Pređi na glavni sadržaj

Mozzartov projekat „Primena programa za blagostanje zaposlenih tokom krize prouzrokovane Kovidom“

3. avgust 2021.
·4 minuta za čitanje

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, učestvovale su i kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Mozzart. Sada je prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.

HR priču kompanije Mozzart prenosimo vam u celosti:

Kao i sva teška vremena, godina za nama pokazala je ko su pravi junaci ne samo među građanima i pripadnicima profesija neposredno izloženih udaru, već i kompanijama: one koje su dokazale da najvrednijim kapitalom smatraju svoje zaposlene, u budućnosti će prenositi dragocene lekcije o tome koliko uloga odgovornog poslodavca može da bude presudna za kvalitet života pojedinaca i van okvira u kojima se to podrazumeva.

Donošenje detaljnog akcionog plana

Predviđajući stepen i širinu uticaja pandemije na profesionalne i privatne živote zaposlenih, uradili smo detaljnu analizu i usvojili akcioni plan sa nizom preventivnih mera; mapirali smo potencijalne rizike i naslanjajući se na njega osmislili Program za blagostanje zaposlenih tokom krize prouzrokovane Covidom. Sprovođenje aktivnosti koje su u direktnoj vezi sa povećanjem timske sinergije, zadovoljstva i lojalnosti zaposlenih, kao i podsticaj umanjenja stresa na radnom mestu predstavljale su temelj ovog projekta, koji smo postavili u fokus HR strategije naše kompanije.

Projekat koji je u Mozzartu sproveden kroz integrisanu saradnju svih HR službi posvećen je blagostanju zaposlenih u okviru kog se nismo bavili samo njihovim fizičkim zdravljem, već i svim socijalnim, emocionalnim i psihološkim aspektima života.

Interna komunikacija kao način iskazivanja brige za zaposlene

Iz tog razloga, internu komunikaciju usmerili smo ka stvaranju osećanja zajedništva i solidarnosti među kolegama. Redovno su komunicirane mere prevencije i mere psihosocijalne podrške, sa akcentom na njihov značaj i pojašnjenja zašto su važne, kako bi ih zaposleni u što većoj meri primenjivali. Edukativnim vizualima i ilustrovanim brošurama smo ih upućivali u to kako da što jednostavnije i udobnije organizuju rad od kuće u smislu uređenja životnog prostora, načina na koji rad mogu da usklade sa privatnim obavezama poput čuvanja dece, i sl.

Praćenje produktivnosti i opterećenosti na nivou zaposlenih i na nivou tima/sektora

Ne želeći da reorganizacija poslovanja bude na uštrb praćenja rada naših zaposlenih i nagrađivanja njihovih zalaganja, posvetili smo se analizama njihove produktivnosti i opterećenosti, kao i mesečnim razgovorima sa rukovodiocima u cilju prezentacije važnih uvida, pružanja adekvatne podrške i preporuke za unapređenja.

Pojedinačni razgovori sa zaposlenima

U sklopu praćenja rada zaposlenih uveli smo pojedinačne razgovore kako bismo direktnim putem saznali kako se osećaju, šta ih motiviše ili im predstavlja problem, a na osnovu prikupljenih informacija odlučivali smo o daljim akcijama pružanja podrške. Na ovaj način identifikovali smo potencijalne rizike od „pregorevanja“ i napuštanja kompanije, kao i potrebe za obukom i razvojem zaposlenih. Pojedinačni razgovori bili su i odličan metod „opipavanje pulsa“ zaposlenih, utvrđivanja potrebe za uvođenjem fleksibilnijih oblika rada i pružanja podrške u očuvanju zdravlja i balansa privatnog i poslovnog života.

Radna nedelja od 38 sati za sve zaposlene

Jedan od rezultata proisteklih iz praćenja trendova u kvalitetu radnog vremena zaposlenih tokom epidemije jeste povećan broj dana rada od kuće koje će imati na raspolaganju i ubuduće. Osim toga, za sve zaposlene u upravnoj zgradi uvedena je tridesetosmočasovna radna nedelja, koja podrazumeva skraćeno radno vreme petkom i omogućava zaposlenima “produženi vikend”.

Praćenje rizičnih kontakata i organizovanje PCR testiranja za sve zaposlene

Poseban akcenat stavljen je na komunikaciju sa kolegama koje su bile zaražene korona virusom, kao i onima koji su imali rizičan kontakt, kao ključan faktor organizacije rada. U tom kontekstu za sve zaposlene, u periodu od oktobra do kraja godine, bilo je obezbeđeno PCR testiranje.

Usavršavanje i obuke zaposlenih u uslovima pandemije

Kako bismo obezbedili usavršavanje zaposlenih i tokom vanrednih okolnosti, obezbedili smo onlajn obuke. U 2020. naši zaposleni su uložili ukupno 37.180 sati u svrhe internih i eksternih obuka -podučavajući nove kolege za rad na uplatnim mestima, pružajući obuke u okviru procesa orijentacije, internog prenosa znanja sa obuka, konferencija, treninga i tokom mentorskog rada prilikom obuke mobilnih zaposlenih za druga tržišta.

mozzart-2

Otvaranje novih radnih mesta uprkos krizi

Uprkos krizi, uvodili smo nove procese koji su podrazumevali otvaranje novih radnih mesta, što ne govori samo o doprinosu smanjenju nezaposlenosti, već i finansijskoj stabilnosti kompanije. Tako smo ove godine zabeležili najveći broj zapošljavanja u upravnoj zradi u poslednjih pet godina jer smo zaposlili 117 novih kolega.

Razmere i domašaj efekta koji ima iskrena i temeljna briga o zaposlenima koju je sprovodila kompanija, u vrlo kratkom roku mogli smo da vidimo i u ponašanju zaposlenih prema drugima.

Tako su pored svojih redovnih zadataka naši programeri samoinicijativno napravili platformu volonteri.rs – veb servis za povezivanje onih koji žele da pomognu sa onima kojima je pomoć potrebna,

koji je besplatno ustupljen na korišćenje Vladi Srbije. Osim niske stope fluktuacije, u prilog pozitivnog uticaja sprovedenog projekta govori i interno istraživanje Talent X koje je pokazalo da u okviru seta atributa koji opisuju korporativnu kulturu zaposleni smatraju da je za Mozzart najkarakterističnije prijateljsko i prijatno radno okruženje i dobra interna komunikacija. Zaposleni su kompaniju, kada je u pitanju ličnost našeg brenda, ocenili kao poštenu, modernu, čvrstu, lidera, uspešnu i vrednu, što je dodatno uticalo na nas da upravljanje ljudskim resursima nastavimo u ovom pravcu.

Kolektivna svest menadžmenta i zaposlenih o značaju ulaganja u blagostanje uticala je na kreiranje i realizaciju strateškog pristupa koji podržava zdravlje zaposlenih, njihovo zadovoljstvo, angažovanost i profesionalno napredovanje i to se pokazalo kao siguran put ka efikasnom pristupu u jačanju organizacionog poslovanja.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]