Pređi na glavni sadržaj

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

5. mart 2025.
·3 minuta za čitanje

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. Iako ovo dosta često važi za marketing kao takav, EB se ipak od njega razlikuje. Negde na prekretnici ljudskih resursa i marketinga, brend poslodavca priča priču koju je moguće uspešno reći i sa malo ili nimalo novčanih sredstava. Sve što je potrebno je malo kreativnosti.  

Društvene mreže su vaš najmoćniji alat  

Jasno je da danas svako može da postane viralan, i baš to treba iskoristiti na pravi način. Bez obzira na to ko je vaš idealni budući zaposleni koga targetirate, najviše vremena provešće pred telefon. Što znači da je kampanja usmerena na društvene mreže efikasnija od one koja je usmerena na tradicionalne medije, poput televizije, radija, novina ili klasičnog oglašavanja korišćenjem reklamnog prostora. 

Kreativno osmišljena kampanja koja privlači pažnju i stvara “viralnost” jeste odlična strategija za EB, ali kako je postići? Stavite fokus na ono što zaposleni zaista žele da čuju a to je – kako zapravo izgleda raditi u vašoj kompaniji. Pružite im što više materijala koji je transparentan, sirov, realan. Da li se vaši zaposleni organizuju da zajedno kolima idu na posao? Da li imate kafeteriju gde svi obožavaju burgere četvrtkom? Da li je uobičajeno da imate unapređenja jednom godišnje? Da li imate česta putovanja u inostranstvo? Da li često koristite Slack u komunikaciji? 

I to nas dovodi do narednog najefikasnijeg alata svake EB kampanje. 

Najbolji ambasador brenda poslodavca je zadovoljan zaposleni  

Vaši budući zaposleni ne žele da čuju o tome kako je raditi u vašoj firmi od svog budućeg šefa, direktora, vlasnika firme. Oni žele da upoznaju svoje buduće kolege, oni koji već rade za njihove potencijalne poslodavce. Žele da čuju od onih koji već imaju ono što oni pokušavaju da dobiju – poziciju u vašoj firmi. Oni će najbolje znati da podele sa njima sve najbolje stvari, jer će oni biti ti sa kojima će deliti svakodnevnicu. 

I zato, dajte glas svojim zaposlenima, ali ne samo onima na visokim pozicijama, koji će imati spreman PR tekst i izgledati sjajno ispred kamere. Njihovim rečima, iako deluju impozantno, neće tako lako poverovati. Sa druge strane, zadovoljan zaposleni koji će sutra biti njihov najbliži kolega, e to je jako dobar znak da je vaša firma pravo mesto za njih. 

Izađite iz konferencijske sale pravo u lokalnu zajednicu 

Firme uglavnom deluju nepristupačno, sakrivene iza savršeno skockanih sajtova i nejasnih kontakt formi. Kandidati zaziru od pisanja menadžmentu preko mreža, a HR ne može da postigne personalizovan pristup svakom kandidatu. I baš zato je nekada potrebno izaći iz firme i upoznati, potpuno neposredno, lokalnu zajednicu u kojoj se nalaze budući zaposleni. 

Od društveno odgovornih inicijativa, do rada sa mladim talentima, preko sajmova zapošljavanja ili sponzorisanja lokalnog festivala za decu, dosta je mogućnosti da se firma predstavi onako kako želi. U slučaju da je ovo nešto što vam je nepoznato, partnerstvo sa nekim lokalnim organizacijama može da bude odličan prvi korak i probijanje leda. 

Ono što je važno je da se svaka ova mogućnost maksimalno iskoristi – da zaposleni pričaju sa učesnicima, da se skupe kontakti i da se uradi praćenje sa svima koji su zainteresovani. Zato je od velikog budžeta mnogo važniji dobar plan – koji će se ispoštovati! 

Ako bi se dobra EB kampanja svela na dva pojma, to bi bili autentičnost i transparentnost. Ono što kandidati zaista žele da čuju je kako izgleda raditi u vašoj kompaniji. Na sreću, to ne košta ništa. Tako da, počnite od toga! Ostalo će se već rešiti.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]

Zašto je bitno da HR zna šta je „slow work“Employer BrandingZašto je bitno da HR zna šta je „slow work“

Do skoro su, u poslu, pokazatelji vrednosti bili užurbanost, preopterećnost, trčanje, jurcanje, stalno telefoniranje, „multitasking“. Smatralo se da su popunjeni kalendari i žongliranje velikim brojem obaveza simboli nečije produktivnosti i „važnosti“ za kompaniju. Ovaj koncept nazivaju čak i „presenteeism“- praksa da se bude fizički prisutan i vidljiv nevezano za realne rezultate i datu vrednost. Ovi […]

Šta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da  bude)Employer BrandingŠta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da bude)

Employer branding poslednjih godina doživljava veliku ekspanziju. Sve više kompanija ulaže trud da predstavi svoju kulturu, timove i vrednosti – što je sjajno. Ali u toj bujici sadržaja i ideja, sve češće se pitam: da li ponekad zaboravimo zašto smo uopšte počeli da se bavimo employer brandingom? Ne tvrdim da imam sve odgovore. Radeći na […]

Da li su benefiti postali važniji od plate? Trendovi u privlačenju talenataEmployer BrandingDa li su benefiti postali važniji od plate? Trendovi u privlačenju talenata

Ukratko – da. Ali hajde da razumemo zašto!  Za početak, niko ne osporava značaj zarade, ona je neophodna i od nje sve polazi. Ali, ranije je bila jedina važna, što sada uveliko nije slučaj. Šta se zapravo desilo?   Prema istraživanju firme Gallup, kada zaposleni dostignu tačku u kojoj mogu da pokriju osnovne životne troškove, više […]