Pređi na glavni sadržaj

Pobednička HR priča: Život je dinamičan, a benefiti kompanije Zühlke engineering to prate

HR Lab
Autor
25. jun 2021.
·3 minuta za čitanje

Na konferenciji HR Experience, 27. maja ove godine, vodeći sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud je treći put za redom dodelio nagradu za najuspešniju HR priču.

Ove godine je publika na konferenciji za pobednika izabrala HR priču Isidore Ušendić Stošić iz kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”, odnosno Fleksibilne opcije kompenzacije i beneficija za zaposlenog.

Bilo je prijavljeno 31 HR praksi od kojih je stručni žiri u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft) odabrao 5 najboljih koje su prezentovane na HR Experience konferenciji.

Praksa kompanije Zuhlke engineering „Flexible Comp&Ben options for employee”, iskrena je i transparentna priča o tome kako problem, ukoliko mu priđemo širom otvorenih očiju i sa odlukom da na njega reagujemo u skladu sa saznanjima i potrebama, otvara nove mogućnosti za kompaniju, kandidate i zaposlene. Projekat je nastao iz potrebe da kompanija odgovori fleksibilnim i dinamičnim potrebama zaposlenih kroz kreiranje različitih opcija kompenzacija i beneficija. Drugi motiv za realizaciju ovog projekta bio je potreba da Zuhlke engineering isprati trendove i tempo tržišta.

Zühlke je internacionalna inženjerska kompanija, koja je osnovana 1968. godine u Švajcarskoj i sada posluje u 10 zemalja u Evropi i Aziji. Kompanija se bavi razvojem hardware-a i software-a za klijente iz različitih sektora. Isidora Ušendić Stošić je naglasila da se ova HR priča odnosi samo na Zühlke Serbia.

Sonja-Ćetković-i-Isidora-Ušendić-Stošić

Sonja Ćetković i Isidora Ušendić Stošić

– Kancelarija u Beogradu osnovana je 2013, trenutno ima više od 130 zaposlenih i 80% su inženjeri. U 2018. shvatili smo da se dinamika na tržištu IT talenata promenila, te da do tada standardni model kompanije, “isto za sve” više nije bio kompetitivan – rekla je Isidora.

Ili interna ili eksterna analiza

Faza pripreme projekta je započeta u januaru 2019. godine, kada je analiza tržišta (benchmarking) pokazala da su plate i benefiti u skladu sa praksama drugih relevantnih kompanija.

– Osim eksterne analize, rađeno je i interno istraživanje. Povratne informacije zaposlenih su pokazale da su potrebe zaposlenih različite u zavisnosti od životne faze, zbog čega su očekivali više fleksibilnosti od kompanije. HR tim Zühlke Serbia je 2019. godine detaljno analizirao potrebe zaposlenih. Odgovori su bili različiti: “Ja želim da radim i zaradim više”, “Ja želim da smanjim angažovanje na 80%”, “Ja ne idem u teretanu i ne koristim trening budžet – želim da moja plata bude veća”, “Meni bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora” – navela je Isidora Ušendić Stošić.

Ponuditi zaposlenima da izaberu ono što im treba

Planiranje i implementacija projekta je obuhvatila, osim definisanja koncepta i definisanje pravnog okvira, upravljanje promenama i plan komunikacija.

Odlučili su da kao poslodavac budu fleksibilniji i ponude, uz Regularnu, i dve dodatne opcije za zaposlene:

Recharge: za one kojima bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora i Ready: za zaposlene koji žele da rade i zarade više.

– Velika pažnja je posvećena komunikaciji ovih modela. Organizovan je sastanak svih zaposlenih, sesije sa HR-om, sastanci timova 1:1 sa linijskim menadžerom. HR tim je napravio internu sharepoint stranicu. Pitanja i odgovori (Q&A) su dodati na internu stranicu kako bi se zaposlenima dodatno objasnilo šta svaka opcija podrazumeva i otklonile sve nejasnoće.

U cilju promocije nove EB strategije sačinjeni su i posteri sa opisima paketa. Tokom novembra i decembra 2019. godine zaposleni su birali na kom paketu će biti tokom naredne godine. Osim definisanja koncepta, plana komunikacije, plana promene, poseban izazov je bilo i preciziranje pravnog okvira – rekla je Isidora.

Fleksibilnost kao pravac za budućnost

Zadovoljstvo zaposlenih je poraslo, posebno time što imaju mogućnost izbora. Zadovoljstvo ukupnom kompenzacijom je pokazalo najbolji rezultat u poslednjih 5 godina, a i zadovoljstvo zaposlenih kompanijom se povećalo u odnosu na prethodnu godinu.

Govoreći o praćenju rezultata projekta i narednim aktivnostima Isidora je navela da je Zuhlke uspeo da zadrži postojeće zaposlene i raste tokom 2020.

– U prvom kvartalu 2021. godine imamo već 24 prihvaćene ponude a kompanija je ostvarila bolje prihode za 15% u odnosu na 2019. godinu. I dalje ćemo raditi na evaluaciji i unapređenjima, ali ovu vrstu fleksibilnosti vidimo kao pravac za budućnost”, zaključila je Isidora Ušendić Stošić.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u BiospringeruUspešne HR pričeKod kuće vas neko čeka: Dora Sel o projektu podizanja svesti o bezbednosti na radu u Biospringeru

Kako zaposlene motivisati da bezbednost na radu dožive kao svoju odgovornost, a ne samo kao poštovanje pravila koje je postavio poslodavac? Ovaj izazov je posebno značajan za kompanije koje poseduju fabrike i, generalno, proizvodnju. Kompanija Biospringer iz Sente, koja je od 2018. u vlasništvu francuskog Lesaffre, decenijama poseduje proizvodnju u oblasti prehrambene industrije i biotehnologije. […]

Dijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju  tim i poziciju i pre apliciranja za posaoUspešne HR pričeDijana Lukić, Fiscal Solutions o projektu Oglasi uživo: Kandidati su u prilici da upoznaju tim i poziciju i pre apliciranja za posao

Kompanija Fiscal Solutions je projektom Live oglasi – Zapošljavanje kroz live sesije na inovativan način pristupila rešavanju problema do kojih se dolazi u različitim fazama tradicionalnog zapošljavanja. Njihovi “Oglasi uživo” su privukli pažnju kandidata, IT zajednice, stručnjaka za employer branding, pa i pažnju žirija Infostudovog konkursa za uspešne HR priče. – Live oglas je u […]

Dragan Reščik, ProCredit banka, o projektu  „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanjaUspešne HR pričeDragan Reščik, ProCredit banka, o projektu „Exotic Remote Work“: Doneo 55% više prijava po oglasu, koštao manje nego bilbord kampanja

U ProCredit banci verujemo da dobra ideja vredi koliko i dobar tim – a najbolja nastaje kada promeniš perspektivu. Zato smo pokrenuli projekat „Exotic Remote Work“ i omogućili da dva oktobra uzastopno, 2023. i 2024. godine, veliki broj koleginica i kolega kancelariju zameni terasom s pogledom na more, sastanke smo prebacili pod suncobrane, a pauze […]

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]