Skip to main content

Autentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

HR konsultant
19. novembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima i ocenama koje su sadašnji ili bivši zaposleni ostavili o kompaniji, pre nego što odluče da konkurišu.

Sve počinje od menadžmenta

Autentičnost počinje s top menadžmentom definisanjem misije, vizije i ključnih vrednosti. Od prvih ljudi kompanije se očekuje da budu osobe od integriteta, nosioci i čuvari vrednosti, uzor i model zaposlenima.

Naime, nije dovoljno samo jasno iskomunicirati zaposlenima za šta se zalaže kompanija i šta vrednuje, već je neophodno da svakodnevno ponašanje menadžera i odluke koje donose to i podrže.

Na primer, reći da su zaposleni najveća vrednost nema toliku težinu koliko ponašati se na način koji to potvrđuje. Najpre u smislu želje da se razumeju potrebe zaposlenih, njihove težnje i strahovi kroz negovanje otvorene komunikacije, stavljanjem dobrobiti zaposlenih na prvo mesto, demonstriranjem empatije u procesu odlučivanja, iskazivanjem zahvalnosti i ukazivanjem poštovanja.

Samo u tom slučaju će zaposleni imati prijatno iskustvo koje će poneti sa sobom i kada više ne budu radili u kompaniji. I samo u tom slučaju će biti istinski promoteri brenda.

Dobar šef pozitivno iskustvo

Studija koju je sproveo Harvard Business Review otkriva da 70% zaposlenih veruje da ponašanje rukovodilaca direktno utiče na organizacionu kulturu, a samim tim i na reputaciju kompanije kao poslodavca. Na to se nadovezuju i rezultati istraživanja koje su sproveli Weber Shandwick i KRC Research, a koja ukazuju na to da 65% reputacije zavisi od načina na koji se doživljava menadžment, a 78% od toga kako se percepira CEO.

Istraživanje koje je sprovela konsultantska kuća McKinsey otkriva povezanost snažnog vođstva ne samo sa reputacijom već i sa finansijskom uspešnošću kompanije.

Profesor McCarthy je kroz svoj rad došao do zaključka da na iskustvo zaposlenih do 70% utiče ponašanje menadžera. Ako su zadovoljni svojim poslom i ako imaju pozitivno iskustvo rada to je 70% zbog toga što imaju dobrog šefa.

Dobijeni rezultati nedvosmisleno ukazuju na važnu ulogu koju liderstvo ima u oblikovanju brenda poslodavca. Samo liderstvo koje je oličenje integriteta, transparentnosti i odgovornosti može da stvori pozitivan brend. Zbog toga je neophodno dati prioritet etičkom ponašanju, iskrenosti i poštenju.

Kroz autentičan brend poslodavca se saopštavaju vrednosti koje se zaista poštuju i neguju u kompaniji i koje će prirodno privući odgovarajuće kandidate koji dele iste vrednosti i koji se najbolje uklapaju u organizacionu kulturu. A to dalje vodi do njihovog dužeg zadržavanja i veće angažovanosti i produktivnosti.

Investiranje u selekciju i razvoj menadžera

Neetičko i nedovoljno transparentno ponašanje menadžmenta obesmišljava brend poslodavca jer bez iskrenosti menadžmenta nema ni poverenja, ni lojalnosti, ni osećaja pripadnosti, a samim tim ni veće angažovanosti i motivisanosti zaposlenih, a ni dobrih odnosa sa postojećim i bivšim zaposlenima koji mogu da budu iskreni promoteri brenda.

Jer kako kaže Bill George u svojoj knjizi „Autentično liderstvo“ rukovođenje nije gluma, nije odigravanje, niti manipulacija i igranje igara. Autentičnost podrazumeva pravičnost i moralnost, a i za jedno i za drugo je potrebna hrabrost.

Autentične lidere pokreće viši smisao i svrha koji nadilaze njihov lični interes. Oni ne vijaju moć, novac, status i sve drugo što bi moglo da nahrani njihov ego. Nemaju doživljaj sopstvene nezamenljivosti i ubeđenje da će bez njih sve propasti. Umesto arogancije krasi ih skromnost.

Nasuprot njima loši menadžeri urušavaju brend poslodavca i višestruko koštaju kompaniju zbog čega organizacije treba stalno da tragaju za novim strategijama selekcije i razvoja budućih menadžera i lidera. Jer ulaganje u brend iza koga ne stoji kvalitetno vođstvo je bacanje para.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Newsletter - employment and labor market news, educational and entertaining texts, and event announcements for HR and entrepreneurs.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]

Zašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanostiEmployer brandingZašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanosti

Psihološka sigurnost na poslu nije „ušuškanost“ nego rad bez straha, u slobodi.  Pandemija Covid-a je podigla na sto važnost kvaliteta života. Generacija Z je pristupila tržištu rada i glasno rekla da ne pristaje na toksičnost na radnom mestu. Digitalizacija je unela šumove u komunikaciju pa su otvorenost i dobro razumevanje postali važniji nego ikada. Jedna […]

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]