Pređi na glavni sadržaj

Sonja Grčić: Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam govori da to što Coca-Cola HBC radi ima smisla

4. jul 2024.
·4 minuta za čitanje

Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam je posebno srcu draga. Ovo je već drugi put zaredom da nam je pripala i ona nam dosta govori u prilog tome da sve zajedničke aktivnosti koje imamo sa mladima imaju smisla i postoje na obostrano zadovoljstvo.

Ovako je Sonja Grčić, Employer brand menadžer kompanije Coca-Cola HBC Srbija, na samom startu razgovora za Infostud, prokomentarisala rezultate istraživanja Talent X, prema kojem je ta kompanija dvostruki dobitnik laskave titule VRH poslodavac! Coca-Cola HBC Srbija, osvojila je prvo mesto kao najpoželjniji VRH poslodavac u Srbiji, a pored toga i nagradu za VRH poslodavca prema mišljenju mladih!

Prema mišljenju Sonje Grčić, pokazalo se da kandidati traže kompaniju u kojoj se vrednuju njihove zasluge, cene veštine i gde mogu da uče i napreduju.

– Činjenica da kompanija posluje finansijski stabilno već 27 godina u Srbiji i da je, takođe, jedan od lidera u održivosti, izvesno utiče na dobru ocenu javnosti. Kada se osvrnete oko sebe, u svakom trenutku, vidite bar jedan naš proizvod i ta prisutnost je nešto što vam govori o uticaju koji imamo na tržištu. To je zasluga preko 1.000 posvećenih kolega i koleginica – smatra Sonja.

Oba priznanja pripala su Coca-Coli HBC prema mišljenju čak 11.000 kandidata koji su učestvovali u istraživanju Talent X, a koje tradicionalno organizuje Infostud, putem svojih sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud i Startuj Infostud!

Šta mislite, zbog čega su mladi ponovo glasali baš za Coca-Colu HBC Srbija i izabrali je za VRH poslodavca? 

– Brojne su aktivnosti koje smo pokrenuli za mlade. U julu očekujemo dvanaestu generaciju polaznika letnje prakse Coke Summership. Do sada je kroz ovu praksu prošlo oko 300 mladih, od kojih se više od 80 zaposlilo u našoj kompaniji. Kroz jedan od najvećih nacionalnih programa neformalne edukacije “Coca-Cola podrška mladima”, do sada je osnaženo više od 13.000 mladih iz cele Srbije. Već osam godina realizujemo ovaj program sa ciljem da mladi uspešno startuju karijeru, ili pokrenu sopstveni biznis. Osim ovih programa, kompanija je više od 20 godina strateški partner najveće međunarodne studentske organizacije AIESEC sa kojom na godišnjem nivou organizujemo niz aktivnosti sa ciljem razmene iskustava, edukacije i podrške studentima svih godina i fakulteta na teritoriji naše zemlje.

Otvorena komunikacija je imperativ za vrhunske rezultate

U kojoj meri negujete otvorenu komunikaciju sa menadžerima i slobodnu razmenu mišljenja u kompaniji?

– “Mi je važnije od Ja” je jedna od vrednosti koja čini deo naše korporativne kulture. Mladi koji su bili kod nas na praksi istakli su da im je pristupačnost menadžera u velikoj meri oblikovala iskustvo koje su imali tokom pravljenja prvih karijernih koraka. Potrebno je da budete vrlo kratko deo našeg tima da biste shvatili da je otvorena komunikacija imperativ za uspešno obavljen posao i postizanje vrhunskih rezultata. O negovanju feedback kulture najbolje govori i to što svi zaposleni imaju priliku da kroz online upitnik anonimno pruže povratnu informaciju, kako kolegama, tako i rukovodiocu. Ovo je važan alat, koji pomaže rukovodiocima da budu još bolji u vođenju svojih timova, a zaposlenima da otkriju potencijal za rast.

Šta mislite, koliko je fer sistem nagrađivanja i napredovanja važan stimulans za rad i uspeh?

– Da je drugačije ova nagrada bi otišla u ruke drugog poslodavca. Konkretno, kompanija nudi niz benefita svojim zaposlenima – 13. platu za sve zaposlene, godišnji i mesečni bonus u zavisnosti od pozicije, vaučere za novorođenčad, jednokratnu godišnju novčanu podršku za samohrane roditelje, jubilarne nagrade za zaposlene koji su u kompaniji 5+ godina, slobodan dan za rođendan, privatno zdravstveno osiguranje, očevima 10 slobodnih dana nakon rođenja deteta, razne popuste u putnim agencijama, buticima, prodavnicama igračaka, mogućnost hibridnog načina rada, novogodišnje paketiće za decu, poklone za đake prvake…

Pored dobre finansijske nadoknade, da li je podjednako bitna prijateljska atmosfera u timu?

– Sigurna kompanija i odgovarajuća plata su kiseonik za svakog zaposlenog. Mislim da bismo oko toga svi mogli da se složimo. Znači, ako je zadovoljstvo zaradom kiseonik, dobra atmosfera u timu je pravilan srčani ritam. To je jedina kombinacija koja čini istinski ispunjenog zaposlenog i zdravo radno okruženje.

Negujemo individualni karijerni plan za svakog zaposlenog

Šta je savet drugim firmama koje žele da budu VRH poslodavac – šta je to što bi trebalo da urade, ili promene?

– Svaki poslodavac treba i mora da krene od sebe, bilo da zapošljava 10 ili 1000 ljudi. To je lakše reći nego uraditi, ali je početak građenja održive strategije za zadovoljstvo zaposlenih. Postoje stvari koje su univerzalno svima bitne, a postoje i one koje su individualne i zavise od aspiracija pojedinaca. U našoj kompaniji postoji nešto što se zove “Individualni razvojni plan” i on predstavlja jednu vrstu mape karijernog razvoja svakog zaposlenog. Taj plan se revidira, menja, dopunjuje i prati na godišnjem nivou, kako bi se menadžeri pobrinuli da zaposleni ostvaruju svoj pun potencijal i da se njihova karijera kreće u željenom pravcu. Bitno je da je VRH svima dostižan – i biznisu i pojednicima u njemu.

Da li su istraživanja poput Talent X, između ostalog, korisna poslodavcima i kako bi popravili odnos sa zaposlenima?

– Brojke ne lažu. Nijedno istraživanje ne uzimamo zdravo za gotovo, ni interno, a ni eksterno. U oba slučaja nam je bitno da detaljnom analizom dođemo do uvida koji nam mogu pomoći da budemo još bolja kompanija, vredna titule VRH poslodavca.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer Partner – zašto ovaj sertifikat ima sve više kompanija u Srbiji?

U Srbiji desetak poslodavaca ima sertifikat Employer Partner, i to su : Addiko Bank, Atlantic Grupa, Delhaize Serbia, Dijamant DOO, ERSTE & STEIERMÄRKISCHE BANK, Lidl, Mercator, Mg Mivela, OTP Bank Serbia. A, šta to u stvari znači? Šta su to ove kompanije uradile što druge nisu? Koje su to uslove ispunile kako bi dobile ovaj […]

Employer BrandingVanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i […]

Employer BrandingBrendiranje poslodavaca u posthumanizmu

Mnoge multinacionalne kompanije svoj brend danas grade oko vrednosti različitosti, jednakosti i inkluzije. Iako date vrednosti zvuče veoma humanistički one su zapravo odraz potpuno suprotnih tzv. posthumanističkih težnji. Posthumanizam je poziv da se razmišlja izvan tradicionalnih vrednosti i prirodnih podela, recimo na muškarce i žene, koje daju crno-beli ili dihotomni pogled na svet. U posthumanizmu […]

Employer BrandingEmpple Festival 2024: Zajednica koja okuplja najbolje u Employer Brandingu

U vremenu promena, Empple Festival je konstanta kojoj se uvek vraćamo. Već četiri godine zaredom, tim koji stoji iza ove zajednice okuplja stručnjake iz Employer Branding-a, TA-a, internih komunikacija, HR-a i pre svega one koji se bave ljudima, lokalno, regionalno i globalno. Zato se radujemo da zvanično najavimo i četvrti po redu Empple Festival koji […]