Pređi na glavni sadržaj

Atlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

10. avgust 2023.
·5 minuta za čitanje

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat Funkcionalnalne akademije, odnosno Functional Labs.

Za razliku od pomenutih situacija, ovoga puta ideja je došla iz biznisa, i možda je to jedan od razloga zašto je projekat tako uspešan, rekla je Danijela Tomić, koja je na čelu Talent and Development tima u Atlantic Grupi.

– Atlantic Grupa posluje u osam zemalja u kojima ima 16 proizvodnih pogona i 17 distributivnih centara i 5.000 zaposlenih. Uz naše proizvode, kao što je bananica ili smoki, ste odrasli i verovatno ih još uvek volite”, rekla je Danijela ukratko predstavljajući kompaniju i kompleksnost u kojoj se sprovodi i raste ovaj projekat.

Zaposleni biraju kako će se razvijati

– Kao što našim potrošačima nudimo da izaberu ukuse i svojim zaposlenima nudimo da izaberu način na koji će se razvijati i upravljati svojom karijerom. Mogu da izaberu da li žele da imaju formalni razvojni plan, mogu da izaberu da li žele da prisustvuju klasičnim načinima obuke u učionici ili da koriste e-learning materijale ili da se razvijaju kroz učešće na projektima. Naravno da postoje neke obavezne edukacije, kao što su obuke za zaposlene koji prvi put postaju rukovodioci, ali ono što je bitno je da mi u Atlantic Grupi uvek krećemo od toga da su zaposleni odrasli ljudi koji znaju da izaberu način koji najbolje funkcioniše za njih, naglasila je Danijela Tomić i dodala:

– Zaposleni su u različitim fazama karijere i života i sa različitim preferencijama po pitanju stila učenja, pa im verujemo da će izabrati način koji im najviše odgovara.

Ovakav pristup Atlantic Grupa neguje i u funkcionalnim akademijama, rekla je Danijela Tomić i objasnila: Na primer, Finansijska akademija funkcioniše po principu prikupljanja obaveznog broja bodova (broja sati učenja) za razvoj, a unutar toga polaznici mogu da biraju koje će aktivnosti pohađati i na koji će način prikupiti te bodove. Farma akademija sada u potpunosti funkcioniše na online principu jer zaposleni rade u čitavoj Hrvatskoj.”

hre23-atlantic-group-uhrp

Šta su zapravo funkcionalne akademije?

U pitanju su posebni razvojni programi za određene grupe zaposlenih. Ovi programi na sistematičan i strukturiran način adresiraju specifična funkcionalna znanja potrebna za obavljanje poslova pojedinih funkcija. Ovi programi imaju cilj i da pokriju trenutne potrebe, a i da zaposleni steknu veštine i znanja u skladu sa novim zahtevima poslovanja i okruženja, kao i najboljim praksama i trendovima.

Kako su nastale funkcionalne akademije u Atlantic Grupi

Inicijativa je 2014. pokrenuta iz biznisa, na zahtev Centralnog marketinga, kako bi se osiguralo da svi zaposleni u marketingu dobiju best in class veštine i znanja. Marketing zajednica je i pre toga radila na razmeni znanja i iskustva, deljenju najboljih praksi. Radi toga su se i redovno okupljali ali se ukazala potreba za strukturiranijim pristupom. Tako su ljudi iz marketinga sa Talent developmentom zajedno kreirali razvojni program koji je nazvan Marketing akademija. Kao prvi korak definisane su kompetencije koje zaposleni u Marketingu treba da ima, a nakon toga i konkretne razvojne aktivnosti koje će do njih dovesti.

Program koji je nastao je nazvan Marketing akademija i sastojao se od više od 30 različitih aktivnosti (kombinacija tehničkih i soft edukacija i aktivnosti), i kroz njega je prošlo više od 300 zaposlenih.

Već u prvoj godini 2014. su ga prošli svi zaposleni u marketingu i organizovana je i poseta Google-u, trend safari u Londonu i diskusija sa marketing guruima.

Nakon ovog prvog ciklusa, akademija je nastavila da postoji sve do danas. Svake godine se definiše novi program koji je kombinacija nekih aktivnosti od ranije, a uvek se dodaju i nove aktivnosti u skladu sa novim biznis potrebama i trendovima.

Vremenom je akademija uključivala i nove načine učenja kao što su e-learning sadržaji, webinari, virtual learning, itd. Određeni sadržaji jedne akademije se sada pored zaposlenih iz te funkcije nude i zaposlenima iz drugih sektora kako bi i oni, ukoliko to žele, mogli da razviju znanja i veštine iz oblasti druge funkcije.

Sada imamo sedam funkcionalnih akademija i sve su nastale tako da je inicijativa došla iz biznisa. Nakon uspeha Marketing akademije i zadovoljstva učesnika programa, pojavila se potreba i želja i kod drugih funkcija da u saradnji sa Talent & Development timom na takav način pristupe razvoju svojih zaposlenih, tako da sada u organizaciji postoje sledeće funkcionalne akademije:

Marketing akademija, Farma akademija, People & Culture akademija, Quality akademija i prošle godine ustanovljene Finansijska akademija i Trade Akademija. Ono što je specifično za svaku akademiju jeste to da je glavni nosilac programa zaposleni iz biznisa kako bi bila osigurana relevantnost sadržaja za poslovanje i za specifičnu funkciju, a usko sarađuje sa osobom iz Talent & Development tima koja je takođe zadužena za Funkcionalne akademije.”, rekla je Danijela Tomić i dodala:

– Svaka od akademija ima neke zajedničke elemente, ali je opet i specifična po strukturi jer odgovara na konkretne potrebe grupa zaposlenih. Ovo je pre svega priča o saradnji, naglasila je ona.

Zadovoljstvo razvojnim prilikama povećano nakon uvođenja akademija

U Atlantic Grupi kažu da je broj učesnika rastao kroz godine: i sada uključuje više od 60% zaposlenih.

Godine 2014.: 1.555 zaposlenih je prošlo kroz akademiju; 2015. godine: 2.211; 2016. godine: 2.153 zaposlenih; 2017. godine: 2.012 zaposlenih; 2018. god.ine: 2.075; 2019. godine: 1.314 zaposlenih; 2020. godine: 2.754 zaposlenih; 2021. godine: 2.998 zaposlenih, 2022. godine: 2.948 zaposlenih.

– Za svaku od funkcionalnih akademija radimo nivo zadovoljstva, odnosno satisfaction rate. Ukupan nivo zadovoljstva kroz godine je 4,7/5. Zadovoljstvo razvojnim prilikama koje merimo svake godine u okviru je povećano nakon uvođenja akademija – npr. prošle godine smo pokrenuli Trade akademiju i zadovoljstvo razvojnim prilikama među zaposlenima u prodaji je poraslo sa 5 na 5,4., rekla je Tomić.

Ona je naglasila da su na osnovu dobrih rezultata prvih akademija, direktori sektora pokrenuli inicijative da se naprave funkcionalne akademije i za njihove funkcije. Akademije osiguravaju da svi zaposleni u jednoj funkciji dobiju relevantna znanja i veštine neophodne za obavljanje njihovog posla. Na vreme su upoznati sa novim trendovima i najboljim praksama iz njihovih oblasti, te mogu doprineti uspešnom poslovanju i rastu kompanije

– Tako je u 2022. pokrenuta Finansijska akademija, Trade akademija, a u planu je i Akademija za operacije. Povećano zadovoljstvo zaposlenih sa razvojnim mogućnostima unutar kompanije. Kako je dobar deo nosilaca programa akademija i predavača iz samog biznisa, to je prilika i za njih da razvijaju prezentacijske, mentorske i predavačke veštine što često dalje koriste u životu i poslu, ali i u saradnjama s obrazovnim ustanovama, kao predavači na fakultetima, strukovnim školama i slično, rekla je Danijela Tomić.

 

partneri-hre-2023

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeNestlé Adriatic S: Priznanje i nagrađivanje na nov način

Projekat “The Awards”, kompanije Nestlé Adriatic S, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. Projekat je ispred kompanije predstavila Tijana Bošnjak, rukovodilac za talente za Jugoistočni region, na šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Zašto „The Awards projekat“  Na samom početku […]

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]