Pređi na glavni sadržaj

Atlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

10. avgust 2023.
·5 minuta za čitanje

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat Funkcionalnalne akademije, odnosno Functional Labs.

Za razliku od pomenutih situacija, ovoga puta ideja je došla iz biznisa, i možda je to jedan od razloga zašto je projekat tako uspešan, rekla je Danijela Tomić, koja je na čelu Talent and Development tima u Atlantic Grupi.

– Atlantic Grupa posluje u osam zemalja u kojima ima 16 proizvodnih pogona i 17 distributivnih centara i 5.000 zaposlenih. Uz naše proizvode, kao što je bananica ili smoki, ste odrasli i verovatno ih još uvek volite”, rekla je Danijela ukratko predstavljajući kompaniju i kompleksnost u kojoj se sprovodi i raste ovaj projekat.

Zaposleni biraju kako će se razvijati

– Kao što našim potrošačima nudimo da izaberu ukuse i svojim zaposlenima nudimo da izaberu način na koji će se razvijati i upravljati svojom karijerom. Mogu da izaberu da li žele da imaju formalni razvojni plan, mogu da izaberu da li žele da prisustvuju klasičnim načinima obuke u učionici ili da koriste e-learning materijale ili da se razvijaju kroz učešće na projektima. Naravno da postoje neke obavezne edukacije, kao što su obuke za zaposlene koji prvi put postaju rukovodioci, ali ono što je bitno je da mi u Atlantic Grupi uvek krećemo od toga da su zaposleni odrasli ljudi koji znaju da izaberu način koji najbolje funkcioniše za njih, naglasila je Danijela Tomić i dodala:

– Zaposleni su u različitim fazama karijere i života i sa različitim preferencijama po pitanju stila učenja, pa im verujemo da će izabrati način koji im najviše odgovara.

Ovakav pristup Atlantic Grupa neguje i u funkcionalnim akademijama, rekla je Danijela Tomić i objasnila: Na primer, Finansijska akademija funkcioniše po principu prikupljanja obaveznog broja bodova (broja sati učenja) za razvoj, a unutar toga polaznici mogu da biraju koje će aktivnosti pohađati i na koji će način prikupiti te bodove. Farma akademija sada u potpunosti funkcioniše na online principu jer zaposleni rade u čitavoj Hrvatskoj.”

hre23-atlantic-group-uhrp

Šta su zapravo funkcionalne akademije?

U pitanju su posebni razvojni programi za određene grupe zaposlenih. Ovi programi na sistematičan i strukturiran način adresiraju specifična funkcionalna znanja potrebna za obavljanje poslova pojedinih funkcija. Ovi programi imaju cilj i da pokriju trenutne potrebe, a i da zaposleni steknu veštine i znanja u skladu sa novim zahtevima poslovanja i okruženja, kao i najboljim praksama i trendovima.

Kako su nastale funkcionalne akademije u Atlantic Grupi

Inicijativa je 2014. pokrenuta iz biznisa, na zahtev Centralnog marketinga, kako bi se osiguralo da svi zaposleni u marketingu dobiju best in class veštine i znanja. Marketing zajednica je i pre toga radila na razmeni znanja i iskustva, deljenju najboljih praksi. Radi toga su se i redovno okupljali ali se ukazala potreba za strukturiranijim pristupom. Tako su ljudi iz marketinga sa Talent developmentom zajedno kreirali razvojni program koji je nazvan Marketing akademija. Kao prvi korak definisane su kompetencije koje zaposleni u Marketingu treba da ima, a nakon toga i konkretne razvojne aktivnosti koje će do njih dovesti.

Program koji je nastao je nazvan Marketing akademija i sastojao se od više od 30 različitih aktivnosti (kombinacija tehničkih i soft edukacija i aktivnosti), i kroz njega je prošlo više od 300 zaposlenih.

Već u prvoj godini 2014. su ga prošli svi zaposleni u marketingu i organizovana je i poseta Google-u, trend safari u Londonu i diskusija sa marketing guruima.

Nakon ovog prvog ciklusa, akademija je nastavila da postoji sve do danas. Svake godine se definiše novi program koji je kombinacija nekih aktivnosti od ranije, a uvek se dodaju i nove aktivnosti u skladu sa novim biznis potrebama i trendovima.

Vremenom je akademija uključivala i nove načine učenja kao što su e-learning sadržaji, webinari, virtual learning, itd. Određeni sadržaji jedne akademije se sada pored zaposlenih iz te funkcije nude i zaposlenima iz drugih sektora kako bi i oni, ukoliko to žele, mogli da razviju znanja i veštine iz oblasti druge funkcije.

Sada imamo sedam funkcionalnih akademija i sve su nastale tako da je inicijativa došla iz biznisa. Nakon uspeha Marketing akademije i zadovoljstva učesnika programa, pojavila se potreba i želja i kod drugih funkcija da u saradnji sa Talent & Development timom na takav način pristupe razvoju svojih zaposlenih, tako da sada u organizaciji postoje sledeće funkcionalne akademije:

Marketing akademija, Farma akademija, People & Culture akademija, Quality akademija i prošle godine ustanovljene Finansijska akademija i Trade Akademija. Ono što je specifično za svaku akademiju jeste to da je glavni nosilac programa zaposleni iz biznisa kako bi bila osigurana relevantnost sadržaja za poslovanje i za specifičnu funkciju, a usko sarađuje sa osobom iz Talent & Development tima koja je takođe zadužena za Funkcionalne akademije.”, rekla je Danijela Tomić i dodala:

– Svaka od akademija ima neke zajedničke elemente, ali je opet i specifična po strukturi jer odgovara na konkretne potrebe grupa zaposlenih. Ovo je pre svega priča o saradnji, naglasila je ona.

Zadovoljstvo razvojnim prilikama povećano nakon uvođenja akademija

U Atlantic Grupi kažu da je broj učesnika rastao kroz godine: i sada uključuje više od 60% zaposlenih.

Godine 2014.: 1.555 zaposlenih je prošlo kroz akademiju; 2015. godine: 2.211; 2016. godine: 2.153 zaposlenih; 2017. godine: 2.012 zaposlenih; 2018. god.ine: 2.075; 2019. godine: 1.314 zaposlenih; 2020. godine: 2.754 zaposlenih; 2021. godine: 2.998 zaposlenih, 2022. godine: 2.948 zaposlenih.

– Za svaku od funkcionalnih akademija radimo nivo zadovoljstva, odnosno satisfaction rate. Ukupan nivo zadovoljstva kroz godine je 4,7/5. Zadovoljstvo razvojnim prilikama koje merimo svake godine u okviru je povećano nakon uvođenja akademija – npr. prošle godine smo pokrenuli Trade akademiju i zadovoljstvo razvojnim prilikama među zaposlenima u prodaji je poraslo sa 5 na 5,4., rekla je Tomić.

Ona je naglasila da su na osnovu dobrih rezultata prvih akademija, direktori sektora pokrenuli inicijative da se naprave funkcionalne akademije i za njihove funkcije. Akademije osiguravaju da svi zaposleni u jednoj funkciji dobiju relevantna znanja i veštine neophodne za obavljanje njihovog posla. Na vreme su upoznati sa novim trendovima i najboljim praksama iz njihovih oblasti, te mogu doprineti uspešnom poslovanju i rastu kompanije

– Tako je u 2022. pokrenuta Finansijska akademija, Trade akademija, a u planu je i Akademija za operacije. Povećano zadovoljstvo zaposlenih sa razvojnim mogućnostima unutar kompanije. Kako je dobar deo nosilaca programa akademija i predavača iz samog biznisa, to je prilika i za njih da razvijaju prezentacijske, mentorske i predavačke veštine što često dalje koriste u životu i poslu, ali i u saradnjama s obrazovnim ustanovama, kao predavači na fakultetima, strukovnim školama i slično, rekla je Danijela Tomić.

 

partneri-hre-2023

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]

Uspešne HR pričeNelt: Merenje indeksa organizacionog zdravlja

Organizaciono zdravlje se odnosi na to koliko dobro kompanija, institucija ili neka druga organizacija funkcioniše efikasno, raste održivo i prilagođava se promenama. Međutim, mnogi lideri zanemaruju organizaciono zdravlje jer im nedostaje jasan način da ga izmere i poboljšaju. Kako se Nelt pozabavio ovim izazovom, saznali smo na Petoj konferenciji HR Eksperience, održanoj nedavno u organizaciji […]