Pređi na glavni sadržaj

Kako da osvežite svoj oglas za posao

Senior People Development Program Manager
9. oktobar 2025.
·4 minuta za čitanje

Zlatno pravilo glasi – ukoliko vam je dosadno da pišete svoj oglas – kandidatu će biti dosadno da ga čita. Na sajtu Poslovi Infostud se dnevno objavi oko 200 oglasa pa nije retkost da kandidatima u moru sličnih, baš vaš oglas promakne.

I pored toga dobijate i prijave kandidata koji ne ispunjavaju uslove, što dodatno otežava proces selekcije. Kako možete da izvučete najbolje iz ove situacije, i da dobijete više prijava koje su relevantne?

#1 Skratite svoj oglas za posao! 

Koliko god da je vaš oglas za posao dugačak, sigurno ga možete skratiti. Zašto? Iz istog razloga iz koga kandidati skraćuju svoje biografije – niko nema vremena da čita informacije koje mu nisu ni korisne ni potrebne.

Oglas nije bolji ako je duži, detaljniji, prepun kopiranih fraza i izraza koje niko ne čita, već se samo preleti preko njih. Neka vaš oglas bude usmeren na najvažnije informacije, one koje su presudne i za kandidata i za firmu, a sve ostalo možete podeliti naknadno u procesu, ili ostaviti linkove do sajta gde mogu da pronađu više informacija. 

#2 Zamenite opšte informacije konkretnim primerima.

Nakon što ste iz oglasa izbacili sve ono što je viška, razmislite o tome koliko su informacije koje delite, i smatrate važnim, zaista konkretne i opipljive. Ako je radno vreme jedina brojka u čitavom oglasu, vreme je da to promenite. 

Ako ste stavili da će kandidat obavljati interakcije sa klijentima – koliko je to interakcija u proseku? Ako će biti zadužen za određenu teritoriju – koliko je to klijenata? Ako će obrađivati uplate, koje iznose i koja količina?

Zašto je ovo važno? Zato što daje kandidatu mnogo detaljniji uvid u to kako će mu izgledati svakodnevnica i šta se zaista od njega očekuje. Da li će neko imati 5 ili 25 intervjua nedeljno je jako važan podatak. Ne želite da zaposlite kandidata kome je to isuviše monotono, ili pak isuviše dinamično.

Da biste pronašli, što pre, pravu osobu, morate joj dati dovoljno informacija da donekle i sama zaključi da li je prava, i na osnovu toga donese odluku da li aplicirate. Dok god vam je oglas opšte mesto, do tad će to biti i prijave. 

#3 Dajte oglasu vedrinu i upečatljivost 

Glavno pitanje nije uvek šta će kandidat raditi. Glavno pitanje je, jako često, sa kim.

Kolege i uklapanje u tim su izuzetno važan faktor ne samo u odluci da se neko zaposli, već i da odluči da ostane. Ipak, informacije o samom timu su retko kada deo oglasa. 

Kako bi to moglo da izgleda? Evo nekoliko primera:

  • Svi članovi ovog tima imaju kućne ljubimce, koje jednom mesečno dovode u kancelariju.
  • Polovina članova tima pije kafu, a polovina čaj i raduju se novom članu tima koji će “prevagnuti” na jednu stranu!
  • Veći deo tima uživa u prijateljskim utakmicama basketa svakog vikenda.
  • Prosečna starost tima je 35,5 godina a prosečni radni vek u firmi je 2,5 godine!
  • Svi članovi tima obožavaju da uče strane jezike i takmiče se ko ima duži neprekinut niz na Duolingo! 
  • U timu je trenutno 5 muškaraca i 4 žene, i ukupno sedmoro dece, tri pasa i čak dve zlatne ribice. 
  • Ovaj tim je jednoglasno izabrao finale Igre prestola kao najgori završetak serije, dok su saglasni da je Breaking Bad imao najbolji. 

Od šaljivih odlika samog tima, do važnijih poslovnih informacija, sve što podelite otkriva više o timu i omogućava kandidatu da se zaista vidi kao deo tima, čak i pre nego što uopšte konkuriše. 

#4 Bežite od jednoličnog formata i monotonije

Još jedna stvar koja doprinosi tome da tvoj oglas bude čitaniji jeste forma i njena dinamičnost. Ukoliko i kada je to moguće, koristi drugačije boje, fontove, podvlačenja, boldiranja, paragrafe, logo kompanije, boje kompanije, pa i fotografije.

Često su formati jednobrazni, ali uvek postoji prostora za naglašavanje, korišćenje nabrajanja i slični načini da se istakne ono što je zaista važno. 

Koliko je ovo presudno? Ništa od ovoga nije garancija da će oglas zainteresovati odgovarajućeg kandidata ali svaki korak je korak bliže tome da se to postigne! 

#5 Fokusirajte se prvo na ono što je najvažnije kandidatu, a ne firmi 

I za kraj – najvažnije. Većina oglasa usmerena je na ono što firma želi i smatra da treba da kaže. Počne sa misijom, vizijom, širom slikom firme, zatim opisom posla, uslovima rada, kao i na kraju šta je ono što se traži. 

To dovodi do toga da kandidat otvori oglas, odmah krene da prevlači po njemu i ode do onoga što ga zapravo zanima – prvo čita koji su uslovi rada, a onda čita da li ispunjava uslove.

Tek kada čekira te dve stvari se vraća unazad da pročita opis pozicije i tek onda čita opis firme.

Pa zašto onda pišemo oglase obrnutim redom? Ostavite kraći paragraf na početku kao uvod i onda se fokusirajte na ono što je najvažnije – šta nudite i šta tražite. Posle se raspišite o onome što vam je takođe važno da podelite, ali imajte u vidu da kandidati ne čitaju ništa o firmi ako im ne odgovaraju uslovi, i da ih ne zanima šta bi radili na poziciji za koju ne ispunajvaju osnovne uslove.

Na isti način na koji tražimo od kandidata da prilagodi svoju biografiju potrebama firme, postoji očekivanje da će firma oglas prilagoditi idealnom kandidatu i tako omogućiti da obe strane, što brže i lakše, pronađu odgovarajuću priliku.

Partnerstvo između zaposlenog i poslodavca i počinje tim prvim korakom – objavom oglasa za posao. Način na koji firma uradi ovaj korak diktira kakva će biti komunikacija i odnos kroz sve naredne korake!

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Infostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupeRegrutacija i selekcijaInfostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupe

Zapošljavanje na najvišim menadžerskim pozicijama uvek nosi posebne izazove – od uskog tržišta kandidata, preko specifičnih kompetencija, do pitanja kulturnog uklapanja.  U Inspira grupi smo u poslednjih godinu dana imali potrebu za zapošljavanjem dvoje kolega na C level pozicijama za naša dva biznisa – Infostud i Prodaja delova.  Iz tih razloga smo želeli da na […]

„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompanijuRegrutacija i selekcija„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompaniju

Harvard business School je došao do podatka da je zapošljavanje bivših zaposlenih dostiglo i 20% od ukupnog zapošljavanja. Kompanija Deloitte je pokrenula svoj Alumni projekat koji upravo neguje kulturu zapošljavanja i negovanja bivših zaposlenih. Bivši zaposleni ili „bumerang zaposleni“ su značajna baza za regrutaciju.  Prilično je izvesno da je za svaku kompaniju u nekom trenutku […]

Onboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mestoRegrutacija i selekcijaOnboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mesto

Prvi dan na novom poslu se pamti. A kako, zavisi od „dobrodošlice“. Ako je samo formalna, šolja, rokovnik, „evo ti mejl i šifra“, onda je često jedna od onih mučnih uspomena, o neprijatnosti i nepripadanju. Da ovaj prvi susret sa firmom i kolegama može da prođe i mnogo drugačije, da dobrodošlica može da bude iskrena […]

Šta reći u procesu selekcije da privučete prave talenteRegrutacija i selekcijaŠta reći u procesu selekcije da privučete prave talente

Oh, taj rat za talente! Od kada se ovaj termin prvi put pojavio, narativ se nije promenio. Bez obzira na lošu ekonomsku situaciju, previranja na tržištu, globalizaciju i slične trendove, kompanije i dalje uveliko traže odgovarajuće talente. I, nažalost, često ne uspevaju da ih pronađu.  Regruteri nekada potroše sate tražeći odgovarajuće kandidate, pregledajući biografije i […]