Pređi na glavni sadržaj

Motivacija zaposlenih počinje od ličnog razvoja

24. oktobar 2025.
·3 minuta za čitanje

Na prvi pogled, u mnogim timovima sve deluje besprekorno. Zadaci su završeni, rokovi ispoštovani, projekti predati na vreme. Ipak, iza uredne spoljašnjosti često se krije nedostatak energije.

Zamislite firmu u kojoj sve funkcioniše kako treba, ali nema onog dodatnog entuzijazma zbog kojeg ljudi s radošću dolaze na posao i ponosno govore o rezultatima. Upravo ta iskra energije radno mesto pretvara iz prosečnog u inspirativno. Njen glavni izvor najčešće nije u novim alatima, procesima ili spoljašnjim motivatorima, već u ličnom razvoju.

Zaposleni koji rade na sebi, razvijaju navike i veštine koje ne donose samo lični napredak, već i novu snagu celom timu. Zato izdvajamo kurseve Krojačeve škole iz oblasti koje imaju najveći uticaj na bolje performanse zaposlenih. Ovi kursevi kreirani su tako da u sat vremena pruže praktične uvide i alate koje zaposleni mogu odmah da primene. A upravo ti mali, ali dosledni koraci u učenju i razvoju stvaraju veliku promenu, kako u pojedincu, tako i u kompaniji.

Navike – male odluke za velike promene

Kroz kurs Kako promeniti navike, predavač Uroš Mitić pokazuje kako male, ali dosledne promene svakodnevnih odluka mogu da dovedu do uspeha. Njegova objašnjenja pomažu zaposlenima da prepoznaju obrasce koji im oduzimaju energiju i zamene ih onima koji ih podižu i motivišu.

Navike su temelj svakodnevnog funkcionisanja. Kada se unaprede, zaposleni postaju fokusiraniji, stabilniji i spremniji da daju najbolje od sebe, što se direktno odražava na rezultate tima.

Ciljevi – motivacija kroz jasne odgovore

Na kursu Korak po korak do ciljeva: Planiraj, preduzmi, ostvari, Jelena Marušić otkriva kako da se postave jasni ciljevi i kako da svaki od njih bude ostvariv. Posebno inspiriše njen pristup „mini pobedama“, a to su mali koraci koji podižu motivaciju i vode do velikih rezultata.

Nedostatak ciljeva često dovodi do gubitka angažovanosti. Kada zaposleni razumeju ne samo šta treba da urade, već i zašto, oni svoj rad doživljavaju kao smislen. To jača motivaciju i angažovanost, dok rukovodstvu donosi stabilne i usmerene timove.

Komunikacija – jedino rešenje za konflikte na poslu

Kroz kurs Asertivna komunikacija, Dragana Okanović pokazuje kako zaposleni mogu da izraze stavove na jasan i siguran način, dok Irena Radić u kursu Rešavanje konflikata na poslu vodi kroz konkretne tehnike koje nesporazum pretvaraju u priliku za bolju saradnju.

Konflikti su prirodan deo svake organizacije. Razlika je u tome da li se ignorišu ili konstruktivno rešavaju. Kada zaposleni ovladaju asertivnom komunikacijom i tehnikama za rešavanje konflikata, atmosfera u timu postaje zdravija, a poverenje jače.

Vreme – resurs koji odlučuje o svemu

U kursu Time Management, Milica Novkov vodi zaposlene kroz jednostavne alate planiranja koji pomažu da se napravi jasna razlika između „hitnog“ i „važnog“. Posebno je korisna njena matrica planiranja zadataka, koja rasterećuje dan i oslobađa prostor za kreativnost.

U poslovnom okruženju gde su pritisci stalni, ovladavanje vremenom znači raditi sa manje stresa i više fokusa. To donosi održiv tempo i bolju ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

Povratna informacija – ključ rasta i učenja

Kroz kurs Feedback, Maja Gabrijan pokazuje kako povratna informacija može da postane pokretač motivacije, a ne neprijatna kritika. Jedan od omiljenih delova kursa polaznicima je model „sendvič feedback-a“, koji gradi poverenje i podstiče zaposlenog da vidi prostor za napredak.

Bez povratne informacije zaposleni ne znaju šta rade dobro, a šta bi mogli da promene. Kada se razvije otvorena kultura feedback-a, ona postaje oslonac za učenje, rast i dugoročnu motivaciju.

Kroz lični razvoj do zdrave produktivnosti

Ako na početku ove priče stoji tim koji spolja deluje besprekorno, na kraju stoji tim koji zrači entuzijazmom. Razlika između ta dva tima najčešće leži u ličnom razvoju. Jasno je da to nisu samo ljudi koji obavljaju svoje zadatke. To su ljudi koji su radili na sebi, razvijali se i iznutra i spolja. Upravo zato donose novu energiju i ideje u posao.

Lični razvoj zaposlenih zato više nije „dodatna pogodnost“. On postaje temelj zdrave, produktivne i inspirativne radne atmosfere.

Jer ako trećinu dana provodimo na poslu, nema bolje investicije od one koja osvetljava taj prostor iskrom motivacije i rasta.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]