Pređi na glavni sadržaj

Kandidati se prvo informišu o firmi, pa onda konkurišu na posao

9. jun 2020.
·2 minuta za čitanje

Odmah pošto pročitaju neki oglas za posao, a pre nego što konkurišu na to radno mesto, kandidati u najvećem broju slučajeva traže informacije o kompaniji i poslodavcu kod koga žele da dobiju zaposlenje, pokazalo je najnovije istraživanje koji su popunili posetioci profila kompanija na sajtu Poslovi.infostud.com. 

Od ukupno 966 anketiranih ispitanika, čak 67,2% njih pretražuje profile kompanija i traži informacije o poslodavcu, pre nego što uopšte konkuriše na oglas za posao. 

Zaposleni najviše pretražuju profile 

U ovom istraživanju učestvovalo je 50,4% zaposlenih, 44,4% nezaposlenih i 5,2% studenata, dok po godinama starosti, najveći broj ispitanika ima između 31 i 40 godina. Sudeći po podacima, profile kompanija najviše posećuje najaktivniija radna snaga po godinama, kao i većinom kandidati koji su u radnom odnosu. U prilog tome govori i brojka da 70 procenata anketiranih zaposlenih gleda profil firme pre nego što aplicira na neki posao! 

Interesantno je svakako i saznati šta je to što zanima sve ispitanike o određenom poslodavcu. Kada se prouče podaci našeg istraživanja nedvosmisleno se vidi da se 77,8% anketiranih izjasnilo da ih pre svega interesuje kakvi su uslovi rada, kako će im izgledati radna nedelja i radni dan. Veliki je i procenat onih koji žele da znaju koji su to benefiti koje nudi kompanija, kao i tačna lokacija firme u kojoj bi želeli da rade.  

Kakvi su uslovi rada  

Zaposleni ispitanici, na primer, prvo istražuju kakvi su uslovi rada, da li se radi u smenama i vikendom, koje benefite nudi kompanija, a potom iskustva drugih zaposlenih iz te kompanije. 

Tokom pretrage profila određene kompanije, zaposleni smatraju da su im najznačajnije sledeće rubrike: Beneficije, O nama i Naši zaposleni 

Poslodavcima bi koristilo i da znaju da su sve kategorije ispitanih kandidata izjavile da su tokom procesa informisanja o kompaniji želele najviše da saznaju iznos plate, ali da taj podatak nisu uvek uspevali da pronađu. Ovaj odgovor nagoveštava da bi kandidati želeli da kompanije po ovom pitanju budu fleksibilnije i, ako već ne žele da otkriju tačan iznos plate, možda pruže raspon zarade za određeno radno mesto. 

Među zaposlenima koji su učestvovali u istraživanju je najviše onih sa fakultetskom diplomom, srednjom školom i višom školom. 

Gde se nalazi radno mesto, na kojim projektima se radi 

Kada se posmatraju anketirani koji su nezaposleni, uočava se da se prvenstveno informišu o uslovima rada, lokaciji firme, a potom o sadržaju posla – proizvodima, projektima i uslugama. 

Redosled rubrika koje pretražuju oni koji nemaju posao nešto je drugačiji nego kod zaposlenih ispitanika. Naime, nezaposleni pre svega na profilima kompanija kliknu na rubriku O nama, a potom na Beneficije, dok je redosled ostalih rubrika identičan kao i kod zaposlenih ispitanika. Nezaposlenih anketiranih je najviše sa obrazovanjem srednje škole, potom sa diplomom fakulteta i višom školom. 

Ko će biti na intervjuu 

Svi ispitanici su tokom našeg istraživanja rekli da od informacija o poslodavcu žele da vide kakvi su uslovi rada, šta je sadržaj posla, a potom i kako izgleda proces selekcije – koliko traje i ko će biti na intervjuu za posaoZaključak se nameće da je svim ispitanicima pre konkurisanja na određenu poziciju kod poslodavca, kao i nevezano za samo konkurisanje, važno da saznaju što više o kompaniji u kojoj bi voleli da rade, a posebno šta je tačno to što konkretna firma njima može da ponudi. 

Ove informacije mogu biti dragocen vodič poslodavcima kako da unaprede sadržaj svoje kompanijske stranice na najvećem domaćem sajtu za zapošljavanje i na taj način daju preko potrebne informacije kandidatima koji će možda u budućnosti postati njihovi najbolji zaposleni. Pogledajte našu trenutnu ponudu za kompanijske profile na sledećem linku: Profil vaše kompanije.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingPiterovo načelo: i ironija i oprez

Kako nagraditi odličnog zaposlenog, u organizaciji koja zaista nastoji da nagradi učinak, trud i uspeh? Menadžeri i služba za ljudske resurse često nemaju opciju da ponude dalje povišice ili više slobodnog vremena, ili iz različitih razloga ne uspevaju da rad organizuju tako da omoguće dalje usavršavanje i autonomiju. Tako kao opcija nagrade ostaje napredovanje na […]

Employer BrandingEmployer Branding Akademija: Nova lestvica u vašoj karijeri

Infostud, najveći domaći centar za rešenja iz oblasti regrutacije, selekcije i brendiranja poslodavaca, i Universum, najveća globalna kompanija za Employer Branding, posvećeno rade na tome da tržište Srbije i Emloyer Branding scenu podignu na viši nivo, a pojedince kroz EB Akademiju specijalizuju za ovu oblast. Employer Branding Akademija sada već broji više od 50 sertifikovanih […]

Employer BrandingMiloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja.  Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao […]

Employer BrandingOsam pobedničkih strategija za lidere u sticanju talenata i brendiranju poslodavaca 

U ovom članku ćemo istražiti ključne strategije za efikasno pozicioniranje vaše organizacije i privlačenje vrhunskih talenata u 2024. godini.   Procenite i analizirajte svoj učinak u 2023. godini  Započnite sveobuhvatnim pregledom vaših marketinških strategija zapošljavanja, percepcije brenda poslodavca i ukupnog iskustva kandidata tokom prošle godine. Ova vežba će vam pomoći da identifikujete oblasti u kojima ste […]