Pređi na glavni sadržaj

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Senior People Development Program Manager
5. mart 2025.
·3 minuta za čitanje

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. Iako ovo dosta često važi za marketing kao takav, EB se ipak od njega razlikuje. Negde na prekretnici ljudskih resursa i marketinga, brend poslodavca priča priču koju je moguće uspešno reći i sa malo ili nimalo novčanih sredstava. Sve što je potrebno je malo kreativnosti.  

Društvene mreže su vaš najmoćniji alat  

Jasno je da danas svako može da postane viralan, i baš to treba iskoristiti na pravi način. Bez obzira na to ko je vaš idealni budući zaposleni koga targetirate, najviše vremena provešće pred telefon. Što znači da je kampanja usmerena na društvene mreže efikasnija od one koja je usmerena na tradicionalne medije, poput televizije, radija, novina ili klasičnog oglašavanja korišćenjem reklamnog prostora. 

Kreativno osmišljena kampanja koja privlači pažnju i stvara “viralnost” jeste odlična strategija za EB, ali kako je postići? Stavite fokus na ono što zaposleni zaista žele da čuju a to je – kako zapravo izgleda raditi u vašoj kompaniji. Pružite im što više materijala koji je transparentan, sirov, realan. Da li se vaši zaposleni organizuju da zajedno kolima idu na posao? Da li imate kafeteriju gde svi obožavaju burgere četvrtkom? Da li je uobičajeno da imate unapređenja jednom godišnje? Da li imate česta putovanja u inostranstvo? Da li često koristite Slack u komunikaciji? 

I to nas dovodi do narednog najefikasnijeg alata svake EB kampanje. 

Najbolji ambasador brenda poslodavca je zadovoljan zaposleni  

Vaši budući zaposleni ne žele da čuju o tome kako je raditi u vašoj firmi od svog budućeg šefa, direktora, vlasnika firme. Oni žele da upoznaju svoje buduće kolege, oni koji već rade za njihove potencijalne poslodavce. Žele da čuju od onih koji već imaju ono što oni pokušavaju da dobiju – poziciju u vašoj firmi. Oni će najbolje znati da podele sa njima sve najbolje stvari, jer će oni biti ti sa kojima će deliti svakodnevnicu. 

I zato, dajte glas svojim zaposlenima, ali ne samo onima na visokim pozicijama, koji će imati spreman PR tekst i izgledati sjajno ispred kamere. Njihovim rečima, iako deluju impozantno, neće tako lako poverovati. Sa druge strane, zadovoljan zaposleni koji će sutra biti njihov najbliži kolega, e to je jako dobar znak da je vaša firma pravo mesto za njih. 

Izađite iz konferencijske sale pravo u lokalnu zajednicu 

Firme uglavnom deluju nepristupačno, sakrivene iza savršeno skockanih sajtova i nejasnih kontakt formi. Kandidati zaziru od pisanja menadžmentu preko mreža, a HR ne može da postigne personalizovan pristup svakom kandidatu. I baš zato je nekada potrebno izaći iz firme i upoznati, potpuno neposredno, lokalnu zajednicu u kojoj se nalaze budući zaposleni. 

Od društveno odgovornih inicijativa, do rada sa mladim talentima, preko sajmova zapošljavanja ili sponzorisanja lokalnog festivala za decu, dosta je mogućnosti da se firma predstavi onako kako želi. U slučaju da je ovo nešto što vam je nepoznato, partnerstvo sa nekim lokalnim organizacijama može da bude odličan prvi korak i probijanje leda. 

Ono što je važno je da se svaka ova mogućnost maksimalno iskoristi – da zaposleni pričaju sa učesnicima, da se skupe kontakti i da se uradi praćenje sa svima koji su zainteresovani. Zato je od velikog budžeta mnogo važniji dobar plan – koji će se ispoštovati! 

Ako bi se dobra EB kampanja svela na dva pojma, to bi bili autentičnost i transparentnost. Ono što kandidati zaista žele da čuju je kako izgleda raditi u vašoj kompaniji. Na sreću, to ne košta ništa. Tako da, počnite od toga! Ostalo će se već rešiti.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]