Skip to main content

Dragan Reščik, ProCredit banka, o projektu „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanja

HR Lab
Autor
29. oktobar 2025.
·4 minuta za čitanje

U ProCredit banci verujemo da dobra ideja vredi koliko i dobar tim — a najbolja nastaje kada promeniš perspektivu. Zato smo pokrenuli projekat „Exotic Remote Work“ i omogućili da dva oktobra uzastopno, 2023. i 2024. godine, veliki broj koleginica i kolega kancelariju zameni terasom s pogledom na more, sastanke smo prebacili pod suncobrane, a pauze za kafu uskladili sa šumom talasa, kaže Dragan Reščik, šef Odeljenja za ljudske resurse u ProCredit banci Srbija.  

O projektu „egzotičnog rada na daljinu“, koji je na Infostudovom konkursu za najuspešnije HR priče izazvao veliku pažnju, Dragan Reščik kaže:  

– ProCredit Banka je u okviru projekta “Exotic Remote Work” organizovala u dve uzastopne godine ukupno 80 zaposlenih, koji su u grupama po 10 koleginica i kolega radili i učili iz vila na na Krku, 2024. i na Kipru, 2023. godine. 

Šta je Banka obezbedila a šta su svi zajedno, i zaposleni i poslodavac, dobili ovom neobičnom idejom koja cilja iskustvo zaposlenih, tim bilding, brendiranje poslodavca, organizaciju rada i druge važne aspekte poslovanja? 

– Prevoz i smeštaj (da, i grejani bazen!) obezbedila je Banka, a kolege su ponele laptop i dobru volju. Rezultat? Odličan feedback kolega, povezivanje, više prijava eksternih kandidata, veća prepoznatljivost brenda, odličan “buzz” interno i eksterno — i to uz trošak manji od minimalne nedeljne bilbord kampanje u glavnom gradu.   

Ove godine, iako je oktobar tradicionalno bio rezervisan za našu “egzotičnu kancelariju”, zbog velikog IT projekta koji realizujemo krajem godine odlučili smo da treću sezonu Exotic Remote Work projekta pomerimo za proleće naredne godine – jer znamo da dobre stvari zaslužuju pravi trenutak. 

Čemu je PCB težila kada je pokrenula ovaj projekat? Koji su bili razlozi i ciljevi Banke? 

– Želeli smo da osvežimo rutinu, zbližimo ljude iz različitih timova i pozicija, ubrzamo razmenu znanja i da dodatno rasplamsamo varnicu zbog koje volimo svoj posao. Ciljevi su bili jasni: povećati timsku sinergiju, razmenu ideja u opuštenoj atmosferi, ali zašto da ne – i ojačati employer branding kroz iskustvo koje se ne zaboravlja.   

Kako birate zaposlene koji učestvuju u „egzotičnom radu na daljinu“? Sada je već veliki broj zaposlenih bio obuhvaćen projektom. Ima li ikakvih ograničenja u pogledu učešća , na primer, u pogledu radnih mesta, dužine rada u ProCredit banci? 

– Prijava je bila otvorena putem internog sistema, a odabir – “iz šešira”, kako bismo ostali maksimalno fer i podstakli mešanje timova i profila. Interesovanje je bilo ogromno (više od trećine zaposlenih obe godine), a prijave su „prštale“ već prvih sat vremena. Godišnje idu četiri grupe × 10 ljudi, pa rotacija prirodno omogućava da šansu dobije što širi krug kolega.   

Neko će reći da projekat zvuči pomalo ekstravagantno: veliki broj zaposlenih u luksuznoj vili sa bazenom koji se greje. Da li smatrate da su troškovi veliki s obzirom na ostvareno, s obzirom na ciljeve i budžete? 

– Znamo da “vila + bazen” zvuči kao Instagram, ali brojke jasno pokazuju: projekat nas je koštao manje od minimalne nedeljne bilbord kampanje u jednom gradu, a doneo je 55% više prijava po oglasu i 28,5% rasta prompted awareness-a. To je ROI sa osmehom.   

S obzirom da kažete da je projekat zapravo jeftiniji od nekih marketinških kampanja i dostupniji nego što deluje, koje kompanije i profili zaposlenih najviše imaju koristi? Šta ste saznali o zaposlenima ProCredit banke u nestandardnom okruženju? 

– Ovakav format posebno prija organizacijama koje žive od znanja i saradnje (IT, finansije, product, analitika, prodaja). Kod nas se pokazalo:  

  • Crossteam efekat – kad se back office, prodaja i IT/analitika nađu pod istim suncobranom, brže se spajaju tačke i projekti “kliknu”. 
  • Mikro-mentorstva – seniori spontano drže “mini-sesije” pored bazena, a juniori postavljaju više pitanja kad nema formalne konferencijske sale. 
  • Introverti dobiju glas – manje grupe u opuštenom ambijentu izvuku ideje koje u velikim salama ponekad ostanu neizrečene. 

Sve to je doprinelo onom čuvenom “101% pozitivnih utisaka”. Taj jedan procenat je “bonus” entuzijazma, jer smo u povratnoj evaluaciji učesnika naišli na ocenu koja je veća od predviđene maksimalne. 

Koji su rizici ovog projekta? Da li ste razgovarali sa zaposlenima o izazovima koje nosi? 

– Jesmo. Transparentnost pre polaska rešava 80% potencijalnih problema. Zato smo otvoreno adresirali: 

  • Percepciju pravednosti (nasumični odabir + rotacija kroz godine); 
  • Biznis kontinuitet (grupe se biraju tako da kritične funkcije ostanu pokrivene); 
  • Zamor i distrakcije (jasne preporuke fokusa tokom radnog vremena); 
  • Bezbednost i reputaciju. 

Koje su koristi od projekta Exotic Remote Work? Kako utiče na angažovanost, lojalnost zaposlenih, fluktuaciju? 

Na kratkom roku: više energije, povezivanja i kreativnih “aha!” trenutaka.   

Na dužem, brojke govore jasnije od reči: 

  • +55% prijava po oglasu za posao – potvrdili smo da smo banka za koju ljudi žele da rade 
  • +28,5% prompted awareness brenda – ljudi su čuli za nas, zapamtili nas 
  • ~8% fluktuacija u poređenju sa industrijom gde je prosek ~16% – duplo niža stopa 

Koje su prednosti za brend poslodavca? Šta banka signalizira potencijalnim kandidatima, osim fleksibilnosti? 

Poruka je trostruka: 

1. Poverenje i zrelost

Ne merimo produktivnost po tome koliko sati se sedi u kancelariji. Verujemo da su ljudi profesionalci koji znaju da ispune profesionalna očekivanja – bilo da rade sa Novog Beograda ili sa Krka. To je kultura odgovornosti, ne kontrole.  

2. Inovacija i hrabrost

Bankarski sektor se često doživljava kao konzervativan i pomalo dosadan. Mi pokazujemo da profesionalnost ne mora da znači ukočenost. Možemo da budemo i pouzdani i zabavni, i striktni po pitanju standarda i fleksibilni po pitanju načina rada. 

3. Investicija koja ima smisla 

Ekstravagancija nije u ceni – već u ideji. Projekat košta manje od nedeljnog bilboarda, a donosi godine reputacije. Pokazujemo da pametna organizacija ne mora da troši brutalne budžete da bi stvorila vrednost.  

I na kraju, možda najvažnije: signaliziramo da niste broj – vi ste osoba, deo tima, neko ko zaslužuje da radi u okruženju koje ga inspiriše. Jer mi jesmo banka, da – ali pre svega, zajednica ljudi koji veruju jedni u druge. 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Newsletter - employment and labor market news, educational and entertaining texts, and event announcements for HR and entrepreneurs.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]

Pobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijomUspešne HR pričePobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijom

Jedna od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče je prošlogodišnji projekat najvećeg privatnog zdravstvenog sistema u Srbiji, organizacije MediGroup. U pitanju je projekat “Kanu Transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti”, koji je na ovogodišnjoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, predstavila Ivana Pejak ispred Medigroup.  – Zamislite da ste u […]

Pobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanijeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanije

Projekat “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric koja posluje u oblasti IT i energetike, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat je, ispred kompanije Schneider Electric, predstavila Sanja Grozda. Wellbeing zaposlenih u opisu novog radnog mesta “Koliko vas je […]

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]