Skip to main content

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Senior People Development Program Manager
26. februar 2025.
·3 minuta za čitanje

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih? 

Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda poslodavca je dugoročan poduhvat, gde se na rezultate dugo čeka, ili nisu lako merljivi. Ulaganje u kampanje, projekte i inicijative koje unapređuju brend poslodavca nije uvek lako opravdati, jer čak i kada vidimo njihov značaj, nešto preče uglavnom dobije finansiranje. 

I baš zbog toga, kreiranje EB strategije je nekada vrlo kreativan zadatak – kako sa malo resursa napraviti veliki učinak? Jedan od najboljih načina je pronalaženje neiskorišćenih prilika – mogućnosti za kreiranje brenda poslodavca koji zahtevaju manja ulaganja, a imaju potencijal da ostvare primetnije rezultate. U nastavku teksta možete pročitati nekoliko konkretnih i detaljno opisanih aktivnosti, koje mogu pomoći da ostvarite baš ovaj cilj, koliko god on delovao nedostižno. 

Prilika #1 – Koristi ono što imaš! 

Ko bi trebalo da priča o brendu poslodavca? Previše zauzeti top menadžment? Influenseri kroz plaćene reklame? Eksterna agencija koju plaćate za uslugu kreiranja i lansiranja kampanje? 

U suštini, svi oni MOGU da budu deo EB kampanje, ali ne moraju. Jer kampanju ovog tipa mogu i da osmisle i da ostvare sami zaposleni. Oni koji su već tu, prisutni, posvećeni i zainteresovani. Ne samo što su oni najpozvani da govore o tome kako je raditi za poslodavca, već su oni ti koji najviše dobijaju zapošljavanjem kvalitetnih kolega.  

Zaposleni često jesu rezervisani prema javnom eksponiranju, ali u kampanji ne mora da učestvuje ceo kolektiv. U svakom je moguće naći pojedince koji su dobri u javnom nastupu i kojima bi prijalo izlaganje takvog tipa. Štaviše, takvi zaposleni verovatno već uveliko dele svoja iskustva na ličnim društvenim mrežama. Ovo je samo prilika da se taj kanal komunikacije preusmeri na dobro osmišljenu EB kampanju! 

Prilika #2 – Govori istinu! 

Nijedan zaposleni ne želi da pročita neistine ili poluistine o svom poslodavcu u javnosti. Kako bi to moglo da izgleda u praksi. Pa evo par primera! 

Poslodavac: 24 dana odmora godišnje!
Zaposleni, za sebe: Pa da, ali nikad ne dobiješ odobrenje da ga koristiš! 

Poslodavac: Prilike za rast i razvoj!
Zaposleni: Imali smo jednu obuku za godinu dana, o čemu pričate…

Poslodavac: Godišnji tim bildinzi za celu kompaniju!
Zaposleni: Na koji ne ode ni pola firme jer ih to ne zanima… 

Zvuči poznato? Skoro svako je imao ovakve primere ili iz svog okruženja, ili iz neposrednog iskustva. Šta je onda najbolje činiti? Govoriti istinu! 

Bolje je imati nekoliko benefita i pogodnosti koje u realnosti imamo i znamo da naši zaposleni vole i koriste, nego se kititi nizom benefita koji lepo zvuče, a naši zaposleni bi na taj spisak samo zakolutali očima. 

Kada donosite odluku šta ćete istaći u kampanji, efekat koji želite da izazovete kod zaposlenih je – Pa da, mi to stvarno i imamo!  

Prilika #3 – Počni od nečega!  

Mnoge marketinške kampanje zahtevaju dosta vremena i ulaganja. To je praktično nemoguće izbeći u situacijama kada kampanja ima za cilj da nešto proda – da potencijalni kupac za to izdvoji vreme i novac. Ali to nije slučaj sa EB kampanjom. Ona ne menja uslugu za novac, već nudi posao idealnom kandidatu. Takva poruka može vrlo lako da se raširi organski, jer ništa ne traži a potencijalno nudi mnogo toga. Zato dobre EB kampanje mogu da budu viralne jako brzo i da prošire vest o brendu poslodavca na potpuno organski način. 

Ali da bi kampanja postala viralna ona mora prvo da postoji. I ne mora da bude nimalo složena! Nekada je dovoljno nekoliko objava, dobro dizajniran reel, fotografija sa opisom benefita. Da bi ljudi pričali o tome moramo im dati nešto o čemu ćemo pričati – moramo početi. A ostalo je na njima, dok mi koristimo to vreme da osmislimo i pustimo u etar kompleksnije kampanje!  

Sve ove prilike imaju nešto zajedničko: oslanjanje na postojeće resurse, donošenje odluka u skladu sa realnim stanjem i oslanjanje na kanale koji zahtevaju mali udeo u budžetu. 

Šta nam sve ovo zaista govori? Pa, pre svega govori to da ne postoji izgovor za građenje strategije brenda poslodavca . Na taj način omogućava sebi kvalitetniji kadar, koji će samim tim brže doprinetu rastu i razvoju firme, koja će onda imati više mogućnosti za ulaganje u ozbiljnije kampanje, koje mogu doneti još kvalitetniji kadar firmi… I sve tako u krug. Ali, neko mora da počne prvi i na svu sreću može to da uradi – već danas!  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Newsletter - employment and labor market news, educational and entertaining texts, and event announcements for HR and entrepreneurs.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Da li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeriEmployer brandingDa li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeri

Došlo je i to vreme: sve manje ljudi vidi sebe na menadžerskoj poziciji. Do sada se podrazumevalo da karijerni put i ostvarenje u poslu ide uz hijerarhijske stepenice ali to više nije slučaj. Randstad je uradio istraživanje po kom trećina onih ambicioznih zaposlenih ne želi da bude menadžer. Šta se to desilo? Desila se promena […]

Ljudi su naš najveći resurs, ali samo na papiruEmployer brandingLjudi su naš najveći resurs, ali samo na papiru

Care washing – čak 69% zaposlenih smatra da se njihove kompanije drže carewashing principa Mi smo ovde kao porodica. Brinemo da se svaki zaposleni oseti cenjeno. Ljudi su naš najveći resurs! Kandidati se često naroguše nad ovakvim izjavama kompanija – smatraju ih ispraznim frazama, neiskrenim maskiranjem prave slike i na kraju dana, klasičnim PR-om koji […]

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]