okean prilika i dosta brzo uočila da postoji jedna “morska dubina” koju nisu obuhvatili kreativnim pristupom, koji jeste dao rezultate u efikasnom zapošljavanju mnogih drugih ciljnih grupa. Ali, šta ako u tom okeanu postoje kandidati koji prolaze “ispod radara” klasičnih employer brending aktivnosti, a od velikog su značaja za funkcionisanje na svih osam tržišta gde ova kompanija od 5000 zaposlenih posluje?

Magacioneri, unapređivači prodaje na terenu, merčendajzeri, refileri i zaposleni u proizvodnji tzv. blue collar je ciljna grupa esencijalna u poslovanju FMCG kompanije, a koja zahteva poseban strateški pristup što je Atlantic Grupa brzo prepoznala i čemu se prilagodila.

Atlantic Grupa Magacioneri 3 - HR Lab

Važno je znati kome se obraćamo

Atlantic Grupa je naš stalni klijent i već su preko našeg sajta zapošljavali različite profile, uključujući i blue collar profile, ali su tokom vremena uvideli da sa njima imaju većih problema.

Šta je napravilo razliku i ovog puta dovelo do uspešno zatvorenog konkursa? Pre svega, Atlantic je razumeo i uvažio potrebe ljudi koje želi da zaposli.

“Naravno ovo je osnov svake komunikacije, no tek kada smo videli komentare potencijalnih kandidata na prethodna oglašavanja pozicija i uvideli da ne možemo u godinu dana da zatvorimo 8 radnih pozicija u magacinu postalo nam je očito da treba dobro da zasučemo rukave. Prva stvar koju smo napravili jeste da smo s biznisom prošli kompletan paket benefita za zaposlene i dogovorili određena unapređenja, kako bi im pružili priliku za više od pristojnog posla i pristojne plate – priliku za lep život. Ubrzo smo definisali dodatne stimulacije na platu, dobre smene, slobodne vikende i prilike da u poslu uče, rastu i naravno uživaju.“ – podelila je s nama Tina Miličić, senior specijalista za employer brending i kulturu u Atlantic Grupi.

Tina Milčić - Atlantic Grupa - HR Lab

Maksimalno su se stavili u cipele svog kandidata kako bi razumeli kome se obraćaju i kako to treba da rade: ljudima koji žele jasne i konkretne informacije o uslovima, dostupne na njima jednostavan i praktičan način. Zato je pojednostavljen proces konkurisanja. Kandidatima je omogućeno da dobiju sve informacije koje žele o uslovima putem pozivanja telefonskog broja, te da konkurišu umesto slanja biografije putem imejla (čak i da se predstave telefonski), umesto preko sistema koji je, dosta verovatno, komplikovan za ovu ciljnu grupu. Napravljen je i sajt koji je specijalno bio namenjen konkurisanju na oglas za magacionera – magacioneri.rs.

Grupacija Poslovi Infostud je dugo na tržištu zapošljavanja, tako da dobro poznajemo mapu tog polja koja se menja iz dana u dan. Sve nove potrebe koje nameće novi talas deficitarnosti pojedinih kandidata, izazove sa kojima se suočavaju poslodavci, potrebe, očekivanja i ponašanja kandidata, mi pratimo i na taj način uspevamo da klijentima ponudimo najbolja rešenja.

Atlantic Grupa je napravila posebnu strategiju komunikacije ka ovoj ciljnoj grupi, odabrala naš sajt za primarni kanal ka potencijalnim kandidatima i predstavivši im se na pravom mestu i na pravi način kao dobar poslodavac:

Prvi tekst je govorio o tome na šta bi kandidati trebalo da obrate pažnju prilikom potrage za poslom, da bi na kraju veoma uspešno skrenuo pažnju čitaocima na sve benefite koje pruža Atlantic Grupa.

Drugi tekst je na prirodan i pitak način doneo čitaocima iskustva već zaposlenih na poziciji magacionera. Fokus su iskusno stavili na jednu od najvažnijih stvari koje kandidati žele da znaju “Da li mogu da se zamislim tamo?” “Kako je raditi na toj poziciji?” i uspešno odgovorili na ova pitanja.

Treći tekst bio je podsetnik na istek konkursa, sa pozivom kandidatima da postanu deo “Okeana prilika”, u kojoj se zapravo akcentuje mogućnost mobilnosti unutar kompanije.

Atlantic Grupa Magacioneri 2 - HR Lab

Kako doći do kandidata?

Kada je kvalitetan i ciljan sadržaj kreiran, sledeći korak bio je naći ljude koje to zanima. Naše komunikacijske taktike i razvijeni kanali dobar su poligon da se ova poruka pošalje.

Prvi alat je naša mejling lista, sa bazom od preko 100.000 kandidata koji od nas dobijaju vesti sa tržišta zapošljavanja. Osim toga, Fejsbuk je definitivno mesto na kome ova ciljna grupa boravi i to je bio dobar način da iskoristimo snagu naše zajednice na ovoj društvenoj mreži i dođemo do najboljih kandidata.

Rezultati kampanje:

Doseg objava: 48.398

Interakcije sa objavama: 4.111

Ukupno za celu kampanju: 2.400 prijavljenih, preko 90 zaposlenih!

Kako je kampanja postigla neverovatan odziv kod željene ciljne grupe, Atlanticov tim za zapošljavanje od pristiglih je prijava kreirao i bazu potencijalnih budućih kandidata i na taj način napravio čvrst osnov za buduće potrage. A koliko je odgovarajućim sadržajem i snagom kanala kojima Poslovi raspolažu skrenuta pažnja na kompaniju, govori i porast posete profilu poslodavca Atlantic Grupe na našem sajtu za preko 300% u odnosu na isti period prethodne godine.

Ova kampanja je pokazala da se strateškim pristupom, uloženim dodatnim resursima i pametnim poznavanjem svoje ciljne grupe mogu postići odlični rezultati čak i kada na raspolaganju nemate puno vremena. Ako ste i vi spremni da u potrazi za najboljim kandidatima upotrebite sva “oružja”, uvek možemo običan oglas za posao zajedno pretvoriti u čitavu paletu mogućnosti. Javite se! 😊

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]