Pređi na glavni sadržaj

Empple karavan u Subotici – Employer branding važniji nego ikada

HR Lab
Autor
7. septembar 2023.
·4 minuta za čitanje

Inspira grupa i Infostud su danas u prostorijama subotičkog InspiraHub-a ugostili Empple karavan na događaju organizovanom za predstavnike subotičkih kompanija.

Empple karavan predstavlja seriju događaja koji za cilj imaju razvoj stručne employer branding zajednice i ekosistema, a susretom u Subotici su započeli svoju turneju po Srbiji, koja će se završiti velikim Empple festivalom 5. i 6. oktobra u Beogradu.

Empple karavan u Subotici 4 - Infostud

Događaj je otvorio Bojan Stanković (marketing specijalista – Infostud/HelloWorld) koji je istakao da je employer branding važniji nego ikada, naročito u postojećim uslovima krize na tržištu koja je izazvana kako hroničnim nedostatkom radne snage, tako i uvećanom globalnom bezbednosnom i finansijskom nestabilnošću. On je naglasio da kriza čini da neke kompanije nepromišljenim ponašanjem preko noći izgube reputaciju koju su godinama gradile, ali ovaj period vidi i kao dobru šansu da se kroz odgovorno ponašanje kompanija prema zaposlenima postave temelji jakih brendova koji će godinama donositi biznis rezultate.

Bojan je istakao i važnost umrežavanja na lokalu, kao i razmene mišljenja o ovim temama, jer su izazovi sa kojima se sureću subotički poslodavci zapravo svima isti, a isti im je i krajnji cilj pozicioniranja Subotice kao mesta poželjnog za život i rad, čemu Inspira grupa i Infostud aktivno doprinose i kroz organizaciju IT Subotica 2030.

Šta kažu Infostudova istraživanja?

Nakon toga, Isidora Maksimović Stanković (specijalista za brendiranje poslodavaca – Infostud) je predstavila rezultate nekoliko Infostudovih istraživanja tržišta zapošljavanja, koja se redovno sprovode sa kandidatima i poslodavcima.

– Kada su preferirane beneficije kandidata u pitanju, primetan je porast značaja fleksibilne organizacije rada, a taj trend je naročito izražen kod IT populacije, dok veoma visoko mesto zauzimaju i privatno zdravstveno i penziono osiguranje. Kandidati kada procenjuju poslodavce najviše veruju onima koji u toj kompaniji već rade i kompanije upravo zbog toga u svojim employer branding kampanjama treba veći fokus da poklone prenošenju autentičnih priča i realnih iskustava zaposlenih – naglasila je Isidora.

Empple karavan u Subotici 6 - Infostud

– Kada su u pitanju stavovi poslodavaca, najveći izazov za kompanije van IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući kandidate i zadržati zaposlene. To je naročito izraženo kod većih kompanija, dok male i srednje kompanije iznadprosečno muče organizacioni izazovi. Ako se posmatraju pojedinačne industrije, kompanije iz proizvodnje i FMCG iznad proseka imaju probleme sa privlačenjem kadrova, autoindustrija sa organizacijom i motivacijom zaposlenih, oblast prodaje sa fluktuacijom i praćenjem trendova i benefita, dok je u oblastima bankarstva i osiguranja to zadržavanje zaposlenih i visoka fluktuacija. Najveći izazov za kompanije iz IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući IT kandidate. Outsource kompanije više od proseka muči zadržavanje zaposlenih, dok su za kompanije sa svojim proizvodom to organizacioni izazovi – zaključila je Isidora.

– Petina poslodavaca kaže da ima definisanu employer branding strategiju, dok je ona u nešto više od polovine slučajeva u izradi. Primetno je da se ovom temom značajno više bave veće kompanije, kao i kompanije iz IT (naročito outsource) i FMCG industrije, dok su iznad proseka i one iz auto industrije i bankarstva i osiguranja. I dalje zabrinjava nalaz da gotovo petina ispitanika kaže da ne namerava da se bavi emplyoer brandingom, kao i da ne meri važne metrike kao što su stopa retencije ili turnover rate – upozorila je Isidora.

Za magičan employer branding nisu potrebni trikovi

Katarina Šonjić (Employer branding strateg, Empple/Kat on Coffee) je predstavila portal Empple.rs koji sa novim unapređenjima postaje nezaobilazno mesto za sve one koje zanima stručno usvrašavanje i umrežavanje u oblasti employer brandinga, a skrenula je pažnju i da su uz ekspertske tekstove, aktuelnosti i intervjue od nedavno na portalu besplatno dostupni i svi video materijali sa predavanjima sa prethodnih Empple festivala.

Empple karavan u Subotici 2 - Infostud

Katarina je najavila i šta sve očekuje učesnike na trećem po redu Empple festivalu koji ove godine nosi slogan ’’MAGIC – it shows’’.

– Festival ove godine poziva na razgovor o strateškom pristupu employer branding-u, načinima implementacije dobrih praksi, kontinuranoj brizi o zaposlenima i građenju magičnih radnih okruženja. Pored sjajnih globalnih i lokalnih predavača (Amir Moini, Eva Baluchova, Georgiana Ghiciuc, Maja Nedučić, dr Jelena Pavlović, Isidora Maksimović, Anna Bertoldini i mnogi drugi) publika će imati priliku da prisustvuje i magiji na delu, pošto će kompanije koje su osvojile Empple nagrade drugog dana festivala predstaviti svoje pobedničke radove. Takođe, dodatan uvid u naše tržište pružiće prezentovanje rezultata lokalnih istraživanja – pojasnila je Katarina.

Empple Festival će  učesnici moći da prate online ili uživo u pozorištu Duško Radović na Tašmajdanu, održava se  5. i 6. oktobra, a više informacija i ulaznice možete pronaći na linku: https://2023.empple.rs/.

Empple karavan u Subotici 3 - Infostud

Treći deo događaja u Subotici je bio rezervisan za Business Cafe radionicu u kojoj su svi učesnici kroz zajednički rad dali doprinos analizi tri važne teme iz oblasti employer brandinga: 1. razvoj employer branding procesa od nule, 2. izazovi u sprovođenju employer branding procesa i projekata i 3. kreiranje iskustva kandidata koje ostaje u sećanju.

Anja Tokić (HR biznis partner Inspira grupa/ Infostud) je na kraju još jednom istakla važnost razmene iskustava i umrežavanja subotičkih stručnjaka za ljudske resurse i najavila nove događaje ovog tipa u organizaciji Inspira grupe.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]