Pređi na glavni sadržaj

Kandidati se prvo informišu o firmi, pa onda konkurišu na posao

Savetnik za brendiranje poslodavaca, Poslovi Infostud
9. jun 2020.
·2 minuta za čitanje

Odmah pošto pročitaju neki oglas za posao, a pre nego što konkurišu na to radno mesto, kandidati u najvećem broju slučajeva traže informacije o kompaniji i poslodavcu kod koga žele da dobiju zaposlenje, pokazalo je najnovije istraživanje koji su popunili posetioci profila kompanija na sajtu Poslovi.infostud.com. 

Od ukupno 966 anketiranih ispitanika, čak 67,2% njih pretražuje profile kompanija i traži informacije o poslodavcu, pre nego što uopšte konkuriše na oglas za posao. 

Zaposleni najviše pretražuju profile 

U ovom istraživanju učestvovalo je 50,4% zaposlenih, 44,4% nezaposlenih i 5,2% studenata, dok po godinama starosti, najveći broj ispitanika ima između 31 i 40 godina. Sudeći po podacima, profile kompanija najviše posećuje najaktivniija radna snaga po godinama, kao i većinom kandidati koji su u radnom odnosu. U prilog tome govori i brojka da 70 procenata anketiranih zaposlenih gleda profil firme pre nego što aplicira na neki posao! 

Interesantno je svakako i saznati šta je to što zanima sve ispitanike o određenom poslodavcu. Kada se prouče podaci našeg istraživanja nedvosmisleno se vidi da se 77,8% anketiranih izjasnilo da ih pre svega interesuje kakvi su uslovi rada, kako će im izgledati radna nedelja i radni dan. Veliki je i procenat onih koji žele da znaju koji su to benefiti koje nudi kompanija, kao i tačna lokacija firme u kojoj bi želeli da rade.  

Kakvi su uslovi rada  

Zaposleni ispitanici, na primer, prvo istražuju kakvi su uslovi rada, da li se radi u smenama i vikendom, koje benefite nudi kompanija, a potom iskustva drugih zaposlenih iz te kompanije. 

Tokom pretrage profila određene kompanije, zaposleni smatraju da su im najznačajnije sledeće rubrike: Beneficije, O nama i Naši zaposleni 

Poslodavcima bi koristilo i da znaju da su sve kategorije ispitanih kandidata izjavile da su tokom procesa informisanja o kompaniji želele najviše da saznaju iznos plate, ali da taj podatak nisu uvek uspevali da pronađu. Ovaj odgovor nagoveštava da bi kandidati želeli da kompanije po ovom pitanju budu fleksibilnije i, ako već ne žele da otkriju tačan iznos plate, možda pruže raspon zarade za određeno radno mesto. 

Među zaposlenima koji su učestvovali u istraživanju je najviše onih sa fakultetskom diplomom, srednjom školom i višom školom. 

Gde se nalazi radno mesto, na kojim projektima se radi 

Kada se posmatraju anketirani koji su nezaposleni, uočava se da se prvenstveno informišu o uslovima rada, lokaciji firme, a potom o sadržaju posla – proizvodima, projektima i uslugama. 

Redosled rubrika koje pretražuju oni koji nemaju posao nešto je drugačiji nego kod zaposlenih ispitanika. Naime, nezaposleni pre svega na profilima kompanija kliknu na rubriku O nama, a potom na Beneficije, dok je redosled ostalih rubrika identičan kao i kod zaposlenih ispitanika. Nezaposlenih anketiranih je najviše sa obrazovanjem srednje škole, potom sa diplomom fakulteta i višom školom. 

Ko će biti na intervjuu 

Svi ispitanici su tokom našeg istraživanja rekli da od informacija o poslodavcu žele da vide kakvi su uslovi rada, šta je sadržaj posla, a potom i kako izgleda proces selekcije – koliko traje i ko će biti na intervjuu za posaoZaključak se nameće da je svim ispitanicima pre konkurisanja na određenu poziciju kod poslodavca, kao i nevezano za samo konkurisanje, važno da saznaju što više o kompaniji u kojoj bi voleli da rade, a posebno šta je tačno to što konkretna firma njima može da ponudi. 

Ove informacije mogu biti dragocen vodič poslodavcima kako da unaprede sadržaj svoje kompanijske stranice na najvećem domaćem sajtu za zapošljavanje i na taj način daju preko potrebne informacije kandidatima koji će možda u budućnosti postati njihovi najbolji zaposleni. Pogledajte našu trenutnu ponudu za kompanijske profile na sledećem linku: Profil vaše kompanije.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]