Pređi na glavni sadržaj

Lacinai: Komunikacijom do inspiracije ili infekcije

31. maj 2023.
·3 minuta za čitanje

Svaka priča ima svoje heroje, pa su takvi heroji lideri koji svojom empatijom, energijom i jasnoćom predvode svoje timove, rekao je komunikacioni ekspert iz Švedske Antoni Lacinai na petoj konferenciji HR Experience održanoj u maju u organizaciji Infostuda u Beogradu. Antoni Lacinai je deo detinjstva proveo u Srbiji, i stoga je pozvao i svoju majku na ovu konferenciju i tom prilikom rekao:

– Moja majka je umela da mlada krene u nesigurnost, u nepoznatu zemlju i da stvori nešto vredno. Ona je stoga jedna od najjačih inspiracija u mom životu posebno kada govorimo o neizvesnosti, rekao je Antoni Lacinai.

Priču o načinima održanja motivisanosti i angažovanosti radnika u nesigurnim vremenima, Lacinai je započeo podsećanjem da su nesigurna vremena zapravo vremena novih mogućnosti. Dao je primer kako je pandemiji Covid 19 u njegovom profesionalnom životu prethodila knjiga koju je napisao o on-line sastancima, te je tokom i nakon pandemije često bio pozivan da govori baš na tu temu koja je odjednom dobila na značaju. To je slučaj sa promenama i nesigurnošću: nešto nestaje, ali javljaju se druge potrebe koje treba da zadovoljimo i otvaraju se nove mogućnosti.

Nesigurna vremena se često javljlaju kroz istoriju, rekao je Antoni Lacinai, dajući primer Prvog svetskog rata i pandemije španskog gripa koja je odmah usledila. Nedugo nakon toga usledila je velika ekonomska kriza pa Drugi svetski rat, podsetio je on šta je sve zadesilo tu generaciju.

Energija, efikasnost i empatija

Lideri treba da vode kroz energiju, efikasnost i empatiju, naglasio je Lacinai i objasnio:

“Empatija je da ljudi osete da ih razumete. Jasnoća je da vas drugi ljudi razumeju. Energija čini da oni veruju da vi verujete. Empatija, jasnoća i energija vode ka većem angažovanju i zovem ih supermoćima komunikacije. A ako želite da počnete sa samo jednim, idite na empatiju.”, rekao je Antoni Lacinai.

-Važno je da budemo u stanju da saosećamo sa drugima jer nam to omogućava da sagledamo obe strane svakog problema i da razumemo kako naši postupci mogu uticati na druge. Kada možemo da se stavimo u tuđe cipele, bolje smo opremljeni da donosimo odluke koje uzimaju u obzir potrebe, perspektive i osećanja svih uključenih. Empatična komunikacija počinje aktivnim slušanjem i razumevanjem, time da ne nudimo rešenja pre nego što smo shvatili problem i time da razmišljamo o onome što čujemo a ne o onome što ćemo sledeće reći dok osoba još govori.

Prednosti empatične komunikacije su mnoge. Kada odvojimo vreme da zaista razumemo odakle druga osoba dolazi, gradimo poverenje i odnos. Takođe postajemo bolji u rešavanju problema i konflikta jer možemo da vidimo obe strane svakog problema”, rekao je Antoni Lacinai.

Efikasnost i energija bez empatije su sociopatija, upozorio je Lacinai i naveo primer francuskog poslovnog lidera koji je želeo da smanji broj zaposlenih na bizaran ali ne i toliko redak način. U konkretnom slučaju s obzirom da je u Francuskoj teško i skupo otpustiti ili proglasiti viškom radnike, on je izabrao da ih namernim mobingom natera da sami odu. Efikasnosti u ovom naumu mu nije manjkalo ali je na kraju to platio zatvorom.

Ogrebotine i rane

Istraživanja pokazuju da 25% ljudi koji su izloženi maltretiranju na radnom mestu potraže novi posao, a to uradi i 20% onih koji su svedočili maltretiranju.

-Želimo da osećamo autonomiju, pripadanje i kompetentnost a često osećamo stres, anksioznost i frustraciju“, upozorio je Antoni Lacinai. Stoga je on podsetio na veliku odgovornost koju imaju lideri u negovanju kompanijske kulture i načina komunikacije:

Nama se dopadaju ljudi koji liče na nas, ali negovanje takvog stava u velikoj meri može da ugrozi različitost u okviru organizacijie, a samim tim i da loše utiče na donošenje odluka, inovativnost i kreativnost. Negovanje komunikacije i empatije pomažu da ogrebotine u odnosima ne postanu rane. Ogrebotina je iritacija. Rana je ljutnja.
Ogrebotina je neslaganje. Rana je sukob. Ogrebotine mogu lako zarastati. Rane se mogu lako zaraziti. Ne dozvolite da ogrebotina postane rana!”, upozorio je Lacinai.

Istakavši ključnu ulogu komunikacije, Antoni Lacinai je upozorio da ne postoji mogućnost da ne komuniciramo. Ovim stavom se nije zadržao samo na neverbalnoj komunikaciji pokreta tela, već je naglasio da čak i kada se povučemo iz verbalne ili pisane komunikacije, takvim stavom i dalje komuniciramo. Dakle, uvek komuniciramo i svako utiče na sve, rekao je Antoni Lacinai, ističući važnost toga da upravljamo sobom. Pozvao je i da se, ne zanemarivši važnost digitalne komunikacije, razvijamo i svoje analogne komunikacione veštine.

Lacinai je naglasio da je moć i pozitivnih i negativnih interakcija velika. Polovinu svih pohvala koje dobijete u životu dese se pre nego što napunite 3 godine, rekao je Lacinai prisutnima. “Istraživanja pokazuju da timovi sa visokim učinkom daju 6 puta više pozitivnih priznanja od prosečnog tima, a da timovi sa slabim učinkom daju 2 puta više negativnih povratnih informacija od prosečnog tima. Timovi sa visokim učinkom imaju 3 do 11 pozitivnih interakcija na svaku negativnu interakciju”, zaključio je on.

Imamo moć da inspirišemo ili inficiramo kompanijsku kulturu i to treba da imamo na umu pri interakcijama.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiKako pronaći idealne kandidate za vaš tim? – Branislava Subotin na Jesenjem Vivaldi Forumu

Između 20. i 22. septembra 2023. godine, održan je ovogodišnji Jesenji Vivaldi forum pod temom “See Opportunity in People” na Mokroj Gori. Ovaj događaj okupio je velika imena iz sveta ljudskih resursa, ali i sve one koji vode brigu o ljudima, bez obzira da li su to uspešni pojedinci iz korporativnog ili preduzetničkog sveta, kao […]

NovostiStručnjaci iz Produkt industrije o razvoju ljudi na Roadmaps konferenciji

Učenje i razvoj stručnjaka u oblasti razvoja proizvoda glavna su tema panel diskusije na ovogodišnjoj Roadmaps konferenciji. Na ovom panelu, istaknuti stručnjaci iz oblasti ljudskih resursa i razvoja proizvoda će razgovarati o procesu zapošljavanja, uvodjenju i rastu zaposlenih u produkt ulogama, definisanju razlika u iskustvu i mogućnostima za napredovanje u karijeri. Panelisti ovogodišnje konferencije su […]

NovostiImamo rezultate najvećeg istraživanja o benefitima zaposlenih

Da li želite da znate šta to radi zaposlene? Ovo može biti pitanje od milion dolara ili minsko polje za top i HR menadžere, ukoliko nemaju dobar uvid u postojeće stanje i ne vide trendove za naredni period. Zato su drugu godinu zaredom  Osiguranik, Rezilient, Tim centar i Infostud, sproveli veliko istraživanje na temu benefita i […]

NovostiProfesionalno oboljenje i povreda na radu

Profesionalno oboljenje se najčešće pominje zajedno sa povredom na radu, jer se u oba slučaja radi o poremećajima u zdravlju koji nastaju kao posledica okolnosti koje postoje na radnom mestu. Kada govorimo o razlikama, pored evidentnog, a to je da s jedne strane imamo povredu, a s druge oboljenje, razlika je u načinu nastanka. Identično […]