Kompanija Fiscal Solutions je projektom Live oglasi – Zapošljavanje kroz live sesije na inovativan način pristupila rešavanju problema do kojih se dolazi u različitim fazama tradicionalnog zapošljavanja. Njihovi “Oglasi uživo” su privukli pažnju kandidata, IT zajednice, stručnjaka za employer branding, pa i pažnju žirija Infostudovog konkursa za uspešne HR priče.
– Live oglas je u stvari webinar – razgovor o konkretnoj poziciji, kroz koji članovi našeg tima odgovaraju uživo na pitanja kandidata i govore o kompaniji, o izazovima posla, o tome koje osobine i iskustva bi bile prednost. To je način da rekrutment bude što transparentiji i da se privuku upravo oni kandidati koji su i kompetentni i zainteresovani za tu poziciju i za rad u našem timu“, kaže Dijana Lukić, HR menadžerka kompanije Fiscal Solutions.
Koje nedostatke klasičnog pristupa u toku samog apliciranja nastojite da unapredite Live oglasima?
– Postoje razni nedostaci klasičnog pristupa. Prvobitno smo krenuli iz perspektive svakog potencijalnog zaposlenog: nekad „tradicionalni“ oglasi za posao moraju da budu što kraći da stanu na jedan A4 format i ne može se napisati sve što bi potencijalnog zaposlenog moglo da interesuje. Sada kada i kompanije i sami zaposleni veliku važnost pridaju konceptu “cultural fit”, odnosno uklapanju u kulturu kompanije, značajno je što live oglasi daju notu personalizacije, tako da se potencijalni zaposleni upoznaje sa kompanijom, pozicijom, kulturom, pa čak i timom pre nego što odluči da aplicira. Cilj je omogućiti kandidatima da donesu informisane odluke pre nego što se prijave na konkurs. Dešavalo nam se nekoliko puta da sami kandidati na intervjuu kažu da neka pozicija ipak nije za njih, ili jednostavno da za nešto što je nama važno, kandidati osete da to prirodno nije njihova uloga i da se oni ne osećaju prijatno i komforno. Na primer, za neke pozicije očekuje se od zaposlenih da organizuju webinare na razne teme i naravno da je normalno da se neće svako osećati prijatno u toj ulozi. Kada kandidati saznaju dovoljno o poziciji, timu, kulturi kompanije na ovaj način, jedan broj njih koji su to drugačije zamišljali ili nemaju potrebne kompetencije, odustaju. Smanjuje se broj nepotrebnih intervjua i ubrzava donošenje odluka. To čini i proces selekcije efikasnijim.
Koje su prednosti Live oglasa koje ste uočili za novozaposlene i kompaniju nakon završene selekcije?
Ima raznih prednosti. Iz percepcije kompanije novi zaposleni su već upoznati sa timom, dobijaju informacije, na primer, kako izgleda onboarding, odnosno prvi dani uvođenja u posao i upoznavanja sa timom i kompanijom. Što se tiče percepcije novozaposlenih, kroz anketu smo shvatili da mnogo lakše ulaze u proces prijave na poziciju ako smatraju da su „dobar fit“ kada pogledaju oglas. U komunikaciji sa Team leadom ili Hiring menadžerom su opušteniji jer znaju šta se očekuje od njih, a imaju i osećaj da su se već „upoznali“ sa ljudima sa kojima će raditi. Manja doza nervoze olakšava proces regrutacije.
Da li ovi interaktivni video formati omogućavaju autentičniju sliku o poziciji, timu i kulturi kompanije?
– Sigurno. Autentično je baš to što kandidat odmah upoznaje ljude u kompaniji, naša očekivanja, dobija detaljne informacije o poziciji, njenim dobrim i lošim stranama. Ovim live oglasom, dajemo odgovore na neka učestala pitanja kandidata kao što je “kako izgleda radni dan ”. Trudimo se da ne pričamo samo o savršenim danima. Za razliku od klasičnih pisanih oglasa, kandidati mogu postavljati pitanja u realnom vremenu, što omogućava dvosmernu komunikaciju. Umesto marketinški filtriranog opisa pozicije, dobijaju mnogo realniju sliku radnog okruženja, tima i izazova koje ih očekuju.
Kako donosite odluke koje pozicije će biti oglašene na ovaj način?
– Trudimo se da sve pozicije budu „oglašene“, ali dešava nam se da za neke to ne uradimo. Za većinu naših pozicija smo kandidate pronašli baš preko live oglasa. Ako nam se opet otvori pozicija, live oglas je dostupan na na našem youtube kanalu i zainteresovani ga mogu pogledati. Snimljene sesije ostaju dostupne i nakon emitovanja, pa su vredan resurs i za buduće kandidate.
Kakvi su tehnološki i organizacioni aspekti Live oglasa? Da li kolege koji su uključeni u kreiranje Live oglasa dobijaju dodatan media trening?
– Generalno, kultura kompanije je takva da nam webinari nisu strani, kako interni tako i eksterni. Pre par godina se radilo u potpunosti na daljinu, i tokom Covida smo se baš trudili da imamo razne webinare na razne teme, zarad edukacije. I sada kada smo izašli iz te ere trudimo se da nastavimo kulturu prenosa informacija putem webinara.
Kakav je odziv kandidata? Kakve su reakcije novozaposlenih, njihovih kolega i menadžera?
– Onboarding retention rate nam se povećao, što je i bio interni cilj – da selekcija bude kvalitetna u smislu zadržavanja novozaposlenih. Takođe, na intervjuima sada već pričam sa kandidatima kao da se znamo, spominju zaposlene koje su videli u live oglasu kao da su deo njihovog tima, što je jako pozitivno iskustvo. Javljaju nam se i ljudi koji su videli samo live oglas na youtubu. Za nekoliko pozicija smo od kandidata saznali da se ne bi ni prijavili da nisu videli oglas, koji im je pomogao da prebrode strah.
Kakav je uticaj lajv oglasa na EB, odnosno brend poslodavca, kompanije Fiscal Solutions?
– Pozicioniramo se kao inovativan poslodavac koji otvoreno komunicira sa kandidatima. Kroz live oglase, kao i podkast “Riba smrdi od glave”, koji vodi naš osnivač Darko Pavić, trudimo se da budemo što transparetniji poslodavac.

