Pređi na glavni sadržaj

Empple karavan u Subotici – Employer branding važniji nego ikada

7. septembar 2023.
·4 minuta za čitanje

Inspira grupa i Infostud su danas u prostorijama subotičkog InspiraHub-a ugostili Empple karavan na događaju organizovanom za predstavnike subotičkih kompanija.

Empple karavan predstavlja seriju događaja koji za cilj imaju razvoj stručne employer branding zajednice i ekosistema, a susretom u Subotici su započeli svoju turneju po Srbiji, koja će se završiti velikim Empple festivalom 5. i 6. oktobra u Beogradu.

Empple karavan u Subotici 4 - Infostud

Događaj je otvorio Bojan Stanković (marketing specijalista – Infostud/HelloWorld) koji je istakao da je employer branding važniji nego ikada, naročito u postojećim uslovima krize na tržištu koja je izazvana kako hroničnim nedostatkom radne snage, tako i uvećanom globalnom bezbednosnom i finansijskom nestabilnošću. On je naglasio da kriza čini da neke kompanije nepromišljenim ponašanjem preko noći izgube reputaciju koju su godinama gradile, ali ovaj period vidi i kao dobru šansu da se kroz odgovorno ponašanje kompanija prema zaposlenima postave temelji jakih brendova koji će godinama donositi biznis rezultate.

Bojan je istakao i važnost umrežavanja na lokalu, kao i razmene mišljenja o ovim temama, jer su izazovi sa kojima se sureću subotički poslodavci zapravo svima isti, a isti im je i krajnji cilj pozicioniranja Subotice kao mesta poželjnog za život i rad, čemu Inspira grupa i Infostud aktivno doprinose i kroz organizaciju IT Subotica 2030.

Šta kažu Infostudova istraživanja?

Nakon toga, Isidora Maksimović Stanković (specijalista za brendiranje poslodavaca – Infostud) je predstavila rezultate nekoliko Infostudovih istraživanja tržišta zapošljavanja, koja se redovno sprovode sa kandidatima i poslodavcima.

– Kada su preferirane beneficije kandidata u pitanju, primetan je porast značaja fleksibilne organizacije rada, a taj trend je naročito izražen kod IT populacije, dok veoma visoko mesto zauzimaju i privatno zdravstveno i penziono osiguranje. Kandidati kada procenjuju poslodavce najviše veruju onima koji u toj kompaniji već rade i kompanije upravo zbog toga u svojim employer branding kampanjama treba veći fokus da poklone prenošenju autentičnih priča i realnih iskustava zaposlenih – naglasila je Isidora.

Empple karavan u Subotici 6 - Infostud

– Kada su u pitanju stavovi poslodavaca, najveći izazov za kompanije van IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući kandidate i zadržati zaposlene. To je naročito izraženo kod većih kompanija, dok male i srednje kompanije iznadprosečno muče organizacioni izazovi. Ako se posmatraju pojedinačne industrije, kompanije iz proizvodnje i FMCG iznad proseka imaju probleme sa privlačenjem kadrova, autoindustrija sa organizacijom i motivacijom zaposlenih, oblast prodaje sa fluktuacijom i praćenjem trendova i benefita, dok je u oblastima bankarstva i osiguranja to zadržavanje zaposlenih i visoka fluktuacija. Najveći izazov za kompanije iz IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući IT kandidate. Outsource kompanije više od proseka muči zadržavanje zaposlenih, dok su za kompanije sa svojim proizvodom to organizacioni izazovi – zaključila je Isidora.

– Petina poslodavaca kaže da ima definisanu employer branding strategiju, dok je ona u nešto više od polovine slučajeva u izradi. Primetno je da se ovom temom značajno više bave veće kompanije, kao i kompanije iz IT (naročito outsource) i FMCG industrije, dok su iznad proseka i one iz auto industrije i bankarstva i osiguranja. I dalje zabrinjava nalaz da gotovo petina ispitanika kaže da ne namerava da se bavi emplyoer brandingom, kao i da ne meri važne metrike kao što su stopa retencije ili turnover rate – upozorila je Isidora.

Za magičan employer branding nisu potrebni trikovi

Katarina Šonjić (Employer branding strateg, Empple/Kat on Coffee) je predstavila portal Empple.rs koji sa novim unapređenjima postaje nezaobilazno mesto za sve one koje zanima stručno usvrašavanje i umrežavanje u oblasti employer brandinga, a skrenula je pažnju i da su uz ekspertske tekstove, aktuelnosti i intervjue od nedavno na portalu besplatno dostupni i svi video materijali sa predavanjima sa prethodnih Empple festivala.

Empple karavan u Subotici 2 - Infostud

Katarina je najavila i šta sve očekuje učesnike na trećem po redu Empple festivalu koji ove godine nosi slogan ’’MAGIC – it shows’’.

– Festival ove godine poziva na razgovor o strateškom pristupu employer branding-u, načinima implementacije dobrih praksi, kontinuranoj brizi o zaposlenima i građenju magičnih radnih okruženja. Pored sjajnih globalnih i lokalnih predavača (Amir Moini, Eva Baluchova, Georgiana Ghiciuc, Maja Nedučić, dr Jelena Pavlović, Isidora Maksimović, Anna Bertoldini i mnogi drugi) publika će imati priliku da prisustvuje i magiji na delu, pošto će kompanije koje su osvojile Empple nagrade drugog dana festivala predstaviti svoje pobedničke radove. Takođe, dodatan uvid u naše tržište pružiće prezentovanje rezultata lokalnih istraživanja – pojasnila je Katarina.

Empple Festival će  učesnici moći da prate online ili uživo u pozorištu Duško Radović na Tašmajdanu, održava se  5. i 6. oktobra, a više informacija i ulaznice možete pronaći na linku: https://2023.empple.rs/.

Empple karavan u Subotici 3 - Infostud

Treći deo događaja u Subotici je bio rezervisan za Business Cafe radionicu u kojoj su svi učesnici kroz zajednički rad dali doprinos analizi tri važne teme iz oblasti employer brandinga: 1. razvoj employer branding procesa od nule, 2. izazovi u sprovođenju employer branding procesa i projekata i 3. kreiranje iskustva kandidata koje ostaje u sećanju.

Anja Tokić (HR biznis partner Inspira grupa/ Infostud) je na kraju još jednom istakla važnost razmene iskustava i umrežavanja subotičkih stručnjaka za ljudske resurse i najavila nove događaje ovog tipa u organizaciji Inspira grupe.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingDa li je psihološka bezbednost ključni element poželjnosti poslodavca?

Psihološka bezbednost zaposlenih postala je jedan od glavnih faktora diferencijacije među poslodavcima, i kao faktor koji utiče na izgradnju jakog brenda poslodavca. Šta je psihološka bezbednost? Psihološka bezbednost znači da se zaposleni osećaju slobodno da izraze svoje misli, ideje, i brige bez straha od negativnih posledica. Ovo obuhvata osećaj prihvaćenosti, podrške, i nediskriminacije u okviru […]

Employer BrandingOd lajkova do zapošljavanja: 5 osnovnih KPI-a za uspeh brendiranja poslodavca

Kako merite efikasnost vašeg Employer Branda i paketa vrednosti za zaposlene? Kada je u pitanju svet brendiranja poslodavca (EB), često se postavlja pitanje kako da izmerite uspeh vašeg brenda poslodavca i paketa vrednosti za zaposlene (EVP). Iako postoji mnogo načina da se izmeri ovaj uspeh, u ovom članku ćemo istaći nekoliko ključnih indikatora učinka (KPI) […]

Employer BrandingMagični Empple festival stiže u oktobru

Treći po redu Empple festival nosi slogan ’’MAGIC – it shows’’ i poziva na razgovor o strateškom pristupu employer branding-u, načinima implementacije dobrih praksi, kontinurianoj brizi o zaposlenima… građenju magičnih radnih okruženja! Festival će, kao i prethodne godine, učesnici moći da prate online ili uživo u pozorištu Duško Radović na Tašmajdanu. Dva dana, 5. i […]

Employer BrandingRezultati Infostudovog istraživanja o trendovima zapošljavanja na ovogodišnjem Empple festivalu

Treći Empple festival održaće se 5. i 6. oktobra u malom pozorištu ‘’Duško Radović’’ u Beogradu. Empple predstavlja Employer Branding festival koji promoviše i podstiče dobre EB prakse, u cilju kreiranja boljeg ekosistema zapošljavanja i percepcije Employer Branding-a kao struke koja ima relevantan doprinos biznisu. Na ovogodišnjem događaju jedan od govornika biće i Isidora Maksimović […]