Pređi na glavni sadržaj

Mozzartov projekat „Primena programa za blagostanje zaposlenih tokom krize prouzrokovane Kovidom“

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, učestvovale su i kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Mozzart. Sada je prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta su promenili, a šta usvojili na duže staze.

HR priču kompanije Mozzart prenosimo vam u celosti:

Kao i sva teška vremena, godina za nama pokazala je ko su pravi junaci ne samo među građanima i pripadnicima profesija neposredno izloženih udaru, već i kompanijama: one koje su dokazale da najvrednijim kapitalom smatraju svoje zaposlene, u budućnosti će prenositi dragocene lekcije o tome koliko uloga odgovornog poslodavca može da bude presudna za kvalitet života pojedinaca i van okvira u kojima se to podrazumeva.

Donošenje detaljnog akcionog plana

Predviđajući stepen i širinu uticaja pandemije na profesionalne i privatne živote zaposlenih, uradili smo detaljnu analizu i usvojili akcioni plan sa nizom preventivnih mera; mapirali smo potencijalne rizike i naslanjajući se na njega osmislili Program za blagostanje zaposlenih tokom krize prouzrokovane Covidom. Sprovođenje aktivnosti koje su u direktnoj vezi sa povećanjem timske sinergije, zadovoljstva i lojalnosti zaposlenih, kao i podsticaj umanjenja stresa na radnom mestu predstavljale su temelj ovog projekta, koji smo postavili u fokus HR strategije naše kompanije.

Projekat koji je u Mozzartu sproveden kroz integrisanu saradnju svih HR službi posvećen je blagostanju zaposlenih u okviru kog se nismo bavili samo njihovim fizičkim zdravljem, već i svim socijalnim, emocionalnim i psihološkim aspektima života.

Interna komunikacija kao način iskazivanja brige za zaposlene

Iz tog razloga, internu komunikaciju usmerili smo ka stvaranju osećanja zajedništva i solidarnosti među kolegama. Redovno su komunicirane mere prevencije i mere psihosocijalne podrške, sa akcentom na njihov značaj i pojašnjenja zašto su važne, kako bi ih zaposleni u što većoj meri primenjivali. Edukativnim vizualima i ilustrovanim brošurama smo ih upućivali u to kako da što jednostavnije i udobnije organizuju rad od kuće u smislu uređenja životnog prostora, načina na koji rad mogu da usklade sa privatnim obavezama poput čuvanja dece, i sl.

Praćenje produktivnosti i opterećenosti na nivou zaposlenih i na nivou tima/sektora

Ne želeći da reorganizacija poslovanja bude na uštrb praćenja rada naših zaposlenih i nagrađivanja njihovih zalaganja, posvetili smo se analizama njihove produktivnosti i opterećenosti, kao i mesečnim razgovorima sa rukovodiocima u cilju prezentacije važnih uvida, pružanja adekvatne podrške i preporuke za unapređenja.

Pojedinačni razgovori sa zaposlenima

U sklopu praćenja rada zaposlenih uveli smo pojedinačne razgovore kako bismo direktnim putem saznali kako se osećaju, šta ih motiviše ili im predstavlja problem, a na osnovu prikupljenih informacija odlučivali smo o daljim akcijama pružanja podrške. Na ovaj način identifikovali smo potencijalne rizike od „pregorevanja“ i napuštanja kompanije, kao i potrebe za obukom i razvojem zaposlenih. Pojedinačni razgovori bili su i odličan metod „opipavanje pulsa“ zaposlenih, utvrđivanja potrebe za uvođenjem fleksibilnijih oblika rada i pružanja podrške u očuvanju zdravlja i balansa privatnog i poslovnog života.

Radna nedelja od 38 sati za sve zaposlene

Jedan od rezultata proisteklih iz praćenja trendova u kvalitetu radnog vremena zaposlenih tokom epidemije jeste povećan broj dana rada od kuće koje će imati na raspolaganju i ubuduće. Osim toga, za sve zaposlene u upravnoj zgradi uvedena je tridesetosmočasovna radna nedelja, koja podrazumeva skraćeno radno vreme petkom i omogućava zaposlenima “produženi vikend”.

Praćenje rizičnih kontakata i organizovanje PCR testiranja za sve zaposlene

Poseban akcenat stavljen je na komunikaciju sa kolegama koje su bile zaražene korona virusom, kao i onima koji su imali rizičan kontakt, kao ključan faktor organizacije rada. U tom kontekstu za sve zaposlene, u periodu od oktobra do kraja godine, bilo je obezbeđeno PCR testiranje.

Usavršavanje i obuke zaposlenih u uslovima pandemije

Kako bismo obezbedili usavršavanje zaposlenih i tokom vanrednih okolnosti, obezbedili smo onlajn obuke. U 2020. naši zaposleni su uložili ukupno 37.180 sati u svrhe internih i eksternih obuka -podučavajući nove kolege za rad na uplatnim mestima, pružajući obuke u okviru procesa orijentacije, internog prenosa znanja sa obuka, konferencija, treninga i tokom mentorskog rada prilikom obuke mobilnih zaposlenih za druga tržišta.

mozzart-2

Otvaranje novih radnih mesta uprkos krizi

Uprkos krizi, uvodili smo nove procese koji su podrazumevali otvaranje novih radnih mesta, što ne govori samo o doprinosu smanjenju nezaposlenosti, već i finansijskoj stabilnosti kompanije. Tako smo ove godine zabeležili najveći broj zapošljavanja u upravnoj zradi u poslednjih pet godina jer smo zaposlili 117 novih kolega.

Razmere i domašaj efekta koji ima iskrena i temeljna briga o zaposlenima koju je sprovodila kompanija, u vrlo kratkom roku mogli smo da vidimo i u ponašanju zaposlenih prema drugima.

Tako su pored svojih redovnih zadataka naši programeri samoinicijativno napravili platformu volonteri.rs – veb servis za povezivanje onih koji žele da pomognu sa onima kojima je pomoć potrebna,

koji je besplatno ustupljen na korišćenje Vladi Srbije. Osim niske stope fluktuacije, u prilog pozitivnog uticaja sprovedenog projekta govori i interno istraživanje Talent X koje je pokazalo da u okviru seta atributa koji opisuju korporativnu kulturu zaposleni smatraju da je za Mozzart najkarakterističnije prijateljsko i prijatno radno okruženje i dobra interna komunikacija. Zaposleni su kompaniju, kada je u pitanju ličnost našeg brenda, ocenili kao poštenu, modernu, čvrstu, lidera, uspešnu i vrednu, što je dodatno uticalo na nas da upravljanje ljudskim resursima nastavimo u ovom pravcu.

Kolektivna svest menadžmenta i zaposlenih o značaju ulaganja u blagostanje uticala je na kreiranje i realizaciju strateškog pristupa koji podržava zdravlje zaposlenih, njihovo zadovoljstvo, angažovanost i profesionalno napredovanje i to se pokazalo kao siguran put ka efikasnom pristupu u jačanju organizacionog poslovanja.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeKompanija Nelt: Nemoj da maštaš, uzmi karijeru u svoje ruke!

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Nelt. To je ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeRoaming Networks: Zadovoljstvo zaposlenih kao imperativ u kriznim situacijama

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije su HR priče, svojim kvalitetom, zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Roaming Networks, ujedno je i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeLjudi u centru Planete

Na ovogodišnjem konkursu za Uspešne HR priče, bilo je i onih kompanija čije HR priče su svojim kvalitetom zaslužile da budu predstavljene široj HR zajednici, iako nisu ušle među prvih pet. Jedna od njih je i HR priča kompanije Planeta sport – ujedno i prilika da saznate kako su se oni nosili sa izazovima, šta […]

Uspešne HR pričeKompanija WEBCentric i projekat „Outsource dela poslovanja – u selo!”

Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience. Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online […]