Pređi na glavni sadržaj

Šta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišu

31. jul 2025.
·3 minuta za čitanje

Kada je u pitanju privlačenje odgovarajućih kandidata, poslodavcu su na raspolaganju mnogi izvori. Uživo događaji, oglasi za posao, društvene mreže… Ipak, u moru svih tih izvora informacije i vremena potrebnog da se oni kreiraju i održavaju, često se zanemari možda i najvažniji – karijerni sajt.  

Karijerni sajt bi trebalo da bude glavni kanal za privlačenje talenata – mesto na kome budući zaposleni mogu da dobiju sve informacije koje su im potrebne, ali i mesto na kome ćete ih uvesti u priču vaše firme, u kulturu i vrednosti, benefite i karijerni razvoj i mnogo toga još. Karijerni sajt jeste mesto na kome kandidat postane budući talenat vaše firme, ako je urađen na pravi način.  

Ukoliko još uvek nemate karijerni sajt, ne očajavajte. Naravno, i bez njega ćete dolaziti do kandidata ali sada ćemo videti kako karijerni sajt treba da izgleda da biste mogli da privučete što više kvalitetnih kandidata kakve tražite.  

Za početak, karijerni sajt nije mesto, već poruka 

Da se razumemo, karijerni sajt JESTE mesto na kome će se kandidati raspitati o vašim otvorenim pozicijama. Ali to je takođe prilika za slanje poruke za koju ćete biti sigurni da će je primiti – o vašoj firmi i o tome kako je raditi sa vama. 

Ovo su pitanja na koja kandidat treba da dobije odgovor kada otvori karijerni sajt: 

  • Kakav ste vi poslodavac? – Misija, vizija i glavni biznis firme  
  • Kakvi ljudi rade kod vas? – Kultura i atmosfera 
  • Kako izgleda svakodnevnica u vašoj firmi? – Operacije, uslovi rada, radno okruženje 
  • Da li će moći da se uklope? – Ka čemu idete, šta je budućnost firme  

Tek kada kandidatu pružite sve ove informacije, i on se odluči da pošalje prijavu, možete zaista da povećate procenat uspešnosti vaših regrutacionih procesa.  

Šta je ono što ne mora da stoji na karijernoj stranici? 

Postoje neke informacije koje ćete se možda potruditi da stavite na vašu karijernu stranicu a one će izazvati kontra-efekat. Stoga, ili ih potpuno izbacite ili ih, ukoliko su vam važne, ostavite za edukaciju novo zaposlenih. 

Na stranicu nemojte stavljati: 

  • Floskule i narative iz zastarelih brošura firme 
  • Preterano direktna i neformalna obraćanja  
  • Generičke fotografije  
  • Informacije o istoriji firme, učešću na tržištu, promenama koje su se desile ako je sve to duže od jednog paragrafa  

Šta će poboljšati karijernu stranicu? 

Šta bi trebalo staviti umesto toga? Evo nekoliko primera sadržaja koji mogu da obogate vašu karijernu stranicu. 

  •  Iskustva zaposlenih – Ne postoji ništa, ali ništa što više utiče na EB koliko iskustva trenutnih zaposlenih. Ukoliko možete da ih prikažete kroz video, sa imenom i prezimenom, to će učiniti više za brend firme nego bilo koja plaćena kampanja ili marketinška agencija koja ima dobar slogan. 
  • Prikaz procesa selekcije – “Javićemo vam se za nedelju-dve” nije informacija koja donosi vrednost bilo kome. Umesto toga prikažite, po mogućstvu vizuelno, koji su zapravo koraci, kako će izgledati, i koliko će trajati. Bonus je ako napomenete šta se od kandidata očekuje tokom procesa.  
  • Više informacija o uslovima rada – Više nije dovoljno samo nabrojati benefite, štaviše neki benefiti više služe da kandidat odustane od prijave. Umesto da stavite spisak koji mogu da vide u svakom oglasu i pri svakoj prijavi, proširite spisak benefita realnim prikazom kako ga vaši zaposleni koriste.  

Što više primera je neophodno u biografiji kandidata da bi se poslodavac odlučio da je on idealan. Isto tako što više primera kompanija da o tome kako izgleda biti zaposlen tamo, to će kandidatu biti lakše da se u tome pronađe, i da pošalje svoju prijavu.  

Ne zaboravite da optimizujete proces prijave!  

I za kraj, ni najbolji sadržaj stranice neće zadržati kandidata koji mora da popuni još 50 polja da bi poslao svoju prijavu. Uz pomoć AI alata izuzetno je lako izvući te informacije iz biografije kandidata i osigurati se da idealni kandidat ne odustane negde na 23. polju!

Karijerni sajt je ne samo ključan pri zadržavanju kandidata već i jedna vrlo pristupačna investicija, kada je u pitanju EB. Kada se jednom uradi na odgovarajuć način, ostalo je samo da se adekvatno ažurira. Ključ uvek leži u realnim, autentičnim pričama ljudi sa kojima kandidat može da se poveže. Neka sajt reflektuje to u potpunosti!  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Neispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“Employer BrandingNeispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“

Radni odnos se pokreće kroz „ugovor o radu“ gde su definisane mnoge formalne obaveze i prava: zarada, radno vreme, mesto rada, preduslovi za otkaz ugovora o radu i slično. U momentu potpisivanja ugovora o radu, novozaposleni ali i poslodavac kreiraju i jedan neformalan, nepotpisan psihološki ugovor kojim se kreiraju očekivanja obe strane. Ta očekivanja su […]

Meritokratija kao izazov i za HREmployer BrandingMeritokratija kao izazov i za HR

Uspeh se temelji na rezultatima, znanju i trudu. To stanovište se naziva meritokratija i smatra se pravednim stavom. U praksi, mnogo drugih faktora koji nemaju veze sa trudom i učinkom, utiču na nečije unapređenje ili napredovanje u karijeri. O tome se priča po hodnicima kompanija i na društvenim mrežama ali ne i formalno, u biznis […]

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vasEmployer BrandingZašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X […]

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]