Pređi na glavni sadržaj

Pobednička HR priča: Život je dinamičan, a benefiti kompanije Zühlke engineering to prate

Na konferenciji HR Experience, 27. maja ove godine, vodeći sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud je treći put za redom dodelio nagradu za najuspešniju HR priču.

Ove godine je publika na konferenciji za pobednika izabrala HR priču Isidore Ušendić Stošić iz kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”, odnosno Fleksibilne opcije kompenzacije i beneficija za zaposlenog.

Bilo je prijavljeno 31 HR praksi od kojih je stručni žiri u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft) odabrao 5 najboljih koje su prezentovane na HR Experience konferenciji.

Praksa kompanije Zuhlke engineering „Flexible Comp&Ben options for employee”, iskrena je i transparentna priča o tome kako problem, ukoliko mu priđemo širom otvorenih očiju i sa odlukom da na njega reagujemo u skladu sa saznanjima i potrebama, otvara nove mogućnosti za kompaniju, kandidate i zaposlene. Projekat je nastao iz potrebe da kompanija odgovori fleksibilnim i dinamičnim potrebama zaposlenih kroz kreiranje različitih opcija kompenzacija i beneficija. Drugi motiv za realizaciju ovog projekta bio je potreba da Zuhlke engineering isprati trendove i tempo tržišta.

Zühlke je internacionalna inženjerska kompanija, koja je osnovana 1968. godine u Švajcarskoj i sada posluje u 10 zemalja u Evropi i Aziji. Kompanija se bavi razvojem hardware-a i software-a za klijente iz različitih sektora. Isidora Ušendić Stošić je naglasila da se ova HR priča odnosi samo na Zühlke Serbia.

Sonja-Ćetković-i-Isidora-Ušendić-Stošić

Sonja Ćetković i Isidora Ušendić Stošić

– Kancelarija u Beogradu osnovana je 2013, trenutno ima više od 130 zaposlenih i 80% su inženjeri. U 2018. shvatili smo da se dinamika na tržištu IT talenata promenila, te da do tada standardni model kompanije, “isto za sve” više nije bio kompetitivan – rekla je Isidora.

Ili interna ili eksterna analiza

Faza pripreme projekta je započeta u januaru 2019. godine, kada je analiza tržišta (benchmarking) pokazala da su plate i benefiti u skladu sa praksama drugih relevantnih kompanija.

– Osim eksterne analize, rađeno je i interno istraživanje. Povratne informacije zaposlenih su pokazale da su potrebe zaposlenih različite u zavisnosti od životne faze, zbog čega su očekivali više fleksibilnosti od kompanije. HR tim Zühlke Serbia je 2019. godine detaljno analizirao potrebe zaposlenih. Odgovori su bili različiti: “Ja želim da radim i zaradim više”, “Ja želim da smanjim angažovanje na 80%”, “Ja ne idem u teretanu i ne koristim trening budžet – želim da moja plata bude veća”, “Meni bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora” – navela je Isidora Ušendić Stošić.

Ponuditi zaposlenima da izaberu ono što im treba

Planiranje i implementacija projekta je obuhvatila, osim definisanja koncepta i definisanje pravnog okvira, upravljanje promenama i plan komunikacija.

Odlučili su da kao poslodavac budu fleksibilniji i ponude, uz Regularnu, i dve dodatne opcije za zaposlene:

Recharge: za one kojima bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora i Ready: za zaposlene koji žele da rade i zarade više.

– Velika pažnja je posvećena komunikaciji ovih modela. Organizovan je sastanak svih zaposlenih, sesije sa HR-om, sastanci timova 1:1 sa linijskim menadžerom. HR tim je napravio internu sharepoint stranicu. Pitanja i odgovori (Q&A) su dodati na internu stranicu kako bi se zaposlenima dodatno objasnilo šta svaka opcija podrazumeva i otklonile sve nejasnoće.

U cilju promocije nove EB strategije sačinjeni su i posteri sa opisima paketa. Tokom novembra i decembra 2019. godine zaposleni su birali na kom paketu će biti tokom naredne godine. Osim definisanja koncepta, plana komunikacije, plana promene, poseban izazov je bilo i preciziranje pravnog okvira – rekla je Isidora.

Fleksibilnost kao pravac za budućnost

Zadovoljstvo zaposlenih je poraslo, posebno time što imaju mogućnost izbora. Zadovoljstvo ukupnom kompenzacijom je pokazalo najbolji rezultat u poslednjih 5 godina, a i zadovoljstvo zaposlenih kompanijom se povećalo u odnosu na prethodnu godinu.

Govoreći o praćenju rezultata projekta i narednim aktivnostima Isidora je navela da je Zuhlke uspeo da zadrži postojeće zaposlene i raste tokom 2020.

– U prvom kvartalu 2021. godine imamo već 24 prihvaćene ponude a kompanija je ostvarila bolje prihode za 15% u odnosu na 2019. godinu. I dalje ćemo raditi na evaluaciji i unapređenjima, ali ovu vrstu fleksibilnosti vidimo kao pravac za budućnost”, zaključila je Isidora Ušendić Stošić.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeKompanija Nelt: Nemoj da maštaš, uzmi karijeru u svoje ruke!

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Nelt. To je ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeRoaming Networks: Zadovoljstvo zaposlenih kao imperativ u kriznim situacijama

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeLjudi u centru Planete

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije HR priče su svojim kvalitetom zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Planeta sport – ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeKompanija WEBCentric i projekat „Outsource dela poslovanja – u selo!”

Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience. Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online […]