Pređi na glavni sadržaj

Atlantic Grupa: HR priča o plavim okovratnicima i crvenom alarmu

Deficit takozvane blue collar radne snage (plavih okovratnika) na tržištu rada, u Atlantic grupi je 2019. godine doživljen kao crveni alarm. To je kontekst kampanje “Blue is new red” Atlantic grupe, koja je na konkursu za najbolju HR priču koju dodeljuje vodeći sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud, osvojila drugo mesto na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience, dok je Atlantic grupa dobila  i prvu Employer branding nagradu.

HR priču kojom je i započeo proces redefinisanja Atlantic grupe kao poslodavca predstavila je Tina Miličić, koja je u toj kompaniji više od 7 godina.

– Atlantic grupu svi najbolje znamo po ukusima koje stvara, Štarku i Grandu, u pitanju je ne samo kompanija sa 16 proizvodnih pogona, već i distributer najvećih svetskih brendova u regionu i šire, sa 17 distributivnih centara. Kompanija izvozi proizvode na 40 tržišta, a ima predstavništva u 8 zemalja. Zapošljava 5.300 ljudi, od kojih je nešto manje od polovine, njih 2.200, zaposleno u Srbiji – navela je Tina Miličić.

Loša vest, dobra vest

Za Atlantic sve je počelo sponzorisanom objavom na Fejsbuku, gde su, kako je Tina Miličić rekla, ljudi skloniji da budu iskreni i otvoreniji nego na LinkedInu.

– Atlantic grupa je objavila da traži magacionere i povratna informacija im je jasno dala do znanja da kao poslodavac za tu ciljnu grupu nisu dobro percipirani. U Srbiji već vlada nestašica kvalitetne blue collar radne snage, te je situacija doživljena kao alarmantna – rekla je Tina Miličić.

Nakon analize postojeće situacije na tržištu rada i uslova koje Atlantic Grupa nudi za bluecollar pozicije u distribuciji, tim je zajedno sa biznisom, oblikovao nove ponude i radnog okruženja za bluecollar zaposlene koja zadovoljava njihove potrebe i želje: podizanje plata, uređivanje smenskog rada (ne radi se vikendom, prekovremeno se plaća), definisanje karijernog puta i edukacija za razvoj i napredak, dodatni benefiti (redovan dodatak za Božić, regres, uključeni besplatni sistematski pregledi, sportske aktivnosti, razni popusti na kupovinu na rate, pogodnosti kod banaka). Ova, pripremna faza projekta trajala je od maja do jula 2019. godine.

Radi posao koji se zaista isplati

O novim uslovima potencijalne kandidate Atlantic grupa je obaveštavala kroz eksternu employer brending kampanju „Radi posao koji se zaista isplati“. To je druga faza projekta i trajala je od avgusta do decembra 2019. godine. Shvativši da ciljna grupa želi jasnu, jednostavnu i transparentnu komunikaciju, kreirali su nove kanale komunikacije i pojačali i prilagodili već postojeće.

Otvorili su stranicu magacioneri.rs kako bi omogućili komunikaciju skrojenu po meri ciljne grupe. Tu su transparentno davali informacije o uslovima rada (plata i ostali uslovi mogli su da se saznaju putem telefona). Stavljen je fokus na ono što Atlantic grupa nudi kao poslodavac, a kandidatima je omogućena jednostavna prijava (telefonom ili putem e-maila).  Sajt Poslovi Infostud je izabran za glavni medij obraćanja ciljnoj grupi: članci, newsletter, profil poslodavca.

Preko MIDAS-a distribuiran je sadržaj sa sajta Poslovi Infostud na, za ciljnu grupu relevantne, medijske portale. Targetirani sadržaji za podizanje svesti o Atlanticu kao poslodavcu za bluecollar pozicije su komunicirani široj javnosti i preko bilborda i autobusa, na ciljanim područjima gde se najviše kreću ljudi koji pripadaju bluecollar radnoj snazi.

Dva talasa zapošljavanja

– Prvi talas zapošljavanja, odnosno treća faza projekta, trajao je od 1. septembra do 1. oktobra 2019. godine.  Na konkurs za 20 novih zaposlenih se prijavilo 190 ljudi, odnosno dva puta više nego na ostale konkurse za iste pozicije tokom 2019. Pribavljanje kandidata povodom proširenja redovnog poslovanja u ovom periodu je bilo 30% brže, i na dan 1.10. zaposleno je ukupno 28 ljudi – 14 magacionera i 14 refilera – rekla je Miličić.

Potom je sledio drugi talas zapošljavanja, povodom preuzimanja novih principala – Saponie i Kandita i proširenja operativne prodaje internih principala Cedevite i Štarka. To je ujedno bila i četvrta faza projekta: 13. decembra 2019. otvoren je konkurs za 92 novozaposlena u distribuciji širom Srbije. Na konkurs se prijavilo 2.700 ljudi i pozicije su zatvorene do 21. januara iduće godine.

Za sve novozaposlene je organizovan događaj zajedničkog uvođenja u posao, i to je ujedno i peta faza projekta.

Rezultati projekta

Tim Atlantic grupe zadužen za ovaj projekat meri njegovu učinkovitost na više polja. Tu su medijski ključni pokazatelji učinka i pokazatelji učinka vezani za privlačenje i zadržavanje talenata.

Medijski KPI su: 6.000 čitanja za sva 4 teksta objavljena na sajtu Poslovi Infostudu, preko 30.000 ljudi je pročitalo tekstove na svim portalima, više od 6.000 klikova i oko 5 miliona prikazivanja oglasa.

– Zadržavanje na tekstovima preko 2 minuta znači da su zainteresovani, jer smo im pružili razne korisne informacije, zainteresovali ih za uslove rada u Atlanticu, prikazali način obavljanja posla i istovremeno promovisali Alantic kao dobrog poslodavca, rekla je Tina Miličić.

KPI –ovi vezani za talente pokazuju povećanje baze potencijalnih kandidata za bluecollar radna mesta, u bazu potencijalnih kandidata (STRONG i GOOD fit) ušlo je 1.200 kandidata nakon screening, kao i ozbiljan rast poseta profilu poslodavca na portalu Infostud.

– Konačni rezultat: 28 bluecollar pozicija zatvoreno je u prvom talasu zapošljavanja, 92 u drugom talasu zapošljavanja u zadatom roku, oblikovana zavidna baza od 1.200 potencijalnih kandidata zainteresovanih za rad u Atlanticu, postignuta percepcija Atlantic Grupe kao poželjnog poslodavca za ciljnu grupu – ocenila je Miličić.

Ona je napomenula da je bilo i drugih koristi za Atlantic Grupu:

– Ostvareno je veće zadovoljstvo zaposlenih u distribuciji uslovima i radom u Atlantic Grupi, a i ljudi koji pripadaju ciljnoj grupi pričaju jedni drugima o uslovima koje nudi Atlantic Grupa, što je preporuka kojoj se veruje. Poboljšana je vidljivost tima za Zapošljavanje i Employer brending; ojačano je poverenje biznisa; a uspešan model saradnje različitih delova kompanije se sada prenosi na druge projekte zapošljavanja. Sledeća je proizvodnja, zaključila je Tina Miličić.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeKompanija Nelt: Nemoj da maštaš, uzmi karijeru u svoje ruke!

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Nelt. To je ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeRoaming Networks: Zadovoljstvo zaposlenih kao imperativ u kriznim situacijama

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeLjudi u centru Planete

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije HR priče su svojim kvalitetom zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Planeta sport – ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeKompanija WEBCentric i projekat „Outsource dela poslovanja – u selo!”

Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience. Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online […]