Pređi na glavni sadržaj

Empple karavan u Subotici – Employer branding važniji nego ikada

HR Lab
Autor
7. septembar 2023.
·4 minuta za čitanje

Inspira grupa i Infostud su danas u prostorijama subotičkog InspiraHub-a ugostili Empple karavan na događaju organizovanom za predstavnike subotičkih kompanija.

Empple karavan predstavlja seriju događaja koji za cilj imaju razvoj stručne employer branding zajednice i ekosistema, a susretom u Subotici su započeli svoju turneju po Srbiji, koja će se završiti velikim Empple festivalom 5. i 6. oktobra u Beogradu.

Empple karavan u Subotici 4 - Infostud

Događaj je otvorio Bojan Stanković (marketing specijalista – Infostud/HelloWorld) koji je istakao da je employer branding važniji nego ikada, naročito u postojećim uslovima krize na tržištu koja je izazvana kako hroničnim nedostatkom radne snage, tako i uvećanom globalnom bezbednosnom i finansijskom nestabilnošću. On je naglasio da kriza čini da neke kompanije nepromišljenim ponašanjem preko noći izgube reputaciju koju su godinama gradile, ali ovaj period vidi i kao dobru šansu da se kroz odgovorno ponašanje kompanija prema zaposlenima postave temelji jakih brendova koji će godinama donositi biznis rezultate.

Bojan je istakao i važnost umrežavanja na lokalu, kao i razmene mišljenja o ovim temama, jer su izazovi sa kojima se sureću subotički poslodavci zapravo svima isti, a isti im je i krajnji cilj pozicioniranja Subotice kao mesta poželjnog za život i rad, čemu Inspira grupa i Infostud aktivno doprinose i kroz organizaciju IT Subotica 2030.

Šta kažu Infostudova istraživanja?

Nakon toga, Isidora Maksimović Stanković (specijalista za brendiranje poslodavaca – Infostud) je predstavila rezultate nekoliko Infostudovih istraživanja tržišta zapošljavanja, koja se redovno sprovode sa kandidatima i poslodavcima.

– Kada su preferirane beneficije kandidata u pitanju, primetan je porast značaja fleksibilne organizacije rada, a taj trend je naročito izražen kod IT populacije, dok veoma visoko mesto zauzimaju i privatno zdravstveno i penziono osiguranje. Kandidati kada procenjuju poslodavce najviše veruju onima koji u toj kompaniji već rade i kompanije upravo zbog toga u svojim employer branding kampanjama treba veći fokus da poklone prenošenju autentičnih priča i realnih iskustava zaposlenih – naglasila je Isidora.

Empple karavan u Subotici 6 - Infostud

– Kada su u pitanju stavovi poslodavaca, najveći izazov za kompanije van IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući kandidate i zadržati zaposlene. To je naročito izraženo kod većih kompanija, dok male i srednje kompanije iznadprosečno muče organizacioni izazovi. Ako se posmatraju pojedinačne industrije, kompanije iz proizvodnje i FMCG iznad proseka imaju probleme sa privlačenjem kadrova, autoindustrija sa organizacijom i motivacijom zaposlenih, oblast prodaje sa fluktuacijom i praćenjem trendova i benefita, dok je u oblastima bankarstva i osiguranja to zadržavanje zaposlenih i visoka fluktuacija. Najveći izazov za kompanije iz IT industrije u prethodne dve godine je bio kako privući IT kandidate. Outsource kompanije više od proseka muči zadržavanje zaposlenih, dok su za kompanije sa svojim proizvodom to organizacioni izazovi – zaključila je Isidora.

– Petina poslodavaca kaže da ima definisanu employer branding strategiju, dok je ona u nešto više od polovine slučajeva u izradi. Primetno je da se ovom temom značajno više bave veće kompanije, kao i kompanije iz IT (naročito outsource) i FMCG industrije, dok su iznad proseka i one iz auto industrije i bankarstva i osiguranja. I dalje zabrinjava nalaz da gotovo petina ispitanika kaže da ne namerava da se bavi emplyoer brandingom, kao i da ne meri važne metrike kao što su stopa retencije ili turnover rate – upozorila je Isidora.

Za magičan employer branding nisu potrebni trikovi

Katarina Šonjić (Employer branding strateg, Empple/Kat on Coffee) je predstavila portal Empple.rs koji sa novim unapređenjima postaje nezaobilazno mesto za sve one koje zanima stručno usvrašavanje i umrežavanje u oblasti employer brandinga, a skrenula je pažnju i da su uz ekspertske tekstove, aktuelnosti i intervjue od nedavno na portalu besplatno dostupni i svi video materijali sa predavanjima sa prethodnih Empple festivala.

Empple karavan u Subotici 2 - Infostud

Katarina je najavila i šta sve očekuje učesnike na trećem po redu Empple festivalu koji ove godine nosi slogan ’’MAGIC – it shows’’.

– Festival ove godine poziva na razgovor o strateškom pristupu employer branding-u, načinima implementacije dobrih praksi, kontinuranoj brizi o zaposlenima i građenju magičnih radnih okruženja. Pored sjajnih globalnih i lokalnih predavača (Amir Moini, Eva Baluchova, Georgiana Ghiciuc, Maja Nedučić, dr Jelena Pavlović, Isidora Maksimović, Anna Bertoldini i mnogi drugi) publika će imati priliku da prisustvuje i magiji na delu, pošto će kompanije koje su osvojile Empple nagrade drugog dana festivala predstaviti svoje pobedničke radove. Takođe, dodatan uvid u naše tržište pružiće prezentovanje rezultata lokalnih istraživanja – pojasnila je Katarina.

Empple Festival će  učesnici moći da prate online ili uživo u pozorištu Duško Radović na Tašmajdanu, održava se  5. i 6. oktobra, a više informacija i ulaznice možete pronaći na linku: https://2023.empple.rs/.

Empple karavan u Subotici 3 - Infostud

Treći deo događaja u Subotici je bio rezervisan za Business Cafe radionicu u kojoj su svi učesnici kroz zajednički rad dali doprinos analizi tri važne teme iz oblasti employer brandinga: 1. razvoj employer branding procesa od nule, 2. izazovi u sprovođenju employer branding procesa i projekata i 3. kreiranje iskustva kandidata koje ostaje u sećanju.

Anja Tokić (HR biznis partner Inspira grupa/ Infostud) je na kraju još jednom istakla važnost razmene iskustava i umrežavanja subotičkih stručnjaka za ljudske resurse i najavila nove događaje ovog tipa u organizaciji Inspira grupe.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]

Zašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanostiEmployer brandingZašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanosti

Psihološka sigurnost na poslu nije „ušuškanost“ nego rad bez straha, u slobodi.  Pandemija Covid-a je podigla na sto važnost kvaliteta života. Generacija Z je pristupila tržištu rada i glasno rekla da ne pristaje na toksičnost na radnom mestu. Digitalizacija je unela šumove u komunikaciju pa su otvorenost i dobro razumevanje postali važniji nego ikada. Jedna […]

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]